PLANENE VIDERE I LIVET MITT

Jeg er så forvirret om dagen, dere. Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre fremover. Jeg kjenner meg som tidenes Vingle-Petter. Rastløshet er noe jeg sliter veldig mye med, og det er derfor jeg bestemte meg for å si opp leiligheten for godt, flytte alt av eiendeler på et lager og bare.. reise. Jeg vet at det hadde vært ekstremt lærerikt og ikke minst spennende for meg, men tanken på å gjøre det helt alene skremmer meg plutselig igjen. Jeg som var så giret på dette for bare en liten stund siden… Samtidig som jeg vil reise, har jeg også lyst til å finne meg en ny, fin leilighet og slå meg til ro. Kjøpe hund, for eksempel. Det har jeg jo drømt om lenge. Men igjen, det høres ikke så fristende ut. Jeg vil ikke ha den samme hverdagen som jeg har hatt det siste halvåret før sommeren. Det var ekstremt kjedelig, og det er det jeg frykter at skal skje dersom jeg bestemmer meg for å finne et nytt hjem her i Oslo og bare bli værende. ARGH, jeg vet virkelig ikke hva jeg ender opp med å gjøre. Jeg er skikkelig 50/50 på hvilket valg jeg skal ta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg skulle så inderlig ønske at jeg hadde hatt en venninne/venn som ville reist sammen med meg i et par måneder. Da hadde valget vært lekende lett, for å reise er jo det jeg har desidert mest lyst til. Dessverre har ikke vennene mine tid eller mulighet til å gjøre det akkurat nå, noe jeg selvfølgelig har forståelse for. Jeg vil bare ut å oppleve. Bahamas vil jeg reise til, Maldivene.. Los Angeles, Bali. Altså, jeg har SÅ lyst!! 

Det er nå det hadde vært perfekt å hatt en partner som var like giret på disse tankene som det jeg er. Haha. Det skal ikke være lett, dere. Jeg irriterer meg over at jeg freaker ut over det å reise alene igjen. Det gikk jo så bra nettopp? Faen. Jeg får suge litt til på denne karamellen, så får jeg se hva jeg blir å gjøre. Jeg skal i et møte på fredag angående leiligheten, så jeg har et par dager til å bestemme meg på. 

Dette er skummelt.

52 kommentarer
    1. hvorfor flytter du ikke tilfamilien din? Da har du i det minste folk rundt deg hele tiden og tror det er det du trenger nå, så psyken din ka bli “stabilt” hjjelper ikke å reise, knulle,skrike og ødlegge telefonen

    2. Du har alltid vært sånn, ikke bare de siste par månedene. Aner ikke hvor mange ganger du har sagt du er rastløs og ikke vet hva du skal gjøre med livet ditt. For guds skyld ikke få deg hund hvertfall, du klarer jo ikke ta vare på deg selv engang. anbefaler at du får deg en flink psykolog eller coach. men det krever at du må være ærlig for at det skal funke, og jeg tror ikke du er i stand til å være ærlig med deg selv engang

    3. Hadde lett reist med deg, men her sitter jeg da, med 100 kr på kortet uten jobb.. Du aner ikke hvor heldig du er som har muligheten. Drit i om du må dra alene, bare dra. Om det ikke er noe for deg kan du bare dra tilbake. Bedre å angre på noe man gjorde enn ikke gjorde etter min mening 🙂

    4. Gå for valg nr 1 også hvis du angrer deg på turen så er det jo bare å reise hjem igjen og lete etter leilighet. Da vil du i såfall kunne slå deg til ro i Oslo komfortabel med at du har prøvd det andre alternativet. Hvis ikke vil du bare bli like rastløs og sitte å tenke “hva hvis”.

    5. Hei Isabell!
      Jeg kunne gjerne tenkt meg å reise at med deg en stund. Jeg har noen uker ferie til gode, så jeg kan bli med deg i begynnelsen ihvertfall om du vil ha med en smågal, hyggelig og en kollega, jeg blogger på nouw. Er på topplisten på nr 6. Jeg hører fra deg om du har lyst! Mailen min : [email protected]
      Mvh
      Lone-Christin Stenersen

    6. Vil reise overalt. Har nettopp flyttet tilbake fra utlandet, har ingen jobb, ingen forpliktelser her, ingenting som holder meg igjen. Hadde jeg hatt økonomien til det, så hadde jeg dratt i går :p

    7. Så enig med Benni! Godt beskrevet om deg! Håper du en dag inser at du trenger å være ærlig med deg selv. Det krever sitt, men det er det respekt av og akkurat nå trenger du det. Respekt og selvrespekt.

    8. Hmmm – skjønner godt at det er vanskelig å ta ett valg ang dette. Hadde jeg vært deg så hadde jeg funnet meg en billigere leilighet og heller reist når jeg har følt for det – hvorfor ikke leie sammen med ei venninne eller to – sosialt og økonomisk. Skjønner at du har økonomi til å leie alene – men det virker som at du er veldig sosial og da er jo det ett greit alternativ.
      Men du – det er veldig gøy å reise alene – man blir fort kjent med folk 😀

    9. Bare reis ! Det er det beste som finnes i hele verden. Da pusher du deg selv ut av komfortsonen og du blir nødt til å utfordre deg selv, og det er kjempebra. Senere får du barn, jobb og familie og da kan du ikke reise på samme måte igjen. Så fra en som har reist og som nå har barn og familie og hus. Bare reis! Du kommer ikke til å angre. Og det er faktisk best å reise alene, har gjort begge deler, alene blir du nødt å finne deg andre å være med og du kommer til å møte fantastiske folk og få venner for livet. Sammen med en venninne trenger du liksom ikke, og det er lettere å la vær å bli kjent med folk. Det er ikke noe å tenke på en gang, Bare dra så får du se 🙂

    10. Reis Isabel!!! 💗
      Enig med 22:24 over her. Jeg angrer på at jeg ikke har reist mer..
      Reis og lev livet nå ☀️☀️☀️

    11. skjønner deg såå godt! er veldig frem og tilbake selv.. sa til hele familien at jeg skulle flytte til Australia og bo der i 1 år å studere … meen jeg endte opp hjemme. og alle bare hvorfor er ikke du reist? Syntes det var veldig ´´flaut´´å si at jeg ikke turte.. angrer selvfølgelig nå, jeg hadde BARE hatt gått av å prøvd meg alene.. men det er bare det å GJØRE det som er så vansklig.. Håper du finner ut hva du vil 😀

    12. Kan du vær så snill å lage en Rhodos guide? Restauranter, butikker, barer, utesteder, beach clubs, utflukter osv <3 skal dit snart

    13. Reis!!! Du har muligheten og du burde absolutt gjøre deg, 0 hvis du angrer så bare dra hjem igjen! Tenk så deilig å dra alene, finne seg selv og treffe nye mennesker 🙂 hvis du vil være ekstra vågal og ikke vil reise alene, hva med å invitere med en bloggleser du kan bli kjent med?

    14. Hei kjære. Jeg har all verdens tid til å reise også. Akkurat nå har jeg reiselivs ledelse studier i Stavanger for å kunne planlegge og tjene penger på verdensturen eller hvor I alle dager jeg skal. Har kanskje behov for noen å reise med jeg også. Jeg blogger også på nouw. Jeg stoler ikke på noen ukjente. Men tenkte reiselivsledelse studier for å lære å planlegge det. Og fy for noen kommentarer i begynnelsen du får her. Ka så feila de!!!! Shut up!!

    15. Ligger vel i kortene her at den eneste grunnen til at du ikke reiser asap er pga Pierre. Hvorfor kan du ikke bare være ærlig med leserne dine og si det som det er? Det blir lagt ut bilde av dere to i hytt og pine – de fleste har jo allerede fått det med seg … Virker nesten som du er flau over Pierre når du ikke våger å innrømme noe som helst, annet enn at Rhodos er en liten øy.
      Trist du tar en “Sophie Elise” og prøver å manipulere leserne dine til å være dummere enn de er. Du kommer lengst med sannheten, ikke clickbaits og lurerier.

    16. Hvorfor kan du ikke bare være ærlig. Du å Pierre har en greie igjen. Alle vet det! Det er derfor du har vært så sykt rar og ubesluttsom den siste tiden. Legger inhenting ut på mystory lenger fordi du oppholder deg sammen med Pierre. Noe du ikke vil inrømme ovenfor oss lesere.. det begynner å dra ut i lengden nå Isabel. Du faller på ratingen fordi du ikke er ærlig med leserne dine.. comeone

    17. Vet du hva jeg syntes du skal gjøre? Reis, lev livet, jobb som frivillig arbeider med noe du interesserer/brenner for, tenk på og utnytt mulighetene du kan bruke gjennom bloggen, for de er det mange av! Hverdagen kommer før eller siden og den er ganske fin hvis det er det man trives med, men slik jeg tolker det står du ved et veiskille og du vet ikke hva du skal gjøre. Min anbefaling er å følge hjertet ditt, utfordre deg selv ved å reise til et sted du ønsker alene, også skal du se at ting ikke er så ille alikevel. Opplev andre land, kulturer og få nye inntrykk, spis god mat & drikke, bli kjent med nye mennesker og nyt livet!
      Lykke til med valget! 🙂

    18. Hadde jeg vært deg hadde jeg hoppet i reise om jeg hadde muligheten. På reise alene lærer man sykt mye om seg selv, møter masse spennende mennesker og kan bestemme litt selv hva man vil få med seg. Skulle det vise seg at det ikke var det rette så kan man alltids reise hjem igjen. Ellers om du ikke vil være helt alene hele tiden kan man høre om noen vil møte deg en bestemt plass i løpet av reisen så får du litt selskap også. Blir spennende å følge med på hva som vil skje videre!

    19. Ser du bereder grunnen for å senere lettere skal kunne fortelle oss at Pierre og du reiser sammen. Og selvfølgelig ikke innrømme noe forhold før du har skapt maks oppmerksomhet og klikk. Hehe

    20. Hvordan visste jeg at dette kom til å skje. Du sier alltid at du skal noe men tilslutt gjør du ingenting av det du skriver. Kommrr bare ord ut av deg men aldri noen handlinger. Du skrev det for å sikkertt ha noe å skrive om for bloggen din sugde ila. den perioden vu var på “ferie@. Får se om bloggen duger når du er tilbake da.

    21. Hadde heller reist og dratt hjem til Oslo om det ikke funket. Isteden for å sitte med enda en leilighet og lure på hva du egentlig kunne drevet med. Du er ekstremt privilegert som har en jobb du kan ta med deg under armen, og du vet like godt som oss at er det noe majoriteten av mennesker angrer på, så er det at de ikke reiste mer når de kunne.

    22. Hei isabell
      Jeg har veldig lyst og reise å oppleve andre steder, og jeg kunne gjerne ha reist sammen med deg om du har lyst. Er en blid og hyggelig jente på 20år, om du synes dette virker intressant kan du ta nermere kontakt for å bli bedre kjent meg, tror vi kunne hatt det veldig gøy sammen, Epost: [email protected] ser frem til å høre fra deg:)

    23. Reiste utrolig mye når jeg var yngre. Hadde vært i alle verdensdelene innen jeg var 20 år. I dag har jeg familie, huslån og fast jobb. Er så utrolig glad for at jeg reiste mye når jeg var yngre, man får ikke bedre opplevelser en det!

    24. Hvorfor blir du alltid så rar og uærlig når du er med pierre? Sykt hvordan dere bruker media når dere er psykisk sure på hverandre men når dere er «venner» igjen lyver dere bare for media. Med media mener jeg blogg og youtube kAnal.

    25. DET ER SYKT vanskelig å finne ut av hva man skal her i livet, det skal være visst. Men det er nå kanskje det vi også lever for å finne ut av da – vår rolle i samfunnet.

    26. Har du vurdert en mellom ting, som foreksempel å bo et halvt år i LA. Det hadde sikkert vert sykt spenende ❤️

    27. Reis! Ikke la frykten for å reise alene stoppe deg. Eller en gutt, hund, leilighet eller andre forpliktelser. Det verste som kan skje er at du ikke liker det og reiser hjem igjen. Skulle jeg gjort en ting annerledes før jeg fikk mann, hus og barn var det å reise mer og kjenne på friheten av å ikke ha noen forpliktelser. Hopp ut i det!

    28. Du er såå heldig som KAN reise! Jeg hadde definitivt tatt den sjansen om jeg hadde økonomi til det. Hvis du tenker tilbake på reiser du har tatt tidligere; har du noensinne angret? Og tenk at det er NÅ du kan. Du har ikke noe som holder deg tilbake, verken av barn, mann eller jobb. Det er en vanvittig luksus å kunne ta med seg jobben hvor som helst, så I say dooooo it!❤

    29. Dra på fellesreiser! Se på Kilroy feks. Finn ulike aktiviteter i flere land der du reiser med flere. Veldig bra opplegg. Da kan du reise “alene” 😀

    30. Reis med Lone!!!
      Det blir en spennende bloggtur med to kule og vakre damer på eventyr rundt om i verden 😍😍😍

    31. Savner tidene før, hvor du var hjemme i Oslo. Syns bloggen din var mer spennende da. Etter at du reiste til Rhodos så leste jeg bloggen din i en uke, men det ble det samme hver eneste dag fremover og jeg orket ikke mer. Det ble ikke interresant med bare festing hver dag lenger. Pls Come back😭

    32. Du bør definitivt reise! Og helst alene! Jeg lover deg at du kommer til å elske det, samtidig som du vokser så enormt mye på det! Jeg dro ut i verden alene som 19-åring. Ganske spontant egentlig, og jeg var rimelig nervøs, og redd for å ikke komme i kontakt med folk. Men det skulle altså ta 4 år før jeg kom hjem igjen. (Var hjemme på noen ferier, men endte ellers opp med å bo flere steder i utlandet) Det var desidert de beste årene i mitt liv, og jeg kunne ikke vært dem foruten. Jeg vil anbefale deg (selv om det kanskje ikke er helt din stil) å reise som backpacker. Reis til typisk backpacker-steder, og du kommer til å møte så mange herlige folk. Dersom du bor på hostel (antar at det ikke er helt din stil, men man kan også få enerom med eget bad) så kommer du til å få nye venner hver gang du snur deg rundt. Du som har den friheten du har økonomisk, og fremdeles er ganske ung. Du burde virkelig bare reise alt du kan!

    33. Prøvd å få deg vennner som ikke er pr folk? Tror du hadde hatt gått av det så du kunne sett at vennskap og kjærlighet ikke handler om skriking,vold og festing. Men at det finnes andre måter å vise uenighet på!

    34. Hei Isabel!
      Du må ikke finne på å reise med Lone. Jeg har vært nabo med henne hele livet (nå også) og vi har vært bestevenner, i tillegg til at vi gikk på skole sammen frem til vgs. Og hun er seriøst ikke god. Alt hun gjør nå gjør hun bare for å klatre opp på blogglisten, og ting hun skriver er løgn. Hun gjør dette for å utnytte deg, hun driter i deg like mye som hun driter i meg som liksom skal være bestevenninna hennes..

    35. Reis med sophie vel
      Hu er allerede i fang med å reise rundt i verden
      Eller så kan du ta med pierre og dilte etter han

    36. Du aner ikke hvor heldig og privilegert du er som har muligheten til å ha det livet du har – alle mulighetene du har. God økonomi har du også, du har enorm kjøpefeihet – du har mulighet til å pleie deg selv, ha en stor garderobe, din egen leilighet , du kan reise etc. Du har mange mennesker rundt deg og venner også. Det er svært mange som ikke har det. Du er ung – grip de mulighetene du har og nyt det livet du har! Jeg kan skjønne at du kan føle deg rastløs og ensom til tider, da de fleste ikke er så fri som deg – men har jobb og skole å ta hensyn til. Mens du som blogger har en unik mulighet til å styre hverdagen din selv.
      Jeg skulle mer enn gjerne hatt litt av det du har i livet dit – jeg skulle ønske jeg hadde så mange gode mennesker rundt meg som du har. Jeg har ingen som feks kommer på spontanbesøk med blomster på bursdagen eller som inviterer meg på cafe / shopping / middag eller bare en kino. Jeg er så flau og jeg skjemmes når jeg sier det; men jeg er venneløs. … smak på det ordet

    37. Jeg skjønner deg godt. det er dritt å reise helt alene.. blir en helt annen opplevelse hvis har minst en person å reise med.

    38. Okej! Du som skrev dette om Lone du over her!! Du kan ryke og reise! For Lone er en fantastisk kjekk jente og er veldig dyktig i det hun gjør!! Du er nok bare sjalu når det viser seg at hun er så god som hun er! Klart hun er på topp!! Stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg