EN DRØM SKAL GÅ I OPPFYLLELSE

annonselenker

Vet dere? Jeg har tenkt litt. Jeg har lyst å oppfylle en av mine største drømmer. Dere vet hvordan jeg blir med denne rastløsheten min, ikke sant? Jeg føler at jeg er på et stadiet i livet hvor jeg føler meg litt lost. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg vil lengre. Hva vil jeg egentlig med mitt liv? Vil jeg tilbringe resten av livet mitt i Oslo? Hva med å oppleve mest mulig nå som jeg har mulighet? Jeg funderer veldig på hva jeg ønsker å gjøre nå til høsten. Alle rundt meg går jo tilbake til sine hverdager med jobb og skole, og da blir det på en måte litt kjedelig for meg igjen. Misforstå meg rett, jeg elsker jobben min og hadde aldri byttet den ut for noe som helst, men det blir fort litt ensformig, spesielt hjemme i Oslo. Derfor føler jeg at jeg i grunn er veldig dum som ikke utnytter mulighetene mine, for jeg kan jo faktisk jobbe fra hvor som helst i verden, så lenge jeg har tilgang til wifi og mac-en min. Jeg vet at jeg så vidt har pratet om dette tidligere, men nå mener jeg mer alvor. 

LIGNENDE SHORTS HER // TOPP HER (I ROSA HER) // SANDALER HER

Så, hva skal jeg gjøre? Akkurat nå ser det ut som at jeg har bestemt meg for å flytte alle mine saker på et lager, og rett og slett pakke med meg to kofferter som skal få bli med meg på eventyr. Hvorfor ikke bruke de 18.000 kronene som jeg ellers bruker på husleie, til å heller reise med hver måned? Jeg mener, jeg har jo tidenes mulighet til å gjøre nettopp det nå. Jeg har tenkt på det lenge, men tanken på å reise alene har skremt meg enormt mye. Men nå kjenner jeg faktisk at det ikke er så farlig lengre. Hva så om jeg reiser alene? Jeg tror jeg hadde hatt godt av det. Godt av å utfordre meg selv og trå litt (mye) utenfor komfortsonen min. 

Dette er den mest sentrale tanken som går gjennom hodet mitt disse dager, så jeg tenkte egentlig bare å la dere ta en del av det. Det skjer mye i livet mitt akkurat nå, og jeg føler at det er litt vanskelig å holde dere oppdatert hele tiden. Jeg henger så vidt med selv..

67 kommentarer
    1. OMG gjør det! Har såå lyst selv men økonomien strekker ikke til. Gikk forbi deg på rhodos, hadde såå lyst å komme bort men du var opptatt med å ta bilder på stranden med en flamingo så ville ikke forstyrre.. angrer nå da.. haha!

    2. Høres ut som en kjempe god ide! Ikke bare er dette positivt for deg, men også for bloggen. Du kommer til å få så mye kult å dele 🙂

    3. Gjør det! Du kommer ikke til å angre! Jeg har reist mye selv, og det er overraskende behagelig! 🙂

    4. Det skal du virkelig gjøre:). Du kommer til å vokse sååå på det. Reist rundt i verden alene, møt nye mennesker.. Jeg tror det kan bli en opplevelse for live Isabel:). Go girl

    5. Det syns jeg du skal! Det kommer en tid med kjæreste/samboer, og evt barn også. Og da kan man ikke bare sette seg på første fly…
      Ser forresten for meg at du passer inn i NY, Manhattan😄
      Kommer sikkert en hel haug med svar til deg at det ikke er fortjent og at du burde bruke pengene mer fornuftig osv. Men man lever faktisk bare en gang, og er det noe jeg angrer på nå i voksen alder, så er det at jeg ikke fikk oppleve verden mer i min ungdom😞 Tror også det vil bli spennende å følge reisebloggen din fremover. God tur!!

    6. Du fortjener virkelig å oppleve masse og ha det godt og stabilt i livet! Men kunne du kanskje prøvd å blogge litt mer framover? Litt kjedelig at jeg alltid kommer opp på det øverste innlegget jeg allerede har lest for en stund siden.. men samtidig er det forståelsefult siden du er på ferie og koser deg, men om du tenker deg å reise rundt, er du redd for å komme lenger ned på blogg siden du blogger mindre en før og ikke har like mye tid/utnytter tiden iforhold til blogg?

    7. Så tøff du er! Om du har muligheten så syns jeg så absolutt du skal dra ut og oppleve verden! 🙂 Om du skulle mislike det er det jo ikke verre enn at du kan reise tilbake til Oslo:)

    8. Jaaa Isabel!! Gjør det! Jeg tror det hadde vært kjempe hodt for deg etter det du har vært gjennom og alt dramaet i ettertid. Du er ung, lev livet og reis. Det er noe alle unge ønsker å gjøre om det ikke hadde vært for skole. Du kan lære så mye av å reise alene. Alt fra kultur, til selvstendighet, til historier og mennesker. Det hadde også vært en gøy ting for oss lesere å se deg oppleve verden på den måten. Det hadde vært en super gøy og underholdene blogg å følge! Dine tips, synsvinkler og meninger på ting. Jaa Isabel!!! Do IT!!

    9. Det hørtes ut som en bra tanke 🙂 Det syns jeg du skal gjøre ,for det er hyggelig å reise og oppleve nye ting 🙂 🙂 Heier på deg 🙂 🙂

    10. Så utrolig kult at du tenker sånn 🙂 og veldig tøft gjort å reise alene, da, med tanke på å finne fram osv. Jeg eier ikke retningssans og klarer ikke å lese et kart, liksom. Og i tillegg hvis man ikke forstår språket.. hva gjør man da?!! Men det ordner jo seg alltid på et vis..
      Jeg kom hjem fra Frankrike i dag etter en uke, og må si jeg trives sykt godt i Norge. Å bo i varmen og gå oppi massemasse folk hele tiden er virkelig ikke noe for meg, så jeg kunne ikke flyttet til et varmt strøk med masse folk i alle fall. Men du trives i varmen, forstår jeg? (Kan jo ikke bruke sminke uten at den renner av engang).
      Blir spennende å følge deg framover 🙂

    11. Gjør det – ikke noe å tenke på. Det er akkurat nå du kan gjøre dette og årene går fort – det er bare å hoppe i det. Jeg gjorde dette for en del år tilbake – eiendelene mine på lager å tok kofferten å dro – alene. Har nå strandet i Spania og her blir jeg nok noen år til tenker jeg 😡
      Håper virkelig at du gjør dette altså – det er så verdt det 😃👍

    12. Oj, et nytt innlegg…hadde kanskje vært lurt du reiste litt, ja bloggen kunne trengt et oppsving gitt. Zzzzzzzz

    13. Vet du hva, dette høres utrolig bra ut for deg. Ta sjansen når du har den! Du har penger, er oppegående, en passende jobb og mange muligheter. Du skaffer deg så mange minner, erfaringer og ett stort nettverk. Dette er egentlig ingenting å tvile på engang. GJØR DET!! Du kommer til å vokse helt ekstremt mye som person.

    14. jeg som18 åring reiste til midtøsten alene som jente(gikk supert) og nå som 22åring skal jeg reise til usa eller iran i høst. gled deg! har reist mye alene, og det er de beste feriene.

    15. Gjør det 🙂 En er bare ung en gang og har man penger til det så utnytt det 😉 Selv valgte jeg å begynne på skole i Skotland i fjor og angrer ikke. Jeg og en fransk vennine flyttet sammen nå før sommeren og ved å reise møter du mennesker som vil få stor betydning i livet ditt.
      Pakk baggen og reis 😀 Opplev verden før det ikke går og la verden oppleve deg 🙂 Ønsker deg lykke til og gjerne ta bilder ifra reisene dine å del 😉

    16. Hvis du skal reise rundt og fortsetter med så dårlig blogging i det siste som du har gjort nå, tror jeg ikke lønningen vil bli så topp 🙂

    17. Ja! Opplev feks USA, Sørøst-Asia, Japan, Sør-Amerika! Og kanskje ikke bare turist-løypene? På den måten vil du både få livserfaring, perspektiver og mer interessant å skrive om!

    18. Tipper det blir med drømmen. Men lykke til hvis du mot all formodning reiser. Det er bare mye snakk, og lite handling på bloggen din.

    19. Gjør det 😄Man møter mange personer på veien og finner ut av hva man vil og hva som spiller noen rolle for deg. Kanskje du finner venner for livet også? Hvem vet 🙂

    20. det høres ut som en fantastisk opplevelse !
      Men for real.. jeg har følgt deg lenge nå og du er yndlingsbloggeren min. men du GREIER ikke å blogge skikkelig ved mindre du er hjemme i oslo å kjeder deg og du gidder å oppdatere oss. du har desverre tapt deg veldig på bloggingen. hvordan skal det gå om du er på reise hele tiden :'( vil ha tilbake den bloggeren jeg elsket og beundret ! jeg skjekker innom her flere ganger om dagen og blir like skuffet hver gang. du blogger aldri og når du gjør det..vel..
      du kan desverre ikke skylde på “ferie” lenger. for dette har pågått i mange mange uker nå. om du vil reise og ta deg fri fra bloggen så go for it. men gi gjerne beskjed når der blir “stilletid” fra deg, så vi slipper å kaste bort tiden vår på å trykke innom her hele tiden.

    21. Du og sophie kunne reist verden rundt sammen
      Siden dere bloggere har en kjedelig hver dag når dere ikke har en jobb og sosialt å gå til

    22. ballonger fylt med lystgass blir stadig mer populært blant unge Syden-ferierende. ? Dette kan føre til hjerneskade og dødsfall, sier overlege Merete Vevelstad ved Oslo Universitetssykehus.

    23. Ja det tror jeg du hadde gjort lurt i. Angrer du så kan du alltids hoppe av og dra hjem igjen, det er ikke noe du må binde deg til i en viss mengde tid. Du vil angre mer hvis du ikke gjorde det, enn du vil hvis du velger å gjøre det men ombestemmer deg. Men for guds skyld velg å faktisk oppleve andre kulturer, ikke hopp fra harry sted til harry sted. Da kan du like gjerne bare bli i Rhodos, for denne bloggen vil ikke leve lenge på innlegg som bare omhandler fyll og bilder av deg selv.

    24. Det burde du absolutt gjøre, reise og utvide perspektivet ditt. Men jeg må si at jeg er ikke så veldig optimistisk til om det gir noe bedre innhold på bloggen. Hverken når det gjelder bilder eller tekst. Det blir vel fortsatt bare bilder av degselv. Som idag, bilder som er med samme antrekk som forrige innlegg på en veranda hvor vi ikke får se noe av omgivelsene.
      Du virker heller ikke så åpen for å oppleve noe av selve stedet, men mest opptatt av fest og fyll, og vise deg frem. Gjesp.
      Og som vi har lært å kjenne deg nå, det er mye snakk men lite handling.. Men for all del, det er lov å håpe.

    25. Oh my god, go for it girl! Kjenner meg VELDIG igjen i det du skriver. Å flytte til utlandet er noe jeg også har vurdert mye dette året, men det som også stopper meg er dette med å reise/flytte alene. Det er veldig skremmende å dra til en ny plass uten noen man kjenner. Er liksom mye lettere å finne seg venner hvis man er flere enn bare seg selv. Men jeg håper virkelig at du prøver på dette, blir nok en opplevelse for livet og det er ingenting som er verre enn å angre på ting man ikke gjorde. Stå på! Dette klarer du<3

    26. Hadde de vert meg ville jeg tatt et år på språkreise!! MA får nye venner og alt kan lære språk ;D jeg var i Malta en sommer de var min beste ferie !! Var 16 da 🙂 du kan lære og surfe og masse greier 🙂

    27. Dette er det mest fornuftige du har skrevet siden jeg begynte å følge deg! Do it! Og ta oss med på reisen..

    28. Les supermarie, hun er god på dette med å reise og oppleve. Og du burde absolutt gjøre det. Men da burde du åpne deg for nye opplevelser og ikke bare dra til typiske feriedestinasjoner. ☺️

    29. Går det bra med deg etter jordskjelvet som rammet Rhodos (selv om det ikke er like ille som på Kos)? :O Håper du har det bra! <3

    30. Ja du kan faktisk ikke skylde på ferie lenger når du har vært der i 7-8 uker? Da blir det litt dumt. Men som en skriver her oppe, er mye snakk, men ikke noe du gjennomfører. Håper virkelig det er annerledes nå, tror du har godt av å oppdage litt nytt.

    31. Jeg har aldri angret på at jeg hoppet alene på et fly for å være borte i over en måned og jeg kommer til å reise alene igjen! Så utrolig mye å oppleve.
      Jeg bodde delvis på Hostel hvor det er superlett å bli kjent med folk, selvom standarden på rommene kanskje ikke er den fineste 😉 anbefales allikevel, spesielt om det blir litt ensomt i perioder
      😊 men ellers er det jo mennesker og fine steder overalt! Det vil nok bli supert, og hvis ikke er det bare å reise hjem igjen 😊😊

    32. Det høres ut som en super plan!
      Men slik du driver bloggen nå høres det ikke fullt så lurt ut. Du drikker og drikker og drikker, så du vil nok få store problemer med alkohol om du skal fortsette slik du gjør nå. Jeg tipper du har blitt alkoholiker allerede. Og hvordan skal du da klare å blogge. Du virker litt ute av kontroll. Kanskje det er lurere å sette seg på skolebenken slik at du får vanlige venner og litt rutiner?
      Ta vare på det selv❤️

    33. Du sier hele tiden du skal ting og ting skal skjer, men det skjer aldri noe desverre. Tviler du kommer til å gjøre det… mye snakk, lite handling

    34. Hei! Har du merka noe til jordskjelvet som har vært nå? Skal på ferie til Rhodos snart og er redd for at reisen blir kansellert.

    35. Kjente dere jordskjelvet som rammet Kos, noe av Tyrkia og litt av Rhodos? Hvis dere gjorde det, går det bra med dere?

    36. Flyttet alene til Spania når jeg var 17, flyttet til 3 forskjellige plasser i Spania nå de siste 3 årene. Har ikke lyst til å flytte tilbake til Norge igjen. Lurer på hvor jeg skal flytte til høsten? Go for it!! Du blir ikke å angre!

    37. GJØR DET! Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne for at du vurderer dette seriøst. Noen av mine favoritt blogger gjennom tidene har vært reiseblogger, og disse bloggene inspirerte også meg til å reise verden rundt alene. Det er utrolig hvor mye du vokser som person av å gå utenfor dine egne komfortsoner, og reising generelt gir deg så utrolig mye – blant annet nye venner for livet fra ulike land og kulturer. Det er gull verdt. Og tenk på alle de du selv kommer til å inspirere! Det å bruke pengene på reising er noe av det beste du kan gjøre for deg selv, tro meg!! Anbefaler deg på det varmeste å reise rundt i Afrika, Asia og Sør-Amerika… Tror du hadde kommet til å elske det.

    38. Da vil jeg tipse om remoteyear.com
      Ett år og reise alene, men sammen med masse folk (om det gir mening) og alltid wifi 😉

    39. Håper ikke dette er en løgn for at du skal være med Pierre i utlandet! Du klarer jo ikke være i Oslo eller Stavanger engang, og i utlandet hvor du kjenner ingen? Her er det noe som ikke stemmen men sannheten kommer jo fram tilslutt uansett.

    40. Do IT!
      Sett av ett år, de 3 første månedene reiser du til en/flere eksotiske plasser or får bloggen på topp igjen.. (Maldivene, Bahamas, Australia osv)
      Deretter drar du til USA, La å Ny å prøver å bli en skikkelig stor blogger/modell/businesswomen å bygge ditt varmemerke til ett høyere stadiet! Du er godt i gang å kan bli SØØØKKRIK om du forsetter.. sminke/smykker/kleskolleksjon! Kjørpå! Du må ikke bruke livet ditt på full og drid i Rhodos å kjede deg hjemme i Oslo.. Rhodos e greit d, men ikke kødd me sjansen du har fått!
      Du ligger vell på 2-3 mill i året, gjør du mer av dette kan dette bli din månedslønn.
      Heier på deg!! Du bør forsette!!! Få bloggen opp på 1 plass igjen komman!!

    41. Dro helt alene til Spania rett etter videregående da jeg gikk igjennom en tøff periode i livet mitt og trengte rett og slett å komme meg litt bort. Kan med hånden på hjertet si at det er det beste valget jeg har gjort så langt. Aldri møtt så mange fantastiske mennesker før, i tillegg vokste jeg så mye som person og fikk et bedre perspektiv på hva som er viktig her i livet.
      Nå er jeg tilbake i Oslo etter 1,5 år og angrer hardt på at jeg flyttet tilbake og ikke fortsatte reisen videre. Så hvis det frister vil jeg absolutt anbefale deg å gjøre det! Livet er for kort til å holde seg tilbake pga komfortsonen 😄

    42. du må så absolutt reise nå.sikkert meget bra for deg.ellers dårlig med blogging de siste uker. lystgass er den nye rusen turister i hellas ofte nå kjøper for 1 euro..det er livsfarligt.dette til din orientering.ikke post innlegg på bloggen din om slikt.det var ditt valg og er sikkert mange andres .vil ikke lese om din rus av det du har veldig unge lesere .håper du tar dette til etteretning.lykke til videre

    43. Jeg håper du reiser TIL noe, og ikke FRA deg selv, for det nytter jo ikke. Kanskje skrive litt om kultur, lokal mat, musikk, folk, natur og annet som er spesielt for stedene du drar til? Ikke bare bilder av deg selv, venner, klær, boring mat og sånt?

    44. Gjør det! Reis og opplev alt du bare kan!💞Du har vært favorittbloggeren min så lenge jeg kan huske og du har snakket dette så lenge jeg kan huske! Jeg unner deg de virkelig🌸

    45. Hei. Jeg har tenkt det samme. Jeg er også fra Stavanger. Har skrevet noen ganger. Har reist litt men jeg har oppfattet at det ikke er vits å reise uten lappen. Og caravan når strand, fjell, og alle slags magiske steder du skulle ønske. Skulle du ønske så kan du jo bare leie en billig leilighet en stund der du er også. Caravan er rått. Finnes mange fine. Der kan du også ha reklame på vet du. Men jeg vil gjerne ha noen å reise med også. Jeg reiser ikke uten lappen. Har bare oppkjøring igjen.

    46. Du trenger ikke reise verden rundt. Hvorfor ikke dra til sydspissen av Frankrike, Italia eller Spania noen måneder? Ikke langt hjemmefra og du finner lett nordmenn om du ønsker det innimellom. Eller du kan dra på kurs/skole en periode et sted hvor du finner jevnaldrende, og kan jobbe med bloggen ved siden av. Reklamerte ikke du for noe sånt en gang?

    47. Lesertallet ditt kommer til å skyte i været om du reiser rundt! Så utrolig spennende å lese blogger hvor folk tørr å gjøre mer ut av livet sitt enn alle andre 🙂

    48. Hei! Har selv reist alene, og det var ingen problem! Men visst jeg var deg ville jeg dratt gjennom en organisasjon som Kilroy, projektor abroad, EF osv. Jeg dro selv med project abroad, og jobbet på barnehjem i Afrika og møtte mange andre frivillige. Når du reiser gjennom en organisasjon, får du møtt mange andre i samme situasjon. Du trenger ikke nødvendigvis å dra gjennom en organisasjon hele opplegget, men kanskje lurt i starten når alt er nytt og for å bli kjent med andre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg