I JUNI SKAL JEG…

· TEN THINGS I WANT TO DO IN JUNE ·

1. REISE! Hvor er enda uvisst, men jeg skal i hvert fall booke meg en ferie til. Det er tross alt sommer, så livet skal nytes! Jeg har veldig lyst til å oppleve Ibiza. Der tror jeg at jeg hadde hatt det super gøy, faktisk. Har alltid hatt lyst til å dra dit. Vi får se hva det blir til, da! 😁

2. Jeg MÅ få renset opp i garderoben min. Hva skjedde med klessalget? Vel, jeg har ikke tatt meg tiden til å faktisk gjennomføre det. Juni måned må bli måneden hvor jeg endelig får solgt alt jeg ikke bruker (og tro meg, det er masse…).

3. Gå powerwalks. Jeg har fått en greie for å gå turer. Det har blitt en slags terapi for meg, faktisk. Før jeg reiste til Rhodos gikk jeg en langtur på over to timer klokken to på natta. Det var fantastisk deilig, og ikke minst forfriskende for både kropp og sinn. Jeg som tilbringer mesteparten av dagen fremfor mac-en hjemme har bare godt av å mosjonere litt. Heldigvis synes jeg at det er gøy, hehe! 

4. Vise dere mine seneste innkjøp! Jeg har klikket hjem SÅ mye fint i det siste, som jeg dessverre ikke har hatt tid til å vise frem her på bloggen. Det skal jeg gjøre i løpet av måneden. Jeg vet at mange er nysgjerrige på hvordan det er å bestille klær fra for eksempel Missguided, så det tenker jeg også å dele mine erfaringer om. 

5. Tilbringe masse tid med vennene mine i Oslo. Jeg har hatt det veldig travelt i det siste, spesielt tiden før jeg reiste hit. Med andre ord fikk jeg ikke sett mine kjære i Oslo like mye som jeg hadde ønsket, så jeg kan trygt si at jeg savner dem veldig masse nå. Det skal bli godt å komme hjem til de! ❤️

6. Freshe opp negler, vipper og bryn. Det må gjøres ASAP. 

7. Fokusere mer på det positive i livet mitt. Jeg har hatt en tendens til å la det negative styre meg litt for mye, og det irriterer meg grenseløst. Jeg tror på det at man selv bestemmer hvilket humør man skal være i, og hvordan man skal ha det. Alt ligger i hodet. Jeg må bli flinkere til å rette all fokus på det fine i livet. Nå er jeg lei av å gråte når jeg legger meg. Livet er for kort for den slags, sånn helt seriøst.

8. Spare, spare, spare. En reise er innafor, ellers skal jeg la være å svi kortet.

9. Spille inn YouTube-videoer. Jeg kan ikke skryte på meg at jeg har vært særlig flink til det i det siste, så det finnes absolutt forbedringspotensiale. 

10. Begynne å sette meg inn i prosessen med å skaffe meg en valp etterhvert. Hyyyl! ❤️

24 kommentarer
    1. Håper du leser deg nøye opp på raser før du skaffer deg en hund.. jeg har hund selv og meste parten av tiden min hår til han.. jeg syns ikke st folk som skal være vekke fra hunden sin 6-7 timer iløpet av en dag fortjener ha en hund, for de fleste rasene.. ihvertfall de små trenger mye oppmerksomhet og de blir lett avhengig av eieren sin. Så HÅPER du vet hva du gjør med en hund.

    2. Ta å les deg opp på rasen pomeranian. Det er en rase som er svært utsatt for sykdommer og har det ikke alltid like godt. Den kan få luftrørskollaps, løse kneledd og mye mer. Dette er en rase som er avlet frem til å bli minst mulig, altså; den har blitt avlet opp feil! Akkurat som f.eks en mops.
      OG, har du egentlig tid til en liten valp? I begynnelsen må du se for deg at du må opp flere ganger om natten, fordi den må på do og på dagen ut hvert 10 +- minutt(om du vil ha den stuerein i allefall;)), du må gi den mental trening, du MÅ (jeg kan ikke understreke dette nok, du MÅ) ta deg tid til å ta den med på valpekurs, pomeranian kan ofte være veldig skeptisk til både andre hunder og andre folk og du som førstegangseier har også veldig nytte av et valpekurs. I starten må du også lære den å være alene, dvs. Du må være rundt den nesten hele tiden, bortsett fra når du trener den til å være alene. Når hunden har lært seg å være alene så må du i tillegg huske på at du ikke kan være vekke fra hunden hele dagen, for så å dra ut på byen på kvelden.
      Det er ikke meningen å være hundepoliti her nå, men det er så mange som bare vil ha en hund for kosen sin del, og glemmer alt det negative. Du som bor alene og har tenkt å ha hele ansvaret selv: har du tenkt på hva du begir deg ut på?! Det er faktisk nesten som en liten baby:)
      Hvis du får deg en hund, så ønsker jeg deg lykke til 🙂 og vær så grei, valpekurs!!

    3. uff nå er jeg så lei av å se bare bilder av deg!! Hehe du er kjemepfin osv osv men gjør ikke du noe mer spennende på ferie enn å ta bilder av deg selv?

    4. Du vet at folk faktisk er på jobb 6-7 timer hver dag ja?
      Hunder har ingen problemer med å være hjemme i 7-8 timer alene fordi de faktisk er vandt til det. Folk jobber! Sånn er livet! Men det å faktisk reise fra hunden flere ganger i løpet av året og drar på fester hver helg, det blir noe annet. Da må man nesten velge om man føler at man faktisk har tid til hunden eller om man vil fortsette å reise jevnlig og feste jevnlig.

    5. Har selv en pomeranian som er litt under et år, ikke hør på de over her. Har du lyst på en pomeranian skal det gå helt fint. Har ikke opplevd noe negativt ved å ha han hittil, uten at man såklart må opp et par ganger om natten og holde et ekstra øye med han når han ennå er valp. Utenom det er det ikke noe ekstra ”styr” med å ha en pomeranian, så skjønner ikke hvorfor folk stresser med det.
      Jeg var ikke på valpekurs , og det har gått helt fint, så nei det er absolutt ikke noe man MÅ. Er opp til hver enkelt eier. Er kanskje lurt, men ikke et must.
      Men!! Det at du må gi han all din oppmerksomhet er veldig viktig. Det er ikke snakk om at du kan forlate han alene hjemme i flere timer eller la en venninne passe han for deg, spesielt ikke de første månedene. Så pass på at du har han med overalt og gir han masse kjærlighet og oppmerksomhet. De har sinnsykt mye energi, som du sikkert vet, haha.
      Nå kan jeg ikke huske at du har skrevet at du skal få en pomeranian men, tenkte det var greit å vite litt uansett😇 Aldri hatt hund før selv, før nå. Så all hjelp og tips er bare bra.
      Lykke til!

    6. Å planlegge å reise mye + tilbringe tid mye tid med å være sosial hører vel ikke helt sammen med å prioritere en valp? Du burde vel heller tenke på å prioritere det når du har mer ro i kroppen og faktisk har tid til å tilbringe mer tid hjemme med et nytt familiemedlem, tenk på at en hund trenger MYE tid og da er det ikke bare bare og være så “spontan” og booke reiser her og der. Bare et tips 😉

    7. Hvorfor så sexifiserte bilder? Trodde du hadde modnet litt i det siste, men dette er jo back to Paradise….
      Punktene 3, 5, 7, 8 og 10 er noe å strekke seg etter, de andre er ikke spesielt spenstige.

    8. Hvis du sier du skal ha denne valpen til høsten så regner jeg med at du også skal slutte feste hver helg og reise flere ganger i året ?

    9. Er du virkelig klar for å ha hund, og å gi opp det enkle spontane livet ditt med å måtte være sammen med en hund 24/7? Å måtte dra hjem tidlig fra fest og venner for å slippe ut hunden, nesten aldri dra på ferier, du kan ikke bare ta deg en tur på resturant osv..?

    10. Mine pomeranian barn er 9 år gamle og aldri feilt noe! Så det er akkurat som oss mennesker, vi er forskjellige. Gikk heller ikke på valpekurs! For har hatt hund i alle år, høres jo ut som du også har det, så det er absolutt ikke nødvendig! Kan være kjekt om du vil sosialisere den, men det kan du jo fint gjøre selv også! Det samme gjelder om du vil lære den ting som å sitte etc. Det er jo helt opp til deg! Synes folk skal roe seg ned, og la deg få håndtere dette selv, du har jo til og med erfaring! Mange må bare blande seg i alt!! Kan bare forestille meg hvor mye du gleder deg! Husker tilbake på meg selv så stas det var! Ønsker deg hvertfall masse lykke til når den tid kommer! <3

    11. Synes det er dumt og leit at du kjøper deg en valp til flere tusen fordi den er liten og søt.. Vær så snill og tenk litt på muligheten å heller adoptere en som virkelig trenger det. Det er altfor mange søte og uskyldige som ikke finner et godt hjem.

    12. Regner med valpen blir sotte bort til noen andre som er mer ansvarlig etter hvert uansett. Sophie Elise skaffet seg jo hund på akkurat samme grunnlag i en periode hvor hun levde rimelig likt som det du gjør nå, og den endte opp hos hennes foreldre. Ikke gjør det samme.

    13. Ville ventet noen år med hund var jeg deg. Se på Sophie E og Lene O, etter et års tid med hund har de begge valgt å kvitte seg med den grunnet “tid”. Du som jobber så mye og har en jobb hvor du lever av å reise på events, turer osv. lever ikke så A4 at en hund passer inn. Og alle vennene som sier de kan passe den.. Tror du ikke selv de skal på helgetur, på byen, på ferie foran å sitte hjemme med din hund så du kan feste og reise?:) Jeg ville ventet til du både er eldre og ikke reiser så mye, og til du kanskje har funnet deg en ny kjæreste slik at dere er to om den. Aner ikke hvordan livet skulle gått rundt om jeg var alene om vår hund eller jeg fortsatt var i partymode. Lykke til 🙂

    14. Jeg har en 12 ukers valp nå og har ikke vært på hundekurs. Hunden min er lydig, kan sitte – ligg – gi labb- hopp- kom- kan navnet sitt – vet jeg skal dra når jeg sier hade – venter på maten sin til jeg sier værse god. Trening er hvordan du selv gjør det. Er du streng og bestemt blir han lydig og er du villig til å trene han opp så er han veldig flink. Min hund er så å si “husren” han tisser og bæsjer på sine puppy pads når han er i nød og når vi er ute så gjør han det ute. Alle er imponert over hvor flink han er men det er fordi jeg er bestemt og streng. Det er hardt arbeid i starten men det er verdt det tilslutt. Så Isabelle dette klarer du! Alle andre som sier du ikke klarer det er fordi de tror du er dum og har ikke tid og skal reise. Du kan fint etter hunden er noen mnd dra på korte turer og levere valpen hos moren din. Hu passer sikkert på den ganske godt. 🙂 Min hund er en pomchi (pomeranian og chihuahuha) i svart/tan. Gjett om han får mye oppmerksomhet. Går ikke en dag hvor jeg ikke blir stoppet hehe :):)

    15. Enig med “Lise” over her. Hund krever mye tid og folk som sier de kan passe har ofte planer når du har planer, det passer ikke, er mye jobb etc… Hund må passe inn i livsstilen man har – det er sjelden man klarer å bare legge vekk livsstilen for at det skal passe hunden. Jeg skjønner at du kanskje har et ønske om å være mer hjemme og føle mer ro, men det burde komme FØR du skaffer hunden 🙂 . Ellers kan du risikere å ende opp med å føle at hunden “fanger” deg og at du må være hjemme/dra hjem fordi du har hund og MÅ det, ikke fordi du vil.
      Kanskje du kjenner noen med hund som du kan låne f. eks en måned, det gir en bedre pekepinn på hva det krever enn bare noen få dager. Spesielt siden du er singel også og ikke har samboer som kan ta halve jobben (som meg selv, det letter mye!).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg