REISEGUIDE: CHANIA

Her kommer endelig reiseguiden fra Chania! 

WHAT TO DO

1. Lagunen Balos! det er en helt syyyk lagune som er helt fantastisk vakkert. Dit må dere virkelig dra! Det er den beste opplevelsen jeg hadde da jeg var i Chania. Det tar ca 1,5 – 2 timer å kjøre dit fra Chania, kjøreturen i seg selv er litt spesiell ettersom at man kjører på grus i flere kilometer oppover fjellet. Jeg syntes at det var litt ubehagelig, men det er kanskje mest fordi at jeg generelt er veldig lettskremt i bil. Uansett – man må parkere bilen og gå i to kilometer ca for å komme seg til selve lagunen. Det er helt breathtaking der.

2. Se på solnedgangen. Det var helt ekstremt vakkert å bare sitte og se på de nydelige fargene som dannet seg over hele himmelen hver kveld.

3. Gå ned i gamlebyen for å bare gå rundt og se. Det er super nydelig der med alle de koselige små restaurantene, bodene og butikkene. 

4. Elefonissi Beach. Det var den såkalte “rosa” stranden som ikke var så rosa, hehe. Det var veldig fint der uansett, men jeg hadde i grunn klart meg foruten. Det tok nemlig hele 2-3 timer ca fra Chania.. Det er verdt det dersom dere vil ligge på en nydelig strand hele dagen, og dersom dere ikke har noe i mot en lang kjøretur.

5. Kjøp katt og hundmat, og sett av tid til å mate løs kattene og hundene. Det finnes så utrolig mange av de stakkars, og det skjærer hjertet mitt. Lov meg å gjøre dette, dere! <3

WHERE TO EAT

PALLAS. Der var det så sinnsykt vakkert! Maten var upåklagelig, utsikten helt nydelig og servicen på topp. Jeg vil anbefale dere å booke bord oppe på taket i forkant, ettersom at det ofte er helt stappa der. Ellers har jeg faktisk ingen spesielle steder å anbefale foruten om denne restauranten, ettersom at vi spiste hjemme i villaen hver dag typ. 

WHERE TO LIVE

Selv booket vi en flott villa gjennom AirBnB. Villaen vi bodde i var svær og helt perfekt sted å bo i på for våres ferie. Basseng, grill, mange soverom, bordtennis (min fave).. Villaen hadde absolutt alt + litt til. Jeg kommer seriøst til å mye heller ville bo slik som jeg gjorde denne ferien, istedenfor å bo på hotell. Det er noe med den følelsen at man har sitt eget “hjem” i et annet land. Friheten er tusen ganger større. Anbefales virkelig!

________

Jeg stortrivdes i Chania, og jeg vil veldig gjerne feriere der igjen. Det var en utrolig koselig øy med skikkelig imøtekommende og hyggelig befolkning. Jeg har jo en kjærlighet for Hellas, det er ingen hemmelighet. Hellas er noe av det vakreste som finnes.

Håper denne guiden var til hjelp! Klem.

12 kommentarer
    1. Ååå kan du plissssss lage reise guide om rhodos også?? jeg skal dit snart og lurer på hvilken butikker og fine steder jeg bør dra til for å ta fine bilder osv!!!! jeg skal bo der med lindos men skal til rhodos by flere dager ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️LOVE YOU

    2. Har du noen tenkt på å reise ned til fattige land og se hvordan de har det? 🙂 jobbe frivillig og bidra litt eller noe?
      Jeg har SÅ lyst, få litt perspektiv på livet og prise meg lykkelig over at jeg får bo i Norge!

    3. Har du navnet på villaen dere bodde i. Har ikke sett den mellom alle jeg har sett på. Den er nydelig! Vi gifter oss der til neste år og kunne tenke meg å sett om den kunne passe oss også😁

    4. Jeg skal snart til Chania så dette passet fint 😀 <3 Hva syns du om shoppingen der? Vet ikke om du handlet så mye eller fikk kikket, men syns du det var greit? (Har du forresten navn på den villaen??)

    5. Veldig fint at du vil mate løs dyrene. Men viktig å vite hva mat gjør med etter så lang tid med lite mat, de er kanskje tynne men de klarer å skaffe seg mat så de ovelever og magen og fordøyelses systemet er vant med så lite mat, og kommer du å plutselig gir de tonnevis med mat så kan magene deres slå seg vrang og de kan få store mageproblemer som gjør alt verre for de desverre :/ jeg og mater de alltid litt, men det er utrolg viktig å begrense mengden

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg