DAGENS INNSPILLING

annonse nelly

VERDENS DIGGESTE GENSER HER ⎟ MINE FAVORITT BUKSER HER

Ps! Du får nå 20% rabatt på alt fra NLY Trend (klikk her) med rabattkoden «NLYTREND». Dette gjelder blant annet på toppen jeg har på meg på bildet.

I dag har vært en veldig innholdsrik og effektiv dag! Hele denne og sist uke har vært fullstappet med masse møter og jobb, og i dag var intet unntak. Dagen startet med en innspilling til noe veldig gøy som kommer ut 13 desember. Det var en veldig fin men viktig innspilling som jeg storkoste meg på. Menneskene jeg fikk jobbe med var kjempe hyggelige og gøye å være rundt, noe som alltid har mye å si for meg. Det er alfa omega å ha kjemi med folk man skal jobbe med, ellers blir jeg så sjukt ukomfortabel og resultatet blir sjeldent bra. Heldigvis var ikke det tilfelle i dag – jeg klikket kjempe bra med de rundt meg!

Skikkelig interessant bilde haha..

Etter innspillingen som varte i et par timer bar det videre på et sent møte. Alt i alt har dagen vært kjempe fin, og jeg føler jeg har fått utrettet mye. Gøy!! Ellers våknet jeg med kjempe hovne mandler. Jeg sliter skikkelig med immunforsvaret for tiden, jeg er seriøst syk hele tiden. Det er ikke noe greit, faktisk så stresser det meg skikkelig. Jeg mistenker at det kan ha noe med mandlene å gjøre? Når jeg var liten skulle jeg egentlig fjerne de nemlig, men det ble aldri noe av. Derfor tror jeg at tiden er inne for å muligens måtte gjøre det nå. Vill gjetting altså, jeg skal få bestilt meg en legetime til neste uke for å få sjekket opp i hva som skjer. Men enn så lenge lurer jeg på om noen av dere har fjernet mandlene? Hvordan var det? 

Nå kom jeg akkurat hjem, og planen videre i kveld er å slappe av i eget selskap. All den ledige tiden jeg har om dagen prioriterer jeg til å være helt alene og bare koble av. Jeg har så mye å gjøre konstant og det krever all min energi, så når kvelden da kommer er jeg helt utmattet. Vi får krysse fingre og tær for at ting snart roer seg ned slik at jeg får tid til å henge med venner og familie igjen. Akkurat nå har jeg ikke overskudd til å finne på noe som helst. Jeg er dog veldig takknemlig og glad for at det skjer så mye om dagen, for jeg ELSKER jo virkelig alle mulighetene jeg får og alt det morsomme jeg får ta del i. Det hadde jeg ikke byttet ut mot noe som helst. 

Avslutningsvis lurer jeg på om dere har noen konkrete ønsker om blogginnlegg dere vil jeg skal poste? Hjelp meg gjerne med tips, for jeg merker at jeg sliter med å være kreativ i disse dager. 

Nå skal jeg se på Wahlgrens Värld, spise kveldsmat, tenne lys og bare ta det heeelt med ro. Deilig torsdagskveld! ✨

33 kommentarer
    1. Hei Isabel!
      Jeg slet veldig mye med mandlene da jeg gikk på vgs. Hadde mye halsbetennelse og var opphovnet nesten hele tiden. Å fjerne mandlene i en alder av 18 år angrer jeg ikke et sekund på! Jeg har hatt det så mye bedre i ettertid 😃 eneste som er litt dumt er at jeg alltid må ha skjerf om høsten/vinteren for får veldig lett vondt i halsen hvis ikke, men det er verdt det for skjerf er digg!
      Håper du finner ut hva som er det beste for deg 😊leser bloggen din hver dag og ønsker deg alt godt ❤

    2. Ønsker ikke skremme deg ang mandeloperasjon, men det var faktisk helt forferdelig! Jeg var utrolig uheldig da, og fikk betennelse i oprasjonsårene mine. Måtte gå på så sterke smertestillende at jeg ikke kan huske noe fra dwn tiden, bortsett fra de helt enorme smertene som ga meg selvmordstanker (sånn helt særiøst). I ettertid har jeg ikke blitt bedre, og sliter fortsatt med mye vondt i halsen! Håpe ikke det er det som må til på deg, evt så håper jeg du får en bedre opplevelse enn det jeg fikk. Ha en fin dag, og god bedring!
      Ps: Kan hjelpe å ta C-vitaminer og Sink hver dag. Dette hjalp meg som gikk rundt å var syk med halsbetennelse flere gamg i mnd.

    3. for og komme på boksignering din må vi ha bok då? fordi jeg har forhåndsbestilt min, men har så syyykt lyst og møte deg, så bare lurte på om d var mulig og bare ta bilde og si hei?:)

    4. Vil gjerne at du skal lage en lengre og litt nøyere sephora haul. Fer du viser all sminken du kjøpte i USA og åpner sminket og viser det nøyere.

    5. Har de forhåndsbestilte bøkene blitt sendt? Isåfall når og hvor lang tid tar frakten? Srry hvis du føler jeg maser, men gleder meg såååå syyykt mye til å lese den!!❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    6. Marianne: Hei Marianne! Tusen takk for at du deler din erfaring. Jeg får bare vente å se til jeg får dratt til legen, men jeg tror at det er mandlene som er problemet. Stor klem til deg <3

    7. Koselig dag ❤
      Æ har fjærna mandlan og det va ont men me mye saftis så går det vældi bra, måtte spise 9 før dag, men det va værd det 🙂 Du må sikkert fjærne dæm sjøll, men e bare ont i 7 daga også må du leve på is og suppe i 7-9 uke også e det null problem ætter det 🙂

    8. Det var grusomt å fjerne mandlene som voksen.. noen timer etter operasjonen kom smertene… satt og spytta i glass for å svelge minst mulig, våkna om natta, da var det rett inn med paralgin Forte stikkpiller…🙈
      Men- etter en ukes tid bedret det seg og jeg har i ettertid nesten aldri blitt syk. Så det var fullstendig verdt det. Du vet- mandlene er opprinnelig der for å hindre virus og bakterier å trenge Inn. Men blir de «ødelagte» blir det motsatt, det samles opp puss og gule klumper… og de er bare og få ut. Lykke til!

    9. Jeg fjernet mandlene i en alder av 20 år, etter å ha slitt med halsbetennelse opp i mot 4 ganger i året, hele livet (en kan jo spørre hvorfor legene sa nei til å fjerne dem da jeg var liten..). Det er en mye større og vondere operasjon å ta som voksen, enn som barn. Helt ærlig, det var jævlig i etterkant. Kjentes ut som om jeg hadde knivblader nedi halsen i nesten 2 uker etter operasjonen. I tillegg fikk jeg bivirkninger av paralgin forte (sinnsyke magesmerter, endte på legevakta), så jeg måtte i tillegg slutte med dem, og begynne på pinex forte istedet.
      MEN. Jeg hadde lett gjort det igjen. Det er så utrolig mye bedre nå, jeg er nesten aldri syk. Nå i sommer hadde jeg første halsbetennelse på 8 år.
      Så om legen mener det er mandlene som fører til plagene dine, så hadde jeg ikke nølt et sekund med å få dritten bort❤ Masse lykke til! ❤
      Og et heelt annet spørsmål🙈 Jeg sliter med konsentrasjonsvansker, og har aldri klart å lese en eneste bok i hele mitt liv. Men jeg har utrolig lyst å lese boken din! Kommer boka di til å komme som lydbok?😁 Om ikke skal jeg kjøpe den å prøve fullføre en bok for første gang i mitt liv😊🙈

    10. For ei jente. Å høre poden i dag var ikkje bare rørende men og så opplysende. Så flott som du er på alle måter men likevel har bært på en slik « mørk side».Takk for at du deler og takk for at du står opp for deg selv. Et så vakkert menneske med en slik bakgrunn inspirerer. Stå på og aldri gi opp♥️

    11. Hei. Jeg fjernet mandlene etter jeg ble voksen. Det var ganske vondt i 1-2 uker etterpå, men jeg skal love deg det er verdt det. Jeg slet mye med halsbetennelse, men har ikke hatt antydning etter operasjonen. Har nesten ikke vært forkjølet etterpå heller. Lykke til!

    12. Det er helt grusomt å fjerne dem når man ikke er barn, og du må ta deg helt fri i sånn ca 2 uker, hvor du også kun spiser saftis. Men softisen gjør så godt for sårene, så det er bare digg. Man er litt småhøy på smertestillende hele tiden, så jeg bare sov masse. Før var jeg alltid litt småsyk, men nå er jeg skikkelig syk maks en gang i året!

    13. Heisann!
      Jeg fjernet mandlene da jeg var 19 etter å slitt med halsbetennelser og hovne mandler 2-3 ganger i halvåret siden jeg hadde kyssesyken da jeg var 15. Før det slet jeg også mye med det samme, men det ble absolutt forverret av kyssesyken (kanskje du har hatt det, eller har det nå?). Folk har veldig forskjellige opplevelser av det å fjerne mandlene, men en allmenn ting er at det er mye vondere å fjerne dem i voksen alder enn når du er barn. For min del var det et smertehelvete uten like som varte i 2 uker, klarte ikke å spise is engang. Var helt grusomt, for du er jo “frisk” så appettitten er der, men det var rett og slett ikke mulig å svelge. Gikk rundt med “spyttebrett” hjemme i to uker, så det var jo deilig hahah! Stemmen klarte jeg å få ut etter ca. 1 uke. I ettertid er det riktig nok veldig verdt det, jeg får fortsatt lett sår hals og de små mandlene (de som ligger bak de store) som ikke pleier å fjernes, kan fortsatt hovne litt opp men ikke sammenlignbart med før. Tok litt tid før jeg klarte å se det slik, men i dag syns jeg det var verdt det; selvom det var utrolig mye vondere enn jeg hadde sett for meg. Noe som ikke er helt ulogisk, da du fjerner jo faktisk et organ uten å kunne sy igjen… Så vær obs på at du må ta det med ro i 2 uker etter operasjon (både på grunn av eventuelle smerter, men også fordi blødningsfare i den perioden). Håper du finner en bra løsning for deg 🙂
      God bedring og lykke til, klem <3

    14. Hei!
      Hver gang man skriver kjempe+ et eller annet, så er det i ett ord. Eks. Kjempestor, ikke kjempe stor. Da sier du egentlig en kjempe og stor. 🙌🏻

    15. Har ikke hatt halsbetennelse på 7 år nå, så det funket utmerket for meg å fjerne mandlene! Men ja.. gjør sykt vondt i etterkant. Det gjør mindre vondt enn de operasjonene du har tatt 😉

    16. Dårlig immunforsvar kommer av blant annet vitamin mangel og mangel på næring generelt. spis mer og mer av ordentlig mat så skal du se at alt ordner seg.

    17. Hei! Jeg fjernet mandlene i fjor, med en gang jeg ble 20. Gruet meg voldsomt i forkant fordi jeg leste på forum om at alle fikk forferdelig vondt, at det var det verste de hadde vært med på osv. Men, det var ikke ille i det hele tatt! Altså, det er jo selvfølgelig ikke godt, men jeg så for meg at jeg skulle ligge inne i 2 uker uten å kunne gjøre noe, og det var ikke faktum overhodet. Jeg fikk ganske intense halsbetennelser, og alle halsbetennelsene jeg har hatt var mye verre enn det å fjerne mandlene. Jeg var i mye bedre form med en gang etter jeg fjernet mandlene enn jeg var når jeg hadde halsbetennelse. Har ikke vært plaget med halsen eller mandlene overhode etter jeg fjernet mandlene så jeg vil absolutt anbefale det, selv om jeg ser at mange her har hatt veldig vondt. Men, det kan jo hende at du også får en god opplevelse slik som meg dersom du velger å fjerne de <3

    18. Jeg fjernet mandlene mine på sykehuset i Namsos sommeren før jeg fylte 19, og har ikke angret! Sliter fortsatt litt med dårlig immunforsvar og at halsen hovner opp når jeg blir syk, men er ikke i nærheten så vondt som det var med mandler, så jeg anbefaler deg å operere hvis det er noe du sliter mye med!
      Men da må du avlyse alt av møter og planer, jeg lå på sofaen i over 2 uker før jeg begynte å bli bedre. Operasjonen var null stress og jeg fikk smertestillende og saftis med en gang jeg våknet. Jeg sov 1 natt på sykehuset før vi kjørte hjem morgenen etterpå. Jeg fikk beskjed av legen om å ikke være aktiv, ikke ta tunge løft, ikke være mye ute i solen og ikke ta varme dusjer… Spiste mye saftis og kald suppe. Hadde vanskeligheter med å snakke da det var så vondt i halsen at mamma måtte snakke for meg når jeg fikk besøk. Begynte å bli bedre sakte med sikkert etter 2 uker.
      Skulle egentlig tatt operasjonen når jeg var liten, siden de sier at det blir bare vondere desto eldre du blir. Men jeg anbefaler alle som sliter med mandlene å ta en slik operasjon!

    19. Usunt kosthold har også mye innvirkning på immunforsvaret 🙂 Og siden du ikke spiser grønnsaker omtrent kan det være en grunn!

    20. Jeg fjernet mandlene da jeg var 16/17, og husker det ikke som at det var veldig vondt. Jeg levde i alle fall på saftis og stikkpiller😂 Men det var såå verdt det, mine mandler var helt enormt store, så det var godt å få de bort!!

    21. Hei! Selve operasjonen går helt fint, og samme dag man har operert, er det null problem, grunnet sterke medisiner. Dagene etterpå derimot er helt j******, for å si det mildt.. Ikke for å skremme deg eller noe, men jeg må bare si det som det er. Du må beregne å kunne ligge strakt ut i 1 uke, med vanskeligheter for å spise grunnet at det kjennes ut som om man har et knivblad som skjærer i halsen. Æh! Men, allikevel vil jeg oppfordre deg på det VARMESTE! Jeg var syk konstant før, og etter at jeg fjernet de har jeg nesten ikke vært syk. Aldri vondt i halsen, aldri så syk at jeg blir sengeliggende osv. Så, det har virkelig veid opp! Bare pass på at du er hjemme hos familien din, så du får hjelp og omsorg etter operasjonen❤️❤️

    22. Jeg er også en av de som fjernet mandlene i voksen alder og fikk betennelse. Det er det vondeste jeg noen gang har vært gjennom, og jeg har født to barn.. Det var to uker med tortur. Jeg lå i fosterstilling og ønsket å dø etter å ha drukket en slurk vann bare. Fy flate. Jeg får SÅ vondt bare av tanken. Jeg tok sterke opioder for å komme meg gjennom den perioden og sov stort sett bare. ØNH legen sa til meg at hun kunne se at jeg hadde hatt det vondt, for arrene mine er tydelig preget av å ha vært full av betennelse.
      Så mitt råd er å knaske voltaren som en helt hvis du fjerner mandlene. Ikke nøl. Gjør alt du kan for å ikke få betennelse.
      Jeg ble ikke mindre syk heller, og mistet mye smakssans i to år. Klarte ikke drikke kullsyre på tre år. Sjokolade smakte aldri det samme igjen. Kunne jeg gått tilbake hadde jeg aldri fjernet mandlene.. Men jeg vet mange som fjerner de uten problemer. Men dra til en ØNH lege for å få de til å vurdere saken for deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg