BRUDD I RIBBEINET RETT FØR PREMIEREN

Foto: Thomas Andersen / TV 2

Wow, HVOR skal jeg begynne?! FOR en dag det var i går, dere! Ikke nok med at det var tid for premieren av Skal Vi Danse, fikk jeg brått enda mer å stresse over.

Først og fremst: SHIT så gøy det var med vår første sending! Alle deltakerne var ufattelig flinke, og jeg må si jeg er stolt over hver og en! Jeg vet at de fleste av oss har hatt nerver i forkant av første episode, men jeg synes virkelig at alle leverte tidenes show! For en gjeng og for en produksjon! Jeg føler meg så heldig som får lov til å være med på dette!

La oss prate litt om den noe dramatiske hendelsen som skjedde i går, på selve sendingsdagen… Hvor typisk? Alt startet på mandag, da jeg fikk påvist brist på ribbeinet. Det er fort gjort når man blir kastet ut i profesjonelt nivå og skal gjennomføre både hopp og løft og alt der i mellom. Det er ikke bare bare, spesielt ikke for en lite trent frøken som meg. Smeller på ribbeinet skjer hver sesong, noe jeg fort skjønte grunnen til. Det tok ikke lang tid før jeg fikk oppleve det selv. En brist gjør så klart vondt, men jeg fikk det teipet opp og tok smertestillende når det behøvdes. Det som er med brist og brudd generelt, er at det ikke kan behandles. Kroppen fikser det selv. Det er ikke farlig, bare veldig, veldig vondt. 

Uansett. 

Å trene med en brist var noe smertefullt hele uken, men smertene ga seg litt etter litt. Benjamin og jeg bestemte oss for å trene på dansen uten løftene hele uken, slik at vi ikke belastet ribbeinet noe mer enn nødvendig. Det gjorde vi nok lurt i, frem til parkettprøvene i forkant av premieren i studio i går. Vi får kjøre gjennom dansen tre ganger i studio før hver sending, og da det var vår tur gikk det knirkefritt – frem til vår siste prøve…

Det bristet ribbeinet mitt tålte nok ikke så mye, for i det sekundet vi skulle gjøre vårt siste løft i dansen, både kjente og hørte vi at benet knakk. 

Jeg har nok ikke vært så fortvilet som det jeg var i det sekundet jeg kjente smerten eksplodere i kroppen. Jeg stivnet helt til og klarte ikke gjennomføre de neste stegene i dansen. Da skjønte vi at det var lurt å dra til legevakten, for å få sjekket det opp. 

Selv om jeg var uheldig i forkant av sendingen, var jeg fullstending klar for å likevel gi alt jeg kunne! Benjamin og jeg har jobbet steinhardt i fire uker i forkant av dette, så det var ingen alternativ å ikke danse. Legen anbefalte meg å ta det med ro, men det er ikke så enkelt når man har tidenes konkurranseinstinkt og dessuten er med på verdens gøyeste TV-program! 

Til tross for omstendighetene er jeg fornøyd med gårsdagens innsats, selv om det så klart er bittert å vite at jeg ikke kunne vise dere hvor bra dansen egentlig var før skaden skjedde, og hvor mye mer jeg egentlig har å gi. Benjamin endret på koreografien i siste liten, da vi måtte fjerne begge løftene vi hadde i dansen på grunn av bruddet. Derfor så det litt halvveis ut i deler av dansen, men sånn måtte det jo bare bli. Det var vondt å danse, men det var så viktig for meg å bite tennene sammen og likevel prestere. Jeg tror dog jeg var så full i adrenalin i løpet av opptredenen at jeg ikke kjente hvor vondt det egentlig gjorde, for så fort vi var ferdig tillot jeg meg selv endelig til å faktisk kjenne på det og innse at jeg faktisk akkurat hadde danset med en slik skade. Det står ikke på stå på viljen her i hvert fall, haha! 😅

Alt i alt var premieren en dag jeg sent vil glemme, både på godt og vondt. Hehe! Jeg gleder meg SYKT mye til å kunne vise hva jeg virkelig er god for neste uke, når smertene forhåpentligvis har gitt seg. 

Jeg må bare få takke alle dere som ga meg så mye kjærlighet i går!! Jeg leser alt dere skriver til meg, både her og på sosiale medier. Fy søren så heldig jeg er som har dere!! <3 

Så dere på Skal Vi Danse i går? Hva synes dere? 😍❤️

_______

I dag er forresten siste dagen rabattkoden på Nelly fungerer!

🖤 OPPGI RABATTKODE «ISABEL25» FOR 25% RABATT PÅ ALT FRA NLY BY NELLY – HER 🖤

17 kommentarer
    1. Hei! Gratulerer med premiere igår, dere var sååå flinke!! 😍😀 jeg brakk ribbeinet rett før sommeren, og jeg må si at jeg har slitt hele sommeren med alt av vanlige dagligdagse ting 😩 det tar minst seks uker før ett ribbein heales, nå etter 3 mnd kan jeg fortsatt kjenne det innimellom(kanskje litt psykisk også? Etter å ha gått så lenge med brudd!) i allefall, tror du at du klarer og fortsette? Jeg vet hvor sinnsyke de smertene der er 😔 håper du heales fort, heier på dere ! 👏

    2. Jeg syntes dere var sykt flinke! var utrolig rått at du pusha deg gjennom dansen selvom du hadde skade, også ganske trist vi ikke fikk se løftene dere skulle gjøre 🙁
      håper virkelig du klarer å finne en løsning på hvordan du skal få danset rundt skaden! digger deg❤️

    3. Du var helt fantastisk igår, og attpåtil med ribbeinsbrudd…du er bare HELT rå😍 Heier på deg hele veien. YOU GO GIRL👏👏👏👏

    4. Du var helt fantastisk igår, og attpåtil med ribbeinsbrudd…du er bare HELT rå😍 Heier på deg hele veien. YOU GO GIRL👏👏👏👏

    5. Altså, du danset live med et brukket ribbein, en koreografi dere måtte justere i siste liten, og alikevell gjorde du det så bra! Du ar ihvertfall all grunn til å være stolt av deg selv!

    6. Synes du va kjempeflink! <3 stæmte på dæ <3 håpe du blir å danse dæ rett til finalen for det fortjene du, og skal fortsette å stæmme masse på dæ, stå på! <3 😀

    7. Jeg synes du gjorde en helt fantastisk opptreden i går Isabel. Du fikk alle mine stemmer, og jeg krysser fingrene for at du snart føler deg bedre og slipper å pine deg gjennom smerter på treningene. Jeg skal følge med på deg hver lørdag fremover, og jeg gleder meg til å se hva mer du har å by på. Lykke til videre, og god bedring fine deg!

    8. Hørte nettopp på Ida Fladen sin podkast der du snakker om livet ditt.
      Vil bare si at du er utrolig sterk og helt rå!
      ❤️

    9. Oi, det er virkelig ei jente med bein i nesa. Du er helt rå! Jeg håper du blir fort bra igjen og kan danse uten smerter neste gang. Jeg fikk desverre ikke sett på, men jeg skal nok klare å få med meg alt sammen allikevel. Masse lykke til videre. Du ser forresten fantastisk ut i antrekket.

    10. Smertetoppen kommer 7-14 dager etter bruddet😫
      Og brist og brudd er forskjellig. Det er ingen ordentlig beskrivelse av brist utenom at det er et halvveis brudd eller skar i ribbeine men ribbeine står på linje slik det skal. Brudd er da ribbeine er helt brukket og skeivt.
      Man trenger heller ikke å ta røntgen for å påvise brist/brudd i ribbein, me mindre de mistenker blødninger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg