RETT FRA HJERTET

 Processed with VSCO with av8 preset

Stopper du noen gang opp og tenker “fy faen, dette har jeg alltid drømt om, og nå er det realiteten min”? Jeg gjør det hele tiden. Helt siden jeg var en liten jente, visste jeg at jeg ikke kom til å ta til takke med et “normalt” A4-liv. Jeg har alltid drømt om noe større. Mamma sier det til meg den dag i dag, at jeg var en veldig inspirerende liten frøken da jeg var mindre. Jeg ville alltid mer enn alle andre. Jeg jobbet alltid hardere, jeg satte meg alltid høyere mål enn det jeg trodde at jeg kom til å klare, nettopp fordi at jeg elsker å utfordre meg selv. Det er noe jeg har brent for så lenge jeg kan huske, det å oppnå ting man eeeegentlig ikke trodde at man skulle kunne klare. 

Drømmen har jo alltid vært å kunne leve av en jobb som jeg ikke så på som en jobb. Skjønner du hva jeg mener? Noe som ikke er slitsomt å tenke på. En jobb som man gleder seg til, en jobb som man virkelig elsker. Jeg er så vanvittig stolt over meg selv som har pushet på så langt som det jeg har, samt at jeg alltid har hatt såpass stor tro på meg selv som det jeg har. Det er trist å si, men jeg har alltid blitt fortalt av tidligere venner og faktisk lærere, at det jeg drømmer om aldri kommer til å skje. At sjansen for at jeg skal klare å skape meg det drømmelivet som jeg “fantaserer om”, er svært liten. Og vet du? Det er DET som har motivert meg aller mest. Det å motbevise disse small minded menneskene. For sannheten er nemlig den at du kan oppnå HVA ENN DU VIL i dette livet, OM du bare er villig nok til å jobbe for det. Om du sier i mot på akkurat det, kommer du heller aldri til å være en av de som får til noe stort. Jeg virker kanskje litt hard når jeg sier det, men det er sant. Jeg mener, hvorfor skulle du ikke fått til det du drømmer om? det er kun en ting som kan stoppe deg, og det er din egen skepsis og din egen tankegang. Så enkelt er det. 

Jeg har skrevet om dette før også, men det er noe jeg virkelig føler lidenskap over. Det å motivere dere, mine fantastiske lesere, til å jobbe hardt og sette dere mål som er så store at de skremmer dere. Ha troen på dere selv! DU kan oppnå HVA enn du vil, om du bare vil det nok. Jeg skulle ønske det var noen som motiverte meg den gang da alle prøvde å få meg til å innse at jeg aldri kom til å kunne oppnå noe. FUCK that, fuck them. Noen mener kanskje at jeg ikke har noe å være stolt over, men vet dere hva? De menneskenes meninger kunne jeg ikke gitt mer blaffen i. Det som betyr noe er om jeg er stolt over meg selv, at familien min er stolt over meg, at kjæresten og vennene mine er stolte over meg. 

En liten preach fra meg.. TRO på dere selv, babes! Lov meg det. Ikke la noen prøve å dra dere ned. You got this!! ❥

61 kommentarer
    1. Fantastisk bra skrevet, vakre deg!!!<3
      Du har all grunn til å være stolt av deg selv!! Du har kommet lenger enn de fleste på din alder! Og jeg elsker de som velger annerledes, som ikke passer inn i det kjedelige A4 livet! Som våger å satse, tørr å være annerledes!! Digg it!! Så fortsett slik, it's just the beginning!! I believe in you!!<3

    2. Herregud for ei dame du er! At du virkelige legger hjerte ditt i alt, jobber hardt og ikke tar noe for gitt er fantastisk! Stå på Isabel og nyt alt du har fått igjen for den hard jobbingen din, du fortjener det virkelig❤️

    3. Jeg liker deg Isabel, men nå må du være forsiktig med hva du sier. Du kan ikke sitte her og love mennesker at bare de vil sterkt nok, bare de jobber hardt nok, så vil de få til hva enn det skal være.
      Realiteten er at nei, det er ikke alltid drømmen går i oppfyllelse. Hvor mange mennesker er det ikke der ute som har gitt alt i jakten på en modellkarriere, en sangkarriere, en skuespillerkarriere.. Og så videre? Verden er full av dem. Flere av dem sitter i dag på gaten, spesielt i Amerika. De satset feil. Satset på drømmen istedenfor utdannelsen, for eksempel.
      Jeg, for eksempel, har blogget siden jeg var ni år gammel. Antall timer som har gått med til bloggen, antall penger jeg har brukt på utstyr, antall artikler jeg har lest, og kurs jeg har tatt for å bli en bedre blogger – mulig det jeg sier nå vil provosere deg noe voldsomt, men jo, jeg har lagt langt mer i bloggen min enn det flere andre har gjort. Resultatet? Andre bloggere (navn skal ikke nevnes) har bygget seg opp en godt betalt karriere ved å stjele innlegg fra bloggene mine. Hvorfor fikk ikke jeg samme responsen som dem? Jo, fordi jeg ikke var like heldig med utseendet. Man må være PEN for å komme noen vei i dagens samfunn. Er man gjennomsnittlig, går man i glemmebunken.
      Man må være pen, og man må ha en personlighet. Men det nytter altså ikke bare ha personlighet, man må ha begge deler.
      Jeg er ikke en bitter person, absolutt ikke. Men å si at man kan komme hvor enn man vil i verden så lenge man vil det nok og jobber hardt nok – nei, det stemmer ikke alltid.

    4. livingdoll: Jeg er svært uenig i det du sier, dessverre. SÅ KLART må man ikke være “døds pen” for å oppnå drømmene sine? For jo, så lenge man er villig til å kjempe med nebb og klør for å bli det du vil bli, så vil du klare det. Alt handler om vilje!

    5. Jeg er psykiatrisk sykepleier og forstår akkurat hva du mener 🙂 og i tillegg til at jeg enkelte dager ikke føler det er en spesielt jobb-følelse (noen dager er det definitivt en hard jobb) så HJELPER jeg noen i samme slengen! Kunne aldri slått meg til ro å “jobbe” med noe som ikke var noe samfunnsnyttig eller hjalp andre mennesker 🙂 Uansett hvor høy lønna var. Så heldigvis jobba jeg meg opp til det jeg anser som drømmejobb!

    6. Du er super flink! Skulle virkelig ønske jeg kunne leve av det å skrive, formidle og hjelpe andre på den måten du gjør med bloggen. Har heller aldri vært “fan” av et vanlig A4 liv, og håper at en dag skal jeg slippe å leve et. Syntes du er utrolig sterk som fortsetter skrive og skrive uansett hvor mye negative kommentarer du får. Det at du klarer å stå i det, og fortsatt gå med hode hevet beundrer jeg veldig mye! <3

    7. Dette kunne jeg kranglet med deg i evigheter på, men tenker at det er lite vits. Du har din mening, jeg har min. Du har din erfaring, og jeg har min. Likevel har du jo sagt selv en gang tidligere at bloggen din antagelig ikke ville vært så populær som den er i dag dersom du ikke hadde vært med i paradise hotel og tatt flere operasjoner i tiden etterpå…

    8. Du har så utrooolig få, kjedelige, lite innholdsrike og hjernedøde innlegg for tiden. Skal dette fortsette fordi du bor i Marbella håper jeg inderlig du flytter hjem igjen.

    9. Men har du noen gang reflektert over hva du tjener penger på?
      Du selger deg selv her, selger sjelen din, kroppen din.
      Du tjener penger på at folk ler av deg. Ikke med deg.
      Hvis dette gir deg mening. Andre toppbloggere kommer med konstruktive innlegg. Innlegg med mening uten at de selger seg selv.
      Din blogg består av din opererte kropp, med andre fake kropp. Hadde du trent hadde vært annerledes.
      Du er for meg en overfladisk jente som ikke har funnet deg selv enda. Du er umoden til de grader. Jeg håper du våkner en dag og vokser og finner noe meningsfullt som du kan være stolt av.
      Hvordan du jobber hardt har du aldri greid å svare på!!

    10. Andre har kopiert dine innlegg? Unnskyld meg men navnet ditt og hele din blogg virker som en kopi av den livingdoll alle kjenner til

    11. Jeg syntes det er beundringsverdig hva du har fått til i livet ditt Isabell – all creds til deg! Det å følge drømmene sine kombinert med en stå-på-vilje av jern, er nøkkelen til suksess. Drite i hva alle andre mener (for alle kommer alltid til å ha en mening) og ikke minst følelsen av å motbevise andre, det er den beste følelsen i verden! Keep going!

    12. Neineinei….Man kan faktisk ikke oppnå alt man ønskrr her i verden. Du har sslv sagt før at om det ikke hadde vært for paradise, så hadde du nok ikke vært så kjent. Og det er jeg helt enig med deg i. Får å ikke nevne at:
      Jeg er en av mange, som har drømmer og håp, som rett og slett ikke kan realiseres pågrunn av sykdom. Da har det vell INGENTING å si om jeg kjemper med nebb og klør for å oppfylle en drøm? for eksempel så har jeg, fra jeg var LITEN av, drømt om å bli veterinær. Men jeg har såppass kraftige allergier og har alltid slitt masse med eksem. Ingen allergimedisiner hjelper 100%, eller 40% i det hele taatt. jada, jeg kan ta medisiner, utdanningen og bli dyrepleier, og jakte på en jobb. Men hva slags drøm er det, når huden klør og blir rød, å øya og nesa renner? og en blir slapp og trøtt, og ufokusert?
      Du tar så feil, og du glemmer deg veldig vekk. For det om du har oppnådd din drøm, og lever drømmelivet ditt, så betyr det ikke at alle kan det. Alle kan ikke bli statsminister. Alle kan ikke være like smart. Alle kan ikke lære seg å kjøre bil på 6 måneder. Alle kan ikke bli som Jennifer Aniston eller Adele… Det er fakta.

    13. Kjenner jeg blir litt provosert. Du skriver at du ikke vil ta til takke med et normalt liv, og at du alltid har drømt om noe større. Leser du egentlig selv hva du skriver? Mener du faktisk at fordi du pr i dag tjener gode penger er du bedre enn andre? Tenker du over hva du faktisk tjener penger på? Du har en blogg som blir dårligere og dårligere. Ja, du er på toppen av blogglisten, men tror du virkelig det er fordi bloggen din er bra?
      Jeg synes du virker som ei kjempesøt jente, men måten du nå driver bloggen din på og måten du nå fremstiller deg selv på tror jeg ikke er hensiktsmessig i noe særlig lang tid dessverre.

    14. 28.02.2018 kl.23:36
      —-
      Ho sælg sæ ikje sjøll og ingen ler av ho… att det går ann og vær mer idiot..

    15. Trengte faktisk en sånn boost nå haha, TAKK! :-* Jeg syns du er amazing hvertfall. Må bare legge til at jeg liker bloggen din nettopp fordi den IKKE er full av bare seriøse og alvorlige greier, men fordi det er DEG. Hvis jeg vil lese noe kjedelig skrevet av noen med kursing og seminarer og innstudert skriving så kan jeg lese VG eller noen andre sin blogg. Og det gjør jeg jo også men det er dette her som er the most fun og gir mest glede. DIN blogg. Ikke andre sin.

    16. Det er så hyggelig å høre når andre er der de vil være:) Glad på dine vegne, ønsker deg lykke til videre mot nye mål;) Stå på!

    17. Hun ligger vel på bloggtoppen for en grunn??!!
      Nei Isabel, vi alle kan ikke klare det. Jeg heier på deg, men sykdommen innhentet meg! Fra en topplederjobb, modell ved siden av studiene, mann og barn. Til sengeliggende på 7 året. Jeg mistet alt! Husk, har du helse har du alt, uten må du kjempe en kamp mellom liv og død ofte. Vær glad du er frisk! Nothing Else matters kjære deg! Du er heldig. Alt lå foran meg. Ikke nå, aldri mer!

    18. Folkens, Isabel er blind på livet og den virkelige verden. Det er ikke sånn det fungerer. Det kan alle godtfungerende voksne skrive under på.

    19. Haha wtf. Ser alle nye PH folk lage blogg. Få penger gjennom blogg er ikke noen jobb. Tipper dere flyttet, siden dere får mange blikk ute osv. Forstår det svært godt

    20. Seriøøst!!! Du er ikke svensk og du klarer ikke å si hvor du bor på en riktig måte. Hahahahahah! Du kan ha så mye penger du vil, du blir ikke smartere av det😂😂😂😂😂 Marbella 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    21. Hva gjør du om blogg.no legges ned? Om det vil skje, bare hvis. Hva kommer du til å gjøre da? plis svar

    22. <3 <3 Du har gitt meg styrke , kjenner deg ikke. Men ble mobbet fra 1 klasse til jeg gikk ut av skolen. 1 mnd igjen av og fullføre 3 året, men mobbing ble for hard. Jeg ser hvordan du svarer kritikk og hånterer det, så jeg har blitt mer selvsikker. Mye av grunnen til at jeg leser DIN blogg flere ganger til dagen. Ikke så flink og legge en kommentar, men har dyskelsi så redd for og ikke bli forstått. Ønsker deg en fin uke Isabel <3 Du gir hvartfall meg styrke ,glede og et smil hver eneste dag.

    23. Glemte en ting, du har gjort at jeg føler meg spesiell. Noe jeg ALDRI har ført før pga mobbingen, men når du svarer meg i komentarene føler jeg meg spesiell. Tusen takk for at du er DU 🙂

    24. Hei Isabel, helt riktig det du skriver her. Men du vet, hvis det var enkelt med suksess ville alle hatt det 😉😊 Jeg har selv oppnådd suksess og vet derfor hvor mye jobb som må til. De som syter over at de ikke får til ting er rett og slett ikke villige til å gjøre det ekstra som må til, sånn er det bare, de skylder alltid på det ene og det andre. De fleste virkelige suksessfulle menneskene I verden har møtt svært mye motgang på sin veg fordi de alltid har vært annerledes og hatt andre meninger enn andre og tatt andre valg enn de fleste ville gjort. Og derfor blir det suksess også. Bare stol enda mer på deg selv og din egen styrke. Gleder meg til å se Deg og Pierre i egen villa etterhvert, både I Dubai for vinters tid og Marbella for sommers tid, stå på.

    25. Burde egentlig spart meg for å kommentere ettersom det bare er kritikk jeg skal komme med, men altså.
      -Dette her blir bare for dumt! Å skryte av hva man har oppnådd når det kort oppsummmert er en blogg og et kjent ansikt som følge av deltagelse i Paradise, x antall plastiske operasjoner og andre kosmetiske behandlinger, drama på kjærlighetsfronten samt et enormt høyt og ufornuftig pengeforbruk- det synes jeg faktisk er ganske urovekkende og forstyrrende. At du er et forbilde for enkelte synes jeg er bekymringsverdig og alarmerende. Det mangler generelt veldig liten forståelse over hva som kan og bør gi anerkjennelse og beundring. Ihvertfall ikke det du har utrettet, Isabel. Du har dessverre lite å være stolt av, synes nå jeg. Sorry!

    26. Okey. Eg har skrollet ned disse kommentarene ca 3 ganger for å skjekke om jeg fant hjerneceller til salgs her som hver og en av dokk jevla idioter som bruker tid og energi på å være en gjeng feige nett troll kunne trengt! Jeg blir så uendelig flau på deres vegner. Hvis dere syns denne bloggen e så dårlig, kafaen trykket du inn her for da? For guds skyld gi nå faen i andre enn dere selv. Hadde eg oppdradd en unge som dere, hadde eg selv ringt inn til barnevernet på min egen unge.
      Til Isabel.
      Jeg syns bloggen din er like spennende å lese hver eneste dag. Du stråler så mye og energien og gleden din smitter så mye over på meg! Du er forbildet mitt og jeg ser opp til hver eneste ting du gjør! Du gjør verden til et bedre sted og vi trenger flere av deg her i verden! Fortsett med ALT det flotte du gjør og STÅ PÅ!!<3

    27. Fint innlegg, og sant det du sier! Alle kan lykkes om man jobber hardt nok for det og ikke bare venter på at ting skal skje av seg selv. Samme om det da er blogg, lege, sykepleier, ingeniør eller snekker. Og selvfølgelig tror ikke mannen i gata at det er jobb i seg selv å blogge, for vi ser jo faktisk ikke hva som ligger bak. Vi ser jo bare innleggene. Og hvis man skal lykkes som blogger må man faktisk appellere til folket og skrive om det som selger hver eneste dag. Det er en grunn til at toppbloggerne ligger på toppen. Du er flink!

    28. Når kommer sminkevideo? Kan du svare? Ser det er veldig mange som spør om dette. Kan du være litt mer presis enn å bare si snart 😉

    29. Du har jo ikke jobbet hardt. Du er umoden og ikke oppegående og smart.
      Du har tjent penger pga utseende, operasjoner og en GOD DOSE flaks.
      Hadde du ikke vært med i Paradise hotel og ikke vært innblandet i det utroskapsdramaet med Martine og Pierre, hadde sjansen vært liten for at du hadde hatt en stor blogg. Dette, samt at du opererte hele /halve deg skapte store overskrifter i lille kjendis-Norge. Dette skapte folk nysgjerrige og derfor fikk du høye lesertall. Ikke fordi du er flink til å skrive eller har gjort noe stort, eller “jobbet hardt” som du sier.
      Målgruppen din idag er mindreårige jenter, eller folk som klikker seg inn kun av ren nysgjerrighet.

    30. Du er så klisjééé. Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg når jeg ser hva du skriver. Et enkelt liv i et enkelt sinn.

    31. Mye sant i det du skriver, men for å komme langt som blogger for eksempel da; så må man være pen og opptatt av utseendet, man må være en typisk rosablogger (eller mammablogger) og man må provosere. Jeg tror ikke en blogg om miljøet hadde slått like bra an, for det er som regel unge jenter som leser blogger, og de vil se og lære av sine «forbilder».
      Og nå har det seg jo sånn at Norge trenger sykepleiere, lærere, leger osv.. Hvis alle jenter skal følge denne bloggdrømmen sin, hva skjer da? En jobb skal jo sørge for at samfunnet går rundt, at man har en inntekt. En jobb er bare en jobb. Hva man bruker fritiden på er jo noe annet. Det er flott at det er noen som drømmer om å bli sykepleier, for det er noe vi trenger, men det er ikke akkurat en stor etterspørsel eller mangel på bloggere. Mener nå jeg 🙂

    32. Men det er jo ikke å lykkes med noe (eller i dine øyne tjene penger) bare fordi du har så lite selvrespekt at du har klart å få en blogg. Les gjerne setningen igjen, en blogg. Du har ingen trygg inntekt, du har ingen god løsning for goder, pensjon, ferie og annet andre har. Eller fritid i det hele tatt.
      Kanskje du tar en utdannelse siden, ikke at det er så viktig i seg selv. Men kunnskap er jo fint.

    33. Du er så herlig Isabel!<3 Dette innlegget ga meg sykt stor motivasjon, herlighet! Du er en så sykt stor inspirasjon for meg, og stå på videre<3

    34. Hei, dette er sikkert et rart spørsmål, men jeg spør like vel. Jeg har lenge lurt på hvordan du gjør når du bruker topper som det ikke er så fint å bruke vanlig bh under. Jeg har store pupper selv og det er et problem for meg. Jeg kan ikke bruke off the shoulders topper eller hva det nå enn heter, fordi jeg synest ikke det er fint når bh stroppene viser, og det funker ikke å gå uten… Jeg lurer egentlig bare på om du har tips 🙂

    35. Hvorfor har du en røyk i hånda om du ikke røyker?
      Trodde finally vi hadde noe til felles😂🙈
      Neida, men digger deg😘 stå på videre❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg