TAKK FOR MEG

UNTIL NEXT TIME, BERGEN

Jeg skjønner mer og mer for hver gang jeg er i Bergen hvorfor så mange velger å flytte dit for å studere. Byen er jo amazing! Sett bort i fra regnet da, vel og merke. Menneskene er super hyggelige, viben er chill og ja.. Jeg liker Bergen! Hadde jeg måttet flytte til en annen by i Norge bortsett fra Oslo, hadde valget falt på Bergen.

Skal jeg si dere noe litt sånn småteit? Dersom en gutt åpner munnen og prater bergensk, faller jeg pladask. Sånn oppriktig. Den dialekten er SÅ hot på gutter! Det fikk jeg bekreftet i helgen. Jeg er sjukt svak for bergensk og svensk har jeg merket. Hehe! 

Lørdagen gikk i hovedsak til Ines innflytningfest. Jeg hadde allerede forventninger til at Ines venninner skulle være super koselige, men de toppet tankene jeg allerede hadde fortere enn svint. Alle var så sjukt herlige! Jeg storkoste meg noe enormt hele kvelden. Etterhvert dro vi til byen på en nattklubb som heter Kava. Dit anbefaler jeg faktisk ingen å dra. Jeg føler meg litt slem som gir en så dårlig omtale av stedet, men om det nå har seg slik at bartenderne driver å bokstavelig talt kaster isbiter i ansiktet på gjestene sine, kan de takke seg selv. Det er noe av det merkeligste jeg har opplevd på byen. Hvem gjør sånn? Det fører ikke akkurat til at man vil ta turen tilbake. Veldig kjip avslutning på kvelden, for hverken Ine eller jeg er personer som aksepterer å bli behandlet dårlig. Neste gang blir det en annen klubb enn Kava i hvert fall, med forhåpentligvis mer oppegående og profesjonelle ansatte. 

Jeg gleder meg allerede veldig til å ta turen tilbake til Bergen by. Jeg skal dit på bokturné i November, og det gleder jeg meg skikkelig til. Jeg må dessuten bli mye flinkere på å besøke Ine i sin hjemby. Hun kommer jo alltid til Oslo, men det skal det bli endring på. 

Takk for meg Bergen, sees snart igjen!

29 kommentarer

Siste innlegg