JEG ORKER IKKE LATE SOM MER

Jeg sitter på Starbucks som ligger i nærheten av leiligheten min. Jeg tok med meg mac-en og gikk ut, uvitende om hvor eller hva jeg skulle. Jeg har ingen aning om hvorfor jeg setter meg ned for å skrive nå, for jeg vet helt ærlig ikke hvor huet mitt er selv. Så, på forhånd – unnskyld om dette innlegget blir all over the place.

 Det har blitt litt slik at jeg ikke deler mine down perioder her på bloggen like åpent og ærlig slik som jeg gjorde før. Jeg vet ikke helt hvorfor det har blitt slik, men det er vel fordi at det er enklest slik. Samtidig som at jeg føler at jeg viser dere et falskt bilde av hvordan mitt virkelige liv faktisk ser ut, på privaten. 

Både i går og i dag har vært to helt forjævlige dager. Jeg føler at jeg er på vei til å miste det. Heldigvis vet jeg at dette ikke er for alltid, og at ting ordner seg til slutt uansett. Men likevel kan man ikke nekte for at det suger ekstremt hardt når ting ikke er noe greit. Jeg husker tilbake til denne tiden på året i fjor. Da ble ting såpass ille at jeg var nødt til å ta angst dempende medisiner for å klare å overleve dagene. Det har jeg aldri åpnet meg opp om på bloggen før. Mye fordi at jeg følte meg veldig.. ja, hva skal man si. Jeg syntes at det var flaut. Jeg var såpass langt nede i kjelleren at jeg faktisk ikke ville stå opp om morgenene. Det er veldig uvanlig til meg å være, for jeg elsker hverdagen min. Jeg elsker livet mitt. Men likevel opplevde jeg mye som jeg ikke en gang ønsker min største fiende å gå gjennom. Ting var tøft. Ekstremt tøft. Men da, i likhet som nå, vet jeg at ting alltid ordner seg til slutt. Det finnes alltid et lys i enden av tunnelen, til tross for at det noen ganger er vanskelig å skimte det lyset. Jeg er bare ekstremt redd for å havne der igjen. Men vet du? Jeg kommer aldri til å tillate meg selv å gjøre det. 

Jeg må lære meg å puste. Jeg må lære meg å stå mer opp for meg selv og mine verdier i mye større grad enn det jeg gjør for tiden. Ikke la ting suge ut min energi. Det er ikke slik livet skal være. Det er ikke slik jeg VIL at livet mitt skal være. 

Jeg pleier å skrive av meg i situasjoner som dette, for å så bare slette hele utkastet. Denne gangen vil jeg egentlig gjøre det samme, men noe i meg skriker det motsatte. Jeg orker ikke gå å late som at alt er så jævla perfekt, når det langt i fra er det. Livet suger noe så inn i helvete i blant. That’s life. Man må bare lære seg å danse i regnet, uansett hvor sykt klisjé og teit det høres ut. Akkurat nå sliter jeg med det, jeg trenger bare litt tid på å finne tilbake til den sterke jenta jeg egentlig er.

33 kommentarer
    1. Respekt!<3 Du setter lys på et veldig viktig tema, og mange andre bloggere(og mennesker generelt)har mye å lære av dette. Det er ingen skam å måtte ty til medisiner, gå til terapi osv. Fortsett med det du gjør, for det er så vanvittig tøft av deg og dele! Lots of love:-)

    2. Bare det at du skriver, vil mest sannsynlig hjelpe deg. Om ikke akkurat nå, så eventuelt senere. Bare hold ut 🙂 Sånne ting varer aldri for alltid.
      Vet selv hvordan det er å føle at det faktisk ikke finnes noe lys i enden av tunnelen. For meg og, hjalp det å skrive. Først nå jeg har tørt å dele..
      Om du vil lese deler av min historie, ta en titt her: mariasvalastog.blogg.no
      Du finner det i April arkivet.
      Intensjonen min er at andre i lignende situasjoner, eller generelt, skal føle at det finnes håp.
      Håper det ordner seg <3

    3. Du er sterkt, noe du allerede har bevist gjennom all hets og kritikk du har fått. Det har vært beinhardt, men du har likevel klarte å ikke la deg vippe av pinnen, og står fortsatt for det du alltid har stått for.
      Dette er noe av det som gjør deg til den du er, og den vi liker deg for.

    4. Når du lever i falsk liv og oppfører deg falsk 24/7 og later som alt er så perfekt så treffer du veggen kjære deg. Kansje du våkner opp og er depprimert fordi ingenting gjør deg lykkelig og innser at du har vært falsk.

    5. Syns det er veldig fint du viser det 🙂 du har vært en del ustabil det siste året med tanke på humøret ditt, du har ikke nevnt akkurat det der før, men ofte er du lei/nedenfor og mister foten litt. Jeg anbefaler psykolog eller noen å prate med 🙂 ikke at du er alvorlig syk, men det trenger man heller ikke være for å snakke med psykolog! Jeg tror du enkelt og greit kanskje bare trenger å samle tankene dine? <3

    6. Jeg lurer noen ganger på om det har blitt en “blogger-trend” å være i kjelleren og slite psykisk…

    7. Ville bare si at du er fantastisk!!😍det er sykt bra at du tørr å stå opp for deg selv❤️ jeg leser bloggen din og du er utrolig flink, fin, snill og morsom! Uansett hvor mange operasjoner du har tatt eller om hva folk synes om at du har blitt med på paradise, så har det ingenting å si! Operasjonen og paradise sier ikke en dritt om hvem du er som person! De kjenner deg ikke, de dømmer deg fra hva de leser på nettet, det synes jeg ikke er riktig!😞Ikke nok med at du er så utrolig fin på utsiden så er du enda finere på innsiden!! 💋 selvom jeg ikke kjenner deg, er de som har deg utrolig heldige!! Alle trenger en Isabel i livet sitt🤗 you are lottss of fun! Jeg heier på deg, du er sterk💪🏼 hvis dem at du er bedre enn dem for det er du!😍 digger deg! Du er et stort forbilde💙

    8. At noen kan komme med dritt kommentarer til dette innlegget sier bare litt om dem! Pass på kjeften deres litt a! Hun er bare er menneske henne å . Ordner seg nok isabell 🙂 gjør som regel det 🙂

    9. Stå på videre Isabel. Du er sterk! Du fortjener ikke all dritten du har fått i det siste. Jeg blir så trist på dere offentlige personer som blir mobbet på den måten dere gjør. Jeg satt og bladde gjennom et par instagram kontoer ista, og ser hvor mye mobbing såkalte voksne mennesker får seg selv til og gjøre. Så mye at jeg selv måtte skrive ett innlegg i sinne. Selvom jeg ikke har lesere og er helt fersk i gamet. men jeg klarte ikke holde kjeft lengre.
      Håper du kommer sterkere ut av dette. du er fantastisk akkurat som du er! <3 Du er den eneste bloggen jeg følger og faktisk leser jevnlig. Og jeg vet du har mange lojale følgere, og de er gull verdt i sånne situasjoner som dette. og gjennom slik mobbing. men husk : Karma is a bitch 🙂

    10. Ganske interessant at du er deprimert med SÅ bra inntekt. Du kan få alt du kan peke på, men alikevel blir du så deprimert at du på et tidspunkt trenger angstdempende medisiner…viser bare at penger og materielle ting betyr svært lite når det gjelder lykkefølelse og humør.
      Du har ingen økonomiske bekymringer og du tjener 300k i mnd mye pga at du er en offentlig person alle kan mene noe om som derfor gir fordel i form av inntekter grunnet reklame/PR etc. Håper inntekten er verdt offentliggjøringen av deg selv og alt du gjør. Er det virkelig det? Vanskelig spørsmål, muligens uten fasitsvar. Jeg tror de fleste tenker “ja” før de havner i din situasjon.
      Jeg tror det er svært vanskelig å være en offentlig person som du er, stå på videre Isabel, unner ingen å slite med psyken som du nå gjør. Pass på med tanke på hva som skjedde med Avicii, ta pause hvis du trenger det.
      Ønsker deg deg alt det beste. Og en ting, ingen kan ta fra deg at du er flink med business og har opprettholdt en blogg over så lang tid.

    11. Hei!
      Jeg føler med deg. Jeg er en godt voksen dame som i flere perioder har slitt med angst. Har også gode venner som har slitt. Jeg har fått hjelp av å trene, snakke med folk om det, oppsøke hjelp gjennom helsevesenet og appen headspace. Anbefales på det varmeste å sette av fem minutter per dag på å meditere. Det har hjulpet meg med å ikke bli redd av tankene og er også en fin anledning til å puste med magen som er så godt når man har angst.
      God klem til deg og takk for at du deler. Ønsker deg alt godt.

    12. Høres kanskje rart ut, men trening og godt kosthold gjør underverker for psyken! Den fysiske helsen går ofte hånd i hånd med den psykiske 🙂 trening (og psykolog) fikk meg ut av en livslang tid med depresjon og angst! Kanskje noe du kan vurdere? Bare begynne å trene 1-2 ganger i uken, spise litt mer grønnsaker til måltidene for eksempel? 🙂 små steg

    13. Du skriver så utrolig bra! Alt du skrev traff meg og eg sitter igjen med tårer i øynene! Stå på, du er sterk! Og gjerne del flere innlegg som dette <3 much love

    14. Så nydelig skrevet! Gjør godt å se slike innlegg, ikke bare overfladiske innlegg. Føles ut som vi lærer deg å kjenne litt bedre 🙂 nydelige du! Stå på, etter regnet kommer solen!

    15. Tror du er depprimert pga du Kansje innser hvor stygg og jævelige din rompe operasjon er og hvor jævlige din rompe ser ut? Man kan bli depprimert pga utseende komplekser. Og det tror vi at du har veldig mye av. Du ser deg tilbake og ser hvor naturlige du var en gong og nu ser du hvor jævelige det har blitt og hvor hardt det kjører på psyken din at du rasktvoksende har fått problemer pga utseende ditt. Nesen din er jo blitt Michael Jackson og rompa din er veldig usymmetrisk til din tynne kropp og da kan man treffe veggen da man sitter og tenker på at du har normalisert alt dette til hele Norge, så innser du selv hvor jævelige det er og det plager din mentale helse.

    16. hva drakk du på starbucks?? var den god? Jeg skal til oslo i helgen og lurer på hva jeg skal bestille på starbucks 😀 Please svar, det hadde betydd så mye <3

    17. Hei! Jeg ville bare si at du har en utrolig fin blogg og jeg er en av dem som klikker inn på den hver dag❤️ Hadde jeg hver i din situasjon så hadde jeg begynt å trent. Det hjelper så mye på angst og depresjon! Klem❤️

    18. Inge Sofie: Fyfaen for en ekkel person du er. Stakkars vennene og familien din, du har det ikke godt med deg selv når du bruker tiden din på å trykke andre ned. Håper du skaffer deg ett mer interessant liv etterhvert:) må være trist å være deg. Synes du selv det et bedre å normalisere mobbing ?

    19. Silje har helt rett i at trening hjelper på det psykiske! Etter at jeg begynte å trene 4-5 ganger i uka, redusere sukker, basere kosten min på grønnsaker så har jeg blitt så glad og frisk. Jeg har energi til tusen og er kvitt deperesjoner og angst. Bør prøves ut:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg