I NOVEMBER SKAL JEG…

Nå er vi jo godt i gang med november allerede, men jeg vil likevel komme med en liten liste over ting jeg vil gjøre denne måneden. Det har jo blitt en liten tradisjon her på bloggen, men av en eller annen grunn har jeg glemt det helt av denne gangen. Ops! Ikke meningen altså. Jeg vet mange av dere liker denne spalten, så derfor tenker jeg at det er bedre sent enn aldri. <3

   DETTE SKAL JEG GJØRE I NOVEMBER   

1. Starte på julegavehandelen! *Check*.

2. Dra rundt i landet på bokturné. Nå har jeg vært i Oslo-området, og i helgen står Bergen for tur. Gleder meg masse!

3. Signere flere tusen bøker. *Check!*.

4. Se boken min i butikker rundt om i landet. *Check*. Altså, dere aner ikke hvor surrealistisk det var første gangen jeg så boken min i en bokhandel. Jeg klarer ikke forklare med ord hvor rørt og stolt jeg ble. Fy søren!

5. Gjeste Ida Fladens podd. *Check!*. Det var sååå hyggelig å få lov til å bli med der. Ida er jo så skjønn!

6. Dra på spa. Jeg tok med meg Jasmine og mamma i forrige måned og det var så utrolig hyggelig. Vi ble enig om at det måtte gjentas asap, så det må vi få til i november. Spa er så digg!

7. Kjøpe flere = Oslo blad. Det er så viktig å støtte de som prøver å komme seg opp på bena igjen. Noe så lite kan hjelpe enormt mye!

8. Få i meg multivitaminer hver dag. Jeg har et forferdelig kosthold og jeg mistenker derfor at jeg neppe får i meg nok vitaminer så derfor har jeg gått til innkjøp av multivitaminer slik at jeg får i meg det. 

9. Bry meg mindre om hva folk rundt meg synes. Jeg må fokusere mer på det JEG mener og føler, og ikke det nødvendigvis alle andre sier. 

10. Muligens signere en kontrakt…. Dette er hovedgrunnen til at jeg knapt sover om natta. Nerver deluxe.

11. Starte på innspilling til en ny serie. Speeennende? 😍

42 kommentarer
    1. Hei Isabel!
      Forhåndsbestillte boka, men har enda ikke fått den. Ser at mange andre har fått – er den på vei tro? Eller mulig det har skjedd en feil?
      Gleder meg til å få den!

    2. Du kan ta en blodprøve hos fastlegen og måle vitaminverdier i kroppen din + måle verdier av mange andre viktige stoffer dersom du mistenker mangel.
      Dersom du tar tilskudd bør du passe på å ikke ta for mye. flere av vitaminene kan samles opp i kroppen etter lengre tids overdreven bruk(fettløselige vitaminer=A, D, E, K) og gi forgiftning.
      dessuten er det spesielle vitamin-kombinasjoner som er gode å tenke på fordi disse to stoffene samarbeider/hjelper hverandres opptak. fks: ta jerntilskudd med C-vitamin. ta D-vitamin sammen med ca2+. Dersom det viser seg at du ikke har mangel i kroppen på noen vitaminer/mineraler er det ikke noe vits å ta tilskudd. Man blir ikke “sunnere” av å ta større mengder enn kroppen trenger, det blir heller giftig for kroppen(som nevnt tidligere).
      Håper dette er info som du får noe nytte av.
      god helg!

    3. Fikk boka di idag, og har nettop begynt å lese. Fy søren jeg er egentlig ikke en person som gråter av filmer, bøker og musikk osv men når jeg leser boka renner tårene som bare det. Og jeg er bare på side 18. Du har vært igjennom ting barn (og voksne for øvrig) aldri burde opplevd. Jeg tror kanskje denne boka kan gi folk svar på hvorfor du er som du er, hvorfor du har tatt de valgene og operasjonene som du har tatt. Må også bare få si at det er rørende hvordan du passer så godt på små søsknene dine. Du vil at de skal få den gode og trygge barndommen du aldri fikk og det gjør meg varm om hjertet å se hvor godt de har på pga deg. Skal fortsette på boka nå. Take care Isabel, du er vanvittig tøff som deler din historie.❤❤ Du hjelper nok mange som har det slik du hadde det!🙏🏻

    4. Hei! Jeg gleder meg til å lese boka di.
      Jeg legger merke til at du skriver at du skal bry deg mindre om hva andre mener, men jeg håper likevel at du kan begynne med en annen ting: ta til deg råd. Lytt til andres erfaringer. Hva tenker du om det?

    5. Shit, det er så rart å se deg på Instagram og bloggen etter å ha lest ferdig boka.. Ser deg på en HELT annen måte, som om du er en annen person.
      Man skal ikke dømme folk uten å kjenne de!

    6. Skjønner ikke at dere maser om når dere får boka. Som Isabel sier – de er sendt ut på mandag, det er vel opp til posten og deres bosted som påvirker leveringstiden…?

    7. Leste ut boka di på noen timer, klarte ikke å legge den fra meg.
      Takk for historien din, Isabel ❤️
      Ha en fin helg, klem.

    8. Til deg over her 21:45, jeg skulle akkurat til å si det. Det er så rart å se i øynene og rett inn i sjela på en person som har vært igjennom så mye vondt. Før tenkte jeg at du var som alle andre rosabloggere. Overfladisk, opptatt av utseende og designervesker og negler. Men føler jeg har blitt kjent med deg på en helt annen måte nå. Du er så utrolig sterk❤❤

    9. ISABEL ❤️
      Fikk boken din i posten i dag og har allerede lest den ut, så bra var den. Jeg har alltid likt deg utifra det jeg har lært å kjenne deg gjennom bloggen. Men nå fikk jeg plutselig enda mer respekt for deg. Foe fytti helvete for en vond og tragisk historie du har bak deg. Boken er reflekterende og god, du tilgir men glemmer ikke. Forøvrig forstår jeg godt hvorfor du ikke klarer å tilgi din far. Skal ikke røpe for mye innhold her i komentarfeltet for denne boken burde alle andre kjøpe. Håper flere ledere og ansatte i barnevernet leser denne boken. De erfaringene du har med deg er gull verdt. Jeg håper jeg en dag blir en «Bente» for et barn som trenger hjelp. Jeg Jobber ikke som saksbehandler men i institusjon!!
      Ønsker deg enormt mye lykke til. Gleder meg til å følge deg videre. Stor klem

    10. Leste ut boka di på en kveld og har så sinnsykt mange tanker i hodet som jeg må få ut. Er det noe jeg har lært oppigjennom så er det at man aldri skal skue hunden på hårene. Eller omslaget på boka i dette tilfellet. Det er alltid en grunn til at folk er som de er, og gjør som de gjør. Før folk går til frontalangrep på mennesker som opererer seg bør man kanskje spørre seg selv om det er dyptliggende grunn til at vedkommene tar de valgene de tar. Å sparke på en allerede usikker jente som ligger nede er ikke riktig ende å begynne i hvis man skal bekjempe kropspress.
      Jeg fikk vondt i magen når jeg leste, fordi jeg begynte å tenke på denne feiden mellom deg og Kristin samt Mads Hansen og alle hans tilhengere som plutselig fikk med seg sinnsykt mange mennesker viss eneste oppgave var å trykke deg enda lenger ned i gjørma. Hadde folk visst det de vet nå tror jeg folk hadde brukt ordene mer forsiktig. Og det er det som er så skummelt, de veit aldri hva folk har opplevd eller hva som skjer bak lukkede dører. Noen kan kjempe sitt livs hardeste kamp og man har ingen aning. Så vær greie med hverandre folkens, vis respekt og vanlig folkeskikk. Du vet aldri hva som kan dytte folk over kanten, eller få begeret til å renne over. Noen mennesker har rett og slett bare nok med seg selv.
      Og vil bare avslutte med å takke deg Isabel, for en fantastisk bok du har skrevet. Var faktisk litt skeptisk i starten men må si du har overrasket! Og de bildene på slutten var både vonde og fine å se på. Virker som det var litt lysglimter og fine øyeblikk også. Og moren din er så vanvittig nydelig, og så modig. Hun gjorde alt hun kunne for å beskytte dere, hun har vært igjennom mer enn et menneske egentlig bør tåle. Håper det går bra med hun nå. Må ha vært vanskelig å lese og bli minnet på alle disse vonde hendelsene. Du er tidenes råeste dame Isabel, så varm og god! Jeg håper moren din er vanvittig stolt, det har hun all grunn til!❤ Se på alt du har fått til for svingene😍😍 Mye av styrken og pågangsmotet har du nok fått fra henne!🙌🏻🙌🏻
      Håper du har det bra, sender masse varme klemmer!!

    11. Fikk boken din i posten i dag, og nå er den lest ut. Ville bare si at jeg unner deg det livet du lever i dag så villt mye! Ser på deg med helt nye øyne. Ikke at jeg ikke har hatt sansen for deg før, men fy søren for en enorm respekt jeg har for deg nå.
      Stå på, du er rå! ❤️

    12. Vil anbefale deg å gå innom typisk Sunnkost angående vitaminer, eller i det minste ta D3 – gjerne litt sterkere enn vanlig. Nå på høsten/vinteren får vi også mindre sol og kroppen går liksom inn i en dvale!

    13. Kjære Isabel. Jeg fikk boken som jeg forhåndsbestilte i postkassen i går og jeg ble akkurat ferdig med å lese den. Jeg gråt gjennom store deler av boken. Ingen barn skal oppleve noe så jævlig. Du er helt rå! Og jeg heier på deg. Masse kjærlighet til deg

    14. Hei! Fikk boken din i går og har ikke klart å legge den fra meg. Har kommet til del 4 nå. Fy søren, hva du har vært igjennom. Så mye svik. Helt fantastisk at du er den du er i dag etter den oppveksten og alt det sviket fra så mange. Vær stolt over at du har klart å dele historien din. Den boka er sterk, trist, men også veldig bra. Den gir god forståelse for hvordan du er som du er i dag. Jammen er du sterk. Respekt ❤ Håper alle som har kritisert deg virkelig leser boka di. Årets bok etter min mening. Slår alle andre “bloggerbøker” hundre ganger. Skal ikke synes synd på deg, men vil si du er sterk og vil bare gi deg en kjempeklem ❤

    15. Hei Isabell 🙂 Jeg kommenterte på bloggen din for leenge siden i ett innlegg, mener å huske at det var en av de første gangene du åpnet deg angående barndommen din! Husker jeg skreiv til deg at erfaringene dine kan hjelpe andre som har hatt en vond barndom, og at jeg håpet at du kom til å skrive bok en gang. Jeg mener også at jeg skreiv at min barndom også var turbulent med rusmisbruk osv.
      Jeg hørte på podcasten med Ida idag, og jeg syns du er så utrolig tøff!! Takk for at du deler Isabell, og takk for at du hjelper å fjerne tabuer rundt en vanskelig oppvekst! Det er så vanvittig mange barn rundt om i landet som ikke tørr å fortelle hva som skjer hjemme og som tror at de er de eneste som opplever vold, rus, psykisk syke omsorgspersoner osv. Du hjelper å fjerne tabuene ved å fortelle din historie <3
      Jeg jobber idag på en ungdomsinstitusjon, med barn som har hatt en oppvekst som meg og deg. Jeg håper at de jeg jobber med leser boka di en gang!
      Stor klem til deg <3

    16. Hei.. hvis du skal ha boksignering i Stavanger, er du redd for at onklene eller faren din skal møte opp? Eller er dem ikke bosatt der lenger? Tror du de har hørt om boka de?

    17. Hei! Jeg kjøpte boken din igår, er allerede på side 100. Er såååå spennende og vond å lese!! Men samtidig et fantastisk budskap❤❤ en ting som forvirrer meg i boken, er at du skriver av og til at familien er fra Iran og noen ganger Irak? Kan du oppklare dette så det blir litt lettere å henge meD. Vanligvis hater jeg å lese bøker og har vel aldri fullført en, men nå klarer jeg ikke å legge den vekk!

    18. Akkurat lest ferdig boka di❤️ Om du ser på klokka når denne kommentaren blir posta så er det fordi jeg ikke klarte å stoppe! Jeg har bestemt meg for å sende denne boka litt rundt til venner og bekjente som sier de ikke respekterer deg. Jeg har lest bloggen din fra dag 1 og alltid elsket deg men med denne boka ser jeg på deg på en helt annen måte igjen! Tusen takk for ei fantastisk bok❤️ Denne bør plasseres i lesekroken hos alle barnevernskontor og institusjoner i hele Norge. Takk!❤️

    19. Da kom endelig boka i postkassen her oxo. Gleder meg til og lese den. Eneste boka fra en blogger jeg har kjøpt. Sikker på at den er verdt og lese 🙂

    20. Isabel <3 Jeg fikk boken din på fredag og leste den ferdig på 1 dag. Utrolig sterk historie. Jeg har alltid likt deg, men etter å ha lest boken din har jeg blitt ekstra stor fan av deg. Slik som folk nevner over her har jeg fått et helt nytt syn på deg. Helt utrolig hvor flinke vi mennesker er til å dømme andre uten å vite noe som helst om personen. Alle valgene du tok gir en mening. Du fortjener alt det beste. Stor klem fra meg ❤️

    21. Jeg lurer på om du har sett en dokumentar og i så tilfelle hva er favoritten 🙂 gratulerer med boken 🙂

    22. Silje:: Åh, for en sterk kommentar. Tusen millioner takk! Håper virkelig at boken min og stemmen min kan fjerne den tabuen ovenfor det å ha det tøft hjemme.. Jeg vet i hvert fall at jeg var skikkelig flau over det når jeg var liten og jeg følte meg så unormal..

      Stor klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg