EN FORFERDELIG START PÅ FERIEN

Vi er omsider vel fremme i LA. Jeg har ikke ord for hvor pyton reisen hit har vært. Hva er det med oss og uflaks så fort vi skal ut å fly sammen? 

La oss starte med flyturen.

Jeg er vanligvis ikke skeptisk til andre mennesker, men denne flyturen gjorde meg veldig stresset. Jeg blir veldig observant når jeg er på fly, og blir veldig skeptisk om noen oppfører seg det minste unormalt. Vi hadde lettet og vært i luften i et par timer før en mann stilte seg ved nødutgangen og ble stående der utrolig lenge. Det som var så merkelig var at han stod å nistirret ut i mengden. Han satte fast blikket sitt på enkelte mennesker ved tid til annen, uten å gi slipp. Jeg klarte ikke la være å følge med på han, for det at han stod der å glodde folk ihjel var meget spesielt. Greit nok om han stod oppreist for å strekke på beina, men han opptrådte bare veldig mistenkelig. Etter en stund begynte han å snu seg mot nødutgangen og stirret på håndtaket gjentatte ganger. 

Det gikk vel rundt 30 minutter før han gikk å satte seg tilbake i setet, før han kom tilbake å stilte seg nok en gang etter en time var gått. Akkurat samme oppførsel, igjen. Da så jeg på Ine og hun så på meg. Det viste seg at jeg ikke var den eneste som satt med panikk og de samme tankene. Ine hadde også observert han og tenkt akkurat det samme som meg. 

Det kan for all del være at vi hadde høy puls helt uten grunn, men jeg synes at det er litt skummelt når noen oppfører seg sånn, spesielt når de stiller seg rett ved nødutgangen og ved gjentatte ganger nistirrer på håndtaket og stiller seg rett ved døren.

Heldigvis endte det jo greit og ingenting skjedde, men hele opplevelsen var ganske ukomfortabel. 

I mens jeg skriver dette får jeg litt dårlig samvittighet for man vet jo aldri hva folk går gjennom eller hva andres historie er, men jeg kan ikke hjelpe det faktum at jeg ble veldig redd. Hele oppførselen var som sagt noe mistenksom. 

Jeg vet ikke, jeg tror nok vi begge overanalyserte og overtenkte noe veldig, men jeg har merket at jeg er veldig på vakt når jeg er ute å flyr. Jeg blir veldig fort urolig om det minste lille føles rart, og da starter tankekjøret i neste sekund. Stakkars fyren foretrakk sikkert mest sannsynlig å stå istedenfor å sitte. Kanskje hadde han vondt i ryggen? I beina? Det er jo garantert en naturlig forklaring på det hele, men jeg kan ikke legge skjul på at jeg satt med høy puls i deler av flyturen. 

Nå i etterkant må jeg le litt av hvor stresset Ine og jeg ble, i mens Sofie prøvde å roe oss ned. Haha, Gud… Dramaqueens.

Men… Det stoppet ikke der. Når vi endelig hadde landet etter 10-11 timer, endte vi opp med å bli tatt inn til noen meget maktsyke og mindre hyggelige politibetjente. Av en eller annen grunn så vi veldig mistenksomme ut (lol, tre blogg-berter fra Norge), så vi måtte gjennom ekstra background check. Vi satt i et iskaldt rom og ventet på at det skulle bli vår tur i ikke mindre enn 2,5 timer (!!!). Jepp, du leste riktig. Politibetjenten begynte å google hver og en av oss, og hvert “intervju” tok ganske lang tid. Jeg fikk spørsmål om alt fra hva jeg jobbet med, hva jeg gjorde i Mexico tidligere i år, hva blogging innebærer, hvordan jeg kjenner Sofie og Ine ++. Det var så mange spørsmål som jeg ikke aner hva de har noe med å gjøre, men jeg svarte nå uansett på alt. Etter det var gjort, fikk vi gå. 

På det tidspunktet hadde vi ikke sovet på alt for mange timer, jeg hadde ikke fått i meg mat på 12 timer og vi var alle vanvittig slitne. Kan dere se for dere hvilken forferdelig start vi har hatt på denne turen? Sist var det også mye tull – da ble jo flyet forsinket og vi måtte plutselig mellomlande et ekstra stopp. Vi har kommet frem til at vi kanskje bringer med oss uhell når vi tre reiser sammen. Haha… 

Jeg kan ikke beskrive med ord hvor deilig det var å endelig komme hjem til leiligheten til Nina. For ikke å snakke om å legge seg i en god og myk seng. Heldigvis ordnet jo alt seg til slutt, men det var mye styr altså. Nå får vi krysse fingrene for at resten av ferien går smertefritt og at vi storkoser oss! Nok tull nå. 😅

40 kommentarer
    1. Åherregud! Samma greia hveeer gang.. «flyreisen fra helvette» «forferdelig flytur» ÅSSÅVIDERE. Det dere opplever på reisene er ikke unormale ting å oppleve. Vært greit nok å blogge om det 1 el 2 ganger, men ikke HVER GANG!
      Kos dere i LA. 👌🏻

    2. Hei! Har Ine ombestemt seg og ble med på tur? Så på videoen deres fra forrige helg, og da sa hun at hun ikke skulle være med pga skole…

    3. Hvor lenge skal dere være i LA? Hørtes forresten ikke ut som en fin reise nei, hadde nok også stusset på det hvis jeg hadde vært der🙄 håper dere får en bedre ferie enn reisen, kos dere masse❤️

    4. Grunnen til at du ble tatt på et rom ved grensekontrollen er fordi presidenten Donald Trump er en jævla rasist og krever at (nesten) alle tilreisende med “midt-østen”-utseende blir avhørt før de får komme inn i landet.

    5. Bare sånn til informasjon, det er fysisk umulig å åpne flydøren når man er oppe i luften og i fart. Det er av den enkle grunn at det er for mye kabintrykk. Så neste gang noen stirrer på døren, og redd for at de akal prøve å åpne den, så ha ingen fare.. for det får de ikke til!

    6. Sjææææl! Kjenner meg så sykt igjen da jeg sitter å ser på alle rundt meg like mye når jeg flyr. Ikke blir jeg irritert men man vet jo “aldri” så er jeg sikkert super hysterisk av natur. Nyt turen iallefall 😀

    7. Ikke uvanlig å bli tatt til ekstra sjekk på flyplassen da. Spesielt ikke når man tilbakevender etter kort tid, eller vært i et land på risikolista i mellomtiden. Har gjort det to ganger 😅

    8. Det er helt vanlig nå at man blir sjekket godt. Venninen min som er blond og ser nordisk ut reiste med familien og hun ble bakgrunnsjekket på ett rom slik som du forklarer. Så det skjer mange ganger om dagen på flyplasser i usa, ikke bare dere. Rart dere ikke visste det?

    9. Kan det være dere ble inervjuet fordi du ikke er «hvit»? I og med at det har jo vært mange som ble sendt på flyet tilbake etter trump kom, fordi de ikke var hvite! Så kan være derfor! (Ikke hate!! Elsker deg av hele mitt hjerte❤️❤️❤️ Bare et forslag) men veldig synd dere jadde en så dum start! Det ødelegger liksom så mye

    10. Hahaha du har en ting for å overdrive! Ja det er kjipt etter så lang reise, men “mildt sagt et helvette”? Menmen, alt for å få klikk på bloggen si. Tror du kunne klart deg ganske bra uten overdrivelser og, du er jo egentlig en flink blogger 🙂 Kos dere i LA, håper det ikke blir noe mer “helvette” for dere!

    11. Det kunne lett vært meg også som tenkte det om han fyren… jeg pleier å studere flyvertinnene, ser de rolige ut er jeg det også. Men om de hadde sett litt stressa ut,DA hadde jeg tenkt all slags katastrofe tanker.
      Ang å bli tatt inn til «avhør», så var det veldig merkelig. Hva i alle dager kan de ha tenkt på??? Godt dere er fremme nå da, kos dere masse!

    12. Siri: Jeg synes virkelig at det var et “helvete”. Vi hadde det sjukt slitsomt. Man blir sliten av å reise så langt og når man i tillegg blir stoppet på flyplassen i enda 2-3 timer, er det ikke akkurat gøy.

    13. !!: Jeg tenkte det samme, men Ine og Sofie er jo hvite begge to, og Sofie ble stoppet først av oss. Så det var ikke tilfelle, men jeg var faktisk litt bekymret for det før vi gikk i passkontrollen. Tusen takk vennen, love youuu 😀 <3

    14. Min venninne og meg ble også stoppet på vei inn til usa, vi er begge blondiner. Og det er over 15 år siden. Det var ganske jævlig ja. Vi ble plassert sammen med masse andre som seriøst så ut som kjeltringer, kan ha vært tilfeldig, men ikke akkurat morro. Føltes bare ut som de trodde de hadde så mye makt. Lo gjorde de og. Etter det har jeg faktisk ikke dratt, mista litt lysten når man blir ønsket velkommen på den måten. Jeg hadde vært i usa før det og, men tror det ble ekstra ille etter 9/11. Får se om jeg gidder dra igjen, men tvilsomt med Trump at jeg gidder.
      Håper du får et flott opphold uansett!

    15. Hvor bortskjemte er dere??? Dere reiser til USA og skal kose dere i LA og det eneste du kan skrive om er at du var redd på flyet og ble stoppet i imigrasjonen??? Grusomt? Not!!! Skjerp dere!!! Voks opp, dere er snart halveis til 30!!!

    16. Hvis mannen oppførte seg mistenksomt og rart flere ganger. Hvorfor sa dere ikke ifra til kabinpersonellet? De er jo der for deres sikkerhet og man skal si ifra hvis man ser noe slikt som dere opplever over. Men uansett en veldig ubehagelig situasjon, uten tvil.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg