I MIN HANDLEKURV …

🍟 🍎 🍭 🍣

Mathandelen min er alltid like “interessant”, ikke sant (hah, det rimte)? Det er ingen hemmelighet at jeg er meget kresen på matfronten, og det ser ikke ut som at det kommer til å endre seg med det første dessverre. Jeg skulle så gjerne ønske det! Enn så lenge får jeg fortsette med å pushe meg selv til å tvinge i meg nye smaker og håpe på det beste. Uansett! Denne gangen inneholdt handlekurven min litt forskjellig. Alt fra påfyll av pålegg, Pink Lady epler (my fave, spesielt med vaniljesaus), tomatsuppe (elsker det), søtpotetfries (fikk skikkelig cravings på det) og så klart pølse og brød. Det spiser jeg seriøst konstant, mest fordi det er så enkelt å kaste i seg når man har det travelt. 

Jeg aner ikke i hvor mange år jeg har nytt Pinao Yoghurt. Jeg blir aldri lei, sånn helt seriøst. Det er nyyydelig!

Denne handelen var jo egentlig ganske sunn? Eller er det bare jeg som synes det? 😬

48 kommentarer
    1. Elsker sånne innlegg, ekstra gøy siden jeg sitter å skriver handleliste til imorgen, haha. Må huske å skrive piano på lista, for det frista sånn :’)

    2. Hei 🙂 ser at du spiser kalkun pålegg og kalkunpølser, så lurte bare på om du ikke spiser svinekjøtt?

    3. Så utrolig kjipt at så mange av innleggene dine handler om boken din, og at det nå er en podcast ute om deg/boken din og at vi leser om diverse innhold i boken din på VG og nettet, når vi som har forhåndsbestilt ENDA ikke har fått boken. Handlingen/innholdet i boken blir ikke lenger spennende, når vi kan lese alt om den på nettet. Utrolig dårlig! Kjenner jeg blir skuffet. Jeg som hadde gledet meg sykt til å få boken og komme i gang…. Dette er første gang jeg opplever å få vare jeg forhåndsbestiller over en uke etter at varen er tilgjengelig for alle andre. Og dette blir også siste gang jeg forhåndsbestiller

    4. Jeg lurte på hvordan du kan ha så bra trent og slank kropp? Og spise omtrent hva du vil!! Noen tips? 😍✨

    5. Forhåndsbetilte boken din med en gang den kom ut, men har fremdeles ikke fått den. Hva er grunnen til det? :/ Kunne ha lest den for lenge siden og jeg da heller hadde kjøpt nå..

    6. Hei
      Jeg bor i Sverige og vil kjøpe boken din, kan jeg bestille det fra noen nettside som leverer til Sverige? 😊

    7. Hvis du er veldig glad i pølse med brød og spiser mye av det anbefaler jeg deg å spise grove pølsebrød, så blir du enda litt sunnere, og det er bedre for magen. Ellers mye godt og ganske sunn mat der😊

    8. Linn: herregud for en klaging på deg, finnes da større problemer enn at en bok blir forsinket. Spesielt når en bok handler om såpass sårebare og jævlige ting. Det er ikke Isabel sin skyld at leveransene er forsinket, kan forstå at det er litt kjipt, men du har jo ingen forståelse om hvordan ting fungerer. Mitt beste tips til deg er å vente med å høre podden og unngå å lese artikler om boken på nett. Veldig lett.

    9. En liten kommentar til de som spør om du ikke spiser svinekjøtt -noe som faktisk gjør meg glad hvis er tilfellet;
      Griser er meget smarte dyr, med en mye høyere bevissthet enn andre dyr vi spiser -og den vet når den skal dø.. Den føler frykt fra andre rundt seg, og når turen går inn til slakterommet sier det seg selv hva grisen går gjennom. Til tross for sin høye IQ er griser nærmest ukritisk til hva de spiser, og spiser stort sett alt -også mat som er regnet for å være søppel. Grisen er et dyr som ikke svetter -og derav kvitter den seg ikke med avfallsstoffer fra fôr og annen mat de ofte får, på samme måte som andre dyr -og dette blir liggende i kroppen dens og forderve kjøttet. I tillegg til at å leve under ikke-optimale forhold hvor dyr (-og mennesker) er redde, stresset, nedstemt etc. i seg selv svekker cellene og forderver kjøttet. Spiser en kjøtt fra gris, spiser man kjøtt som inneholder gift -og avfallsstoffer som har hopet seg opp iløpet av dens levetid, og dette vil selvfølgelig ikke være helsemessig for kroppen vår. Det gjør oss tvert imot svakere og mindre motstandsdyktig for sykdommer av alle slag..
      P.S. Isabel; Har du smakt kalkunbacon fra prior? Veldig godt!!

    10. Herregud, er ikke alle som MÅ ha svinekjøtt for å leve da, hvorfor er folk så besatt av det usunne flesket der ? Smak og behag! Isabel har sagt tusen ganger at hun ikke er muslim .

    11. Enig med Linn oppi her… føler boka blir ødelagt for oss som forhåndsbestilte når vi da som sagt ennå ikke har fått boka, ikke noen god nok informasjon heller, OG får avslørt mye av innholdet overalt på bloggen og andre steder. Skulle nesten ønske jeg ikke hadde bestilt den…

    12. Isabel har jo sagt hundre ganger at hun ikke er muslim. Hun, som mange andre, velger vel kylling og kalkun da det er et litt sunnere alternativ.

    13. Nja, her var det mye bearbeidet mat og lite rene råvarer. Til barna mine vifter jeg kjærlig med pekefingeren og sier mest mulig frukt, grønnsaker, rent kjøtt og generelt korte ingredienslister med så få e-stoffer og kjemi som mulig. Så jeg gjør det samme til deg, med omsorg og en klem 😉

    14. Hvor lang tid må man regne med å vente når man har forhåndsbestilt boka? Håper du svarer på dette!

    15. Dere som klager over at boka er treig og at det finnes så mye innhold om den ute på nettet; INGEN tvinger dere til å lese saken på VG eller høre på podcasten, vil du ikke ha spoiler så styr unna til du har lest boka da. Kjære vene!

    16. Skrell eplet og skjær det i båter. Legg båtene i en ildfast form (evnt. med kaneldryss hvis du liker det), dekk med aluminiumsfolie og stek dem på 200 grader i 15-20 minutter. Server med vaniljesaus, nam,nam. Veeeldig godt , og ganske sunt 🙂

    17. Guriland for en klaging. Eg har ikkje forhpndsbetilt boken,men har ikkje LEST den eller VET alt den handler om fordi hun har diskutert det i intervjuer og på podkasten
      Faktisk syns eg hun pleier å svare det leser du om i boken…..sp hva styrer dere med?
      Forhåndsbetillingen skal jo signeres i tillegg….så da tenker eg at dere får boken når den sendes.
      Slutt å klag så himla mye -er faktisk ikkje jordens undergang om du må vente litt…
      Isabel lykke til med boklansering og signering <3

    18. Helena: Isabel har ikke Ektomorf kroppstype.
      Ektomorf kroppstype kjennetegnes med kort overkropp, lange armer, ben og føtter .
      De har vanskeligheter med å legge på seg, som er det eneste Isabel har til felles med den kroppstypen.

    19. Til deg over som kunne så mye om svin: Du har gode poeng, og jeg spiser heller ikke svinekjøtt (fordi jeg ikke liker der). MEN: å fjerne avfallsstoffer fra kroppen gjøres i hovedsak av nyrene. Også hos gris. Så er det enkelte stoffer som må bearbeides i levera før nyrene kan skille dem ut i urinen. Til slutt er også lungene med på å puste ut CO2 og overskudd av vanndamp. Svettekjertler er hovedsakelig til for å regulere hudtemperatur, men man kan miste en del vann og salt den veien. Men de er altså ikke med på å fjerne avfallsstoffer fra kroppen.

    20. Anonym 20:37;
      Nå er det forskning som har vist til dette -og ikke min personlige synsing og konklusjon. 🙂
      Men er enig med deg i at det også foregår slik. Men husk at når vi eksempelvis blir forgiftet svetter vi mye, også når vi drikker alkohol svetter vi mer dagen derpå enn normalt sett -fordi kroppen vil kvitte seg med giftstoffer på denne måten. Så mye av ting som ikke hører hjemme i en sunn kropp -fordufter den veien. 🙂

    21. Nå er jo ikke epler med vaniljesaus så sunt som du skal ha det til. Med mindre du bruker sukkerfri vaniljesaus. Vaniljesaus = kaloribombe + sukkerbombe delux

    22. Jeg fikk boka idag😀 Gleder meg til og lese.👍 Jeg tok mandlene når jeg var 20 år, det er ganske lengesidrn så den gang måtte man ligge et par dager på sykehuset:) Men det slipper du nå, nå kommer du ut igjen samme dag:) Det gjorde litt vondt når man våknet fra narkosen, i begynnelsen fikk jeg bare spise masse saftis. Men når jeg kom hjem følte jeg meg i fin form, så det går bra:) 2-3 dager, så er du på beina igjen:) Jeg husker det var ikke mange dagene etter, så var jeg på fest. Gikk helt fint det, selv om det sikkert ikke var så lurt…;)

    23. Hvis dette er sunt i forhold til det du ellers bruker å kjøpe, ville jeg vært bekymret for matinntaket. Selv om du ikke legger på deg av usunn eller for mye mat, betyr det ikke at det ikke påvirker kroppen din negativt. Fett kan lagres i blodårene dine, rundt organer osv, formen din blir dårligere enn hvis du hadde spist sunn mat. Du er jo sikkert mye på farta, selv om du ikke trener, så kanskje det gjør litt opp for det, men ville kanskje begynt å tenkt på hvordan kroppen din ser ut innvendig – ikke at du kan spise hva du vil fordi du ikke legger på deg utvendig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg