KJÆRE SUGARBABES OG GOLDDIGGERS

Hvor sjuk er ikke verdenen vi lever i? Har vi ikke mistet det helt når unge jenter i 20-års alderen hopper til sengs med eldre gubber på 50-60+ for å ligge seg til en nosejob eller en Chanel-veske? Jeg beklager om jeg er litt hard nå, men hvor desperat er du? I Oslo kryr det av disse “sugarbabesene” og “golddiggers” og for å være helt ærlig har jeg vært venninne med ei tidligere. Jeg visste dog ikke at hun var det da vi ble kjent, men etterhvert så jeg flere og flere tegn på at det var noe merkelig der. Hun snappet konstant disse dyre Lamborghiniene hun ble kjørt rundt i, men når jeg spurte hvem denne fyren var svarte hun alltid kort med at det var en random dude. Hun var veldig kjapp med å vise bilder av alle de andre guttene hun hang med, men aldri han rikingen som hun mottok gaver av. Merkelig, ikke sant? Etter en stund kom det frem at hun var en sugarbabe. Der og da mistet jeg respekten for henne. Hvorfor i alle dager vil denne flotte venninna mi ligge med en gammel mann for å få seg et Hermes armbånd? Hvorfor vil du selge deg selv? For i mine øyner er det det samme som å være prostituert. Istedenfor å få penger etter et ligg, får disse sugarbabesene gaver i stedet. Det vil si at de får betalt for å ha sex med vedkommende. Unnskyld meg, men HVOR ekkelt? Er det så vanskelig å få seg en jobb og tjene egne penger? Jeg synes det er helt sjukt!

Og dette er ikke ment til de som faktisk blir forelsket og/eller er i et forhold med en eldre mann. Det er kjærlighet, og det dømmer jeg ikke. Det jeg sikter til er disse jentene som selger seg selv for en fattig Chanel-veske.

Hva er deres meninger angående dette? Jeg vil gjerne ha en debatt om dette temaet da det er noe jeg selv blir helt sjokkert over.

112 kommentarer
    1. Elsker bloggen din og deg, men dette irriterte meg. Du forstår nok ikke da du tjener såpass gode lett-tjente penger. Ja, du jobber hardt, men ikke engang en kirurg jobber som jobber livet av seg tjener i nærheten av deg. 20-åringer er midt i studentlivet uten penger hvor alt er grusomt dyrt, samt et studielån normale mennesker som studerer må bruke HELE SITT LIV på å nedbetale. Ikke noe du skjønner såklart. En deltidsjobb ved siden av eller usle penger på en sparekonto er tungt og ikke nok. Knekkebrød med leverpostei hele uken er like ille. Men sånn er studentlivet, fatt det. Ikke den beste måten å tjene ekstra penger som sugarbabe, men noen tyr til det. Du trenger ikke respektere eller synes noe om dette, men faen ikke døm de. Hold heller meningene for deg selv. Herregud.

    2. Jeg forstår ikke hvorfor du bryr deg så mye om hva andre jenter gjør? Seriøst, det angår ikke deg i det heletatt hva disse jentene gjør. Det er ikke alle som har en blogg de kan tjene 90k+ i månden vettu 😉

    3. Her er jeg litt enig med deg, men samtidig uenig med deg. Jeg synes det er sykt at folk ligger med 50-60 år gamle mennesker kun for materielle goder. MEN, jeg vet også om jenter som får betalt for å bare være “eyecandy”. Det er ingenting seksuelt involvert, kun med som selvskap og for å bli vist frem. og vet du hva? jeg kan skjønne hvorfor jenter gjør det.
      “Der og da mistet jeg respekten for henne”. Men dette er jo et valg ho har gjort? at du ligger med en for materielle goder er vell bare ho sitt valg? Er jo ingenting som har med deg å gjøre. Kan jo snu det litt om, hva om ho mistet all respekt for deg fordi du la deg under kniven for å operere rumpen isteden for å trene? er jo litt det samme. ho tar en enkel avgjørelse for å få materielle goder og du tar en enkel avgjørelse for å få ei rumpe.
      Men alt i alt, så er det opp til hver enkelt å bestemme for seg selv. og igjen, skal man dømme mennesker for det de gjør, eller hvordan de oppfører seg mot deg?

    4. Eh er det ikke det dette du gjør for Pierre? Alder e jo ingenting men at du etter at han har dumpa deg og var med på ph spandert hotell og middager på restaurant i hytt og pine, spandert Dubai tur, spandert spa og gaver. Hva fikk du igjen av han for dette? Jo ligg. Kan du forklare forskjellen på dette og goldiggers? Etter å ha hørt det du holder på med har vel flere skjønt at mannikj ikke trenger å bare være menn for å være goldiggers! Flaut Isabel også juger finnes et slikt innlegg!

    5. Syns det er mer sykt at du kutter ut ei venninne for hva hun gjør. Er ikke det viktigste at ei venninne er snill og behandler DEG godt?

    6. Etter min mening har ikke du eller noen andre rett til å dömme hva andre jenter gjör med sitt privatliv. Sex eller ikke. Synes det er ganske ekkelt at “slut shaming” lever i beste velgående i 2018, t.o.m i “kjendis” verden. Hvorfor bry seg hva andre jenter gjör? Hva de föler om saken er vel det som er viktig, ikke hva du eller andre tycker och tenker om det.

    7. Jeg er helt enig med deg jeg! Ligge med en mann i den alderen KUN for materielle goder er ikke annet enn SYKT. Virker som folk bare prøver å finne noe å rakke ned på deg med uansett hva du skriver. Stå på, du er så flink! Jeg syns jobben dere toppbloggere gjør er utrolig bra, spesielt din blogg, respekt. 🙂

    8. Er det bedre å selge sjela og kroppen sin gjennom en blogg? Du pumper kroppen full av shit og selger kroppen, historienog familien din for 20000 lesere hver uke. DET er trist det.

    9. Hvem er du, som BLOGGER til å fortelle andre at de skal få seg en jobb? Du som tjener såpass mye tusen i måneden på noe så ubetydelig som blogging bør vil ikke ha det første ordet når det kommer til dette? Det er så mange andre som har en viktig og normal jobb som sliter med å holde seg på beina, men så skal du som gjør noe så uviktig som blogging slenge med munnen? Skjerp deg!

    10. Hvorfor klager du over hvordan andre får penger? Du får penger for å ikke gjøre en dritt. Dum som bare det og du forstår ingenting om noe som helst. Du skjønner ikke hva en jobb er. Hvordan lønn reguleres eller noe. Kommentaren har ikke noe med det tullet du skrev om, men har du hjerneceller? Venter på «jeg svarer» på snap.

    11. Dette innlegget har du lagt ut tidligere. Er det ikke bedre å ta en pause fra bloggen mens du er på PH istedenfor å levere crap kvalitet og skuffe de trofaste leserne dine? Kvalitet ovenfor kvantitet.

    12. Å ligge med noen kun for å få gave ville også vært imot mine personlige verdier. Jeg forstår dog ikke hvorfor du som en kjent blogger velger å skrive et helt innlegg for å rakke ned på jenter som tar andre valg enn det du gjør. Det er DERES liv, seksualitet og kropper, og hvem de ligger meddater påvirker da ikke deg på noe som helst måte. Jeg ser virkelig ikke poenget i å henge seg oppi andres privatliv 🙂

    13. Du kutter utt kontakten din med en venninne pga det?! wow. Sett deg litt mer inn i hva e sugarbabe faktisk er, de holder eldre menn med selskap i bytte mot gaver. Nei, de ligger ikke med dem, da går det over til luksusprostitusjon.Lær deg forskjellen ihvertfall, og la folk gjøre hva faen de vil med kroppen sin.

    14. Også har du bloggere som kjøper dyre gaver og brødfør arbeidsledige unggutter for å få seg et ligg. Akkurat det samme, man kjøper seg «kjærlighet».

    15. Enig med de fleste andre her; synes folk kan få gjøre akkurat som de vil uten å bli dømt for det, selv om jeg aldri hadde valgt denne livsstilen selv. Det som er problemet er at hver gang du snakker om dette temaet så virker det som at det er ren sjalusi, siden du bare henvender deg til jenter som ligger eldre menn (det er åpenbart gutter som ligger med eldre kvinner for goder også). Jenter har det med å rakke ned på andre jenter am I right 😉

    16. Hei!
      Synd du mistet respekten for venninna di. En ting er om du syns det er ekkelt, men hun har faktisk valgt dette helt selv.
      Du er så opptatt av at folk ikke skal dømme deg for de valgene du tar. Kanskje det er på tide å ikke dømme andres også?
      Jeg syns selv at dette er litt ekkelt og at det ikke er noe for meg. Men jeg hadde nok ikke mistet respekten for venninna mi. Jeg hadde heller følt at ho kanskje trenger meg mer? Alle fortjener å ha gode venner. Og selv om man ikke er enig i alt, betyr ikke det at man trenger å miste respekten for hverandre. Greit å ha meninger, men vær litt forsiktig på hvordan du går fram. Du virker veldig dømmene ovenfor denne type måte å tjene penger på. Du må ikke glemme at det er folk som dømmer deg for måten du tjener penger på: Spons, kropp, luksuslivet. Det stiller jo ganske mye i likhet med en sugarbabe? Alle mennesker er like mye verdt. Hore eller ikke. Så vær litt forsiktig med hva du skriver 🙂

    17. Presset i samfunnet er blitt så stort. Kan tenke meg at en blogger som deg som legger ut bilder av vesker, dyre plagg, operasjoner og materielle goder er med på å øke tendensen du forklarer her 🙂 på mange måter kan det tenkes at du er en bidragsyter til dette fenomenet. Ikke for å være frekk jeg skriver dette, men siden du ber om en debatt..

    18. Er redd du har tatt en dum avgjørelse med tanke på bloggen din ved å være på ph og bare poste forhåndsskreve innlegg med ikke spesielt interresant innhold. Ja jeg vet at jeg er innom her selv, så det er ikke slik ment. Men er redd jeg og andre blir å klikke oss mindre og mindre inn da man gir opp håpet om at noe interresant skal bli postet. Gud som jeg savner bloggen din før du dro

    19. Haha jenter i kommentarfelte her er tragiske. Bare fordi noen rikinger tar dere med ut og kjøper diverse er det ikke dere de gifter seg med, disse jentene er søppel, eneste er cheesy bilder ved bassengkanten med kredittkort gjelden de har, det gjør i det minste ikke Isabel. Og Isabel jeg har vært litt imot deg med tanke på hvor overfladiske du er eller kan kanskje framstå av og til men det der fikk du min respekt, ikke at den trengs. Men tror du er mistforstått blant mange. Fordi du viser tegn på selvrespekt.

    20. Jeg synes også det er passe kvalmt og viser fullstendig mangel på selvrespekt når man ligger med en fyr for å få dyre gaver, men den kommentaren “Er det så jævla vanskelig å skaffe seg en jobb?” kunne du virkelig spart deg for. Om du tror det er normalt å ha råd til vesker, smykker og klokker til titalls tusen, eller ha råd til en 30 tusen kroners brystoperasjon om man har en vanlig jobb, da lurer jeg veldig på hvilken planet du lever på, for du har åpenbart ikke beina dine riktig planta på jorda.

    21. Liker egentlig bloggen din men syns dette ble vel hyklerisk.. du ble kjent fordi du var med på et TV-program som spiller ganske masse på kropp og sex, derfra fikk du et navn og en blogg som du har bygd opp, på denne bloggen viser du oss frem mye kropp og spiller mye på sex, i bunn å grunn gjør du det jo fordi det er slik du tjener penger. Jeg sier absolutt ikke at det er noe feil med det, sier bare at det blir veldig dobbeltmoralsk av deg å hate på folk som er sugarbabes eller golddiggere, da det er deres måte å «tjene» penger.

    22. Jeg kan skjønne hvor du kommer fra med dette, men det er alltid to sider av en sak. Gjennom mitt studie var vi inne på dette temaet og drøftet det masse. Dagens press på å ha de dyreste veskene, de feteste jakkene og generelt “creme de la creme”, gjør at valget om å skaffe seg en sugardaddy blir kort for veldig mange. De aller aller fleste har ikke muligheten til å få alle de tingene som du for eksempel kan klikke hjem når du vil. Ikke for å dømme deg eller bloggen din, for jeg har fulgt bloggen din lenge og liker den. Men dagens press på ungdommen er helt sykt stort og mange gjør nok dessverre mye for å få det “alle andre har”. Så er det faktisk forskjell på dette og prostitusjon, spesielt for de som står i situasjonen selv.

    23. Du har skrevet gang på gang at du ikke er ei jente som dømmer andre og at jenter burde stille opp for hverandre? Hvorfor så dobbeltmoralsk? JA, du er ei jente som tjener flesk og kan bruke pengene på hva du vil..Men jeg synes det er sykt unødvendig av deg og dømme andre, kanskje det er grunner til at jenter setter seg selv i den posisjon for dagens samfunn. Der venninnegjengen har hver sin louis vouitton veske, hermes armbånd og hele pakka, men så sitter det ei jente med ingenting. Det er helt jævlig det å ikke passe inn, og det å ikke være bra nok..Men ja som du sier er det sikkert noen jenter som gjør dette for at de er desperate, men til syvende og sist? Hvofor dømme de? Hvorfor bry deg så mye om hva andre gjør, det kan være så
      mange grunner…Tenk på deg selv istede.

    24. Har du tenkt på at du også på en måte gjør det samme?
      Du selger deg selv som en «merkevare» her på bloggen din, for alle og enhver!
      Disse jentene, eller guttene for den del; gjør nå dette med privatlivet sitt i behold.. det gjør jo ikke du?
      Bare en tanke og absolutt ikke ment stygt. Tanken min bak dette er at man skal ikke dømme noen, samme hvem det er.. hvis noen ønsker å være en sugarbabe, hvorfor ikke?? Hvis de kan leve med det selv, akkurat som at du lever med å blottlegge «hele» privatlivet ditt for «alle».
      Skjønner?

    25. Altså, jeg blir skremt over argumentene enkelte legger igjen her! Jeg er godt voksen og det skremmer meg at unge jenter selger seg for materielle goder. Til syvende og sist selger de sjelen sin og gudene vet hva dette gjør med et ungt sinn på sikt.
      Til syvende og sist kan hverken penger eller materielle goder erstatte stolthet, trygghet eller selvrespekt, det er det ene og alene hver og en av oss som kan skape selv.
      jeg Har selv som ung opplevd det å ikke passe inn pga dårlig råd etc, men min selvtillit og stolthet har ingen kunne ta fra meg og jeg har blitt respektert for den jeg er og jeg har jobbet hardt og stått i mye motvind for å komme dit jeg er idag med eget hjem, en jobb jeg trives i og med en flott mann og to herlige barn. Jeg blir oppriktig bekymret på vegne av mine to barn når jeg ser hvordan verden utvikler seg.
      Selv om man mottar dyre gaver etc for å tilfredsstille disse mennene er jeg stygt redd for at utnyttelsen kun går en vei. Noen vil da påstå at disse jentene også utnytter mennene men jeg tror den psykiske påkjenningen vil skade mer enn de vil innrømme og dette skal de leve med resten av livet.
      Tenk dere nøye om, det kan jo virkelig ikke være verdt det!

    26. Du og er prostituert som
      Selger deg selv for blogg penger!! Ingen forskjell mellom
      Deg og en sugarbabe Faktisk dere bloggere er det værste i samfunnet. Du blotter alt til hele verden for bloggpenger. Vær så
      Snill Isabell ikke drit deg ut mere.

    27. Du tjener jo penger på at du solgte deg selv på paradise hotell, og nå selger du deg selv på bloggen? Ved å spille på kropp og sex. Ser ikke den store forskjellen jeg, så skjønner ikke hva grunn du har til å rakke ned på andres valg.

    28. Tydeligvis er dem flau over det siden dei ikke vise frem gamlingen:p
      Hadde aldri ligget med en gamling for å kun få ting
      Dei er bare sykt ekle
      Kanskje dei yngre mannfolka kunne blitt sugardaddy opplegg ;ppp

    29. Åhhh herregud så ubrukelig innlegg du skriver, tenk at det er så stor fattigdom i verden og folk som virkelig sliten, så kommer du å tjener flesk på å skrive bare piss….For en sjuk verden vi lever i

    30. Jeg er helt enig med at det er sykt at hun gjorde dette. Men det jeg synes er sykere, er at du som venninne kuttet henne ut bare fordi hun gjorde noe du ikke synes om.
      Greit at du mener dette, men du må også tenke over hvorfor hun gjør det. Kanskje hun faktisk liker denne mannen, eller kanskje hun trenger en bekreftelse. Alle vil ha bekreftelse, og hva er bedre enn å få slengt fine gaver i trynet pga utseende? Fordi det et det han gjør. Han kunne like godt ligget med eldre damer, men det er en grunn til at han valgte henne. Vær heller glad for dine venner fordi de har det bra. At du kuttet all kontakt med henne grunnet dette, det er hva som er sykt. Det er sykt at du kan legge ut et innlegg om dette, og tjene penger på det.
      Uten denne venninna hadde du ikke hatt en grunn til å skrive innlegget, og bare tenk på hvor mange som er imot ting du har gjort. Du hadde vært venneløs hvis alle gjorde som deg. Skjerp deg og godta at folk er forskjellige

    31. Jeg synes det er like sykt å operere hele kroppen og brette ut om det til flere tusen mindreårige lesere med dårlig selvtillitt. «Before you start pointing fingers, make sure your hands are clean».

    32. «Er det så vanskelig å få seg en jobb og tjene egne penger?» Ja, det er det:) den kunne du spart deg for.

    33. NÅ mista jeg respekt for deg. Tror du av alle skal være forsiktig med å dømme folk gjennom avgjørelser man tar.

    34. Så det er bedre og legge ut masse bilder av ræva di som gutter sitter og ronker til som gjør at du mottar penger? Blir ikke det også litt som og selge seg selv? Det at du har sex på tv er jo nesten værre enn ei jente som er med en mann for og få gaver for hun holder det jo jemmelig.
      Tror du må gå inn i deg selv før du dømmer andre her. Tror de fleste gutter ser på deg som sex materiale. Men IKKE kone materiale.

    35. det er ikke så lett for alle å bare få jobber. jeg hadde ikke gjort noe av det sugarbabe greiene selv, men syntes det er helt greit at andre gjør det. de får vite selv hvor grensene dems går og gjøre det de vil. noen har lyst til leve en litt mer luksuriøs livsstil men har kanskje ikke muligheten til å få en jobb hvor du tjener nok til det. så er det også jenter som bare går på date med rike menn (men ikke har sex osv med dem) og får ting for det, syntes du også det er like ille?

    36. Jeg tror ikke helt du skjønner hva jobben din er. Du selger eksponering av deg selv, spiller på din egen seksualitet og kropp – for litt cash til chanel og louis vuitton vesker. Du er klar over at sugarbabes ikke nødvendigvis ligger med sigardaddies, ikke sant? At de gjerne drar på kafë med dem, kino og middag etc? Du burde jekke deg ned et par hakk, og reevaluere fordommene dine, as. 🙂
      PS: Håper ikke du kaller deg feminist, forresten. Med dette møkkasynet du har på folk som velger et litt mer eksentrisk “yrke” enn ditt.
      PPS: Er ikke alle som har det like lett som deg. Du hadde det kanskje vanskelig før, men sugarbabes, golddiggers – hva enn du vleger å kalle dem, det kan være gode grunner til at de har valgt yrket sitt.
      PPPS: Kanskje ikke skrike for høyt om å selge seg for plastisk kirurgi, med tanke på at bloggen din er et leksikon på akkurat dette. 😉
      xoxo

    37. Alle er framme med pekefingeren om at du dømmer Isabel, men det gjør jo HELE sullamitten her også! Dobbeltmoral hele veien her, haha. «Alle er så perfekte som kan kommentere random til folk på nett;)» Er ikke enig i innlegget, men jeg er mer bekymra for kommentarfeltene dine med en gjeng «haters» som bruker fritiden sin her. Bravo!

    38. Dette var lavmålt, og satt virkelig spikeren i kista for respekten jeg hadde for deg, og tiden på å lese denne bloggen noe mer. Det var synd, og håper du jobber med dobbeltmoralskheten din for ditt eget gode.

    39. Enig Isabell syntes det er like kvalnt som visse bloggere spanderer reiser og luksus opplevelse og ting på arbeidsledige gutter mot ligg! Dette kan ikke bli værre

    40. Du snakker hele tiden om hvor ekkle folk er som dømmer måten du tjener penger på, hvor fake kroppen din, hvor møkkete munnen din er og at du hadde sex med bestevennen din sin kjæreste. Mens du skriver et innlegg hvor du dømmer andre jenter får å være sugarbabe. Du som har solgt kroppen din til hele Norge har INGEN rett til å fortelle oss hvor lite respekt sugarbabes fortjener.

    41. Helt ærlig forstår jeg ikke hvorfor du tar så på vei, Isabel. De aller fleste jenter har, eller vil på et eller annet tidspunkt, ligge med et menneske de ikke har følelser for. Enten det er en kamerat man havner i senga med og vil være ‘friends with benefits’ med uten noen romantiske følelser involvert overhodet, eller om det er å stase seg opp en fredagskveld, ta seg et par drinker og bli med en fremmed fyr hjem for litt sengekos, uten å huske hverken hva han heter eller hvor gammel han er når deres veier skilles neste morgen. Slik jeg ser det er det å ligge med noen i bytte mot en designerveske, silikonpupper eller en neseoperasjon mye mindre horete enn det å ligge med noen fordi de har kjøpt en drink til deg på et utested. Skal man først reagere på at noen ligger med et menneske de ikke har følelser for, må man også reagere på “friends with benefits”-forhold og one night stands. Jeg tenker at skal du først ligge med noen du ikke har følelser for, bare et helt random ubetydelig menneske – hvorfor ikke få noe ut av det også?
      Jeg har aldri hatt sex med noen jeg ikke har følelser for. Jeg har aldri hatt et one night stand eller en friend with benefits, rett og slett fordi jeg har en mental sperre for det å ligge med noen jeg ikke har følelser for. Jeg klarer det ikke. Jeg synes det er SÅ ekkelt, rett og slett. Derfor ‘forstår’ jeg kanskje ikke forskjellen. Men likevel.. Helt ærlig.. Skal du ligge med noen som ikke betyr noe for deg, er det like greit å se om ikke du kan få en god deal ut av det, tenker jeg.

    42. For en forferdelig venninne du høres ut som. Du mistet respekten for henne fordi du ikke liker det hun gjør? Er ikke det viktigste at hun behandler DEG bra? Mister du respekten for en venn på grunnlag av at vennen din gjør noe du ikke liker? Herregud så tragisk. Håper virkelig hun vennen din fant en bedre venninne som repsketerer hennne uansett. For et tragisk innlegg

    43. Mista totalt respekten for deg nå.
      Du av alle burde ikke dømme andre mennesker .
      Ironien her er at du egentlig gjør dette selv, lettkledde bilder, bilder av Chanel vesle, viser fram ræva og dytter i trynet på hvor mye penger du har. Andre folk jobber ræva av seg og ikke minst har en viktig jobb som å redde liv. Hva gjør egentlig du? Just sayin..

    44. Ehm, hvorfor bry seg med hvilke valg andre tar for seg selv og egen kropp? Ville personlig ikke ”solgt” kroppen min for gaver av eldre menn, men ja, jeg er en av dem som har vært i et forhold med en eldre mann (20 år eldre, jeg er 24) for et par år siden. Som du sier, det var for kjærlighet og ikke penger.
      MEN, de aller aller fleste unge kvinner har faktisk ikke muligheten til å tjene de summene du gjør, ikke i nærheten engang, om de så tar seg både to og tre ekstrajobber. Jeg syntes ikke man skal se ned på disse jentene selvom de tar det valget. Det er de som må leve med sine valg og ikke du!

    45. Hvem er egentlig du til å dømme? Hvordan folk tjener penger på eller finansierer livet sitt har du ingenting med. Disse jentene/guttene er ikke mer slemme, skittende fordi de selger sitt selskap, sex for ting eller penger. Dette er like flotte og snille mennesker selvom de gjør det de gjør. Så lenge de ikke drar deg inn i det så skal vel ikke du bry deg. Sier litt hva slags venninne du egentlig er, som dømmer venninnen din for noe sånt. SKAM DEG!!! Du er ingen ordentlig venninne. Du trenger ikke å være enig med hva venninnene din gjør, men å kutte henne ut sånn så er du ingen ekte venninne. Snakk om å kaste stein i glasshus. Har skriker du om at folk ikke skal dømme deg for dine operasjoner, meninger og avgjørelser men se på deg, kommer med pekefingern din og dømmer. Drive å dritt kaste jenter som velger å ha dette som et yrke. Hva med å helle beholde dine meninger for deg selv og heller støtte dine ¨søstre¨

    46. Jeg er helt enig! Vet ikke hva jeg hadde gjort om datteren min holdt på med noe sånt. Syns det er helt sinnsykt! Og jeg mener også det er prostitusjon i moderne form. De fleste av de rike eldre mennene har også koner/barn og dette vet ofte jentene om, ingen respekt for «babes» eller «daddy» 🙂

    47. Enig. Hadde ei venninne som solgte nakenbilder av seg selv på snapchat og mottok noen usle kroner på vipps. Hun fikk også spandert en oslotur hvor hun møtte han på en “date.” Glad jeg ikke er venninne med henne lenger..
      De som mener vi dømmer fattige jenter som ikke har råd til å betale ned studielånet: HAHA! Jeg personlig hadde heller bodd på gata enn å ligge med en gammel mann. Nå finnes det heldigvis alternativer til gata, man kan bo hjemme hos foreldrene sine og jobbe for å betale studielånet. Heldigvis går det an å velge å bare jobbe også, så slipper man både skole og studielån. Fantastisk, ikke sant?

    48. Det er et veldig spennende tema med mange nyanser.
      Spørsmålet tror jeg er veldig knyttet til hver og en sitt forhold til sex. Må man være i et forhold? Eller er det ok, å ha sex med noen kun for gøy, som en one-night stand? Dersom man syns det er ok å plassere sex og kjærlighet i to forsjellige båser, hvorfor kan man ikke ha sex med en gammel mann (om man liker det) på lik linje som one-night stands?
      Mange vil skille mellom det å få gaver, og det å få penger, fordi noen vil sette pris på positiv oppmerksomhet, mens andre ønsker/trenger pengene… Dersom man ser på gavene som en inntekt vs. gaver forandres etikken rundt det. Men ut i fra hva det du skriver om at det er ok å ha sex med eldre menn dersom man er forelsket, så virker det som det er mangelen på kjærlighet du ser på som problemet, og da bør one-night stands kunne kritiseres i samme retning, eller hva tenker du?

    49. Du dømmer for hardt. Lær deg å se og forstå ting fra andres perspektiv enn ditt eget. Greit du har en mening, men ikke døm mennesker som ikke mener det samme som deg. Stay humble

    50. Det er jo akkurat det samme du gjør? Legger ut bilder som spiller på sex for at folk skal klikke seg inn på din blogg? Tror du ikke det er menn i 50-60 års alderen som også står for din nosejob og Chanel-bager? Som sitter å runker til de bildene dine både på blogg og Snapchat? Forskjellen er bare at du later som om du er bedre enn de som hustler for å få penger, fordi ikke alle har de samme midlene som deg??

    51. Virke ok å være det hvis man slipper å ligge med dei dor å få ting
      Men nasty hvis det er sex med i bilde

    52. Kan vi alle bare være så snille å SLUTTE Å LESE DENNE BLOGGEN ? Har så utrolig lyst til å se hvordan det vil gå med Isabel hvis hun må ta seg en EKTE UTDANNING og få seg en EKTE JOBB som andre mennesker:)!! Det hadde vært utrolig interessant og spennende.

    53. Du ønsker ikke å bli dømt for de valgene du har tatt med tanke på din egen kropp? Men du dømmer andre jenter for de valgene de har tatt om egen kropp?
      Hva forskjellige jenter velger å gjøre med kroppen sin påvirker ikke meg, dermed synes jeg det blir feil å dømme på det grunnlaget. Det jeg syns er trist, er alle jentene som viser mye kropp/sex fordi de er usikre på seg selv og trenger bekreftelser.

    54. Nei, det er faktisk ikke lett å bare få seg en jobb. I hvertfall ikke en man kan leve behagelig av. Men en sånn situasjon er vel vanskelig for deg å sette seg inn i.. Du kommer til å miste mange lesere med de slappe, dårlige innleggene dine. Og det har bare gått en uke? For din egen økonomi sin skyld får du håpe du ryker ut av PH fort så du slipper å bli en sugarbabe selv. Likte deg og bloggen godt, men det der var trangsynt og kvalmt skrevet av deg.. Dobbeltmoralsk.

    55. Isabel. Jeg skjønner at du har lyst til å engasjere deg i en debatt på vegne av unge jenter. Det er i utgangspunktet veldig bra. Problemet her ligger i måten du velger å skrive innlegget ditt på. Det er utrolig viktig å reflektere over flere sider av samme sak. Spesielt i det temaet du valgte og skrive om, som mest sannsynlig er sårt for de fleste som befinner seg i det yrket. For noen, så er det sikkert kun for det materielle og som ikke hadde trengt å befinne seg i en slik situasjon. For andre derimot, så er situasjonen annerledes. Det er viktig å huske at det finnes gutter og jenter som er oppvokst med ingenting. Da mener jeg virkelig ingenting. De har ikke råd til å studere eller har andre faktorer i livet som gjør at de ikke har muligheten til å jobbe 9-5. For noen er det siste utvei og en mulighet til å komme seg opp og frem. Det er helt greit å ha egne meninger Isabel, men ikke glem at verden er et urettferdig sted. Det er viktig å ha forståelse og medmenneskelighet for andres handlinger.

    56. Virke ok å være det hvis man slipper å ligge med dei for å få ting*
      Ikke noe bedre at du alltid skal vise masse tits og ræv for penger på nett

    57. Du har lov å ha dine meninger rundt dette, men tenk deg litt om. Alle har sine grunner for å gjøre det de gjør, og hvis noen ønsker å bytte sex mot gaver så får de vel bare gjøre det. Det går jo ikke utover deg, akkurat som at det ikke går utover andre at du velger å bruke dine penger og din tid på det du ønsker. Du har kanskje glemt hvordan det var å ikke ha så mye penger, nå som du har god råd. Det morsomme er at du tjener penger på å skrive om dette på bloggen din, du får klikk av å skrive om et tema du vet får oppmerksomhet, så kanskje du heller skal være glad for at sånne ting foregår, så du har noe juicy å skrive om 🙂

    58. Jeg er fulltidsstudent og har vurdert sugardating tidligere. For meg går dette konseptet ut på å motta penger/gaver for å være med på ulike eventer. Tilbudet jeg fikk var å være med en eldre mann på en jobbmiddag. Alt jeg skulle gjøre var å være fin i tøyet og hyggelig mot kollegaene hans. Jeg skulle være et slags smukke for han. Ingen sex. Dette skulle jeg få 2000kr for. Grunnen til at jeg vurderte dette var at jeg hadde 150kr på konto, som skulle vare tre uker. Når man er fulltidsstudent er det ikke alltid like enkelt å ha en deltidsjobb, da man gjerne skulle brukt denne tiden på å studere. Jeg forstår at unge jenter blir sugarbabes for å få endene til å møtes, men dersom det er seksuell kontakt involvert vil jeg kalle det prostitusjon.

    59. Helt greit, hvis man slipper sex, der går vel egentlig grensen. Men har ikke noe dårlig å si om de som gjør det eller. Skulle ønske at disse ‘sugardadiene’ også kunne hjelpe sultne barn, både i Norge og i sudan. Noe annet er hvis hver milliarder på jord hadde gitt 50 millioner til Sudan og Afrika så hadde sulten hvert utrydet. Det er viktigere enn å kjøpe designevesker spør du meg. Og en annen ting. Jenter bør ikke dømme andre jenter som gjør sårbare feil forde de føler at de må. Hører jeg om en jente som prostituerer seg så tenker jeg aldri’hore’ men en person, ei vakker kvinne, som jeg håper kommer ut av det en dag!

    60. Jeg synes ikke noe særlig om det jeg heller, men jeg mister ikke respekt for de som gjør det heller. Folk for velge selv hva de vil drive med. Men jeg synes det er litt ironisk at du som opplever å få så mye hat for hvordan du lever og de valgene du tar, gir hat til noen som velger noe helt annet enn hva du gjør. Jeg tenker at så lenge det ikke er kriminelt, og ikke er noe som bryter med norsk lov så får folk velge hva de har lyst til å gjøre.

    61. Isabel kan vel få velge selv hvem hun vil ha i livet sitt og ikke. Og tydeligvis tar Isabel gode valg da hun er der hun er idag. Fortsett med det du gjør Isabel, du er flink!

    62. Du har helt rett. verste er at det er “boarderline” prostitusjon…
      Tross alt er det vel ingen som tror på at disse sugerbabesa IKKE ligger med de gamle mennene. Det er jo kun det de vil.
      Nei, jeg blir nok aldri sånn. Så får jeg heller gå uten en Chanel-veske.

    63. Jeg leste en atrikkel om en dame for mange år siden. Hun var prostituert. Frivillig.
      Hun reiste norget rundt i bobilen sin og fortalte hvordan ting foregikk. Hun fortalte også at mange av kundene hennes var gammle og mange var litt utviklingshemmede. Hun sa en ting som jeg tror er veldig sant.
      Hun sa at det hun gjør kan hindre at mange hadde blitt voldtatt. Menn har et litt dyrisk behov når det kommer til sex. Jeg tror det er litt sant i det hun sa. Hadde ikke disse mennene kunne betalt for sex og selskap hadde de kansje bare TATT det av en vakker jente. Tygg litt på denn du som lever av og vise kroppen din på nett.
      KARMA følger deg livet ut…

    64. Ler høyt av de som sier at det ikke er noe seksuelt involvert. Det er bevist gang på gang at joda, det er det. Har heller ingen respekt personlig for disse individene, selv om jeg ideologisk sett ønsker at alle skal få velge sitt liv selv.

    65. Du eier ikke respekt for andre mennesker Isabel. Fra og med i dag kommer jeg til å slutte å lese bloggen din. Er veldig skuffet over deg..

    66. Og der kom den formaningen fra hun som opererer seg til støtt og stadighet, for et bedre liv? Nei vet du hva Isabell, du er ikke et hakk bedre. Kom deg ned på jorda!

    67. Altså hvem er du til å kritisere hva andre velger å gjøre?
      Du selger deg selv du også, du får gaver fra sponsorer og penger utbetalt for å vise deg fram men det du gjør er jo greit?! Jeg leser bloggen din men det er ofte med avsmak for du skriver så mye dumt, samtidig er det jo underholdene. Og det mener jeg ikke på den bra måten. Som dette innlegget her, du skal liksom fremstå så mye bedre enn andre mennesker som velger en annen vei enn deg selv. Spesielt ikke når du som er så avhengig av fine vesker og penger så hadde du mest sannsynlig endt opp sånn selv hadde det ikke vært for bloggen.

    68. Kanskje du burde delt litt av overfloden din med denne venninna som åpenbart ikke hadde det så greit. Hadde jeg hatt ræva full av penger som deg så hadde jeg følt meg som en dritt hvis jeg ikke hjalp en venn i nød!

    69. 1. Du har sagt så mange ganger at du ikke dømmer andre mennesker. Feil. Du er dobbeltmoralsk så det holder, men det gjør vell ingenting i og med at du tjener penger på det?
      2. Du, i likhet med sugarbabes, lever av å tilby kroppen din (i ditt tilfelle bilder av den). Du legger ut lettkledde bilder som ville passet bedre i et billig og trashy pornoblad. Gjett hvor mange halvgamle gubber som sitter å runker til de! Og det synes du er greit.
      3. HVA SÅ om noen velger å gå på date, kanskje til og med ligge med noen og få betalt for det. Hvordan går det utover deg? Og btw, er det virkelig bedre å gjøre det gratis? Hvis du uansett liker fyren og hadde blitt med han hjem, hvorfor ikke si ja til gaven liksom?
      4. Det mest sjokkerende er er at du mister respekten for en du liksom var glad i, på grunn av noe så trivielt. Det sier faen meg mye om deg som menneske.
      Jeg driver ikke med dette selv, men dømmer faen meg ingen som gjør det. Og jeg har ikke dømt deg Isabell, for at du «selger deg» gjennom bloggen. Men nå liker jeg deg mindre og mindre. Dobbeltmoralsk og hykleriske er du

    70. Dette er ingen debatt. Det er bare mange men esker som forteller deg hvor dobbeltmoralsk du er. Og jeg er HELT enig

    71. Med et sånt kommentarfelt som det her, så hadde jeg stengt kommentarfeltet for lengst! Flere har kommentert at du er dobbeltmoralsk, slenger dritt og at man skal få gjøre som man vil. Samtidig slenger de dritt om deg og din blogg, er ikke det litt dobbeltmoralsk? Du sa din mening og du ønsket at leserne skulle si sin, også blir det bare masse hat rettet mot deg og det du gjør.
      Hvis blogging er så lett og raske penger, hvorfor ikke gjøre det samme istedenfor å sutre over den jobben du har? Hvis du hater jobben din, si opp og tenk nytt. Hvis du liker jobben din er det vel ikke noe vits i å være sjalu? Er vel ikke noe galt å lage merkevare av sitt eget navn, hvis man trives med det og kan leve av det? Det er 2018, alle er på sosiale medier og internett, det er jo et stort arbeidsmarked der!
      Nå går ikke denne kommentaren ut på sugardating, men mest de hatefulle kommentarene rettet mot Isabel og hennes måte å tjene penger på.

    72. Du skriver «er det vannskelig å få seg en jobb?» vet du overhodet noe om hvor stor arbeidsledigheten er?
      Jeg syns forøvrig du er en dårlig venninne som avslutter ett vennskap bassert på at hun får fancy ting!! Venninnen din er jo ikke ekkel eller kjip mot deg på noen som helst måte.
      Jeg tenker at vi heller skal slutte å feie for andres dør å heller feie for vår egen dør.

    73. Det er jo åpenbart personer som dypt sliter med selvtillit og selvfølelse som velger å gjøre disse tingene for f.eks en nosejob som du nevner. Det er jo litt det samme som du har gjort selv? Du har jo valgt å gå ganske langt for å oppnå et “perfekt utseende” som et resultat av et lavt selvbilde. Sier ikke at det er det samme altså, men det er jo egentlig synd på disse menneskene.

    74. Jeg tenker at du har like overfladisk fokus som slike jenter du beskriver.
      Men synes dette er et unødvendig tema. Og du har egentlig skrevet om det mange ganger.. Jeg tenker at det ikke er relevant og snakke om hvor patetisk det er å være golddiger når du har så mye penger som du har.
      Og du vet ikke no særlig om hvor vanskelig det er å få seg jobb 😊 i dag er det vanskelig faktisk

    75. Tragisk av deg å dømme personer på den måten og ikke minst si “Er det så vanskelig å få seg en jobb å tjene penger”. Ja det er faktisk det for noen.
      Nå til dags er det nokså stort press i samfunnet på å ha dyre merkeklær og ting, så kan forstå hvorfor noen vil være sugarbabes. Kanskje de føler seg presset av andre personer eller bloggmiljøet, og føler de må gjøre en sånn handling for å bli godkjent.

    76. mulig du har noe rett, men det her var ett sykt dårlig formulert og informert innlegg, mer som om du skrev det på 2 min uten å egt vite hva det handler om. Om du ser objektivt på det, selger du deg selv via blogg og, bare på en helt annen måte. f,eks for meg ville det være lettere å sende 5 nudes å ha 6 kjappe tusen på kto, enn å måtte selge hele privatlivet mitt på en nettside, så er vel kanskje øyet som ser.

    77. Fra og med i dag skal jeg slutte å lese bloggen din. Du viser ikke respekt for andre mennesker, og jeg er veldig skuffet over deg! Jeg er en av de som har fulgt bloggen din helt fra starten av, og gitt deg støttene kommentarer når andre slang dritt. Jeg ønsker deg lykke til med bloggen framover, og håper virkelig du lar være å tråkke på de som ligger nede. Jeg er faktisk flau på dine vegne..

    78. Personlig synes jeg det kommer litt an på situasjonen. Jeg kunne aldri gått inn for å bli en sugarbabe, men jeg tenner veldig på eldre menn (i 40-årene vel å merke) så dersom en jeg uansett kunne tenke meg å ha et seksuelt forhold til hadde ønsket å kompensere meg for det ved å skjemme meg bort så tror jeg ikke at det hadde vært så farlig. Kunne dog ikke letet aktivt etter en sugardaddy bare for å få penger og gaver, fysisk og psykisk tiltrekning må være tilstede.

    79. Istedenfor å droppe denne venninnen, så kunne du kanskje ha motivert henne til å søke jobber? Hjelpe henne med å skrive søknader og CV? Du virker som en skikkelig dårlig venn

    80. Seriøst nå må du se og skjerpe deg Isabelle – lille apekatten vår. Du er så dobbeltmoralsk at det bare er irriterende å lese slike dumme innlegg.. shit asså.gjør oss en tjeneste og sleng dg i veggen

    81. Din vei til Chanel-vesker har vært lettkledde bilder, offentlig drama og brutte relasjoner, stadige operasjoner med unge jenter som publikum. I mine øyne har du langt lavere respekt og verdighet enn noen som ligger med en eldre mann for en Chanel-veske.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg