DA VAR DET OVER

Åh… En ny uke, uten dansetreninger. Det føles litt rart. Litt tomt. Men også litt fint. Skal Vi Danse har vært mitt liv hver eneste dag, uten unntak, i 2,5 måneder. Hver eneste dag har jeg tilbrakt flere timer på dansesenteret med Benjamin, og de andre deltakerne og dansepartnerne. Det har, med hånden på hjertet, vært en av de fineste opplevelsene jeg har hatt i løpet av livet mitt. Jeg føler meg så sinnsykt heldig som har fått lov til å delta på dette fantastiske eventyret! Jeg har fått meg venner for livet, møtt Benjamin, lært meg å danse, pushet meg selv og virkelig vokst som person. Sistnevnte høres kanskje klisje ut, men det er tross alt helt sant. Skal Vi Danse deltakelsen har fått meg til å tro mer på meg selv. Det har fått meg til å innse at jeg kan få til mer enn jeg tror, om jeg bare våger å kaste meg ut i det. Det har fått meg til å pushe mine egne grenser og virkelig fått meg til å leve utenfor komfortsonen min. Det har jeg hatt så ubeskrivelig godt av!

I tillegg føler jeg selv at jeg har fått vist hvem jeg er som person. Helt uten filter. Den Isabel jeg har vokst opp til å bli. Ikke den reality-Isabel, som dere er vandt til å se på TV. Det har vært så herlig for meg å kunne være med på et program, hvor hele konseptet går ut på å ha det gøy og bare være seg selv. Jeg har storkost meg fra start til slutt, og hadde jeg kunne gjøre det hele om igjen, hadde jeg ikke nølt et sekund.

Jeg har vært et nervevrak hver eneste lørdag før sendingene. Jeg har vært livredd for å danse live, livredd for å drite meg ut. Men jeg gjorde det likevel. Sending etter sending. Jeg trosset den frykten og de nedverdigende tankene om meg selv uke etter uke. Det er jeg stolt over. 

Benjamin. ❤️ Jeg kunne ikke fått en bedre dansepartner. Som dommerne sa sending etter sending: “Isabel, du har fått den beste dansepartneren”. Det hadde de helt rett i. Han har vært så tålmodig, støttende, motiverende, flink og helt fantastisk god! Han har ikke gitt opp håpet, til tross for at jeg selv gjorde det fra tid til annen. Han motiverte meg så fort han så at det behøvdes, og han fantes alltid der på sekundet. Jeg kunne ikke vært mer takknemlig for alt du har gjort for meg og oss, B. <3 Takk! Takk for at du er du!

Produksjonen. Fy søren. Jeg har vært med på TV-programmer før, men jeg har aldri følt meg så sett, ivaretatt og satt pris på som det jeg har gjort nå. Alt fra produsent, prosjekt leder, show produsent, deltaker ansvarlige, kamerateam.. Absolutt alle som har vært involvert i produksjonen har vært så sinnsykt gode mot oss deltakere og virkelig gjort alt de har kunnet for at vi skal ha det så bra som mulig. Jeg har blitt så glad i hver og en! <3 Tusen takk for at dere står sånn på og oppriktig bryr dere om oss. Det er sjelden vare i denne bransjen.

Jeg kom søren meg til uke 8 av 12! Det hadde jeg aaaldri trodd. At jeg røyk ut på lørdag var helt riktig. Jeg respekterer og beundrer alle de fem vennene mine som er igjen i konkurransen. De er så vanvittig dyktige, og jeg så selv at jeg lå på et lavere nivå enn de – til tross for at jeg virkelig har stått på og blitt veldig mye bedre. Likevel er dette en dansekonkurranse, og alle de fem gjenværende deltakerne er flinkere dansere enn meg. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å gått videre på lørdag, for jeg hadde visst at det ikke hadde vært rettferdig. Nå er det fem powercouples igjen som skal kjempe videre, og jeg skal heie fra publikum hver lørdag fremover. <3 Alle som står igjen fortjener det så sinnsykt!

Så… Hva skjer nå? Hverdagen min er tilbake. Jeg må ikke dra på dansesenteret hver dag lenger. Jeg har ingen avtaler som må holdes i forhold til SVD. Nå er livet tilbake! Og om jeg skal være helt ærlig, føles det litt deilig. Jeg har trent hver eneste dag de siste 2,5 månedene, og dere kjenner jo meg… Jeg trener sjeldent til vanlig. Kroppen min er, mildt sagt, utslitt. Jeg har kjempet på i flere uker med brudd i ribbein, brist i et annet, samt overbelastning i knær og føtter.. Nå skal kroppen min få hvile. I tillegg har jeg vært veldig stresset den siste måneden, for jeg har veldig mye som skjer ved siden av dansingen, som jeg har måttet sette på pause. Jeg har en leilighet som er nyoppusset og innflytningsklar denne uken og jeg har tre andre store prosjekter som opptar veldig mye av tiden min.. Nå kan jeg fokusere 100% igjen på jobb, mitt sosiale liv og leiligheten. Det blir fint. <3

Tusen takk til alle dere som har heiet og stemt på Benjamin og meg hver lørdag. Dere er gode som gull, og jeg er evig takknemlig for at dere alltid er så støttende mot meg. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg har gjort for å fortjene dere. Tusen, tusen, tusen takk for alt. <3

28 kommentarer
    1. Ååå Isabel<3 Jeg får helt tårer i øynene. Jeg har fulgt deg siden PH og har hatt mine meninger om deg og mislikt mye av det du har gjort og stått for, og vært så frustrert men ennå fulgt med. Det har ødelagt mye av mitt bilde av deg mye av det du har gjort. Men kjære Isabel, etter boken din. Wow. Jeg har skrevet det tidligere men reisen din etter bokutgivelsen, altså wow. For en fantastisk person du er. Jeg bøyer meg i støvet for alt du har vært igjennom, for alt du står i og at du den dag i er som du er. Du har vokst så mye på meg og mange andre. Altså Jodel etter skal vi danse deltagelsen din, det er bare positivt om deg der inn. (Har mye med at alle inkl. meg selv håper på at du og Benjamin blir et par hihi) men uansett. Det og få se den ekte Isabel hver lørdag, har ikke ord. Det vil mangle noe på lørdagskveldene fremover, deg og ditt fantastiske humør og energi. Takk Isabel, tusen takk for at du har vist at man kan endre seg til noe bedre og vokse så mye som du har gjort på meg. Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne gitt deg en stor klem og fortalt deg alt dette pluss mye mer i virkeligheten. Får jeg sjansen en gang så skal jeg jammen meg gjøre det.
      Masse lykke til med fremtidige prosjekter. Jeg gleder meg til å følge med på veien videre.
      Jeg heier på deg.
      Klem❤️

    2. Du er et helt sinnsykt fint menneske Isabel! Makan til råere dame skal du lete lenge etter! Jeg heiet og stemte på dere i skal vi danse og synes det var så trist at du røk ut. Stå på videre Isabel, du er så inspirerende, god, skjønn og et sinnsykt bra forbilde! De som har deg i livet sitt er virkelig heldige!

    3. Du er helt rå, Isabel! Fysøren, for en tøff dame du er. Jeg beundrer deg virkelig for hvordan du har stått på i skal vi danse og hvordan du opptrer som person. Tvers igjennom god er du. Jeg har fått så øynene opp for deg og gleder meg til å følge deg videre på dine nye eventyr. Du bør være stolt av deg selv❤ synd du røyk ut for du er den deltakeren som hadde størst utvikling og jeg trur du kunne ha blitt skikkelig god. Gråt en tåre når du røyk ut. Men ønsker deg masse lykke til videre. Du er best😍

    4. Det har värt en fryyyd å se dere hver Lördag! <3 Blir göy å höre mer om det du holder på med nå! Og se den nye leilighet! Åhhhh! 😀 Du trenger nok litt hvile nå, men håper du fortsetter å trene videre nå som du er så gått i gang! 😀 Stor klem! <3

    5. Håper så inderlig at du og Benjamin kan bli sammen, jeg har håpet i 8 uker nå at dere bare skal si at dere er sammen😂 Dere er bare så nydelige sammen❤

    6. Jeg har stemt på deg hver lørdag. Nå skal ikke jeg se på skal vi danse lenger. Benjamin er den beeeeste proffdanseren. Syntes dere fortjene å vinne duellen

    7. Tror ikke kommentaren min ble publisert i stad så jeg prøver igjen<3

      Ååå Isabel<3 Jeg får helt tårer i øynene. Jeg har fulgt deg siden PH og har hatt mine meninger om deg og mislikt mye av det du har gjort og stått for, og vært så frustrert men ennå fulgt med. Det har ødelagt mye av mitt bilde av deg mye av det du har gjort. Men kjære Isabel, etter boken din. Wow. Jeg har skrevet det tidligere men reisen din etter bokutgivelsen, altså wow. For en fantastisk person du er. Jeg bøyer meg i støvet for alt du har vært igjennom, for alt du står i og at du den dag i er som du er. Du har vokst så mye på meg og mange andre. Altså Jodel etter skal vi danse deltagelsen din, det er bare positivt om deg der inn. (Har mye med at alle inkl. meg selv håper på at du og Benjamin blir et par hihi) men uansett. Det og få se den ekte Isabel hver lørdag, har ikke ord. Det vil mangle noe på lørdagskveldene fremover, deg og ditt fantastiske humør og energi. Takk Isabel, tusen takk for at du har vist at man kan endre seg til noe bedre og vokse så mye som du har gjort på meg. Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne gitt deg en stor klem og fortalt deg alt dette pluss mye mer i virkeligheten. Får jeg sjansen en gang så skal jeg jammen meg gjøre det.
      Masse lykke til med fremtidige prosjekter. Jeg gleder meg til å følge med på veien videre.
      Jeg heier på deg.
      Klem❤️

    8. Stemte som bare faen på dere!❤️Satt å ropte til tven når jeg hørte at det var du som røk, for du var en av mine favoritter, som jeg synes har hatt størst utvikling❤️Har vært veldig gøy å sett deg på tv disse ukene❤️Stå på videre med alt det brae du gjør!

    9. 💖💖💖

      Du e fantastisk 💖

      💖💖💖

      💛💛💛

      Kor e den røde tightsen fra ? 💛

      💛💛💛

    10. Du har virkelig vist oss en herlig side av deg selv. Du har vært dyktig, og det har vistes at du har jobbet hardt. Du har vært søt, morsom, sjarmerende, og rett og slett bare en fryd å følge med på. Jeg fikk til og med pappa på snart 60 år til å stemme på dere, dessverre holdt det ikke, men du skal vite at du har en hel hær av folk som har stemt på deg. Jeg gleder meg til å følge deg videre med både ny leilighet (vi er også snart innflyttningsklar i vår egen nybygde leilighet) reise, og livet generelt. og jeg håper vi også får se litt av Benjamin innimellom. Stor klem til deg, fine, flotte Isabell ❤️

    11. Du har vært helt rå hele sesongen Isabel! Du er drit morsomt, lo meg i hjæl på den ene episoden av dansebobla

    12. Fy søren så flink du var i Skal vi danse! Heiet på deg hele veien og din utvikling var utrolig spennende å følge med på. Og så utrolig sterk du er som er åpen med en vanskelig historie, og kommet deg ut av det med hodet høyt. Beundringsverdig!

      Kjempe bra jobbet!!!

    13. Du var helt rå ute på dansegulvet!! Synd du røyk ut, håper å se deg på TV skjermen igjen snart 🤩 you go girl ❤️

    14. Så bra at du tok det så pent. Enig med deg, det var din tur i går. Men mens jeg satt og så på gruppedansene tenkte jeg på at jeg tror aldri jeg har sett det uten en som er litt dårligere enn de andre, uten og tenke at dette blir «feige lag» på forhånd eller noe sånt. Jevneste gruppene jeg har sett (på forhånd). Tror du må være den beste sjetteplassen noensinne 🙂 For et vilt nivå i år!

      Kommer til å huske starten av den dansen din om barndommen din for alltid tror jeg. Da du sitter der alene. Håper noen så den og ble hjulpet av den, har man gjort en forskjell for bare en så er det jo verdt det 🙂

    15. Hei Isabel! Jeg har et ønske om innlegg fra deg: Har vært på utkikk etter ny bh en stund nå, og blir så oppgitt over vanlige butikker som aldri har bher til de med smal brystomkrets og stor cup. Så jeg tenkte kanskje du har noen favortitter (både bher og butikker) som du kunne tenke det å dele? Skjønner selvfølgelig hvis dette ikke er innafor, høres jo ut som et maks naken innlegg lmao (unnskyld!!!). Men jeg tenkte å høre med deg da jeg generelt sett stoler på dine anbefalinger! Ellers, gratulerer med overstått dansekonkurranse, og ha en fin uke videre 🙂

    16. Hei! For en fin reise dere har hatt.

      Jeg så på reklame at du skal være med på det bolig programmet. Har ikke fått med meg at du har sakt det?

      Ha en fin dag!

    17. Du er helt rå! Takk for at du deler av deg selv, har for første gang giddet å se live hver lørdag kun pga deg <3

    18. Altså, du er helt rå. Kan ikke huske sist jeg la igjen en kommentar på en blogg (eller leste en blogg), og har heller ikke giddet å se på eller stemme på noen i SVD – før nå, jeg klarte rett og slett ikke å la være. Er bare noe med deg som jeg (og mange andre) gradvis har åpnet øynene for. Leste nylig boken din også, som har bidratt til enda større forståelse og respekt for den du er. Til vanlig er jeg veldig nøytral ovenfor alle bloggere/influencere og har tidligere vært det ovenfor deg. Men fysøren, for et godt menneske du er! Og det bare stråler av deg for tiden, ser ut som at du har det bra med deg selv – og det er så utrolig inspirerende! Fortsett med den selvutviklingen din, det motiverer andre. Gleder meg til å følge med på det du går inn for framover. Lykke til med alt <3

    19. Heei! Jeg ble veldig rørt av deg på lørdagens sending og etter dette innlegget. Det du sa da du gikk ut og det du skriver her er bare så fint, ydmykt og sterkt.

      Mange gode tanker til deg. Håper dagene videre blir fine og at det går fint med deg og Benjamin <3
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg