Å HAVNE I FARE

For et døgn gårsdagen var! Først og fremst: herregud så gøy jeg hadde det på parketten i går!! For første gang klarte jeg å slippe meg skikkelig løs og virkelig kose meg! Vanligvis har jo nervene tatt meg, men i går klarte jeg på et eller annet mirakuløst vis å kontrollere det. Jeg har jo jobbet steinhardt denne uken, og nærmest bodd på dansesenteret. Vi trente alt fra 5-6 timer hver eneste dag. Jeg fikk et spark i rumpa av Trines 4-er fra forrige sending, og jeg ville så gjerne komme tilbake denne sendingen å vise at jeg var bedre enn som så. Og det klarte jeg jammen meg! Jeg slo personlig rekord i går når det gjaldt dommer poeng! Det ble jeg skikkelig glad og stolt over! Trine gikk dessuten opp fra 4 til 7!! Det er ikke verst! Alt i alt var det veldig gøy at dommerne så alt det harde arbeidet jeg hadde lagt i treningen, og at de så forbedring. Det betydde mye for meg.

Når det var tid for utstemning var jeg som vanlig veldig nervøs, men jeg skal innrømme at jeg hadde mindre nerver i går, kontra forrige sending. Man er jo alltid redd for å ryke ut, uansett hvor bra eller dårlig man har gjort det. Man vet jo tross alt aldri hva seerne tenker eller hva dommerne synes. 

Da Katrine sa at Benjamin og jeg var blant de tre parene som stod i fare, fikk jeg en skikkelig stor klump i magen. Jeg vet at mange reagerte på reaksjonen min, men jeg er ikke en person som klarer å legge skjul på følelsene mine. Ikke overhodet. Jeg er en åpen bok – på godt og vondt. Jeg følte at det gikk så bra på sendingen og at jeg hadde forbedret meg så mye siden sist. I tillegg fikk jeg jo så gode tilbakemeldinger fra dommerne.

Jeg forventet ikke at jeg skulle være i fare i går, nettopp fordi jeg fikk så gode tilbakemeldinger fra dommerne og fordi jeg selv følte jeg presterte så mye bedre enn tidligere. Jeg forventet det derimot forrige lørdag, for da presterte jeg ikke bra overhodet. Da hadde jeg ikke blitt “sjokkert” om jeg stod i fare. Da var jeg heller sjokkert for at jeg ikke var i fare. Man så jo på forrige sending hvor glad og lettet jeg ble da jeg fikk vite at vi var blant de trygge parene, for det forventet jeg som sagt ikke.

Det var bare det at jeg selv følte at det gikk så mye bedre i går, som gjorde at jeg ble så skuffa og overrasket av å være i den situasjonen. 

Gjør man sitt beste og er fornøyd med egen innsats, er det lov å bli litt skuffa. Det synes i hvert fall jeg. Men det at jeg stod i fare i går gjør bare at jeg vil jobbe enda hardere til neste sending og vise enda mer progresjon og ikke minst hvor mye Skal Vi Danse betyr for meg.

Hadde du spurt 12-årige Shirog om hun noensinne kunne sett for seg at hun skulle stå på parketten på Skal Vi Danse, hadde hun mest sannsynlig ledd det bort og tenkt at det var like stor sjanse som at hun skulle flyttet til Mars. Det betyr bare noe helt vanvittig mye for meg at jeg i det hele tatt får lov til å delta på noe så fantastisk som dette, og jeg merker bare mer og mer hvor mye denne reisen betyr for meg.

Alt i alt var gårsdagens sending en berg og dalbane. Den startet helt fantastisk med amazing tilbakemeldinger, til at jeg fikk beskjed om at vi stod i fare. Jeg er dog utrolig takknemlig og ydmyk over at vi er videre til neste uke, og jeg er gira på å jobbe enda hardere enn jeg har gjort hittil! 

21 kommentarer
    1. Synes du var kjempeflink i går, stor progresjon fra forrige lørdag😍 skjønner at du ble skuffet, men fortsett å stå på! Heier på deg!

    2. Jeg heier veldig på deg. Men for at du skal få flere stemmer så trur jeg du må vise litt mer hvem du er, jeg føler du «gjemmer» deg selv bort litt. Tørr å vise litt mer følelser på en måte. Og gi litt mer gass på danse gulvet, det ser ut som du er veldig redd for å gjøre feil eller drite deg ut. Men prøv å bloss i det og heller kos deg på danse parketten!
      Hvis du gjør dette trur jeg du kan nå veldig langt! Og du og Benjamin er helt nydelige sammen, og håper jeg ser dere 2 sammen på VG etterhvert om at dere har blitt kjærester. Den «kjærligheten» dere viser til hverandre på snap/insta, vis den på sending også så blir det enda mer stemmer for det å.

    3. Når dansen er god så glemmer folk ofte å stemme, da de tenker at du kommer videre uansett. Husk på det ❤️

    4. Skal vi danse er vel et program med veldig mange godt voksne seere, og svært mange av dem har nok ikke hørt om deg før du dukket opp i programmet. Gamle idrettshelter og lignende sanker nok ofte flere stemmer enn de “fortjener” ut fra danseferdigheter. Krysser uansett fingrene for deg og håper du får mange uker til på parketten 🙂

    5. Hei Isabell😊 Du var fantastisk flink i går😍 Jeg vet at barn som har vært mye redde når de var små blir stive i kroppen, dårligere balanse og dårligere spenst når de er voksene fordi kroppen har vært så mye stiv og redd som liten. Derfor er jeg ekstra imponert av DEG og ALT du får til😍. DU er sååå flink🤩. I går når du gjorde det såååå bra så ble jeg så rørt❤️ Syns det er ekstra imponerende med deg når jeg vet litt om hva du har vært i når du var liten, og ALT DU får til i dag😍🤩 Stå på Isabell👏👏👏👏 jeg heier ekstra på DEG🤩 Jeg stemte på deg mange ganger👍

    6. Du er kjempeflink!!!! Fortsett å slipp deg løs på parketten. Ikke la Benjamin føre deg for mye så du bare følger etter, og blir stabbete som dommerne nevnte! Stor progresjon igår og heier på deg!! Vil se deg videre ❤️❤️

    7. You go girl💙 du er ei dame med ett stort hjerte og jeg heier på deg❤ Stå på videre og jeg tror på at du å Benjamin kan få til noe stort på dansegolvet😊 Læringskurva di har vært bratt å den vil nok bare stige videre😊😊😍

    8. De som ligger sånn midt i mellom står ofte i fare desverre.. Det var jo det samme med Sandra. Irritert meg mye det der, vil jo at det skal være en DANSEkonkurranse, og du var ikke blant de tre dårligste danserne. Heldigvis røyk den av dere tre i fare som hadde vært dårligst. Og hun var i hvert fall nesten nederst da..

    9. Du fortjente absolut ikke å stå i fare, det var et par-tre stykker som ikke kom i fare som var MYE dårligere enn deg. Et par av de eldre f.eks, som får skryt og går videre pga. “sjarm” og trynefaktor, heller enn danseferdigheter. Nå vil jeg ikke rakke ned på folk, og f.eks. Trine virker jo som en helt herlig dame med masse danseglede og sjarm, men at du og hun fikk nesten like poeng er en skandale. Selv om jeg skal ærlig innrømme at du ikke er blant mine topp favoritter i årets sesong, så er dine danseferdigheter sammenliknet med hennes miiilevis bedre! Men siden hun har så mye “danseglede” (som jeg forsåvidt også syntes at du ser ut til å ha…) får hun likevel mye bedre poeng enn hun “fortjener”… :/
      Så masse progresjon hos deg nå i forhold til sist. Og du slappet mye bedre av 🙂 Håper stemmene renner inn igjen neste uke 🙂

    10. Kan du se for deg at det kan bli noe mellom deg og Benjamin, eller er det helt utelukket? 🙂 Dere hadde vært så fine sammen!!

    11. Du hadde kjempe progresjon, stå på videre nydelige deg ❤️ Lørdagen kommer til å bli mega spennende og kjempe gøy å se på 🙂 Gjør ditt beste og prøv å kos deg litt også, du er kjempe tøff, flink og ser amazing ut 🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg