HAN FORSØKTE Å RANE MEG

Det har vært et fryktelig innholdsrikt opphold i Stockholm så langt, og i dag ble det tatt til nye høyder. Da vi stod opp, bakfulle og jævlige, fristet så klart tanken på Mccern til frokost. Vi satte oss der for å spise, og mens jeg sitter å trykker i trynet, kommer det en mann med et stort ark som han viser meg. Jeg konsentrerer meg fælt for å se hva som står skrevet, men HELDIGVIS hadde Therese øynene åpne. Plutselig tar hun tak i arket som han prøver å distrahere meg med mens han forsøker å stjele iPhonen min som ligger på bordet. Altså, jeg har ingen ord. I det hun sier at han prøver å stjele den, piler han fort avsted. Jeg ble helt paff. HVEM gjør sånn? Og hvordan i alle dager tørr en person gjøre det så vanvittig åpenlyst? Jeg har aldri skjønt meg på tyveri, og vil heller aldri gjøre det. Usch. Jeg er glad for at det heldigvis gikk bra, og at Therese passet på. Hadde ikke hun vært med meg i det øyeblikket, hadde jeg vært uten telefonen min akkurat nå. Det kan jeg mildt sagt si at hadde vært nogenlunde kjipt. Det er jo ikke akkurat slik at jeg går til innkjøp av få iPhoner i løpet av et år. Kremt…

 Roomservice før vors og Nelly-party i går kveld. 

Etter frokosten var inntatt og etter at vi fikk roet oss ned etter denne episoden, tok vi turen til Sephora. Der handlet jeg et par goodies til sminkevesken. Jeg er så svak for sminke, dere… Det er så gøy å teste ut nye ting! Jeg ble litt skuffet da, for utvalget var ikke det beste. Men men.. Resten får jeg ta på taxfree på vei hjem. Uansett! Nå er vi tilbake på hotellet og jeg ligger godt plassert i den deilige hotellsengen. Jeg er så sinnsykt redusert etter gårsdagens festligheter at alt som frister i dag er å bli liggende her helt til jeg reiser hjem i morgen. Haha! Jeg får kaste i meg en Red Bull etterhvert for å få opp energinivået, for i kveld skal jeg treffe mine babes igjen! Vi er en hel gjeng som skal ut å spise middag før vi drar ut etterpå. Jeg er helt sikker på at denne dagen blir minst like gøy som i går. Nelly gjorde en fantastisk jobb med en dødskul fest! 💃🏽

34 kommentarer
    1. Hvordan er situasjonen mellom deg og Pierre nå? Er dere vennee eller er deg noe mer?
      Når du legger ut bilder på storyen så er det plutselig 2 tallerkener med mat og 2 glass osv, haha.. er det Pierre eller er det en annen fyr du er med?☺️☺️

    2. Si ifra til politiet i byen, eller de ansatte på McDonalds. Så de kan sende ut advarsler om at det går tyvpakk rundt. Sikkert organisert. 😠

    3. Hahaha ran er når noe voldelig skjer samtidig som du blir stjålet av. Dette er ikke forsøk på ran men stjeling. Blir så flau

    4. “Ran er en form for tyveri rettet direkte mot en eller flere nærværende personer, og som skjer i løpet av kort tid og tidvis ved hjelp av vold eller trusler. Ran er i dagens norske strafferett ansett som en av de mest alvorlige formuesforbrytelsene, ettersom det ofte vil medføre en stor påkjenning for ofrene. Det er imidlertid bare i sjeldne tilfeller at ran gir betydelig utbytte, og i omfang vil andre lovbrudd som bedrageri og korrupsjon nok ha større økonomisk betydning. Mindre voldelige former for ran betegnes blant annet som veskenapping og lommetyveri.”
      Høres ut som at begrepet “ran” kan passe i denne sammenheng, gitt. Check yourself. 😼 😼

    5. Sett bortifra ett par events med paradise, er dette det første eventet du har blitt invitert med på?

    6. Du skriver ikke om EN ENESTE TING som betyr noe her i verden. Hvordan KAN du leve et så overfladisk liv? Jeg blir målløs…

    7. Det er veldig mye alkhol på deg/dere. Du burde helt klart få tatt blodprøver og sjekke leververdiene, de er nok høye! De stiger etter en eneste fyllekule. Det blir for mye drekking med deg, synd. Kommer ikke til og lese denne bloggen noe mer fra nå av. Stakkars kropper sier jeg bare

    8. Hadde vedk. fått med seg tlf din og du hadde anmeldt det, ville politiet (i Norge) kodet saken som tyveri fra person på offentlig sted (siden du hadde tlf. i umiddelbar nærhet/gripeavstand), ikke ran. Hadde du feks. reist deg opp og forlatt bordet, ville det kun vært tyveri. Men dette er flisespikkeri.
      For at det skal gå under lovbestemmelsen ran må det ha vært utøvd vold, truet med vold eller våpen (kniv, pistol etc) og hensikten med denne voldsutøvelsen/trusselen hadde vært å få noe ut av fornærmede (offeret).
      Forstår at hvermannsen kanskje ikke kjenner til forskjellen på dette, så derfor denne kommentaren. Når det er sagt, ser jeg jo at overskriften ran høres mye mer juicy ut enn tyveri.
      Hilsen politimester Fiks.

    9. Samme har skjedd med meg! Helt forferdelig! Bare han som gjorde det med meg- tok den å løp. Og jeg sprang etter! Er skikkelig ubehagelig! Håper det går bra med deg, Bella❤️

    10. Når det gjelder f.eks. veskenapping går grensen mellom tyveri og ran ved vold. Klipper man vesken og løper, tyveri. Drar den av skulderen slik at offeret tryner, ran. Hvis tyven hadde dyttet til Isabel slik at hun veltet ut av stolen når han tok mobilen, ville det vært ran. Når det ikke er noen fysisk påkjenning er det tyveri.

    11. Fælt som bloggere blir “ranet” for tiden…. Og Julie – kanskje lese straffeloven i stedet for å kopiere fra Wikipedia?!
      § 327. Ran
      For ran straffes den som med forsett om å skaffe seg eller andre en uberettiget vinning øver vold mot en person, setter ham ute av stand til forsvar eller ved trusler fremkaller alvorlig frykt for vold mot noen, og derved
      a) bemektiger seg en gjenstand som tilhører en annen, eller
      b) tvinger noen til å handle slik at det medfører tap eller fare for tap for ham eller den han handler for.
      Straffen for ran er fengsel inntil 6 år.

    12. Tyver er sleipe, i noen tilfeller bruker de barna sine og prakker på seg mens de snoker i lommene dine.

    13. Jeg føler med deg… men samtidig ikke bli overrasket! Ran har foregått hele tiden og VÆR GLAD dere oppdaget han. Heldigvis en amatørtyv.
      Jeg har et spørsmål da! Siden du shopper så mye på blant annet Nelly og andre butikker (klær etc)… Kunne du kanskje gjort en haul på youtube eller på snapchat? <3 Jeg tror mange er nysgjerrige på hva du kjøper så ofte. Digger stilen din!

    14. Skjønner ikke hvordan du kan mene at det blir spennende for oss å følge med på bloggen din når du skal ut å reise når du ikke klarer å blogge ordentlig når du er bortreist en helg en gang.

    15. hva tenker du selv egentlig når du sier du skal på tur snart og sier det blir spennende for oss også, men du klarer ikke blogge som normalt når du er borte en helg engang, så hvordan mener du at skal gjøre det spennende og interessant for oss når du er borte og gjør mye gøy i ukesvis? Du blogger ekstremt dårlig når du ikke er hjemme i Oslo, eller når du er bortreist. Skjønner du har et liv og greier, men du kan vel gi oss et lite innlegg du skriver at “hei,nei, jeg er opptatt eller har det gøy, så blir lite blogging” f.eks. i stedet for å “baite” på instagram og snap om 2 dager gamle innlegg som vi obviously har lest allerede, for faste lesere går selvfølgelig inn hver dag uansett. Og, når du var i Rhodos og hadde ferie som egentlig vi aldri fikk vite før du kom hjem, er det så komplisert å legge ut et innlegg å skrive at du har en liten ferie så blir lite oppdateringer? Syns du er dårlig på den fronten, men sånn er det vel om man vil ha klikk selv om man ikke blogger.

    16. IKKE SE PÅ PH SVERIGE! Du kommer til å bli såret.. Btw, skjønner ikke at du kan fortsatt henge med HAN når han er så jævla ekkel.. Pierre er en ekkel liten dritt.. Get over him. Du fortjener så mye bedre!!!!!!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg