ET FORBANNET KOMMENTARFELT

annonselenker

JEANS HER // T-SKJORTE HER

Wow, det forrige innlegget mitt engasjerte mildt sagt. Hver gang jeg ytrer meg om mengden med jobb det er bak en topp-blogg, får jeg alltid mange sinna kommentarer. Jeg forstår dere til en viss grad, men likevel ikke. Flere av dere drar frem lønningen og det spekteret av jobben – noe jeg ikke har nevnt et ord om i innlegget mitt. At vi bloggere tjener bra er ingen hemmelighet, men det kan dere ikke bli sinna og prøve å ta meg på. Det er ikke jeg som har bestemt hvor mye hverken leger, statsministere eller bloggere skal tjene. Om jeg mener at jeg fortjener lønnen jeg jobber for hver måned? Soleklart ja. Prøv å gå i mine sko en dag hvor du blir hetset, mobbet og ledd av hver eeeneste dag. Misforstå meg ikke – jeg synes ikke synd på meg selv for jeg har blitt såpass sterk psykisk at det ikke går inn på meg lengre, men det er klart at det ikke er en “vanlig” hverdag. Jeg vet ikke hvorfor jeg orker å forsvare det engang, for det er vanskelig for dere som aldri har vært i denne posisjonen å forstå. Til syvende og sist synes jeg at det er gøy at dere engasjerer dere, til tross for at flertallet driver å sammenligner sine yrker med mitt. Jeg snakket for MEG SELV i det forrige innlegget, ikke alle andres yrker. Jeg er fullstendig klar over at en lege gjør en vanvittig mye viktigere og hardere jobb enn hva jeg gjør. Jeg skjønner ikke helt hvorfor alt skal sammenlignes? Jeg snakket om min egen situasjon, ikke alle de andre 160848 yrkene i verden, ei heller sammenlignet jeg noe som helst. 

Uansett! La oss snakke om noe annet. I dag har jeg hatt en rimelig hektisk dag. I går satt jeg med regnskap herfra til h*lvete i flere timer, og endelig er jeg ferdig. Det finnes seriøst ingenting kjedeligere enn nettopp det. Jeg har fått unnagjort en hel del i dag som jeg har utsatt og utsatt, så nå føler jeg meg 20 kilo lettere. Det er deilig å føle seg produktiv! I kveld får jeg besøk og da skal jeg blant annet vise frem kokke-egenskapene mine på kjøkkenet. Det kommer seg sakte men sikkert altså!! Stolt frøken, haha. 

En rolig kveld er virkelig noe jeg trenger nå. Finbesøk, film og middag! Kunne ikke bedt om hverken et bedre besøk, eller en bedre kveld. Livet smiler. ❤️

50 kommentarer
    1. Du ser 20 kg lettere ut og enn de fleste sinnataggene her. Du er nydelig jente med flotte ambisjoner, og du har fått til en drøm. Bare det i seg selv står det respekt av. Penger er et av de største motivene til mord, og sikkert sjalusi og😀😀😀

    2. Poster denne under dette innlegget istedet, så kanskje den ikke forsvinner i alle usaklige kommentarer.
      Det er viktig å skille mellom jobb/arbeidsoppgsver, og belastning/bivirkninger jobben gir. Det blir feil å si at du jobber døgnet rundt, for når du sover eller drar på fest eller driver egenpleie, så er ikke dette arbeidsoppgaver.
      At du tenker på f.eks innhold til bloggen, sminker deg i tilfelle noen tar bilder av deg eller spiser sunn mat, betyr ikke at du jobber akkurat da.
      I svært mange yrker tar man «jobben med seg hjem» i den forstand at man bekymrer seg over en elev, trener for at kroppen skal takle arbeidsoppgavene eller har telefonen på i tilfelle arbeidsplassen trenger deg. Men dette er ikke arbeidsoppgaver, men en konsekvens av jobben man har valgt seg.
      Jeg tror de fleste skjønner at jobben din ikke bare er innleggene du skriver, men at det følger med regnskap, planlegging, møter, mail, kommentarer som skal besvares osv. Men du gjør ikke disse tingene døgnet rundt. Du kan ikke telle søvn som en arbeidsoppgave bare fordi nok søvn gjør deg vakker på bilder og gir deg energi til å jobbe. Skjønnhetspleie, tid med venner, fester eller soling er heller ikke arbeidsoppgaver. Du kan velge å ta bilder av at du soler deg fordi du tenker det er spennende å lese om, og akkurat i det du tar det bildet kan du jo si at du jobber, men de resterende timene du ligger på solsenga er ikke jobb.
      For å være tydelig, så syns jeg i høyeste grad at blogging/sosiale medier er en jobb, og du jobber kanskje full stilling til oh med. Men selv om jobben ligger i bakhodet, så arbeider du ikke 24 timer i døgnet. Jeg håper du ikke har kommet dit at du møter venner eller gjør andre ting for å ha noe å blogge om? Men jobben du har valgt er å dokumentere utvalgte deler av ditt liv på sosiale medier, og det er klart at du dermed ikke får fri SAMMENHENGENDE over lenger tid. Men fri har du også.
      Jeg setter pris på bloggen din, og spesielt når du har lagt ned mye jobb i selve innleggene, som jo er sluttproduktet av din arbeidsdag. Lykke til videre😊

    3. Janteloven lenge leve! Ja,det er ganske sykt at bloggere,skuespillere,artister osv tjener så utrolig mye penger på “uviktige” jobber i forhold til leger,advokater,lærere osv. Men det er slik mediabransjen fungerer. Og selv om man er uenig i hvordan lønning andre fortjener å få,så skal man klare å ikke la sjalusien og bitterheten ta overhånd. Men det er Norge i ett nøtteskall desverre. Jeg skulle også mer enn gjerne tjent 200.000 i måneden,men går ikke å rakker ned på de som gjør det selv om jeg ikke tjener i nærheten av det.

    4. Noe jeg har tenkt på. Vist verdens snildeste person ville bli venn med deg, og var hyggelig mot deg. Men personen hadde ikke et pent utseende, det var mer noe man kan kalle mindre pent. Altså ikke særlig pen da. Så vet jeg søren meg at du faktisk ikke villet vert venn med personen, du hadde ikke villet være venn med han/henne fordi du vil ikke bli sett med noen som ikke er pene. Da må du tenke litt Isabel på hva som faktisk betyr noe her i verden. Alt handler iKKE bare om utseende, og se best mulig ut, ha de peneste og rikeste vennene. trist.

    5. Det er helt vilt hva folk får seg selv til å kommentere på blogger! Jeg skal virkelig lære mine barn når de kommer i den alderen der de bruker sosiale medier osv at sånt ikke er greit. Rart at alle tenker på den gylne regel om at man skal være mot andre som man vil at andre skal være mot en selv ellers i livet, men kaster denne regelen i dass på nett…
      Stå på! Dessverre må vi bare godta at det finnes mennesker her i livet som ikke kan folkeskikk. For å si det sånn jeg vare venter på at noen skal kommentere “du kan ikke si at du føler deg 20kg lettere, da fremmer du anoreksia!!” Hadde ikke overraska meg og ser viser bare hvor uvitende mennesker kan være!
      Heia heia 🙂

    6. Anonym: Beklager, men dette er den dummeste kommentaren jeg noensinne har fått. SÅ KLART har ikke utseendet NOE som helst med om jeg vil bli ens venn eller ei?! Er du gal.

    7. isabel, kan du lage en sang eller diss track? kanskje en roast myself diss track? hadde vært sykt gøy og du trenger ikke å kunne synge. er underholdende uansett 🙂

    8. Unnskyld jeg skrev en stygg kommentar på et annet innlegg. Jeg håper du kan tilgi meg, jeg ville ikke såre deg. Jeg synes bare du er så pen, og jeg har så ekstremt dårlig selvtillit, jeg rett og slett hater meg selv så mye at jeg ikke vil leve lenger, eller vise meg for noen. Jeg føler jeg bare er en stor skuffelse for alle rundt meg, spessielt familien min som har et så stygt og misslykka familiemedlem. Og jeg ble så sjalu på deg, fordi jeg synes du er så fin og jeg vet at jeg aldri noen gang kommer til å bli pen. Jeg var så sint og gjorde at det gikk utover uskyldige deg, unnskyld 200 ganger Isabel, håper virkelig du kan tilgi meg. Du er en så nydelig jente.. kunne bare ønske jeg også var det, er så sliten av å føle at jeg bare plager folk med å leve, synes synd i folk som må se på meg eller være rundt meg. Unnskyld 🙁 Isabel <3

    9. Ja norske jenter er tragiske. Så sjalue og stygge, feite, dumme ( ikke alle selvsagt, men generellt). Uansett hva man har for en unskylning når man sier at ei hot jente ikke fortjener og tjene 200 tusen i m på blogging, så er det sjalusi, mange sier bare: Å vi er ikke sjalue” men alle vet at det er dere. Ha ha ha. Er det noe galt med genene her til lands??? I og med at jentene her er så sjalue at det går ut over ei annens livskvalitet…. Det er stygt i seg selv og bare si: Du fortjener ikke ditt, eller datt. Hvem er dere til og dømme det???? Hva vet dere om hva hun fortjener. Ta dere en titt i speilet selv, så ser dere mest sansynelig ei jente som ikke har fått til noe annet enn A4 livet. Og selv om det er inne under deres egne respekterte katogori , så er det et hav av andre som ikke ønsker seg det. Men heller og få til noe større, enklere jobb for mye penger….hvem hadde ikke sagt Ja takk begge dela!!

    10. Jeg skjønner ikke hvorfor folk kritiserer deg, du som står på og jobber hardt! Er det noen man kan kritisere så er det Anna Rasmussen, som går ut med at hun og typen kun jobber 3 timer om dagen. De bryr seg ikke om lesere og legger ut lure-innlegg av dårlig kvalitet. At de to tjener noe så hinsides – DET må det være lov å la seg provosere av 😉

    11. Slutt å lek offer Isabel!! Du fortjener ikke lønnen på 200 000kr det er helt sykt du får det! Leger fortjener det advokater fortjener det … de som har hjerneceller og jobbet hardt for lønnen sin får det…. Ta bilder og blogge om deg selv er ingen talent! Det er å selge selg selv det til verden for penger…. få deg en vanlig jobb og jekk deg ned og lev et liv som alle andre som prøver å få endene til å møtes!

    12. Anonym som skrev det om venne greia: jeg ligger her og dør av latter, over hvor tragisk du er HAHAH. Du kommer he tog sier at Isabell ikke vil vært vennen med en mindre pen person fordi hun er penere. Det i seg selv er latterlig! Men ikke minst så har ikke dette noe med tema og gjøre. Så jeg skjønner ikke hvorfor du bruker tiden din på og skrive det. Sitter her og forsatt dør av latter! Tragisk!

    13. Sykt å belønne en person med null utdanning, talent og arbeidsinnsats med penger. Du har en fucked-up virkelighetsoppfatning om du tror du selv er hardtarbeidende. Det skjønner du når du selv kommer ut i det virkelige arbeidslivet om noen år (når bloggen legges ned).

    14. De som ikke skjønner at en toppblogger har hodet fult av jobb 24/7 . de kan ikke være gamle altså – det må være dine yngste lesere.
      Jeg har aldri blogget ett ord og det kommer jeg nok aldri til å gjøre heller . Jeg ser på meg selv som en tøff person – men fy fader altså – jeg hadde ikke klart å stå i det du står i hver dag Isabel du er knallsterk og jeg har stor respekt for deg. Jeg kan nok ikke sette meg inn i din hverdag – men jeg klarer nok å se for meg litt av det du må gjøre for at bloggen skal være oppdatert til en vær tid – jeg kan ikke skjønne at det er så vanskelig å forstå det. Jaja – det er nok idioter der ute.
      Håper at du har hatt en fin dag og at du har klart å koble ut jobben litt iallefall. Stor klem til deg

    15. Det er du som gir oss en grunn til å pirke. Å være en blogger gjør det ikke til et target. Det er opp til deg.
      Og du? Du er den perfekte. Får deg alltid så sinna. Det er hele målet.
      Om du ikke gir oss oppmerksomhet så vil den negative dø mer ut. Men DU gjør oss mer sultene. O

    16. Jeg ser på blogging som en jobb og er enig med deg!!
      Man kan på en måte si at blogging er som mange andre jobber, det er ALLTID noen som har noe å klage på. Jeg har for eks. jobbet i butikk, og det virker som om noen kunder har bestemt seg før de kommer inn i butikken at de må ha noe meningsløst å klage på, det er veldig slitsomt. Sånn er det vel for dere bloggere også at det virker som om noen lesere bare må ha noe å klage på, så de legger igjen mange meningsløse kommentarer som ikke engang har noe med innlegget du har skrevet.
      Men jeg er en av de som elsker bloggen din og syns du er veldig flink i arbeidet du legger i den <3

    17. Mange mange mennesker mottar drapstrusler hver jævla dag på jobb. Jeg blir slått eller sparket nesten hver dag jeg jobber. Så “jeg blir mobbet blablabla” får du ikke sympati for ass

    18. Eeehm… timelønna di er rimelig bedriten om du faktisk jobber 24 timer i døgnet (noe vi alle veit at du IKKKE gjør, sjøl om du bruker noen av dine våkne timer til inspirasjon til innlegg, noen til å skrive innleggene og noen bittesmå timer til administrativt/litt liksom-regnkap).

    19. Kjære deg sraad, jeg kommenterer sjeldent på blogg men nå må jeg bare. Jeg har ingenting i mot deg som person og du virker som en veldig fin og snill jente<3 men må få noen ting oppklart, jeg jobber som vikar på sykehjem, her har jeg jobbet siden jeg var 16 år. Nå sitter jeg nattevakt å passer på at de eldre ikke går ut av avdelingen, passer på at de ikke må ligge med avf/urin hele natten, jeg må snu de som er sengeliggende så de ikke får liggesår osv. Ikke en enkel jobb med andre ord. At bloggere som har en så enkel jobb (enkel jobb i forhold til veldig mange andre yrker) tjener så godt, kan jeg ikke fatte å begripe. kanskje du synes jeg er frekk nå, men jeg vil si de som jobber på sykehjem(helsevesnet generelt) har en litt viktigere jobb enn bloggere, verden ville ikke stoppet opp uten bloggere. Det er faktisk de eldre som har bygget som dette landet, ikke en nettside med outfits, sminke, bilder osv. Enda tjener bloggere mer, why? Kjøper dyre merkevesker og bruker penger i hytt og pine, mens de innenfor helsevesen må tjene opp en god stund for å ha råd til en ferietur. Det er ikke bloggere som må dra fra familien og venner i høytidene fordi de må på jobb. Nei de kan sitte hjemmefra, eller uansett i verden å jobbe... det er fan ikke en viktig jobb, verden er så jævla trangsynt. Vi sliter ikke om vi ikke får vite dagens innkjøp, men vi sliter om ikke helsevesenet blir satt mer pris på!

    20. I dette innlegget beskriver du hverdagen til svært mange mennesker. Unge jenter som blir mobbet på skolen og voksene mennesker som ikke har det bra på jobb.
      Hvis du syntes det er mye jobb med en blogg kan du jo bare glede deg til den dagen du blir mor. Da har du jobb 24/7 og alltid tenker på barnet først. Mange av oss går jo faktisk til frisøren og shopper. Men forskjellen er at vi må betale for dette av egen lomme. Mens du får dette gratis eller tjener penger på og gjøre det. Men én vakker dag faller denne bloggverden i grus og hva skal dere gjøre da mon tro?

    21. ingen fortjener den lønna du får, deg minst av alle! bare at du sier at du fortjener flere mill i året for den lille innsatsen du legger i bloggen gjør meg kvalm… du vet at så å si alle de andre toppbloggerne gjør masse annet på siden av å blogge?? Er bare du som kun har bloggen, og klager på hvor mye du jobber. Du har jo heller ingen sikkerhet i framtiden når alle innser hvor forferdelig lav standard det er på bloggen din. ( drama operasjoner og mer drama, som er underholdende javisst, men bra??? ) Å ha en utdannelse er en sikkerthet for livet, Du vil forhåpentligvis innse dette når bloggbobla di sprekker 🙂 selvinnsikt og perspektiv kan man desverre ikke operere seg til.

    22. Hvis du selv mener at lønnen din ikke er relevant i forhold til temaet, så burde kanskje ikke det være det eneste du velger å dra frem og diskutere nå i etterkant. Det som gjentar seg mest i innlegget er reaksjoner mot påstanden din om at du jobber 24 timer i døgnet. Dette velger du ikke å nevne her nettopp fordi du ikke har noe reelt svar å komme med. Å tenke på jobben døgnet rundt er ikke det samme som å jobbe døgnet rundt. Du bruker mesteparten av din tid på å fikse negler, hår, vipper, dra på lunsj, drikking og shoppe på Nelly. Det er ikke jobb, og det tror jeg du forsto etter at x-antall lesere påpekte det i forrige innlegg, og derfor svarte du ikke på det. Til tross for at det var temaet i de fleste kommentarene, ikke lønnen din. Som du selv påpekte som irrelevant.

    23. Hei Isabell! Denne kommentaren håper jeg at du svarer meg på 🙂
      Jeg har full forståelse av at blogging tar mye tid. Både innlegg, bildetaking, møter, regnskap med mer.. Og jeg vet også at du ikke nevnte noe angående lønn. Men jeg må bare spørre: Syns du helt ærlig at du eller generelt bloggerene på topplisten, fortjener å tjene så mye mer pr måned enn en som feks jobber med psykisk utviklingshemmede på institusjon? Hvor det er tungt både fysisk og psykisk. Eller en som jobber med rus og psykiatri? Hvor den ansatte blir tilnærmet sparket, slått etter, spyttet på og lignende på jobb? I forhold til lønnen dere toppbloggere tjener, så tjener vi jo luselønn. Syns du at dere gjør en forskjell i samfunnet på lik linje som en som arbeider med det jeg har nevnt ovenfor?
      Dette er ikke ment som noen som helst kritikk mot deg som person, for du virker helt herlig! Men jeg følte jeg måtte spørre deg.

    24. Grunnen til at det er naturlig å sammenligne er for å sette ting i PERSPEKTIV. Noe du ikke har så mye av. Da hadde du nok tenkt veldig annerledes om din jobb. For satt i PERSPEKTIV, er jobben din lett, overbetalt, lite krevende, ensformig og uten nye utfordringer.

    25. Hva tenker du om at du tjener så mye penger på å blogge om livet ditt, klær, opplevelser etc når de som er i Forsvaret og skal Forsvaret landet om det blir krig får usle 7 kr i timen?

    26. Jeg sier bare: heia Irnelin og Anna sine kommentar. Dere kommenterer i terapiform og ikke minst rasjonelt 👌🏻:D

    27. Og man lurer på hvorfor bloggere stenger kommentarfeltene sine!?
      Uansett hva hun gjør er det jo gale. Enten deler hun for mye eller så deler hun for lite.
      Heia alle som står for sine egne meninger – men dette er direkte personangrep og mobbing! #Skjerpings

    28. Det er så mye piss dere skriver her – å jobbe 24/7 er vel ett uttrykk på at man jobber veldig mye og ikke at man jobber hele døgnet liksom. Dere som ikke blogger har da vel ingen anelse på hvor mye jobb det er med en blogg som til stadighet skal oppdateres. Hun deler livet sitt med oss lesere og da fortjener hun jaggu lønna si altså. Ikke sammenlign blogging med andre jobber – det blir for dumt.
      Du som er mor der oppe – du bør kanskje kontakte lege – du er mor 24 timer i døgnet sier du – barnet må jo få hjelp hvis det aldri sover. Jeg regner med at bloggen kommer først hos Isabel også og når hun er hos frisøren så er hun på jobb – livstilsblogg mor. Hvor dum er det mulig å bli egentlig – blir skremt jeg.
      Det er så utrolig mange kommentarer her som jeg blir skikkelig imponert over – fantasien er enorm kan man vel si. Uff – for ett liv dere har – dere må da ha noen grusomme dager når dere går rundt og er bitter og sjalu hele tiden.

    29. Hva faen skjer med dere nett troll som må hate på hu, fordi hu tjener gode penger.. På å underholde faktisk DERE. Dere fæle mennesker som ikke unner andre noe godt eller noe dere ikke selv har. Jeg er sikker på att alle dere som sitter bak den trygge lille skjermen å hetser andre. Sprer dårlig energi og svartmaler alt som er urettferdig for dere her i verden. Dere hadde smilt dagen lang og med GLEDE vært en toppblogger selv. Godt mulig dere har en blogg også, men den er det ingen som veit om! Og til dere som må kommentere om att jobben deres er så mye bedre , viktigere og “ekte” jobb med dårligere lønn. Jada , gratulerer som hverdagshelt.. det er fantastisk att dere vil være i en jobb som omhandler å ta vare på evt mennesker som sliter og lar det gå utover deg! Men skal du, som mest sannsynlig valgte det som yrke, eller værtfall uavhengig av andre søkte på den jobben. Sitte å være bitter fordi en annen jente har valgt å blogge ? Vi lever i 2017. Folk tjener shitloads med penger på å sitte å spise foran ett livecam feks. Folk tjener shitloads på å utbrodere om seg selv og livet sitt.. for sånn har det blitt. Att det er det som underholder oss andre. Og for det siste. Så hadde det vært umulig å tjene penger på noe som helst, hvis ingen ville lest, kjøpt eller vært interessert. Så att Isabel tjener masse penger. Kan hver og enkelt såfall takke seg selv for. Som sitter hjemme i sofan å hater.
      Pleier aldri kommentere noe som helst av hverken blogg eller sosiale medier.. men helt ærlig ? Slutt å vær så jævelig bitter på andre sin lykke. Skap heller din egen. Rest my case ✌🏽

    30. Linnea. Er tydelig at du IKKE ER EN MOR. Selfølgelig sover barna man har. men og være mor en en 24 timers jobb jo. Man tenker jo på barnets beste 24/7. Du skriver jo helt merkelig ut av sammenheng. Blir helt skremt av sånne som deg jeg. Haha.

    31. Såg på videobloggen til typen til Anna Rasmussen no. Han seier dei jobbar tre timar for dagen med Bloggen. Akkurat DET kan umulig stemme? Dei jobbar nok mykje meir dei òg, uten at det er min buisness 😊
      Syns du virkar søt og grei eg Isabel, berre morsomt å høyre “sinneutbrudd” på Snap. Fortsett med det, istadenfor berre aniskt og kropp på bilder 👍

    32. Syns du skal slutte å snappe alt hva du kjøper og hvor mye penger du bruker osv, blir for domt

    33. Hva gjør du for samfunnet egentlig, foruten å underholde oss 5 min om dagen? Ikke en dritt. Du bidrar ikke til noe positivt, du gjør ikke verden til noe bedre plass. Synd det at ambulansesjåfører, lærere, sykepleiere, ingeniører osv tjener mindre enn deg, da de iallefall kan legge seg om kvelden med vissheten om at de har gjort noe som gjør verden til et bedre sted den dagen. Hva gjør du egentlig? Tror du serr at innleggene om sminken du bruker, klærne du kjøper, drama du møter på gjør verden til et bedre sted? Du underholder oss bare, that’s it. Hos deg er det heller ikke inspirasjon å hente, som du kan hos andre bloggere som f.eks Kristine Ullebø. Du må tåle at andre har meninger om jobben din, og din posisjon i samfunnet. Det er ikke hat, det er bare ytringsfrihet.

    34. At du blir “hetset, mobbet, ledd av” osv hver dag velger du jo helt selv? Det er ikke fortjent å tjene så mye fordi man har valgt å være en offentlig person og dermed må tåle konsekvensene som følger.

    35. Hva kommer det av at du omtaler deg selv som Bella og frøkna? Ble du kalt det som liten eller har du funnet på det selv?

    36. Å joda – du moderen der oppe – jeg er mor – sønnen min kommer alltid først selvfølgelig -men jeg har da for pokker ett annet liv også. Så klart at vi mødre tenker på barna våre 24/7 – men vi klarer da å gjøre andre ting selv med barnet i tankene – synes du overdriver sterkt her ja .
      Men du – barnet mitt skal ikke være noen Ola Nordmann altså – jeg så heldig å få oppdra han i en annen kultur – med positive “vibber” rundt seg. Er du like sjalu og bitter hjemme som du viser her ovenfor Bella så synes jeg synd på barnet ditt.

    37. Helt RIKTIG av Linnea det der. Du mor høres like teit ut som et teit norsk kvinnemennesket jeg åpent kan forestille meg. Sjalue Kari/Ola nordmann begynner og bli så utgått. Flott hvis andre kulturer tar over!!☺☺☺☺😁😁😂😂😂

    38. Hei, Isabel 🙂
      Dette er og blir nok første og siste gangen jeg velger å kommentere et blogginnlegg. Her ble jeg imidlertid veldig nysgjerrig.
      Refererer til ditt forrige innlegg.
      Du velger å skrive om og rettferdiggjøre jobben “blogging”, noe jeg absolutt forstår og respekterer. Det er kjipt at konseptet blir undervurdert og hetset, og jeg er helt enig i at det må kunne karakteriseres som en jobb. Som alle andre jobber tar blogging tid, og jeg tviler ikke et sekund på at du tidvis synes jobben både er strevsom og tidskrevende.
      Det jeg reagerer på er at du faktisk skriver og mener at det er en jobb som krever alle døgnets 24 timer. Hver dag. Per definisjon vil dette innebære at du skriver blogginnlegg, tar bilder til bloggen, sminker og kler deg til disse o.l 24 timer i døgnet. Dette er da en fryktelig sterk uttalelse og påstand om man tenker på hva dette rent faktisk vil betyr? Jeg tror helt ærlig ingen mennesker jobber 24 timer i døgnet, om det så er en hjertekirurg på vakt eller en stjerneadvokat som forbereder seg til morgendagens forsvarerrolle. Dette to jo av de yrkesgruppene man statistisk sett må kunne hevde at jobber mest, men likevel er heller ikke disse på jobb 24 timer i døgnet. Det jeg tror du mener er at du aldri har fri psykisk fordi du hele tiden tenker på hva du skal publisere neste gang. Er ikke det noe helt annet enn å rent faktisk og definisjonsmessig “jobbe” 24 timer i døgnet? Tror du ikke at en ungdomspsykiater for eksempel, spesialisert innen selvmordsutredning, også kan kjenne på det fenomenet at man ikke alltid evner å legge fra seg jobben eller personene de jobber med etter lang arbeidsdag? Er vedkommende psykiater av den grunn på jobb 24 timer i døgnet? Fordi han eller hun tenker på den jenta eller gutten som har det vondt? Neppe… For å unngå hets og motreaksjon tror jeg det er viktig at du tenker litt på hvordan du formulerer deg, slik at du på den måten unngår at folk misforstår deg. Din jobb er å sette ord på følelsene og tankene dine, men som en så offentlig person og profil synes jeg det er viktig at du velger disse med omhu. For dersom du bevisst har valgt den formuleringen du har etter en bevisst overveielse av ordenes betydning så vil jeg tenke at det nettopp er reaksjon og hets du er ute etter. Kanskje det får opp lesertallene? Jeg ville isåfall unngått å klage på reaksjonene du får..
      Når det er sagt så håper jeg ikke dette ble forstått som noe annet enn konstruktiv kritikk, og jeg syns det er fint å se at du tør å ytre dine egne meninger 🙂 Og til disse som mener du ikke fortjener penga og hetser deg på grunn av det; livet er dessverre urettferdig, og deres behov for å mobbe vil etter min mening kun reflektere ren sjalusi 🙂

    39. Oi, her var det mye stygge kommentarer. Er jo helt greit å komm med konstruktiv kritikk men ikke vær slem. Og hvorfor må alltid “jeg har bar så jeg vet best” – kortet alltid brukes! Jeg er også mamma men jeg ser ikke på det som jobb.. og ja, jeg skjønner hva dere mener med at det er en “jobb”. Jeg respektere at du frøken jobber hardt og mye med bloggen og det synes jeg er flott og som du selv skriver så sammenligner du ikke. Jeg er selv i et yrke hvor man daglig får trusler og man ofte må ha med mennesker som kan bli veldig utagerende og synes til tider at man burde tjent mer, men jeg har jo selv valg dette yrket og jeg er i god tro på at de fleste mennesker klarer det de vil om de er målbevisste og jobber hardt!:)

    40. Dere som mener at det er så fryktelige kommentarer og mobbing her. Alle som kommenterer lurer jo bare på hva hun mener om de ulike tingene hun faktisk HAR sagt? Hun må da stå for det hun sier? Folk er uenig, men det må man jo få lov å være uten at man skal kalle de for mobbere? Ja, de fleste synest at det er urettferdig at hun tjener så godt på å vise noen videoer av hvordan hun sminker seg og hva hun har i kjøleskapet eller hva hun skal spise på restaurant når folk som jobber og sliter ræven av seg tjener ingenting i forhold. Når hun dra presterer å si at det er “fuckings fortjent hver krone” så klør folk seg litt i hode… For er det egentlig det? Merkelig at hun ikke sier at at det er helt sykt at hun tjener så mye, at det ikke er rettferdig ovenfor andre yrker. Folk må få lov til å reagere uten at folk skal kalle det mobbing.
      Synest irnelin får sagt det bra! 🙌

    41. For min del reagerte jeg ikke på din egen posisjon som arbeidsyter og hvor mye du får i lønn – det er supert der. 🙂 Men synes ikke det var helt gjennomtenkt å skrive at det bare er å skifte jobb og å ikke klage på lønna si, fordi det tross alt er så enkelt å skifte jobb og tjene bedre. Det er ikke enkelt i det hele tatt å finne seg en jobb for et stort antall mennesker, og i tillegg er lønnsforholdene i Norge heller ikke særlig rettferdig fordelt i mange ulike yrker. Og ingenting av det er din feil – tvert imot, så det er ikke det jeg prøver å si. Mener bare at akkurat de ordene burde du ha holdt det for god for, særlig siden du selv påpeker din egen bevissthet omkring hvor heldig du er som er der du er!
      Når du leser det du skrev og tenker litt igjennom det, så skjønner du nok årsaken til reaksjonene – til tross for at enkelte personer kan begrense seg. Ellers inntreffer du meg som en reflektert og god person 🙂

    42. Linnea: yes, takk!
      ville ikke kalle det å være mor for en jobb. krevende, ja. Men de fleste har jobb ved siden av familielivet. jeg mener, hva gjør man når barna er i bhg/på skolen? jo, jobber! eller slasker og snylter på staten som mange kanskje gjør..? og når man tar ferie og er med barna 24/7, er man på jobb da eller? nei, ærlig talt, får være grenser på latskap.
      og dere som mener Isabel ikke bidrar til samfunnet, har dere tenkt på at med høy lønn må man betale høy skatt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg