DEN VIRKELIGE MEG

“Endelig er Bella tilbake”, sa venninnen min til meg i helgen.

Jeg synes at det er skummelt å se hvor annerledes jeg er når jeg er i et forhold, kontra når jeg er singel. Det har absolutt ingenting med gutten å gjøre, kun meg selv. Jeg har alltid hatt den svakheten, at så fort jeg er seriøs med en gutt, har jeg en tendens til å “miste” meg selv litt. Jeg blir så utrolig avhengig av den andre personen at alt jeg tenker på er han. Det er jo absolutt ikke bra for meg. Jeg irriterer meg sjukt over det, for jeg er jo klar over at jeg blir sånn, men likevel klarer jeg ikke å unngå det. Er ikke det trist? Nå har jeg vært singel en god stund, og for å være helt brutalt ærlig med dere, føles det så utrolig lettende å endelig føle at jeg er meg selv 100% igjen. Samtidig som det er lettende, er det også litt scary. Jeg blir nemlig utrolig spontan (mye mer enn vanlig), og det er ikke alltid det er så bra ettersom at mange av påfunnene mine ikke nødvendigvis alltid er like godt gjennomtenkte. Skjønner dere hva jeg mener? Jeg tenker ikke alltid konsekvenser. Jeg vil bare leve, oppleve og bare.. ja, jeg vet ikke. La være å tenke så mye? 

Jeg er mye mer livsglad og giret på livet når jeg kun har meg selv å tenke på. Det høres gjerne litt egoistisk ut, men det er slik jeg fungerer. Jeg tror kanskje det har noe med det at jeg har vært i to seriøse forhold i nesten de 5 siste årene. Før PH i 2015 var jeg i et seriøst forhold som varte i 2 år, og så var jeg singel i 7 måneder, før jeg gikk inn i neste forhold som nylig tok slutt. Jeg tror alle behøver tid for seg selv, spesielt i denne alderen hvor man skal vokse opp på ordentlig, finne ut hvem man faktisk er, hvilke verdier man har og generelt finne ut hva man vil oppnå her i livet. Den tiden for meg selv har jeg ikke hatt enda, og det føles godt at jeg får den tiden nå. 

Jeg var lenge redd for å bli singel, redd for å bli ensom. Men vet dere? Ofte skremmer man seg selv opp, for realiteten er som oftest ikke like ille som man hadde sett for seg. Jeg klarer meg utrolig fint alene. Singellivet er ikke så verst likevel. Det er ikke ensomt. Jeg får mye mer tid til familie og venner nå for eksempel, og jeg er faktisk utrolig sjeldent alene.

Nå skal jeg fortelle dere den eneste ulempen ved single-Bella. I går pratet jeg med Rebecka, hun spurte hva jeg skulle til helgen. Da foreslo jeg at vi kunne dra til Ibiza fra fredag-tirsdag, sånn helt ut av det blå. Jeg har jo masse jobb jeg må få gjort, møter jeg har booket og avtaler jeg må holde, men likevel er jeg veldig kjapp til å klikke meg inn på momondo for å booke neste fly og hotellopphold. Det er jo ikke helt bra, jeg må jo tenke steget lenger. Jeg blir LITT for giret og LITT for spontan for mitt eget beste, så akkurat det må jeg jobbe litt på. Haha. Det ser ikke ut som at det blir Ibiza til helgen, noe som er for det beste. Det får vi heller ta igjen! Hehe.

24 kommentarer
    1. Jeg tror nok mest det er fordi du har rett og slett ikke hatt lange nok forhold! Hadde forholdene dine vart lengre hadde det blitt helt annerledes.

    2. Kjenner meg igjen i det du sier om å bli veldig spontan, jeg elsket å være singel og på et tidspunkt bare sluttet jeg i jobben og flyttet til Australia pga. en magefølelse. Vel, jeg flyttet hjem igjen med en mann som jeg nå er gift med 🙂 Lenge leve spontanitet og å nyte det å være bare seg. Man vokser så mye på det

    3. Digger å bare dra på tur/ferie sånn helt ut av det blå. De turene som blir fetest 😎 Bare å pakke med seg partytrusa nå frøken 🌴

    4. I november ble det slutt med typen og meg etter 5år. Jeg tok beslutningen i en alder av 23år, og jeg kjenner meg så igjen i det du sier! Jeg var redd. Livredd for å føle meg ensom, for å miste den trygge personen som betydde alt for meg. Jeg var redd for å miste hans familie og livredd for hva livet skulle bringe videre. Tenk om jeg tok en feil beslutning. Sannheten er at det ikke var noe galt med han, heller ikke oss. Men tiden var ikke inne, jeg trengte tid for meg selv. Det er kjipt der og da, men vi er gode venner og til og med den dag i dag er han fortsatt den personen som kjenner meg best. Jeg ville aldri vært for uten. Når tiden er inne så kan man lete etter den «rette», men nå er tiden inne til å bruke på meg selv. Være litt egoistisk og leve… Jeg har aldri vært mer stolt og glad over beslutningen jeg tok. Nå skal jeg gjøre det jeg har lyst til, og det som kommer etterpå er en ny epoke i livet. Takk for at du dele og er så ærlig! Man er aldri alene 😊 Hver tid har sin sjarm 💕

    5. Jeg ble akkurat dumpet og sitter igjen med å betale dyr husleien alene. Det er veldig kjipt. Du er heldig som har råd til å bo alene

    6. Tror det er litt lettere for deg med et brudd enn andre, med tanke på at du har penger til akkurat det du vil og når du vil. Du får ikke tid til å sitte hjemme å kjøre hodet.

    7. What, lettere med brudd for henne enn andre fordi hun har penger? Dummeste jeg har hørt.
      Jeg skjønner sååå hva du mener Isabel, jeg og exen gjorde det slutt i sommer etter 5 år sammen og jeg føler meg som meg selv igjen på en måte jeg ikke har gjort på 5 år. Så rart, for man tenker ikke over det mens man er i forholdet.
      Klem❤️❤️

    8. Har slitet med forpliktelsesangst jeg også! Føler og jeg mister meg selv så fort jeg blir seriøs med en gutt, og da backer jeg ut.:/ Håper ikke det blir sånn for alltid

    9. Fint innlegg Bella! Kjenner meg ikke helt igjen, jeg er i mitt første forhold noensinne nå og jeg er meg selv 100%! (Kanskje litt for mye, haha neida). Du har kanskje enda ikke har møtt den som er rett for deg? Uansett, hvor er antrekket fra? Du ser fantastisk ut! (som vanlig 😊)

    10. Jeg har aldri kommentert noe før 🤔. Men følte meg så igjen i dette innlegget. Det er så fort gjort. Så fort gjort å bli avhengig av den man er sammen med og glemme alt annet rundt.
      Så godt å se at du har klart det så bra i ettertid. Ser noen over kmt at da har du ikke hatt så lange forhold. Om ett forhold varer 1 år eller 6 år. Så kan det gjøre like vondt uansett!
      Happy for you ❤

    11. What, lettere med brudd for henne enn andre fordi hun har penger? Dummeste jeg har hørt.
      Jeg skjønner sååå hva du mener Isabel, jeg og exen gjorde det slutt i sommer etter 5 år sammen og jeg føler meg som meg selv igjen på en måte jeg ikke har gjort på 5 år. Så rart, for man tenker ikke over det mens man er i forholdet.
      Svar:
      Ikke fordi hun nødvendigvis har penger, det var ikke frekt ment. Men er noe med å sitte igjen i huset hver dag der man bodde med eksen sin, Isabel har penger til det hun har lyst til, reise på ferier osv. Da blir man ikke sittende hjemme så mye å tenke på gamle minner. Brudd er vanskelig for alle, men vil si at det kan gjøre det bedre med penger, når du bare kan reise hvor du vil for å komme deg vekk og ikke minnes på gamle ting hver eneste dag som man kan gjøre hjemme. Det å være sosial er viktig etter et brudd, og da er det jo helt supert å ha penger til å gjøre akkurat hva man vil, for å prøve å komme seg videre.

    12. Du er så sterk! Det må ha vært utrolig vanskelig for deg å skrive en så utrolig personlig tekst og i tillegg legge ut et perfekt redigert bilde av deg selv. Er ikke alltid lett å være blogger, men det viser du med perfekt sminke, lys og vinkel selv når du skriver om de mest sårbare og vonde ting. Klemz❤❤❤🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg