NYTT FIRMA OG HUSKJØP

Reklame | nelly

JEANS HER

Jeg har kommet til et punkt i livet der jeg er sulten. Ekstremt sulten. Jeg higer etter å skape noe mer. Jeg vil utrette noe, skape noe, oppnå noe. Blogging er og vil alltid forbli min baby, men jeg må ærlig innrømme at jeg synes at det begynner å bli litt ensformig. Det utfordrer meg ikke lenger. Misforstå meg ikke, jeg kommer aldri til å slutte å blogge eller blogge mindre, men det jeg vil er å gjøre noe mer.

Jeg er og har alltid vært en person som aldri nøyer meg. Jeg vil alltid nå nye høyder, presse meg selv og ikke bare slå meg til ro. Det gjelder på så og si alle plan, men spesielt når det gjelder mål og ambisjoner. Nå er jeg så ydmyk som kan si at jeg har klart å oppnå å blogge på topp i flere år, og det siste året har jeg til og med klart å være Norges mest leste blogg. Akkurat det for meg er helt surrealistisk, for det hadde jeg aldri kunne forestilt meg. Men nå som jeg på en måte ikke kan komme meg noe “høyere” i bloggbransjen, merker jeg at jeg klør i fingrene etter nye utfordringer.

SNEAKERS HER

Jeg har to drømmer jeg har lyst til å gjøre til realitet. Den ene drømmen har kommet nå nylig, mens den andre har jeg hatt i tre år og jeg har påbegynt den sistnevnte allerede. Begge disse to drømmene krever mye tid og først og fremst penger. Alt koster, spesielt når det er snakk om såpass “store” ting som dette. Det handler jo om nytt firma. Dette opptar så utrolig mye av tiden og energien min om dagen, for jeg tenker helt ærlig ikke på noe annet. Nattesøvn kan jeg bare glemme. Jeg er så giret, så motivert og så klar for å ta tak i meg selv og faktisk gjøre noe mer enn å bare drømme. Ingenting skjer med mindre man får fingen ut og jobber ræva av seg. Og det? Det har jeg vært ekstremt klar for det siste halvåret. At den ene drømmen snart kan skrikes ut til hele verden gir meg gåsehud over hele kroppen, for herregud så mye jeg har drømt om å gjøre dette!

Så kommer vi til neste fundering… Nemlig huskjøp. Gud, dere skulle hørt maset til mamma. “Isabel, NÅ må du investere i bolig!” hører jeg minst fem ganger daglig. Jeg er for så vidt enig med henne og drømmen om å kjøpe hus har vært sentral dette året. Men samtidig må jeg velge hva jeg vil investere pengene mine i akkurat nå. Ny business eller et hus? Det er et dilemma jeg står ovenfor nå.

Jeg har vel kommet frem til at jeg først og fremst skal fullføre denne drømmen min og gå ALL IN, og så driver jeg å kikker på hus i mellom tiden. Jeg vil ikke stresse meg i hjel med det, for når jeg skal investere så mye penger i bolig må jeg vite at det er 100% det jeg ser etter og at alt er peeerfekt. Så langt har jeg kommet over et hus som jeg totalt forelsket meg i, men når prislappen lå på 17 millioner kunne jeg bare scrolle videre. Haha, det var skikkelig nedtur skal jeg si dere…

Vel, nå håper jeg dere fikk litt svar på litt funderinger! Mange har spurt om jeg ikke skal kjøpe meg hus snart, og her har dere fått litt svar på hvordan tankene mine er om dagen og hva som skjer i livet mitt. En ting er sikkert, og det er at det aldri har vært så gøy, spennende og interessant å være meg som det er nå for tiden. Fy søren så glad og takknemlig jeg er! <3

18 kommentarer
    1. Jeg syns det er kjempebra at du vil utvide bedriften din, og satse på nye områder. Det er tøft gjort!
      Men jeg blir litt overrasket når du sier at bloggingen ikke utfordrer deg lenger, for det handler jo mer om hva du gjør det til selv? Du har jo mange ganger fått ønsker fra leserne som du ikke har i fridd, og det kan virke som du er fornøyd så lenge du har mange lesere/tjener penger? Du kunne jo utfordret deg selv på å svare leserne i kommentarfeltet, skrive innlegg som er ønsket (og som du har lovet), og f. Eks levere innhold istedet for klikkoverskrifter og drama.
      Poenget mitt er ikke å si at du ikke er flink, men at det er rart å si at bloggingen ikke utfordrer deg lenger. Syns du virkelig ikke du har forbedringspotensiale på mange områder når det kommer til blogging?

    2. Lurer på hva tanker moren din har om boken din? Mtp der står mye som ikke er så positivt om henne, og at alle vet hva hun har lat deg og søsteren din gjennomgå i barndommen..?

    3. Du som har hatt en tøff oppvekst, ville du eksponert barna dine på bloggen hvis du fortsatt blogget når du fikk barn?

    4. Hvorfor må du kjøpe et gigantisk hus? Kan du ikke kjøpe en leilighet i Oslo og så kan du heller betale «husleie» til deg selv og ikke til en annen? Hvis du er så mye borte, så kan du leie ut via AirBnB eller til familiemedlemmer?
      Les bloggen til Isabella Lövengrip i Sverige, så kan du få uendelig mye inspirasjon til hvordan du kan heve deg opp fra å være «bare» blogger til å bli en «businesskvinne».. Sofie Elise er også et ok eksempel på at man ikke behøver flashe rikdommen sin og at det kan være smart å kjøpe en leilighet, selge etter 1-2 år og så har man tjent 1 mill.. Lykke til!😊

    5. Hvor blir det av vloggene for desember (vlogmas) som du sa du skulle vlogge hver dag? virker som du igjen lover for mye og følger opp alt for lite..

        1. Men du henger jo en dag etter, hele vitsen er jo at det kommer en ny hver dag og foreløpig har det kommet to på tre dager😏

    6. Hei, lurer på en ting! Overfører du et fast beløp hver måne til småsøsknene dine, slik at de har lommepenger til mat/andre ting hele månen?

    7. Jeg skjønner at du dveler ved å kjøpe bolig. Det er ikke en kjøpers marked akkurat nå med de avsindig stive prisene som sirkulerer. Men samtidig kunne du som har så mye penger tjent på å kjøpe deg en mindre leilighet med relativt fin beliggenhet, pusse opp og selge med profitt.

      1. Ja, er for så vidt enig med deg i det du skriver! Jeg har bare ikke så veldig lyst til å drive å pusse opp, jeg vil heller finne meg drømmeboligen og bare kunne flytte inn så fort som mulig etter kjøp. Jeg har is i magen og stresser ikke så alt for mye med det, men følger støtt og stadig med på hva som dukker opp på boligmarkedet! <3

    8. Hvor kjøpte du den svarte vinterjakka di med sånn stor svart pels på hetta? Så du la ut på mystory. Sykt fin

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg