JEG KLARER IKKE Å LA VÆRE

Jeg vet at det er dumt, men jeg klarer ikke la være å tenke tanken på å gå til anskaffelse av en ny Chanel veske. Da jeg kjøpte min forrige fikk jeg så utrolig mye hets og hat, for hvem bruker vel 50.000 kroner på en veske? Jo, jeg. Vesker er en hobby for meg, på lik linje som biler kan være Lars sin hobby. Henger dere med? Vesker er virkelig noe jeg elsker, spesielt Chanel veskene. Det finnes ikke noe lekrere etter min mening.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg husker fortsatt lykkefølelsen som strømmet gjennom meg når jeg utførte kjøpet. Herregud, jeg hadde jo drømt om det øyeblikket siden jeg var.. typ 16 år? Å eie minst en Chanel veske har alltid vært en drøm, og det at den drømmen skulle bli oppfylt hadde jeg ikke stor tro på faktisk. Jeg kom da ikke til å få råd til å legge 50.000kr på en veske? Dreams can come trueee (haha lol). 

Nå er det kanskje et halvt år siden det skjedde, og jeg merker allerede hvordan suget på en ny blir større og større for hver dag som går. Jeg vil ha en tiiiil, minst. Det spørs når jeg skal ta meg friheten å unne meg selv en ny, det må jeg avvente med litt til. Selv om jeg shopper veldig mye, får jeg faktisk litt dårlig samvittighet av å legge så mye penger på en enkel ting. Men om det er verdt det? Hundre prosent.

38 kommentarer
    1. Kjøp akkurat det du vil, Isabel! Ikke la hets og andres kommentarer påvirke deg, du er en voksen dame og styrer din egen økonom på lik linje som alle oss andre. Har du råd til en veske du har ønsket deg lenge, synes jeg absolutt ikke det er feil å kjøpe den 🙂
      Ha en fortsatt fin lørdag!

    2. At du i det heletatt kan tenke i de baner å kjøpe en veske for 50000 kr er jo vilt! Det er så mye mer du kan bruke de på, men selvfølgelig så er det opp til deg. Og du har jo pengene. Skulle ønske jeg hadde 50000 å bruke på hva jeg ville. Men det kommer vel aldri til å skje. Selv om jeg jobber hardt hver dag, akkurat som du påstår du gjør. Livet er urettferdig 🙂

    3. Herregud så teit innlegg. Slutt å bruk snappen din til dyrke clickbait overskriftene. Så gå å kjøp deg en veske til. Hvis du skal kjøpe deg en leilighet, så finnes det ikke bedre tider enn nå å kjøpe. Men det har du vel ikke fått med deg siden du ikke leser aviser. Eller kanskje du har brent opp pengene du liksom har spart?

    4. Det triste er at summen av de 2 veskene kan nedbetale kvarte studielånet mitt, og det bruker man altså på en veske. Jeg bodde og studerte et helt år i utlandet for verdien av 2 vesker. Helt vanvittig.

    5. Du må spörre Geir!
      Skulle du inte köpa hus/leilighet nu när du flyttar fra leiligheten? Ikke rum för Chanelveske!
      Ha det!
      Henrik
      P.S
      Vad tycker P?

    6. Skjønner det veldig godt:) hadde jeg hvert deg og hatt mulighet så hadde jeg bare unnet meg en ny Chanel uten og blunke! Det er deg vel undt:-)

    7. om det er verdt det?
      tenk hvor mange barn sitt liv du kunne reddet om du disse pengene i noen som virkelig trenger det… men for all del, kanskje du har penger til å både hjelpe og å shoppe vesker til femti tusen
      bare en liten tanke fra meg…:)

    8. Heller en Chanel enn alt rælet fra Nelly og Shein… En veske fra Chanel har varig verdi, hvor blir det av alle klærne du shopper…?

    9. Helt ubegripelig at så mange mennesker leser dette greiene her slik at hun kan leve slik hun gjør. Festing, ferie og shopping. Det er jo fullstendig hjernedødt hele opplegget.

    10. Bedre med veske til 50.000 kr enn de harry turene dine til Rodos.
      Du bor også så veldig stusselig til tross inntekt pr.mnd

    11. Hvorfor sier du ikke at du er med p daglig? Ser dere på snap sammen hver eneste dag som folk legger ut. Tror du taper mange ved å fortsette sånn du gjør nå etter det dere har sagt/skrevet om hverandre før han kom ned. Måtte da være bedre å være ærlig med leserne sine for engangs skyld Isabell

    12. Altså, du kunne fått ei nesten helt lik veske fra Nelly, HM eller what so ever. Grunnen til at du velger Chanel, som også er 50 000 kr dyrere, er jo bare fordi du er så materialistisk at det er helt psykelig. Du har bare et sinnsykt behov for å føle at du er verdt noe tydeligvis. Og det klarer du bare å føle ved å bruke så syykt mye penger.
      Hadde du investert all den tiden du bruker på å tenke ut hva du skal shoppe, på mindre overfladiske ting hadde det kanskje blitt noe mer ut av deg. Du hadde jo for eksempel KANSKJE klart å endelig få den lappen i boks???
      Du har jo ingenting annet ved deg enn det overfladiske. Du er ikke akkurat så smart og interessant..

    13. Hei!
      Ser du henger en del med Pierre på diverse snaper. Senest i går da dere var innom et tatoveringsstudio for å ta ta hull i nesa på en fyr. Skal du si noe om det eller? 🙂

    14. Haha så latterlig teit sagt. Chanel har varig verdi. Ja helt til den blir slitt og ødelagt som alle andre vesker. Men for alle del lev mens du kan. En vakker dag faller blogg verden til grus og da er det mange som vil angre på hvordan de har brukt livet sitt. Og når man da vet hvordan disse menneskene er blir det ikke bare bare og finne vanlige jobber.

    15. Drit i hetsen Bella – kjøp det du har lyst på – har man råd til det så hvorfor ikke liksom 😒

    16. Du har operasjoner og som hobby ,eller mer enn vesker siden du har en chanel men har tatt mange operasjoner

    17. Kjøpte en gang en bluse fra Calvin klein, den begynte og løsne i sømmene etter tre vask og bruk. En annen gang kjøpte jeg en kåpe fra versace, knappene satt så løst at de datt av en etter en. Det har aldri skjedd med klærne jeg har kjøpt på Nelly. Så det viser seg at klær som er billig kan være bedre enn det dyre. Så hva er galt med Nelly…dårlig kvalitet kan du få hvor som helst, det samme med god. Men desigevesker derimot har en tendens til og være både langvarige i materialet, slitesterke og ikke minst vakre!

    18. Syns det er mye bedre at du kjøper deg en veske enn alt det pjuset fra Nelly, Mye mer miljøvennlig. Men hvorfor behovet for å legge opp til diskusjon om det? Kan du ikke bare kjøpe veska og kose deg med den? Det virker som du er mer forelska i summen og det å bruke 50 000 på en veske, enn veska i seg selv… Kan nesten virke som du gjør det for at du vil ha kommentarer på det?
      Kjøp alle veskene du har råd til, og vær glad for at du har råd til å ha det som hobby.

    19. Enig med Janne🙏🏻 hadde du droppet all Nelly shoppingen , hadde du garantert fått råd til sikkert 2 Chanel vesker til, om ikke flere.

    20. Chanel veska kan du jo belønne deg selv når du har kjøpt deg leilighet. Sikkert mange som drømmer om det samme, men ikke har mulighet til å gjøre noe med tanken – noe du har. Om enkelte av bloggerne (som har store summer med inntekt) bare kunne gitt en viss sum i månden til barn og dyr som trenger hjelp, så ville verden blitt et litt bedre sted for alle. Det er dessverre ikke alle som har mulighet å støtte slike ting, men med en lønn på 200.000 i måneden så går det ikke an å være så jerrig at man ikke kan gi noen kroner til slike ting..?
      Det blir fort at man bare tenker på seg selv og kjøper materielle ting som ikke har en stor betydning om månder eller år. Plutselig er disse tingene “gamle” og kjedelige, så går man til anskaffelse av nye ting. Sånn fortsetter det.
      Sophie Elise tjener godt hun også, som alle dere andre på topplisten. Men hun støtter slike ting som har med dyr og gjøre. Hun bryr seg om sånt selvfølgelig. Det er en stor del av henne. Men det skal vel ikke være din største interesse for at du skal kunne hjelpe til når du enda har mulighet til det?
      Isabel, tenk deg litt om. Selv om lønna på 200.000 tikker inn hver måned, så kan du jo prioritere pengene dine litt mer voksent. Hva med lappen og evt bil? Leilighet? Sparing? Du sparer penger, det vet vi. Men de 20.000 ish du shopper på Nelly for? Du trenger seriøst ikke 50 nye klesplagg hver måned.

    21. Det er lett å tenke at den lønna vil vare for alltid, men det gjør den ikke. Absolutt Ingenting varer for alltid. Du hadde gjort degselv en stor tjeneste ved å kjøpe deg noe som har en verdi for fremtiden. Et sted å bo ville gitt deg en trygghet som du ville hatt selvom lønnen din skulle endre seg til å bli mindre eller falle bort. Tenk på det. Om du hadde klart å betale ned på et bosted mens du har god råd som nå. Det vil spare deg for bekymringer i fremtiden.

    22. Folk som begynner å snakke om “donere penger. Tenk hvor mange liv du kan redde”… gjør dere selv en dritt for å hjelpe eller?! Neppe. Av alle mennesker her i verden med myyye penger, så tror jeg heller dere bør rette fokuset deres på disse om dere på død og liv må blande dere. Jeg kjenner folk som gjør Isabell sin inntekt til lommerusk. Noe de lett bruker på en månede. Ikke gi jenta dårlig samvittighet da. Herregud. Lenge leve sjalusien!? Synes det er mye penger selv. Men det er hennes egne for svarte. Se på dere selv før dere dømmer andre. Idiots. La henne så leve. Kanskje hun angrer om noen år på forbruket, kanskje ikke. Og veska er det ikke verre enn å selge igjen.

    23. Kjære deg. Jeg liker så mye ved deg. Du er utrolig vakker og jeg tror du er en fin person. Men jeg tror du sliter med ekstremt dårlig selvtillit og et sterkt behov for å bevise din “verdi” gjennom penger og materielle ting.
      Jeg er 25. Har jobbet hardt hele livet og har aldri fått hjelp av noen. Nå er jeg sykmeldt pga sterk angst og depresjon og jeg får 6000 kr i måneden. Har ikke kjøpt meg et klesplagg siden sikkert 2014 ellernoe. Får jeg et hull i buksa så syr jeg det selv. Men jeg hjelper de rundt meg som trenger det. Selv om jeg har “ingenting”, både dyr og mennesker. Ofte jeg velger å hjelpe folk rundt meg å heller leve på nudler og knekkebrød selv frem til neste lønning.
      Hadde jeg vært så heldig som deg å tjent 200 000 på en måned så hadde min største glede vært å hjelpe andre!
      Du bestemmer såklart selv, bare sier at det er helt fullstendig sinnsvakt at du ikke støtter og hjelper andre med den inntekten du har og heller prioriterer utseendet, klær, vesker osv… du er ung, gjør noe godt for noen. Finnes ingen større glede enn det!
      Håper du forstår at jeg bare prøver å si min mening om det her, jeg tror du er ei herlig jente. Men med litt for mye usikkerhet i deg 🙁

    24. Vil du ha en chanelveske, så kjøp deg det:) Jeg for min del ville nok aldri lagt 50.000 kroner på en veske fra chanel, uansett hvor mye penger jeg hadde hatt på konto. Joda, vesken er fin den, men du kan jo få en som ser prikk lik ut fra h&m eller accessorize. Føler liksom ikke det er noe spesielt med chanelveskene, annet enn at de da altså er produsert av motehuser chanel, og er overpriset så til de grader.

    25. Jo, det er helt vilt at du vurderer å bruke 100 000,- på håndvesker i året. “Verdt det” sammenlignet med hva da? :/

    26. Trur ikke livet ditt er på topp fortiden. Ser at du legger ut bilde her og “skryter”av at du har kjøpe ei veske til kr 50.000,- Da må jeg få spørre meg selv om hvor er hodet ditt? Er vel ikke normalt å kjøpe ei veske til kr 50.000:- Ser også i tidligere blogg innlegg at du skryter hvor mye penger du tjener på blogginga di. All ære til deg for a du gjør det. Men slik synes jeg er helt på jordet å gå å skryter av det.
      Jeg har selv en god del penger og vil arve ende mye mye mere når den tid kommer da min far har et firma som går jævlig bra. Men jeg har pr dags dato aldri gått rundt å skyte at jeg har en del penger og kan kjøpe hva jeg vil. Eller hadd behov for å vise det på sosiale medier som du oftes gjør.
      jeg om mine 2 andre søsken har blitt opplært til at penger ikke gjør at man er noe “stort” og bedre en andre mennesker. Skal sies at jeg er 27 år og har jobbet hardt for de pengene jeg har da både jeg og mine 2 andre søsken har vært med å tatt i et tak fra vi var 13 år i familiebedriften. Men alikavell har vi et ganske så normalt syn på penger.
      Så et tips til deg er at du heller sette mere pris på d selv en å gå å handle dyre tin for å så skryte av det på sosiale medier. Når man ikke har det bra med seg selv så oftes handler man for å føle seg bedre. Det vet jeg alt om da min ene søster gjorde det i en periode der hun ikke hadde det bra med seg selv og kastet bort på et år for å tilfredstille seg selv med å ha det bedre.

    27. Det virker som om du prøver å vise andre at du er verdt noe pga du bruker “50000 kr ” på en veske og at du eier en. Virker som om du sliter med selvtilliten din.Samtidig så er du også veldig nøye på at absolutt alle skal vite prisen på vesken. Syntes det her blir for dumt.
      Det er ihvartfall min mening. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg