JEG KAN NESTEN IKKE VENTE

Det føles nesten litt for tidlig å skrive om julen allerede nå, men fy søren som jeg gleder meg til desember! Jeg lengter faktisk skikkelig. Jo eldre jeg blir, jo mer setter jeg pris på hele opplegget. Når man var mindre var det julegavene som spilte størst rolle, men det har endret seg noe veldig de siste årene. Nå er det den koselige stemningen, at familien samles, julepynten i gatene, pepperkaker og pynte juletre sammen med hele familien som står i sentrum. Mange mener jo at julen er veldig stressende, men det synes virkelig ikke jeg. Jeg elsker å “stresse” rundt for å få unnagjort alle forberedelser og ikke minst finne de perfekte julegavene til hver enkel person. Sistnevnte bruker jeg fryktelig mye tid på, jeg elsker å “treffe spikeren på hodet”. Å se gleden i andres øyner er det absolutt beste jeg vet.

Bildet av meg på julaften i fjor. Noen som husker? 😄

Nei, fy søren. Denne julen skal jeg gå all in med tanke på julepynt hjemme. Juletreet skal være gjennomtenkt og jeg skal søren meg til og med få med gjengen på julekake baking. YES, du leste riktig! Hør på hun, da! Ting skjer. Alder skjer (haha). Jeg håper inderlig at vi får en hvit og fin desember måned. Vanligvis reiser jeg bort i desember, rett og slett fordi at det er så kaldt her på vinteren og da blir jeg fort lei, men slik som jeg føler det nå, blir jeg i Oslo. Det finnes faktisk ingenting bedre enn jul hjemme. Man får ikke helt den der julefølelsen når man er blant palmetrær eller på stranden i 30+ varmegrader på Bali, liksom.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg ser frem i mot å gå turer innpakket i den varmeste vinterjakken jeg eier, votter, boots og lue mens jeg går en lang tur sammen med familie og venner på Sognsvann. Jeg gleder meg til å se på julefilmer i sofaen mens jeg drikker kakao med MASSE krem og mini marshmellows. Jeg gleder meg til å ha “pakke stasjon” hjemme hvor jeg bruker god tid på å pakke inn julegavene til de jeg er glad i. Det synes jeg nemlig er kjempe gøy! Jeg gleder meg til å stå på skøyter og tilbringe en ettermiddag på “Jul I Vinterland” i Karl Johan. Åhhh, det er så mye å se frem i mot!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg er vel ikke den eneste som knapt kan vente til jul? 😍🎁🎄

13 kommentarer
    1. elsker jul <3
      I år blir den litt andelerledes fordi vi har mistet pappa,men det er viktig å alikevel feire jul og kose seg. Fordi vi har mistet mamma før og vi har klart å lage koselig jul alikevel i alle disse årene. Eg gleder meg som deg til alle de tingene med å være sammen og finne perfekt gave osv. LOVE JUL <3

    2. Har blandede følelser angående julen i år, begge besteforeldrene mine er nemlig gått bort. Den første julen er alltid tøff. Men håper du får en koselig jul og førjulstid 😊

    3. Nei, du er IKKE alene! Kjemper HARDT for å ikke sette på julemusikk 😂 Er også min datters første jul, noe som gjør det ekstra spesielt ❤️

    4. Fineste deg!
      Jeg lurte på om du kunne fortelle hvilke hovedjusteringer du bruker i Lightroom? Hvordan får du bakgrunnene så lyse/duse farger? Hvordan har personen/personene i bildet så klare farger?
      Klem!

    5. Bruker du lur? Er det ikke du som går med bar overkropp på vinteren med åpen jakke og høyhæler? Kleint å ikke kunne kle seg til været

    6. Altså julen er stressende for foreldre, de som må fikse maten og rekke alt. Du er jo alene og trenger jo bare å tenke på gaver og pynting hjemme. Så klart er det ikke stress for oss barneløse 🙂

    7. Wæh, har sykt julestemning allerede! Jeg elsker jula 😻🙌🏼 Beste tiden på året, mener da jeg. Tiden går så fort, snart er det nemlig jul igjen. Can’t waiiit 🙏🏼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg