TANKER FØR LEGGETID

THOUGHTS

💭Jeg klarer ikke sovne for tiden. Det er helt jævlig. I natt sov jeg kanskje 2-3 timer. Jeg legger meg tidlig i håp om å få mye søvn, jeg har jo ganske travle dager for tiden og da er det alfa og omega med nok timer søvn på øyet. Dessverre klarer jeg aldri å sovne når det er mye som pågår. Hjernen min er på full gir hvert sekund av døgnet. Bah! Noen tips til hvordan å bryte dette dumme mønsteret? 

💭I morgen gjester jeg God Morgen Norge kl 09:45! Jeg gleder meg masse. Jeg skal prate om boken! Jeg merker at jeg blir veldig nervøs når jeg skal intervjues om den, det er jo tross alt veldig uvant for meg å prate om noe som er så “hemmelig”. Venninnene mine vet ikke 70% av det som står i boken en gang. Jeg er ikke den personen som prater så høyt om vonde ting, så det å plutselig skulle bli intervjuet om det er veldig skummelt. Men det går så klart fint! Heldigvis har jeg gått gjennom den tøffeste delen som var å grave i alt når boken skulle skrives, så dette er egentlig barnemat i forhold. Se meg gjerne på tv-skjermen i morgen, hvis dere vil! <3 Nok en livesending.. Wæææ!

💭Jeg er helt i lykkerus av all kjærlighet og støtte dere har gitt meg etter at jeg gikk ut med bok-nyheten. Det er helt sjukt hvor mange fine meldinger og kommentarer jeg har mottatt fra dere. Jeg kunne aldri forestilt meg at dere skulle ta det SÅ godt i mot! Jeg vet ikke hvordan jeg skal få takket dere nok, sånn helt seriøst. Jeg føler ikke at ord er nok. Dere er så forbanna gode og fantastiske mot meg. Jeg håper dere vet hvor mye dere betyr for meg! ❤️ Jeg er så heldig som har en så fin heiagjeng! Jeg har til og med fått beskjed om å laste ned Jodel for å se all kjærlighet der også. Når til og med Jodel skriver fint om meg, antar jeg at jeg gjør noe bra. Haha! Og dere? For ikke å snakke om hvor mange som har forhåndsbestilt boken min, allerede før den har kommet ut i butikk. Altså, wow! Det er helt sinnsykt! 

💭Det er en ganske befriende følelse å vite at dere endelig skal få bli kjent med meg, på ordentlig. Bak alt dette glitteret og all denne glamen. Bak operasjonene, bak pengene, bak den “luksuriøse” livsstilen, bak alle reisene. Jeg har ikke latt dere ta en del i den “ekte” meg, før nå. Jeg er klar for å legge bort den overfladiske Isabel og vise dere hvem jeg er, på ekte. Det føles godt. Virkelig. Gud, dette var ganske emosjonelt å skrive. Jeg er litt vel sentimental om dagen. Jeg er så mye mer enn det jeg har vist dere.

💭Boken blir sendt til trykk i løpet av denne uken. Fy søren så stort dette er for meg! Nå går vi gjennom de siste justeringene, og så er alt klart for trykk. Jeg gleder meg ubeskrivelig mye til å få holde boken fysisk i hånden. Shit, den følelsen kommer til å være helt surrealistisk. Tenk at jeg har hatt lyst til å dele historien min i form av bok helt siden jeg var 14 år, og helt plutselig skjer det. Det er fortsatt ganske uvirkelig for meg å tenke på. 

💭Det har blitt veldig mye bokprat de siste dagene, jeg håper ikke dere går lei? Dere må bare si i fra om dere synes det blir for mye. Jeg har jo gått å holdt på denne hemmeligheten i hele år. Når jeg endelig kan prate om det, blir jeg kanskje litt vel begeistret og vil helst prate om det 24/7. Hehe!

19 kommentarer
    1. Det er helt vanlig at kviser kommer i stressende perioder <3 det som kan hjelpe er å la huden puste, ikke ta på kvisen(!) og bare prøv å slapp av litt. Har sikkert en sammenheng med søvnen også. Gratulerer med bok forresten!! <3

    2. Har slitt mye med søvn selv i stressende perioder. Det som hjalp meg var å ha en notatblokk ved siden av senga så jeg kunne skrive ned alle tanker som stresset meg. Alt fra gjøremål til ting som bekymret meg. I tillegg kuttet jeg ut alt av sukker timene før leggetid. Sov mye bedre etter at jeg begynte med det.
      Gratulerer så mye med boken din og! Gleder meg til å lese den 🙂

    3. Prøv å drikk koffeinfri te hver kveld, etter en stund hjelper det veldig bra og du sovner fort! Jeg har selv hatt søvnproblemer lenge og dette hjelper!:)

    4. Du virker “tusen kilo” letter nå. Som om du endelig er helt deg selv. Med det mener jeg ikke at du ikke har vært deg selv før assa, men ja. Du virker glad og letta… når jeg sliter med søvn hjelper det å gå en kjapp tur og ta en dusj. Jeg skriver også ned det fineste og det verste som har skjedd den dagen i en liten notisbok jeg har på nattbordet. En kopp god natt te som du får kjøpt på helsekosten kan også funke (husker ikke hva den heter, men de skjønner alltid hva jeg mener når jeg sier god natt te)
      Lykke til med boklansering Isabel. All lykke og fred i sjela til deg. Klemframeg

    5. Hei på deg! Jeg er en 40 år gammel dame som har lest bloggen din for underholdningens skyld – pene klær, pen sminke og eksotiske reisemål. Men likevel har jeg kjent på meg at her er det mer. Jeg kommer fra en lik bakgrunn som deg – med rus og barnevern – og det har gått meg godt her i livet tross alt. Slik som det har gått deg godt. For du skriver bra, du vokser opp fremfor øynene våre, og det er godt å se.
      Det er ikke så nøye for meg om det er mye tull og fjas, det er artig å se og å lese. Det er langt fra min verden, men du er ung. Du må få leve slik du vil. Og jeg skjønner at du unner deg. At det er deilig å få til, at det er deilig å tjene penger, at du har kommet deg opp av grøfta. Det kunne gått både meg og deg ille. Men det gjorde det ikke.
      Jeg vil si at tema for boken er veldig bra – mange har hatt det slik som deg, og vil finne støtte og håp for en bedre fremtid. Omslaget var også veldig godt. Jeg gleder meg til denne boken. For nå trur jeg du setter foten ned. – Ta meg på alvor, forstå meg, og se bak fasaden.
      Du gjør noe viktig nå Isabell – du bruker makta du har opparbeidet deg til å gjøre en forskjell. Takk skal du ha <3
      Og stå på! Ikke la noen rive deg ned!

    6. Jeg har lest hvert eneste innlegg , da snakker vi fra innlegg nr 1 i arkivet – og dette er første Like fra meg, girl 👍

    7. Jeg mener overhodet ingenting vondt med denne kommentaren og du har selvfølgelig din fulle rett til å slette den, men jeg drister meg til å spørre.. Selv om boken din ikke er ute ennå er det mye vi kan tenke oss til selv, så jeg lurer på; tror du at dine operasjoner har noen sammenheng med valget som ført deg til å bytte navn? At du på sett og vis har følt for å flykte fra den du var, også i slik drastisk transformasjon..? Som sagt; dette er overhodet ikke et negativt ladet spørsmål, du er utvilsomt beintøff og jeg gleder meg til å lese boken din. Jeg har ikke lest noen “bloggerbøker” og har vel sagt mer enn én gang at det heller aldri vil skje, men din kommer jeg til å stå først i køen for å få fatt i 🙂

    8. Søvn:
      Prøv å legge vekk blåskjerm (TV, mobil, pc/mac) 1-2 timer før leggetid. Legg deg gjerne litt senere, som 12-1, men stå opp på samme tidspunkt hver dag, uavhengig av hvor mye søvn du har fått. Slik kan du korrigere rytmen igjen:)

    9. Det med søvn har jeg dessverre få råd å komme med… 🙁 er dårlig selv nå psykisk og sover ingenting/ lite over lengre tid. Det er med på å gjøre meg enda dårligere… jeg har endt opp med å ta høy dose medikamenter for søvn. Jeg håper du klarer å snu trenden.
      Noen råd:
      Legg deg og stå opp til samme tid hver dag.
      La være å drikke kaffe etter kl 18.00
      Gå/ løp en tur noen timer før sengetid
      Ta en varm dusj/ varmt bad
      Legg bort skjermer
      Skriv ned tanker på et ark før legging for sortering av tanker/ følelser
      Les en kjedelig/ god bok
      Ønsker deg lykke til og håper du får søvnen tilbake raskt.
      Klem

    10. Prøv og lægg dæ kl 20:00 med det bæste spælle på din mobil (vet det e tidlig, men prøv), husk og gi mæ oppgradering på kordan det går 🙂 før æ vet at det går og du vil takke mæ <3

    11. Hei Isabel! Så fin blogg du har 😊 Jeg har selv hatt en vanskelig barndom med vold, mobbing og har opplevd at barnevernet ikke har tatt det alvorlig. De gjorde ikke det før det gikk for langt. Jeg måtte også kontakte de på egenhånd noe som tok meg flere år å tørre å gjøre. Jeg kom dessverre i et fosterhjem der jeg ikke trivdes. På grunn av at de var mer opptatt av disiplin og hva de fikk fra barnevernet i måneden, enn omsorg. Har allikevel alltid hatt en stå på vilje sånn som det virker som at du også har! Har i dag en god utdanning og jobber aktivt med å nå målene mine så og si hver dag.
      Det eneste jeg sliter med i dag er angst og kan ha vanskeligheter med å sove noen ganger da det er stressende. Så kjenner meg igjen i det også! Det hjelper å skru av mobilen og tv-en to timer før du legger deg. UV-lyset deres holder deg våken. Det er også mulig å erstatte det med gult lys, i stedefor blått. Ellers burde du ikke trene tungt før leggetid og prøve å komme i avslapningsmodus. Det hjelper å lese en kjedelig bok og yoga, eller pusteøvelser kan også hjelpe veldig godt. Te kan også hjelpe, men det kan ofte inneholde koffein. Så vær obs på det! Håper noe av dette kan hjelpe.

    12. Hei. Har også samme problemet, dn magiske 2-3?timer søvnen hver natt. Min startet etter en nylig nakke og rygg opperasjon. Min vart nå i 5-6 uker å begynner å bli et meget stort problem. Forsøkt alt av medesiner, å har alt hva en kar kan ønske seg. Kone, en datter og nylig kjøpt oss vårt drømme hjem… Men for meg så ille at jeg måtte be om hjelp, å ligger nå på sykehuset å skriver dette til deg… Di sier det siste mann lærer i lege studiet, er søvn problematikk, å det kan jeg personlig si at stemmer. Takk for at du sett lys på problemet å faktisk våger si noko om det.. mvh Stig

    13. Hei Isabel, det er jo overhode ikke rart at du sliter litt med søvnen for tida, med alt som foregår i ditt liv! Mitt beste råd er å ikke stresse med det, men la det ta den tida det tar. Dette er en fase som kommer til å gå over. Så lenge du ikke er yrkessjåfør e.l. er det faktisk ikke farlig å være trøtt på dagtid. Så ikke stress. Hvis du synes det er kjedelig å ligge i senga og ikke få sove – stå opp og gjør noe annet til du blir trøtt (ikke skjerm). Men ikke legg deg for å sove på dagtid – da får du heller holde ut å være litt trøtt. Ellers som nevnt over: ikke skjerm, ikke «tung» mat og ikke trening tett opp mot legging. Varm te kan være godt. Prøv yoga/meditasjon. Lær deg å registrere at tanker kommer og går, uten å holde fast ved dem (lettere sagt enn gjort). Lykke til, men som sagt, ikke stress. Dette kommer til å gå over etter hvert og det er IKKE rart at du har det sånn nå.

    14. Kommer du til å signere bøkene for hånd?
      Eller er det bare et print?
      Jeg bestilte samme dag som du la ut link.
      Har veldig lyst å vite det, så håper du vil svare.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg