WE HAVE CHECKED IN AT ATLANTIS

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I’M BLOWN AWAY

Jeg er helt tom for ord, jeg… Atlantis hotellet er på et helt nytt nivå! Jeg har aldri opplevd maken når det kommer til hotell, sånn helt seriøst. Jeg reiser jo så og si året rundt og har dermed bodd på utrolig mange forskjellige hotell, men absolutt ingen av de kan måle seg med dette. Jeg hører at folk sier at det å bo på Atlantis er en hel opplevelse i seg selv, og det har de jammen meg rett i. En leser la igjen en kommentar om at hun og familien ikke hadde beveget seg utenfor hotellområdet på flere dager fordi det er så gigantisk her og så utrolig mye å gjøre. Jeg forstår henne veldig godt, for å si det mildt. Skal man til Dubai, kan man oppriktig ikke bo noen andre steder enn nettopp her. Sånn helt seriøst! Det er helt siiiinnsykt!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alt er så ekstraordinært. Jeg blir helt målløs når vi beveger oss rundt på området. Wow.. Wow, wow, wow!! Jeg vil ALDRI hjem herfra. Kan ikke noen flytte ned til Dubai med meg? Please? Dette er min tredje reise hit, og jeg elsker det. Jeg føler meg skikkelig hjemme her, alt er så glamorøst, nytt og vakkert. Jeg skjønner godt hvorfor Dubai er en av favoritt destinasjonene til Kim Kardashian. Hun bor forresten alltid på dette hotellet når hun er her! Vi fikk en privat omvisning i den enooorme suiten (leiligheten) som hun alltid bor i. Jeg holdt på å dø. Fortvil ikke, jeg har vlogget alt! Hehe. Hold utkikk etter den, jeg skal få klipt den så fort jeg klarer. 

Her har vi med andre ord storkost oss i dag. Jeg gleder meg til å våkne opp på denne amazing plassen i morgen tidlig. Og hallo, kan dere forestille dere hvordan frokosten er her? Shhhhhit, det kom jeg på nå, i skrivende stund. Kan det bli morgen snart?? 😩

Til slutt vil jeg bare informere om at Andrea er vinneren av Nelly-gavekortet! Du har fått tilsendt en mail fra Nettbonus. Gratulerer så mye. 💕 Og tusen takk til alle andre som deltok. Plutselig dukker det opp en ny giveaway!

68 kommentarer
    1. Sjekk f.eks. hotels.com for pris. Ikke de verste prisene, men de har ulike prisnivå her som på andre Hotel.

    2. Emirates palace er et helt sinnsykt flott, SVÆRT hotell også. Hele resepsjonen er gullbelagt. Feriert Jul der for et parr år sia. Kanskje litt for stort hotell. Men ble kåret til verdens beste hotell faktisk!

    3. Man finner Atlantis på Ving.no . Har søkt reiser dit en del ganger, men prisen for én uke er svimlende for oss som har en helt vanlig månedslønn🙈😅 Sist jeg sjekka var det rundt 45.000 for 1 uke🤦‍♀️

    4. Spørsmålene som stilles viser modenheten til “leserne” F.eks; 2 sekunders google søk viser at en natt (fredag-lørdag) får du til NOK 2834

    5. Helt vanlig rom som Isabel og newa bor på koster litt over 18 tusen for en uke. Suiten Kim k bodde på koster 417 000 tusen kroner for en uke. Jeg sjekket for en vanlig uke i september. Prisene er jo forskjellig fra hvilke måned/sesong man bor der.

    6. Alle som lurer på hva en natt koster kan vel sjekke ut det helt fint selv. Hva har man Internett til? Gå inn på atlantis sin hjemmeside, eller hotels eller booking.com.
      Hvorfor tror alle at blogger vet alt og er genier? Man kan jo bruke hodet litt slev også.

    7. Forstår fascinasjonen, men likevel er det noe pill råttent over De forente arabiske emirater og Dubai som jeg håper du- med så mange lesere er klar over. Diskriminering på et høyt nivå av kvinner og homofile. Du og jeg kan dessverre ikke gjøre noe med det, men å åpne øynene kan vi bli flinkere til. Du har seriøst ikke lyst til å flytte til et land der du kan bli fengslet for å komme inntil en mann på gaten, eller straffet for å ha blitt voldtatt. Inntil for kun kort tid siden hadde ikke kvinner lov til å kjøre bil der. Tenkt litt på det når du ser de sortkledde på kjøpesenteret.

    8. Siri:
      Tror nok du blander Dubai med Saudi. Get your facts right før du kommer med påstander. Jeg bodde i Dubai i over 3 år og har aldri følt meg så respektert som kvinne i noen andre land som jeg følte i Dubai. Det er ikke bare kvinnene som dekker seg til, mennene også. Det er en del av dems kultur og tradisjon, begge kjønn. Ingenting feil med det!:-)

    9. Naiviteten og kunnskapsløsheten kjenner tydeligvis ingen grenser;
      “Jeg bodde i Dubai i over 3 år og har aldri følt meg så respektert som kvinne i noen andre land som jeg følte i Dubai”

    10. Til R:
      Dubai er ikke et land. Er man uheldig kan man bli fengslet, kjenner en av de jentene som ble fengslet etter å ha drukket alkohol på en fest der i Mai. Hun er bortvist fra landet for alltid!

    11. Mina Asalam er enda bedre! Har har vert på begge, må si Mina Asalam var enda et hakk bedre asså! Du burde virkelig prøve det neste gang!:) ha en fortsatt fin tur!

    12. Siri eller hva faen du heter er du dum man blir ikke straffet for å ha blitt voldtat dumme jævel og grunne til de dekker seg til er fordi det er en del av islam og dekke seg til

    13. Silje: Tenk å ha så lite å gjøre at du bare kommenterer oppgulp BARE for å gjøre det✌🏽✌🏽 Lool

    14. Jeg har lest denne bloggen og liker den selv om jeg er LANGT utenfor målgruppen. jeg ser at det er diverse kommentarer over her som får meg til å tenke følgende, om du ikke ville ha sagt de tingene som blir skrevet her, ansikt til ansikt med den du skriver til, så bør man virkelig la være å skrive det også!
      Dette er unødvendig å skrive nedlatende til andre som kommentarer denne ellers så gode bloggen.

    15. Jentene i the real housewives of Beverly Hills har også bodd på det hotellet. I den store leiligheten og leiligheten med fiskene som svømmer rundt☺️💛

    16. Wooow, for en kjole!! Og du ser helt amazing ut. Ha en fab ferie videre, deg fortjener dere begge 💕
      Klem fra meg

    17. Har du bodd eller tenker du på å prøve en natte eller to på Burj Al Arab? Det er jo tross alt verdens eneste 7-stjernes hotel. Du BURDE ta en natt der….når du liksom liksom likevel er i Dubai. Ellers så må du kose deg videre på ferien 🙂

    18. Hei, hvilken type rom bor dere på? Og hva betalte DERE for oppholdet her:)? Og hvilke steder skal DERE sjekke ut? <3

    19. Siri:
      Har du bodd der selv så du kan uttale deg etter erfaring? Hvis ikke: dropp å kommenter ting du tydeligvis ikke har peiling på:) Jeg har sett både de positive og negative sidene av Dubai, og som ALLE andre land (jeg vet at Dubai ikke er ett land, men 1 av 7 emirater i UAE;)) i hele verden er det så klart muligheter til forbedring. Men, om man sammenligner utviklingen Dubai har hatt de siste 20 årene i motsetning til andre steder, så er de ekstremt mye mer åpne for forandring og utvikling enn andre! Over og ut:) har null interesse av å diskutere med uvitende mennesker som kun tar i betraktning det de leser om i media og kanskje har vært på 1 eller 2 ferie turer dit😊 Yalla Habibti!

    20. A:
      Man blir ikke fengslet i Dubai for å ha drukket alkohol, det er lov de aller fleste steder. Men man KAN bli fengslet hvis man gjør det steder det ikke er lov å drikke alkohol! = i en leilighet/ enebolig som ikke har alkohol lisens. Hvis man er så tett at man ikke klarer å lese seg opp på lover og regler når man drar til ett nytt land så må man også være klar for å ta konsekvenser av å være uvitende! Vi i Norge forventer at utlendinger som kommer til Norge forholder seg til Norske lover, da må vi gjøre det samme når vi drar utenlands. Open your mind:-)

    21. Herregud så fin du og Newa er! Håper dere fortsetter å ha en fin tur, fordi det fortjener dere. virkelig❤️

    22. Haha gøy at så mange mener Siri er på bærtur – har dere ikke hørt om alle rettssakene, anmeldelsene, fengslingen av kvinner og menn i Dubai og div emirater? Homofili er strengt forbudt, blir en mann voldtatt kan han bli fengslet for å være homofil. Jeg var i Dubai i sommer, måtte bli med en dame inn på et bakrom fordi shortsen min var for kort. Jeg fikk ikke komme inn på fornøyelsesparken om jeg ikke tok på et sjal rundt livet. På dubaimall står det klare regler om anstendig kledning, og at du ikke har lov til å kysse eller leie hender eller vise hengivenhet til mannen din/kjæresten din.

    23. Hei,
      Så kjekt at du trives, om dere liker chaterturer som TUI/ving tilbyr da er dette hotellet perfekt! For meg så må jeg ærlig si at hoteller ikke virker som et 5 stjerners hotell på mange områder, som en del slitasje på bygget og mye støy fra pågående vedlikehold av Palmen til alle døgnets tider, er også 35min med taxi til sentrum (The Dubai Mall).. Hvis du tar en tur ut med en taxi/uber/buss ser du også mange arbeidere som jobber under høyt press i over 40 grader, lurt å også skrive litt om hvilken kontraster Dubai virkelig har å by på og ikke bare det positive.

    24. Denne er ikke til deg Isabel, men til alle dere andre:
      Her er to lister over verdens beste hoteller. INGEN hoteller fra Dubai er på disse to forskjellige listene.
      https://www.travelandleisure.com/worlds-best/hotels-top-100-overall
      https://www.cntraveller.com/gallery/best-hotels-in-the-world-2018
      Her er en tredje liste: https://www.telegraph.co.uk/travel/hotels/articles/Best-hotels-in-the-world/
      Hvor Burj Al Arab faktisk ligger på listen.
      Dubai er et stort kommersielt chater/turiststed, og folk som drar dit betaler gjerne ikke så mye for hoteller.
      Skal man bo på verdens beste hoteller om for.eks sommeren, så koster det som regel over 1000 dollar/euro pr natt.

    25. Hei! Tenker dere noe over hvordan dere kler dere når dere er der? Ikke ment som en negativ kommentar overhodet, men ønsker bare å høre litt hva dere tenker om bekledningen mtp. respekt for befolkningen. Når man reiser til Dubai er det jo visse uskrevne regler man burde følge innenfor bekledning.
      Jeg har selv vært i Dubai og rundt i emiratene flere ganger, og jeg vil forøvrig anbefale dere å ta en firhjuling- tur i ørkenen. Det er helt fantastisk! I tillegg er det utrolig kult å ta en dagstur til Ferrari world like ved Abu Dhabi hvor man blant annet kan ta verdens raskeste berg og dal-bane om dere har tid til det.

    26. Hvem liker du fra Kardashians utenom Kim, hva syns du om Kylie, khloe, kendall osv..? Ps: Du er best!!

    27. Silje: Tipper kommentaren din var ment for og provosere. Du er en av de som skaper kroppspress med slike kommentarer. At isabell som er så slank som bare det, får kommentarer om hun er gravid. Altså hvor er den gravid magen?😂

    28. Siden du er i et muslimsk land kan du slutte å kle deg ut som en hore!!!!!!! RESPKTER RELIGIONEN VÅR

    29. Haha, du har virkelig peiling hører jeg! De som ble fengslet skal jeg love deg er mye mer kjent med Dubai enn det du noen gang kommer til å bli! Hun jobbet i en veldig høyt respektert jobb(tjente rævva full) og bodde i Dubai i 4 år, så tror nok hun kjente byen bedre enn deg 😉 https://www.nrk.no/trondelag/to-norske-kvinner-har-vaert-fengslet-i-dubai-i-over-to-maneder.-ud-skal-ikke-gripe-inn-1.14098078
      Lær deg litt mer før du kommer med påstander om at det er lov med alkohol de fleste steder, kanskje på Ibiza, men ikke i Emiratene.
      “Det er ingen andre land i verden hvor det er større sannsynlighet for at utenlandske statsborgere arresteres”

    30. Hur tänker du kring klädkoder osv i Dubai? Det är ju ett muslimskt land, tycker du själv att det är lite inappropriate?

    31. Annette Rian Skjølberg og Anne Grethe Skjølberg som måtte sitte i fengsel her i Dubai i 3 mndr. er bra teite da. Når du har bodd her i 4 år så bør du ha fått med deg at du ikke sitter hjemme hos noen og drikker alkohol, kan ikke klage for at man blir fengslet da vet dere, det er faktisk et lovbrudd her. Heldigvis får de ikke komme tilbake hit mere, så nå er Annette på Ibiza å drikker seg dritings haha Rølpe dame, passer bedre på Ibiza enn her. Forskjellen på Norge og her i Dubai, er at de faktisk håndhever det lovverket de har, derfor er Dubai en av de stedene I verden med minst kriminalitet så vi kan være trygge her og slippe fulle folk som raver rundt. ALL ære til lederene her i Dubai

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg