NY START OG FLYTTING

annonse ⎟ lenker nelly

God fredagsmorgen og god helg, fininger! Plutselig var nok en uke flydd avgårde, og helgen er her. Jeg skjønner virkelig hva folk mener med at tiden flyr forbi kjappere og kjappere jo eldre man blir. Gud, jeg vet at jeg maser om det minst to-tre ganger i uken, men helt ærlig – det skremmer skiten ut av meg. Jeg får skikkelig panikk som gjør at jeg føler at jeg må gjøre alt jeg ønsker å gjøre i løpet av livet mitt typ NÅ, ellers føles det som at det plutselig blir for sent. Jeg mener, neste måned kan jeg brått være 40, ikke sant. SÅ fort føles det altså ut som at tiden fucker meg med. Nok om det! I dag stod jeg opp med et usedvanlig godt humør! Kanskje det er fordi det er helg? Kanskje det er fordi vi hadde tidenes fineste feiring for Sidra i går? Kanskje er det fordi jeg våknet til en ekstra hyggelig SMS? Hvem vet! Whatever it is  a bitch is happeeey!

GENSER HER

Jeg jobber på å spise frokost om dagen, faktisk. Sant det høres helt idiotisk ut? Jeg vet. Jeg har alltid vært helt ubrukelig på å spise frokost, mest fordi det ikke finnes et dugg av matlyst hos meg før vanlige mennesker spiser middag. Det er jo hverken sunt eller bra for meg, det er jeg fullstendig klar over. Jeg fikk en ekstra støkk i meg etter jeg var hos legen på onsdag, da pratet vi litt om matvanene mine. Han fikk meg til å virkelig skjønne alvoret av å ikke få i meg mat før såpass sent på dagen, og etter det legebesøket har jeg tvunget i meg frokost så snart jeg har unnagjort morgenrutinen min. Jeg tror at det handler mye om vanesak, så det å venne kroppen min til å spise etter at jeg har stått opp tror jeg at jeg vil mestre etterhvert. Jeg må bare tvinge meg selv nå antar jeg. Litt av en problemstilling, eller hva? Jeg er bare ingen frokostmenneske, ei heller har jeg noensinne vært det. Men – jeg vet at det er super viktig å få i seg frokost, så derfor har jeg innsett at det er på tide å endre litt i mønsteret.

Jeg har litt på agendaen i dag, før jeg offisielt kan ta helg. Kl 13 skal jeg i et møte hos Egmont, og etter det skal jeg starte nedpakkingen av leiligheten. Dere husker vel at leiligheten jeg bor i har blitt solgt? Det er straks utflytningsdag på denne frøkna. Er jeg klar for det? Mja. Jeg har jo blitt så glad i denne lille criben min, men samtidig skal det bli deilig å gi slipp på det som en gang var mitt og min eks sitt hjem. Fresh start. Apropos det: dette er andre leiligheten vi flyttet inn sammen i. Endte visstnok aldri bra det, gitt. Ble slutt i den forrige leiligheten, og så ble det slutt i denne også. Begge gangene satt jeg igjen i leiligheten vi bodde i sammen, og det føltes ikke så kult den første gangen det skjedde mens denne gangen gikk det ganske greit ettersom vi ikke hadde bodd her så altfor lenge sammen. Det føltes ganske naturlig for meg å bo her alene ganske kjapt etter bruddet. Nå blir det dog en ny start, og det føles til syvende og sist ganske digg.

24 kommentarer
    1. Hva i alledager mente legen din var usunt med å spise sent på dagen?? Intermedient fasting har jo nesten kun positive effekter! Så lenge man får i seg nok kalorier og næringsstoffer er det jo det samme når man får det i seg i løpet av dagen?
      Sluttet å tvinge i meg frokost, og fikk et mye jevnere blodsukker..
      Husk at selv om man er lege har man ikke nødvendigvis peiling på ernæring

    2. Hvorfor må vi følge deg for å komme inn på din Insta? Er du så jævli sugen på penger og følgere?

    3. Heihei, fine deg!
      Jeg bestilte en pakke fra Premium White etter du hadde lagt ut rabattkode sist, men jeg lurer på om de er en sikker side? Jeg har ennå ikke fått pakken min, men de har jo fått betalingen min… Har sendt de mail også, men ikke fått noe svar, så begynner å lure på om jeg egentlig kommer til å få pakken.

    4. Hvor skal du flytte nå da?
      Angående frokost, det er ikke så viktig faktisk. Jeg har aldri vært frokostmenneske selv, venter ca 4 timer fra jeg står opp til jeg spiser 🙂 viktigste er å ikke la mat bli noe stress, jeg har selv slitt med spiseforstyrrelser og så lenge jeg får i meg nok (og bra) mat spiller det ingen rolle når du spiser. Myte at frokost er det viktigste måltidet. Men hvis du står opp 07 og ikke spiser før 18, så burde man kanskje endre noe ja 😅

    5. Skal du kjøpe leilighet/hus nå? Og hva skjedde med huskjøpet til din mor? Skulle du ikke kjøpe henne hus? Hun har jo flyttet i en ny leilighet, som du har blogget om tidligere. Ikke brett ut skryt over slike ting bare for at vi skal skjønne at du har “mye” penger når du tydeligvis ikke har mulighet å kjøpe hus til henne likevel 😉

    6. Anonym: Hva i alle dager prater du om? Når har jeg sagt at jeg skal kjøpe hus til moren min? Det jeg derimot har sagt er at det er noe jeg drømmer om å gjøre i løpet av livet. To vidt forskjellige ting det, vet du 🙂

    7. Aurora: Hei Aurora! Da må du nesten kontakte de direkte, jeg får ikke gjort så mye med det selv. Er du sukker på at du har oppgitt riktig adresse? Send de en mail enda en gang! <3 Håper det ordner seg!

    8. Et lite tips hvis du sliter med å få i deg frokost, lag deg smoothie, superenkelt å lage og kan være enklere å få i seg enn brødmat osv

    9. Jeg var på kurs ifjord om ernæring, var i forbinnelse med jobbe da jeg jobber på sykehjem så vet jo ikke om dette gjelder oss yngre også men da sa de at det viktigste måltidet var middag 🙂

    10. Hei! Jeg ønsker gjerne å vite litt om hvordan det var å bo i Spania? Jeg og kjæresten min tenker å flytte til Barcelona ( vi skal jobbe der) sånn for en periode, så hadde vært fint å vite litt om hvordan det var å flytte til Spania?

    11. Kjenner meg igjen i at det er vanskelig å spise om morgenen, jeg må være våken i minst 4-5 timer før jeg klarer å presse i meg noe som helst. Meeen jeg “tar igjen” for det i løpet av dagen likevel, haha. Jeg burde absolutt bli flinkere jeg også. Kanskje du kan motivere med noen herlige frokosttips når du kommer deg helt i orden etter flyttingen? 🙂

    12. Det med å spise frokost er faktisk veldig viktig. Har alltid vært en person som har null matlyst når jeg står opp, blir rett og slett kvalm av å spise for tidlig. Heldigvis har jeg kommet inn i rutiner, og innser at en god frokost gir meg enormt med energi og motivasjon utover dagen.
      Btw, jeg elsker bloggen din, og heier på deg herfra til himmelen! ❤️

    13. Jeg er vel ikke så sikker på om det er viktig å spise frokost (jeg spiser det, men kjenner da mange som fungerer helt fint selv om de ikke spiser før de har vært oppe en fem-seks timer). Det som helt klart er viktig er å få i seg nok næringsstoffer i løpet av dagen, og siden du er litt småspist/ blir fort mett, så er det sikkert lurt å starte næringsinntaket tidlig slik at du rekker flere måltider i løpet av dagen 🙂

    14. Om du ikke liker frukos, MÅ du ikke lære deg å spise det. Mennesker er egentlig lagd for å “samle” mat tidlig på dagen, og spise det på kvelden (evolusjonsmessig). Er virkelig ikke farlig eller dårlig, men heller bra for kroppen å la fordøyelsessystemet kvile 12-16t. Så lenge du får i deg nok på de siste måltidene, er det alt som teller. Det du følger (ubevisst) er periodisk faste. Prøv heller å spis bedre og mer på de siste måltidene, istedenfor å presse i deg mat på døgntider kroppen ikke vil ha det. 🙂

    15. Hei! Hvilken størrelse har du i genseren? Vi er ca like høye, og jeg synes lengden var helt perfekt på deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg