KJÆRE LESERE

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da jeg våknet i dag, var det å sjekke kommentarfeltet det første jeg gjorde. Jeg fikk enorm respons på det forrige innlegget da jeg postet det i går, og derfor var jeg ekstra nysgjerrig på hva av tilbakemeldinger jeg hadde fått i løpet av natten. Jeg ble mildt sagt sjokkert. Ikke på en dårlig måte. Jeg har grått av kommentarer før, men da av stygge og fæle kommentarer. Jeg har aldri tydd til tårer av fine, omtenksomme og godhjerta kommentarer. I morges gjorde jeg det, for aller første gang. Jeg vet ikke, jeg ble bare så utrolig rørt. Det er lett for meg å fokusere på alt hat og negativitet fra leserne og følgerne som ikke har noe til overs for meg, for faktum er at jeg får høre både det ene og det andre døgnet rundt. Selv om jeg får mye kjærlighet også og har lesere som oppriktig liker meg for den jeg er, tar jeg mye lettere til meg det negative fremfor det positive. Det er en ting jeg hater ekstremt mye ved meg selv, for tenk om jeg hadde kunnet sile bort det fæle og kun konsentrert meg om det positive? Gud, så mye lettere livet hadde vært da. Jeg hadde vært en mye mer selvsikker person, og fremfor alt hadde jeg trodd så mye mer på meg selv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg vil vie dette innlegget til å takke, fra bunnen av mitt hjerte, til alle dere fantastisk snille lesere som legger igjen fine ord til meg. Dere som løfter meg opp og får meg til å tro på meg selv. Dere som motiverer meg og dere som setter et smil om munnen min. Tusen, tusen, tusen takk! ❥ Dere skal vite at selv om det kanskje bare er noen kjappe ord fra dere, så betyr det så enormt mye for meg. Dere har ingen aning. Uten dere hadde jeg aldri klart å fortsatt med denne bloggen. Uten dere hadde jeg ikke hatt motet til å poste innlegg hver dag. Dere betyr alt for meg, og tusen takk for at dere finnes. 

30 kommentarer
    1. Vakre Isabell. Jeg håper du nå klarer å tvinge deg selv til å fokusere på de positive kommentarene, selvom jeg vet det kan være vanskelig. Du virker som en sterk person med mye herlig energi. Håper ferien din har vært super!

    2. Hei! Dette er på ingen måte ment for å være frekk. Men kanskje du ikke hadde fått så mange negative/stygge kommentarer hvis du slutter å fokusere så mye på kropp. Kropp er topp det altså, men i mindre mengder. Mange kanskje blir sjalu da de ikke har penger til å fikse på kroppsdeler de ikke er fornøyd med, andre kanskje sliter med selvbildet. Jeg personlig liker bloggen din, men synes det til tider blir litt mye fokus på store pupper og sprett rumpe. 🙂

    3. Har ventet på et slikt innlegg, Isabell! <33 jeg vet at det kan være vanskelig, men hvis du kan prøve hadde det vært fint med flere slike innlegg hvor du fokuserer på det positive :)) det blir så mange innlegg hvor du «ranter» og blir sint og lei deg på de stygge kommentarene. Det er ikke alltid det man vil lese. Jeg digger deg, og leser bloggen din for et oppløft i hverdagen :)) da er det ikke alltid så kjekt å se slike innlegg hvor du er sur eller lei deg.
      Skjønner at det kan være vanskelig, men som man sier så er det beste å gjøre: ignorer mobberene. De leter bare etter en reaksjon.
      <33 digger deg og keep going

    4. Hei Isabell! Takk for flotte innlegg fra ferien din 🙂 Jeg skal selv til Bali i juli hvor vi skal bo i Semynjak. Vet du om det går an å ta en dagstur til Gili øyene? Og evt hvordan man kommer seg dit, og hva det koster?
      Fortsatt god ferie – og god flytur hjem igjen 🙂

    5. Hei Isabell 🙂
      Jeg vil bare poengtere at dette spørsmålet er på ingen måte ment som noen form for kritikk at all, ironisk, sarkastisk, frekt ment osv. Det er rett og slett fordi jeg er litt nyskjerrig, og etter å ha lest bloggen din flere ganger hver dag, så ønsker jeg bare å bli litt bedre «kjent» med deg, om det ga noen mening? Haha 🙂
      I allefall, det er jo kjempeflott å høre at du har fått så positiv og fine tilbakemeldinger og kommentarer etter det siste innlegget, virkelig!
      Det jeg da lurer på etter å ha lest at akkurat dette hjelper deg mye med selvbildet og selvtilliten din, er om du syns/mener at du har ett dårlig selvbilde per dags dato? Jeg personlig er 26 år gammel, og er såå misfornøyd med utseendet mitt på såå mange måter (både overvektig, plaget med mye kviser, mellomrom mellom fortennene, hengpupper, slapp rumpe, og ja, what not egentlig… Og jeg tror jeg har sånn til sammen 5 bilder av kun meg selv ut på fb, men da kun tatt fra halsen og opp, mye sminke, filter på osv. Og jeg har aldri turt å gå i bikini på stranden, det går liksom i baggy shorts og en stor t-skjorte. Dette er jo selvfølgelig noe som er utrolig trist og slitsomt, da jeg ser hva «alle andre» jenter på min alder legger ut daglig på snap, fb, Instagram osv.
      Så da blir vel egentlig mitt spørsmål (finally, haha!) hvordan du klarer eller tørr å legge ut og dele en god del lettkledde bilder/videoer av deg selv på sosiale medier, når (eller hvis) du har ett dårlig selvbilde? Min enkle tankegang sier jo at man må jo nesten være fornøyd og stolt av hvordan man ser ut, og ikke minst trygg på sitt eget utseende, for å i det hele tatt både ville og TØRRE å legg ut sånne ting? Eller har jeg kanskje bare misforstått kraftig generelt egentlig? At la oss si at du faktisk har ett dårlig selvbilde/selvtillit, men du klarer å fks tenke at «Fuck them, jeg legger ut bilder/videoer med mye hud, selv om jeg er misfornøyd og usikker på hvordan jeg ser ut!» For jeg beundrer det virkelig hvis du faktisk klarer å tenke sånn, fordi hvis jeg bytter profilbilde på fb hvert skuddår, så sitter jeg bokstavelig talt og svetter, har skyhøy puls, skjelver og får nesten fullstendig angst, av å sitte å se på bildet og nesten bare vente på å få enten stygge kommentarer, null likes (ja jeg vet at det kan høres dumt ut, men jeg klarer ikke la være å tenk sånn..)
      Så hvordan får du det til, egentlig? Eller er kanskje bare det enkle svaret på denne bibel-lange kommentaren, at Nei, du er faktisk fornøyd med hvordan du ser ut, og er stolt av det, kroppen din og utseendet ditt, slik at det er rett og slett ingen bekymring at all å legge ut sånne lettkledde bilder av seg selv? 🙂
      Som sagt, jeg håper virkeliiiig ikke at du tar denne kommentaren som negativ på noen som helst måte, fordi det er oppriktig tvert imot det den er ment som, og jeg hadde satt utrolig stor pris på svar <3
      Hvis ikke, kos deg max videre på ferien, jeg liker deg jeg! <3

    6. Hei Isabell.
      Du er god som du er! Du vet selv best hvordan person du er. Ingen andre har noe rett til å dømme deg. Du må ikke ta til deg de vonde kommentarene så mye. Det at folk skal kommentere kroppen din/ andres hele tiden skjønner jeg ikke. Hvorfor må folk bry seg hele tiden. Hvis de ikke takler det, hvorfor kommer de på bloggen din. Ja, bloggere kan ha en påvirkningskraft, men innerst inne vet alle hva de bør gjøre for seg selv og ikke. Så folk må slutte å skylde på deg hele tiden.
      Jeg håper du har det godt, og at du storkoser deg på ferie. Nyt det. ❤ jeg kommenterer nesten aldri på noen sin blogg, men akkurat nå følte jeg for å skrive til deg ❤

    7. Høres klisje ut men Gi fullstendig faen haterne, haha. Det sier mer om dem som hater enn hvem de hater på, så du trenger ikke å bruke energi på det:))
      Digger deg, og ha en fortsatt god ferie💞💞💞

    8. Hei! Det virker som om du er veldig fornøyd med deg selv utseendemessig. Og det er hyggelig når folk liker seg selv! Men noen ganger kan det virke som om det neste tipper over til narsissisme for din del? Siden du åpenbart bruker mye av livet ditt på å fikse deg selv, ta bilder av deg, legge ut bilder og lese kommentarer. Jeg tror man blir litt skrudd av at sååå mye kapasitet og ressurser brukes på å ville ta seg ut, jeg tror man kan bli deprimert og få det dårlig på sikt. Jeg skjønner at det ligger et dårlig selvbilde i bunnen – og det tror jeg ikke blir bedre av fokus på utseendet – hverken godt eller dårlig fokus. Jeg skulle ønske for deg at du vendte lyskasteren og fokuset mer ut enn du gjør. Og så er jeg heeelt enig med deg i at folk bør la være å kommentere utseendet ditt negativt! Det er uhøflig og slemt.

    9. Synes det er fint at du tar til deg fine kommentarer, det er noe jeg har sett deg gjøre før også. At du blir sint og lei deg pga stygge kommentarer forstår jeg godt. Det jeg enda har til gode å se er at du tar til deg konstruktiv kritikk. Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men synes det er mest snakk om slemme eller støttende kommentarer. I det siste er det mange som har spurt etter litt andre typer bilder feks. De har ikke sakt at du må gjøre noe annet enn det du gjør, bare snu kameraet vekk fra deg selv av og til… du gir ikke disse kommentarene noe oppmerksomhet. Hvorfor? Du kunne ha taklet denne situasjonen med mye mindre drama. Men mulig det er slik du vil ha det.

    10. Kjære Isabell.
      Eg har sett deg på paradise og lest bloggen din siden dag 1. Eg har aldri kommentert på noen sin blogg før, men eg liker deg ekstremt godt. Du er eit fantastisk menneske. Eg heier på deg og synest det er sykt tøft at du forsetter uansett om folk prøver å trekke deg ned. Eg digger deg❤️

    11. Er du ydmyk i dag? Stakkars deg.De krokodilletårene må du lengre på landet med. Fortsatt bilder av deg og KUN deg. En mer selvopptatt person enn deg skal man lete lenge etter. Du er meget pen utvendig, men det må jo være ett eller annet galt en plass. Ingen sjalusi fra min side, men dette som du driver med kan ikke være normalt. Du banner og skriver stygt, for så å snu om dagen etterpå! Er det mulig?

    12. Stå på Isabel <3 Du er en flott jente som ikke fortjener all dritten som blir slengt i trynet på deg. Prøv å fokuser på de gode, snille, hyggelige kommentarene som kommer inn ❤️ Du og Rebecka må kose dere MASSE videre på ferie. Klem fra en trofast leser 😘

    13. Tragisk at du baserer din egen selvsikkerhet i andres kommentarer om deg.. du er- og vil alltid være et underholdningsmoment man ler av, ikke med. Jeg håper at du en dag får orden på livet ditt og ser verden for det den er

    14. folk e bare mesunnelige på deg di så skrive så mye negativt triste folk -.- nei du fortjene ingenting aent en skrøyt eg meine du levle drømmen din kor mange kan sei di jer det. folk her i landet bør begynne å ver mer posetive te kverandre. eg seie bare kjør på kos deg Isabel du fortjene suksessen. og kor mange andre kan sei her di blir mobba på nette ofte men alikavell ende opp på topp også bra så Isabel ingen u go super girl 😀 du bør ver kanon stolte øve ke du har fått til. plz folkens vis dokk kje har noge fint å sei hold det for dokk sjøl.

    15. og en ting til ser folk klager på at hu legge ut bilde av kroppen off nå dokk gje dokk serriøst alle gjør det vis di har noge bra å vise e kje hennes feil hu har det, aldri hørt nogen klage på arnold schwarzenegger som stiller nesten uten klær på scenen men isabel hu sga bli klagt å slengt dritt te uten grunn for hu vise hu e fornøyd me egen kropp og dokk så klage å syde he sannsynglivis ikkje det 😛 prøva å komma dokk på trening og opp fra klagekrogen i sofaen aldri for seint 😀 hu fortjene skrøyt for holde kroppen sunn u go supergirl 😀 kankje en dag kan dere haters og få sånn kropp vis dokk jobbe hardt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg