JEG FÅR HELT VONDT I MAGEN AV DETTE

annonse ⎟ lenker nelly

ADIDAS GENSER HER ⎟ADIDAS BUKSER HER

Hei fra sofaen! Jeg er så sjukt trøtt her jeg sitter og blogger atm. Klokken er 23:26 her nå. Tidsforskjellen er helt sinnsyk, dere ligger 9 timer frem i Norge. Det er litt slitsomt med tanke på blogging, for når jeg blogger slik som nå, er det jo morgen for dere. Haha, mindfuck. Uansett! Vi sitter bare å chiller akkurat nå, og har i grunn gjort det i et par timer. Hele dagen i dag gikk til ulike aktiviteter, og jeg har så klart dokumentert alt på både bilder og i vlogg. Apropos sistnevnte: jeg elsker at dere vil at jeg skal vlogge hver dag her nede. Det gleder meg, for jeg har skikkelig lyst til det selv også. Det at dere tar det så godt i mot er jo veldig gøy og ikke minst motiverende. Masse vloggs it is! Jeg skal klippe dagens vlogg så fort jeg står opp i morgen, nå orker jeg virkelig ikke. Er helt utslitt. Tenker dere noen ganger over at man blir tusen ganger mer sliten PÅ ferie, kontra når man er hjemme? Man farter jo konstant og finner på masse hele tiden så fort man er på ferie. Jeg får nesten litt sånn FOMO dersom jeg bare sitter inne. På kveldene går det for så vidt greit, men på dagene MÅ jeg komme meg ut og få opplevd masse gøy.

Jeg har litt vondt i magen i kveld, jeg får så vondt av alle de hjemløse menneskene som bor på gata her nede. Det er helt forferdelig å bare kjøre videre som om ingenting har skjedd. Det er mennesker, akkurat som du og meg. Tenk at det kunne vært oss? Her i USA finnes det ikke noe Nav eller et system som hjelper deg opp og frem. Her må du klare deg på egenhånd, no matter what. Det er døds trist å være vitne til, for man ser hvor mange som oppriktig sliter. Vi har det alt for godt i Norge, det er i hvert fall sikkert og visst. Jeg har skikkelig lyst til å gjøre noe for noen uteliggere før jeg reiser hjem. Kjøpe masse mat og dele ut, for eksempel. Mange går rundt med skilter der det står at de er sultne og trenger mat. Spesielt det gjør ekstremt vondt i hjertet. Nei, jeg skal absolutt gjøre et eller annet før jeg forlater denne byen. 

Vi bestilte nettopp kinamat på døren. Så jummy! Jeg spiser alltid stekt ris med egg og kylling, uten grønnsaker. Så kjedelig er jeg, dere! Du får en iskrem dersom du klarer å finne noen på min alder som er kresnere enn meg i matveien (det er umulig).

Nå skal jeg hoppe i dusjen og legge meg! I morgen er en ny dag med masse gøy på agendaen. Jeg ELSKER livet i LA!! 💘

42 kommentarer
    1. Ååå kan du ikke lage en video der du kjøper inn masse mat osv og deler ut til uteliggere? Har sett flere andre youtubere gjøre det i USA og reaksjonen til uteliggerne er helt fantastisk😍😭 Og du hadde gjort en såååå fin ting for dem.. det hadde vært fantastisk å se Isabel! Vær så snill å ta dette tipset❤️ love

    2. Ikke særlig opplyst, alle har muligheten til å skaffe seg et bedre liv. Arbeidsmarkedet i USA er bedre enn noensinne, og er man «disabled» får man medisinsk hjelp (free of charge) + økonomisk hjelp. Selvfølgelig mange triste skjebner, men får håpe du gjør noe og ikke bare sier det. Svært dobbeltmoralsk å legge ut bilde av mat i samme innlegg. Men dobbeltmoral er vel bedre enn ingen moral?

    3. Åå du er så godhjertet!! Elsker hvordan du bryr deg om alt og alle, slik som kattene du delte ut mat til og nå disse menneskene❤️

    4. Åh ja! Håper du kan lage en vlog av at du deler ut mat og DRIKKE til uteliggerne <3 eller feks gir dem billige klær, som feks en t-skjorte eller sokker!

    5. Ikle vær dobbeltmoralsk igjen Isabel!! Du virkelig gjør alt for å få lesere på din side! Det er mennesker som gjør ting for andre uten å måtte vise det frem til hele verden slik som du har lyst til å gjøre kun for å bli bedre likt siden du er en talentløs anorexi hore!!! Hvorfor ser trynet ditt ut som en mann????

    6. Jeg blir så glad av å se at du bruker bloggen din til å utrette noe godt <3 Det at du snakker om dette vil jo helt klart smitte over på andre og inspirere dem til å gjøre det samme. Du er god du, Isabell! 🙂

    7. Kan jeg spørre hvorfor du valgte å operere rumpa 2 ganger? Den var jo kjempe fin og mer naturlig etter første runde. Det viktigste er at du er fornøyd selvsagt, men var du ikke fornøyd med et naturlig resultat? Ingen hat, bare lurt veldig på det og håper du svarer 🙂

    8. Du skriver et innlegg om fattigdom, folk på gata som er sultne for så å avslutte innlegget med dette “Vi bestilte nettopp kinamat på døren. Så jummy!” og at du ELSKER LIVET I LA 😂 uff, jaja..I rest my case. Good for you.

    9. For en fin tanke! Er ikke alle som tenker over det og i hvert fall ikke alle som ønsker å gjøre noe med det. Du har et godt hjerte <3

    10. Du kan vel inspirere de? Si at de ikke jobber hardt nok, men hvis de skjerper seg kan de komme akkurat like langt som deg? Er vel no sånt du har formidlet tidligere på bloggen, at alle kan komme dit du er i dag med millioninntekt og maaaasse jobb.

    11. du snakker om hvor vondt du har i magen av uteliggere, men legger ut bilder av deg poserende i innlegget. Håning av hjemmeløse eller bare ignoranse?

    12. Du måååå dra innom pump restaurant!! Den Lisa Vanderpump eie. Eller TomTom! Please vlogge derifra Bella!!

    13. Håper du vær så snill kan svare! Er det fineste skjørtet jeg noen kan har sett. Hvor er det svarte kjørtet du hadde på deg i går fra? Og hva heter selve kjørtet? Takk for svar <3 stor klem!

    14. Til anonym over: vil ikke si det er dobbeltmoralsk å legge ut bilde av mat, selv om man synes synd i de som ikke har råd til mat betyr ikke det at man ikke skal spise selv. Folk reagerer jo på hver minste ting for tiden

    15. Hei
      SÅ heldig su er som har råd til å dra på ferier. Har booket en reise til familien som jeg ikke har råd til å betale ned. Så må avbestille hele. Ville jobbe men måtte ta ferie pga for mye folk på jobb. Så du er så heldig som bare kan dra kortet og reise hvor du vil. Nyt det Isabelle 🙂

    16. Spørsmål til ukens spørsmål
      Er det vanskelig å finne bikinier og bh-er siden du har store pupper?

    17. Hvis du får så vondt av at noen ikke har det så bra; hvordan har du da samvittighet til å bruke så mye penger på klær, vesker etc ?

    18. Altså – jeg må bare si at jeg virkelig elsker redigeringen på bildene dine om dagen!! Hvilke apper bruker du? Eller eventuelt hva gjør du i hvilket program?😍

    19. Er det ikke du som sier at så lenge man ønsker det nok kan alle oppnå sine drømmer? Tror du ikke de som sitter på gata der drømmer og jobber alt de kan og har kapasitet til for å få seg et hjem?
      Jeg synes det viser hvor ignorant du er når du sier at ALLE kan hvis de vil det nok..

    20. Stakkars deg da som blir så slien av å farte rundt. Kanskje du burde begynne å trene for å få bedre kondis. Nei stemmer det du lar deg bare opereres.

    21. Kjære anonym kl 09:02:
      Det er nok ikke enkelt for en som bor på gata og søke jobb. Jeg tror nok at det er mye vanskeligere desverre. Mye lettere for en arbeidsledig og “velstelt” person som har et sted og bo vil jeg tro.
      Men om jeg eide en bedrift ville jeg tatt i mot de som søker arbeid og et bedre liv, med glede!!!

    22. Litt spesielt at du lager store overskrifter å skriver om et så alvorlig tema om at folk sulter, for så å runde av innlegget med å fortelle hvor kresen du er på mat og at du ELSKER livet i L.A! Du kan iallefall holde tråden, for innleggene dine om alvorlige temaer virker ikke særlig seriøst da.

    23. (Ikke et spørsmål som gjelder dette innlegget 😅) men mååå bare vite hvor du kjøpte den svarte bikinien som du la ut bilde med på instastory? Den var sykt fin! og btw bildene var sykt fine, du er babe

    24. Det går jo ikke først å være empatisk også bestille mat hjem på døra.. herregud Isabell. Tror du virkelig folk er dumme eller er det bare du som ikke tenkte lenger en til nesetippen der?

    25. Seriøst, Isabel. Skjep deg. Du skjønner vel at avslutningen på dette innlegget gjør at det mister 100% av troverdigheten?! Hva er egentlig formålet her?

    26. Jeg er helt enig i det du har sagt før om at hvis man jobber skikkelig hart så kan man få til hva man vil og tjene masse penger. Alle kan hvis man bare vil det nok! Men det er synd i de fattige allikevel, og det ville vært gøy å se hvis du delte ut litt mat, sokker og sånn til uteliggere og laget innlegg om det!

    27. Du mååå bare video det hele når du ska gjøre nåkka, det e sååå røranes ❤ såå godt ! Gi mat eller klær ❤

    28. Det er jo veldig enkelt. Gi de noen dollar når du passerer. Penger har du nok av og om du gir alle 10 dollar betyr det ingen ting for deg men mye for de ♥️ Jeg gir hele tiden til personer og organisasjoner av en helt vanlig inntekt. Det går helt fint om det blir noen tusenlapper i måneden. Jeg lever greit likevel.

    29. Kos deg i LA! Jeg digger deg, og får helt vondt i hjertet av alle de dårlige kommentarene du får. Du virker som en virkelig snill jente, og det er så synd at uansett hva du gjør så er det “feil” i noen sine øyne. Stå på, ikke la disse kommentarene knekke deg! <3

    30. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg vet om en person som er på din alder og er UTROLIG mye mer kresen. Han var på en superfin restaurant en gang med familien, og ALT han spiste i løpet av en syvretters middag var KUN brød fra brødkurven (uten smør eller noe form for pålegg vel og merke) haha

    31. Kjære, godhjertede Isabell. Dette er veldig fint tenkt av deg, men jeg håper du heller vil vurdere å donere til et lokalt homeless center istedenfor. Det vil hjelpe så utrolig mange flere mennesker over lengre tid enn hva ett enkelt måltid til et par stykker kan gjøre! Håper du vil vurdere å bruke et par tusenlapper på veldedighet istedenfor på enda mer shopping i LA. <3
      (Og bare sånn for ordens skyld: I USA kan man få noe som heter social security, som er en slags amerikansk versjon av NAV, men bare utrolig mye strengere, dyrere, og vanskeligere å få hjelp fra)

    32. Vet kvinnelige uteliggere sliter ift menstruasjon ol, grunnet dyre priser på bind og tampong. Så det kan være en ide å bidra med? Så en mini-doku om dette for et års tid siden.

    33. Kan du ikke bruke noen av de dollarene du flasher på Instagram for å gjøre noe for de hjemløse da?
      Feks. kjøpe mat eller donere litt til et homeless shelter?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg