JEG HAR TATT EN STOR BESLUTNING

Processed with VSCO with kx4 preset

De av dere som har følgt meg en stund, vet at jeg alltid flyr rundt i taxi. Uansett hvor jeg skal. Kollektiv transport er noe jeg i utgangspunktet har hatet og derfor har jeg så og si aldri tatt hverken trikk, buss eller t-bane. Det har forekommet, men det har vært svært sjeldent. Men vet dere? Jeg har innsett hvor tåpelig det er. Ikke bare når det kommer til kostnader, men spesielt når det kommer til å være litt mer bevisst på miljøet. Kollektivt er jo helt supert å kunne benytte seg av dersom man vil bry seg litt mer om miljøet og bli mer miljøbevisst. Og det dere, det har jeg bestemt meg for å gjøre noe med! Jeg har gitt meg selv forbud fra å ta taxi. Uansett hvor jeg skal, skal jeg ta kollektivt. Her i Oslo er det jo så sjukt bra opplegg når det kommer til trikk, buss og t-bane, så jeg har absolutt ingen unnskyldning.

Jeg synes at det er viktig at vi alle tenker litt mer på hvilke valg vi tar i hverdagen, slik at vi kan være med på å gjøre verden litt bedre. Jeg for eksempel trenger absolutt ikke å ta taxi hver dag. Det er egoistisk og ikke minst helt tåpelig! Jeg er nesten litt stolt over meg selv som har åpnet opp øynene mine litt. Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er så veldig miljøbevisst på andre fronter som for eksempel så flyr jeg mye og jeg kjøper ofte masse nye klær, men jeg synes at det er viktig å bidra med noe i hvert fall. Litt kan alle sammen gjøre! Nå har jeg tatt dette valget, og hvem vet – plutselig tar jeg enda et steg i riktig retning. Jeg har i det minste blitt mer bevisst på miljøet, og det ønsker jeg at dere også skal bli. Vi har tross alt bare en jordklode.

Processed with VSCO with kx4 preset

Så.. Er dere med meg, kjære lesere? Er det en ting du kan gjøre annerledes i hverdagen din for å bidra til det bedre for miljøet? La oss gjøre dette sammen! Hva med å begynne å resirkulere? Ta t-banen istedenfor taxi, slik som meg? Eller, hva med å kutte ned på kjøtt? Jeg har faktisk lyst til å innføre en kjøttfri dag i uken her hjemme hos meg. Jeg vil få med meg familien på det også. Da er tanken å spise meksikansk tomatsuppe, for det eeeeelsker jeg jo haha. Det er mange små ting vi kan gjøre annerledes som vil utgjøre en stor forskjell. 

La oss ta vare på planeten våres, dere. 🌍💙

98 kommentarer
    1. Åå så bra gjort av deg! tipser om serien til Line på nrktv, heter Planet plast! Den burde alle se! Kanskje du kan tipse leserne også om å se det så folk får øynene mere opp for hvor mye plast det kastes

    2. Det er kanskje en fordel å slutte med den EKSTREME nettshoppingen din om du bryr deg så forbanna mye om miljøet. Say no more. Denne kommentaren blir vell ikke godkjent heller

    3. Så bra, alt teller tenker jeg 🙂 drit i the haters, du gjør i hvertfall noe å det er bedre en ingenting 🙂
      Jeg selv har kuttet ut kjøtt helt, resirkulerer og siste sommer droppet jeg bilen og syklet over alt med mine to små i henger bak 😃❣️

    4. Bra å gjøre noe enn ingenting. ALLE er egoistisk på en eller annen måte, men å gjøre NOE er best. Eneste jeg hater med offentlig transport er sosial angsten, men pleier å stappe hodet ned i tlf og høre på musikk.

    5. Noe av det bedre jeg har lest på bloggen din! Heier på deg 😀 jeg shopper ALDRI (maks 1-2 ganger i året) og jeg går/sykler uansett hvor jeg skal omtrent. Kjøttfronten kan jeg ikke skryte av, men jeg har èn kjøttfri dag i uka i det minste 🙂 som du sier, om alle bare gjør litt <3

    6. Alle kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre noe ❤ stolt av deg:) har du forresten sett Cowspiracy på netflix? Anbefales 🌸

    7. Wow, du er ett så sykt bra menneske. Alle sammen kom å se hvor bra denne jenta er, hun er rik men tar bussen sammen med masse vanlige folk. 🙌🏼🙌🏼❤❤

    8. Dette er det latterligste jeg har lest på lenge!
      Hvorfor ikke gjøre noe med det som faktisk forurenser mest? Kutte ned på antall flyreiser eller det vanvittige shoppeforbruket ditt?

    9. Så bra Isabel! <3 Alt hjelper, det er mye bedre enn å gjøre ingenting 🙂 selfølgelig må det være noen som klarer å spy ut negative kommentarer til dette også, jeg ser ingenting negativt i å ta kollektivt i stedet for taxi. Stå på :-*

    10. Det enkleste ville nok vært å kutte ned på shopping av klær 🙂 Å ha handle 10 klesplagg mindre i mnd burde du klare!

    11. Shoppingfri måned eller år.. klesbransjenn er verstinger med tanke på miljø og etikk. Kutte plast, hårspray og andre unødvendigheter.

    12. Bra intiativ 🙂 Enig med deg, viktig å tenke på miljøet! Hvis alle gjør små endringer i livet, kan det gjøre en stor forskjell for planeten. Selv har jeg en kjøttfri dag eller to i uken, og jeg har heller ikke bil så blir pent nødt til å gå eller ta kollektivt.
      Også er det selvsagt viktig å kildesortere, eller å pante alt av flasker!
      Enig med de over her da, shoppe LITT mindre kunne nok vært lurt Isabel 😉 Trenger ikke være shoppestopp, men f.eks. sette en grense på hvor mange nye plagg man kan unne seg i mnd. 🙂

    13. For noen tragiske kommentarer, hvem er dere til å bestemme hvilke valg andre skal ta når det kommer til miljø? Om alle gjør sin del, noe Isabel sier hun gjør, så må det være bra nok. Får ikke skryt en gang for å snu om en ganske fæl uvane hun har når hun endelig gjør noe med det… Motiverende må jeg si…
      Syns det er et tøft valg av deg Isabel, alle må begynne et sted 🙂

    14. Heii
      Hvor er de supersøte settet ditt som du har hatt på et par ph frokoster fra (bla. Mandagens eps)?:):) Grå singlet og shorts med sorte blonder? Har du evt link?
      Håper på svar<3

    15. Du kan gi klærne du ikke bruker til Fretex, en institusjon, eller slike organisasjoner som deler ut ting til de som ikke har så mye 😊 det er miljøbevisst, du får mer plass, jentene som får klærne blir nok kjempeglade og du slipper å kaste noe

    16. Bra du tenker på jorda.Men hva med alle klær du kjøper å får tilsendt gratis.Egoismen rår.Endrer vi oss ikke raskt så er det vår undergang.

    17. Aldri kommentert men med tanken på ditt høye forbruk på så mye annet er jo dette en fin start på å tenke mer på konsekvensen av det høye forbruke så mangen har 🙂 bare til å fortsette i den retningen < 3

    18. Bra gjort isabell! Prøv stekt crispy salat paprika løk mais og champingjong sopp er drit godt ta gjerne litt søt potet i stek med rasp olje

    19. Dette innlegget gjorde meg syyykt glad. Når du viser at du bryr deg om miljøet så vil nokk flere bli påvirket, og det er bra. Elsker deg😍😍

    20. Så bra Isabel! 🙂 Husker du nevnte at du har en del sosial angst når du er ute i Oslo, så sånn sett er det jo fint at du eksponerer deg for det også!
      Ellers skriver du at du ikke skal slutte å shoppe og det skjønner jeg når det er en del av bloggen din – men kanskje bli litt mer bevisste på produksjonen? Se f.eks. på nydelige Annijor som er stor på motefronten, hun var med i serien sweatshop og ble mer bevisst på heller handle færre dyre klær enn en haug billige.

    21. Så bra du tenker slikt! Jeg gjør det selv og har ikke blitt kjørt i bil i Oslo en eneste gang siden jeg flytta til Oslo i August. Sammenlignet med Stavanger hvor jeg er fra, er kollektiv transport mye bedre og enklere! Oslo har jo også fått noen el-busser, som er enda bedre ❤️ stolt av at du tenker på miljøet! Stå på!

    22. Åh, dette er et kjempebra tiltak! 😀 Alle monner drar, vettu. Selv kuttet jeg ut alt av kjøtt for tre år siden, og det gjør meg glad å se at andre også tar valg som er bedre for kloden vår <3

    23. Syntes du fortjener mye respekt, ettersom at du bruker stemmen din på å hjelpe jordkloden🌍 Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe. Hvis alle leserene dine gjør én ting, er vi allerede godt på vei. Stå på Isabel!

    24. Så bra du tenker på miljøet.
      Skulle virkelig ønske jeg gjorde det selv. Men kollektiv tilbudet er ikke noe å skryte over her, er mer en helserisko å ta buss i denne byen. i tillegg koste det 50 kr for en vei. i tillegg kommer man seg fortere frem å tidsnok dit man skal kjøre man selv. Så jeg kjøre selv skal jeg noe, men jeg kjøre kun vist jeg virkelig skal noe, jeg kjøre liksom ikke bare for å kjøre, så jeg sparer jo både penger å miljøet litt på det da 🙂

    25. De fleste som bor i Oslo sentrum tar kollektiv transport med selvfølgelighet. Det er tullete å ta taxi overalt når tilbudet er så godt. Det er flott at du har innsett det i det minste, men at det gjør deg til en som “tenker på planeten” er nok å overdrive. Det er selvfølgelig positivt å bidra med litt, men dette betyr jo bare at du endelig gjør det de absolutt aller fleste andre på din alder i din by gjør. Det er ikke normalt å ta så mye taxi som du har gjort, og det håper jeg ikke leserne dine tror heller. Håper også at du i alle fall åpner øynene for andre ting i livet ditt som gjør deg til en miljøversting, som det ekstreme overforbruket ditt. Syns det er positivt at du vet at det er dårlig. Lykke til på reisen. Hvis du eller noen andre forresten ønsker å se hvordan matproduksjon påvirker miljøet (og helsen), ta en titt på Cowspiracy og What the health på netflix!

    26. Litt rart at du ikke har tenkt på dette før? Men veldig bra at du velger å dele på bloggen for å påvirke andre. Bra med selvinnsikt og det viser du her ! 😊 lite steg i riktig retning

    27. Det går også ann å gi klær til Fretex for eksempel! Hver gang du kjøper en jakke på Fretex så får noen som trenger det et varmt måltid 🙂

    28. Super at du (endelig) har fått opp øynene for miljøet! Det å tenke miljø betyr ikke nødvendigvis å at man må tenke på restriksjoner m.m det kan også by på nye muligheter som kollektivtransport, som du er inne på. KJEMPE bra at du (endelig) bruker stemmen din til å hjelpe miljøet! Håper inderlig at dette kan fortsette å inspirere deg slik at du kanskje tar enda flere grønne valg. Vi har alle forbedringspotensiale så jeg vil bare takke deg for at du belyser dette og gjør grep. Har selv møtt motstand for at jeg snakker høyt om det grønne, men kjører likevel bil. Altså, hva er poenget? poenget er veldig som du selv nevner å motiverer hverandre til å gjøre verden til et bedre sted? derfor håper jeg ALLE kan fokusere på det vi faktisk FÅR TIL og ikke det vi nødvendigvis ikke får til. Lykke til videre 😀

    29. Nå bruker du stemmen din!!! Fantastisk!!Du , med din hærskare av fans kan jo få alle til å tenke grønt!! Yes!!!

    30. Ey folkens!! Slutt å skriv dritt til Isabel, henne gjør faktisk en god ting for miljøet, kanskje dere også burde gjøre det!!

    31. Så herlig innlegg!! Så lenge alle gjør litt hjelper det jo + at du motiverer andre!
      PS. Synes du gjorde en god figur inne på PH, på den måten at vi fikk sett d e g og din humor/omtanke og som “TV- Isabel” som lagde show på en og samme tid ❤️

    32. Stolt av deg håper du kan forsette å ta koketid transport og slutte å legge skylden på angst og ta taxii

    33. Er man et sykt bra menneske (som noen over her uttaler) fordi man tar trikken? Da er det sykt mange sykt bra mennesker her i Oslo,- og i verdens byer forøvrig. Det forundrer meg veldig hvordan bloggere kan gjøre SÅ lite for å få SÅ mye cred.

    34. Hei! Hvor lenge klarer du å gjennomføre kollektiv-stuntet? Hadde vært gøy om du kan vedde med oss lesere om det, slik at det ikke bare blir en clickbait som vanlig, men et reelt og viktig bidrag i miljøsammenheng! 🙂

    35. Det er veldig fint å høre at du skal ta mer kollektiv transport og ha en dag i uka kjøttfri. Jeg har lenge tenkt på å gjøre noe lignende men så har det aldri skjedd. Du er en herlig person, og en vakker jente. Håper du fortsatt har en fin dag 🙂

    36. Så utrolig flott at du er bevisst over miljøet, kjempe gøy å se bloggere skrive om det! Håper virkelig du prøver ut et plantebasert kosthold, å være veganer er noe kjempe greit som gir mye glede, godt for helsen og dyrene! Man kan jo prøve det ut. Hadde vært dritkult om du skrev litt om pelsindustrien eller slikt, leser ikke bloggen din jevnlig, så vet ikke om du har gjort det.
      Å bidra til miljøet er virkelig noe bra og hadde vært gøy å se store bloggere som deg skrive mer om det.

    37. Lette febrilsk etter annonse-markering, men kunne ikke finne noen. HVA!? Når ble du interessert i miljøet?? 😀

    38. Hva slags vipper setter du på?
      Var du sammen med pierre når du var med på pærra?
      Hvordan ble du så kjent?
      Skulle ikke du flytte til Marbella?

    39. Hva syns du om overvektige? Ikke sykelig overvektig, men vi som er litt kraftige? Syns du vi er like pene som de som er tynne?

    40. Du sa i en video hvor du og Pierre fortalte om hva som skjedde at du hadde misforstått det med Pierre og PH. Han var jo med på PH Sverige? Jeg skjønner ikke..

    41. Hei! Hva bruker du for å få håret ditt så glansfullt og fint?
      Jeg har ganske langt hår, men har masse babyhår (etter å ha født et barn) og håret mitt er slitt og jeg mister masse. Takk for svar✨

    42. Når kommer den videoen du og Pierre skulle legge ut der dere forklarer misforståelsene som skjedde under bruddet deres og der Pierre forklarer sin side av saken?

    43. Spørsmål til ukens spørsmål – Har du lyst til å gifte deg med Pierre? I såfall har du noen tanker på når du hadde hatt lyst til å gjøre det? Jeg vet at det er Pierre som skal fri, men lurte bare på om du hadde noen tanker rundt det.

    44. Hei Isabel, som du vet så har du en ekstremt stor fanbase, ville du noen gang hatt en fan meetup hvor du kunne møtt fansen din?

    45. Alltid lurt på detta. Hvordan vet de tidligere deltagerne av paradise hvem som har vunnet? De som va med fjoråret 🤔

    46. Dette er ikke ment som en frekk komentar, jeg er bare nyskjerrig av den grunn at jeg ønsker å gjøre noe med rumpa mi selv. Har du implantater eller er deg den såkalte BBL ( den metoden de sprøyter inn fett i rompa)?

    47. Please se og les pittelit om fast fashion og de syke negative sider som påvirker globen vår…. Trodde du at fly og shipping var gale? Netthandel og billig merker som Nelly lager like mye utslipp som transport og shipping kombinert.Jeg visste ikke om dette før.. men søk på bad sides of fast fashion så ser du va du bidrar til…

    48. Kan du fortelle litt spesifikt om deg selv? Om alt liksom?
      Når ble du og Sofie venner?
      Angrer du på at du ikke dro på premierefesten?

    49. Utrolig bra innlegg!!!❤😍 til ukens spørsmål!- hva bruker du i håret? Hvilket produkter bruker du? Og hvordan får du så langt og fint hår?😍❤ elsker deg❤

    50. Om du er så miljøbevisst, kan du ikke bare resirkulere deg selv, fjerner all unødvendig plast, samt mer oksygen til folk som fortjener det.

    51. ÅÅÅ Isabel! Jeg fikk så sykt respekt for deg etter dette innlegget!! Det er så fantastisk at du gjør noe, det er en veldig god start!

    52. Litt ironisk at du tenker på miljøet NÅ, når det å ta fly er det værste enkeltpersoner kan gjøre for forurensingens del..det å oppfordre oss til å kjøpe store horder klær på Nelly med rabattkoder er også ganske dobbeltmoralsk med tanke på at klesindustrien er værst etter flyindustrien:) og med ditt forbruk er det faktisk ironisk at du i det hele tatt snakker om miljøet. VELDIG BRA at du velger å prioriterer miljøet men ærlig talt

    53. Heller kutte ut en flytur i året enn å kjøre kollektivt. Moderne taxier går tross alt enten på strøm eller har hybridteknologi. En flytur mindre vil bety en mye større forskjell.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg