DENNE DAGEN HAR JEG VENTET PÅ

Reklame | NELLY

KJOLE HER

ÅÅÅÅÅHHHH!!! Endelig back to «life»! Life og Life, men dere skjønner! Jeg har vært helt symptomfri i to dager nå, og jeg har seriøst sjeldent satt SÅ stor pris på å være frisk noensinne. De dagene med full influensa har virkelig vært forferdelige!

Jeg fikk litt (ikke mye, men noen) klager på at jeg var utendørs i dag fra noen følgere. Jeg skjønner at mange av oss er super engstelige for at smittespredningen skal fortsette, og derfor kanskje er litt «corona-politi», men jeg kan love dere at jeg er utrolig forsiktig selv. Spesielt på grunn av at mammaen min er i risikogruppen, som jeg har fortalt dere tidligere. Jeg vil ikke utsette noen for noe som helst, tro meg. 

Jeg har vært i kontakt med lege, og blitt rådført til å holde meg hjemme isolert frem til jeg er helt symptomfri pluss en dag til. Etter den ekstra dagen hvor man er helt frisk (med mindre man har fått påvist corona), kan man fritt vandre utendørs. Det samme står på Helsenorges nettsider.

Jeg lover dere at jeg har forhørt med legen først for å være på den sikre siden, før jeg har kjent at det har vært forsvarlig å gå ut. Jeg må også få understreket at jeg ikke har fått påvist korona, og helsevesenet ville heller ikke teste meg. Jeg hadde heller ikke problemer med å puste. Så jeg tror helt ærlig ikke jeg har hatt korona, men igjen: man vet aldri. Jeg har i hvert fall følgt rådene jeg har fått fra legen, samt retningslinjene som står på Helsenorges nettsider. Med andre ord gjør jeg ingenting feil.

Nok om det! Jeg har virkelig hatt en fin dag i dag! Endelig tilbake til en nogenlunde «normal» hverdag som består av litt annet enn å ligge i sengen fra morgen til kveld. Den sengen ass og leiligheten min ikke minst, er to steder jeg er piiiissssss lei nå haha. OMG så lei jeg er!!!

Oslo føltes virkelig ut som sommer i dag! Når jeg stod opp og hadde spist frokost, kastet jeg på meg en tynn sommerkjole, pakket «piknik»-baggen og løp ned til parken. Jeg la meg ned på pleddet, drakk en frisk juice og lot solen steke på kroppen min. D-vitamin – endelig!!

SMYKKE HER

BOOTS HER

Nei fy søren dere.. Denne dagen behøvde jeg. Og som jeg har lengtet! De tidligere dagene hvor solen har stekt og himmelen har vært blå, har jeg sittet ekstremt bitter hjemme i leiligheten og dratt ned gardinen. Hahaha! Dere skulle sett meg 😂 

Familien har dessuten slått på stortromma og hatt grillparty på balkongen til Jasmine, og da de facetimet meg for å vise meg, brast jeg ut i tidenes ugly-cry 😂 Hahah! Det har vært noen tøffe dager, som dere kanskje skjønner!

MEN! NÅ, DERE!! AHHHHHH back to life!!! Back to bloggen, YouTube, sosiale medier igjen (for fullt) og ikke minst til en energifull og frisk kropp!! WOHO!

36 kommentarer
    1. Du virker som en helt nydelig person og jeg har lenge elsket å følge deg på sosiale medier💛 Likevel skuffer dette meg litt.. Du hadde absolutt alle symptomer for Corona bortsett fra èn, andre blir påvist corona med kun hoste eller kun en følelse av forkjølelse, du trenger ikke ha alle symptomer for å ha corona.. at en lege sier du kan gå ut kan godt hende er sant, men det var også helsepersonell som fortalte øyelegen at han kunne dra på jobb, noe som startet smitten for fullt. Jeg vet du ønsker at dette ikke var corona, men du burde likevel ha tatt det like alvorlig som om det var det! Du har ikke fått det påvist, men det er fordi du ikke har fått testet det fordi om du hadde hatt det så hadde det gått bra, som betyr at du kan ha hatt det! Det er noe du burde tatt hensyn til.. beklager om dette høres «strengt ut» men moren min har kreft og kan derfor ikke bevege seg ut, og derfor er det viktig at man holder seg hjemme de 7 ekstra dagene for sikkerheten til de svake😓

      1. Ærlig talt, hun har jo tatt det så seriøst som det går an. Hun har til og med rådført seg med en lege, man kan virkelig ikke gjøre noe mer enn det. Og er sikker på at Isabel også passer på nå som hun kan gå ut også. Hun er en av influenserne som er et godt eksempel, syns ikke vi kan be henne ta mer hensyn enn hun allerede har gjort.

      2. Men siden det ikke har vært en enorm spredning av smitte her i Norge, så er det det lov til å gå ut. Og det er forskjell på å dra ut på tur alene og holde avstand til andre, og å dra på shopping og sånne ting. I tillegg har Isabel også vært inne i hele to uker.

    2. Dine blogginnlegg har blitt så kjedelig det siste året, hva du kjøpte mat, outfits og generelt basic, savner når du skrev om juicy stoff og sannhet som du nå kun snakker om med dine venner… liksom dine neste blogginnlegg kommer ikke til å overraske meg, sikkert basic igjen😕

    3. Du er så vanvittig søt på snap story for tida! Jeg elsker den nye Isabel bare enda mer. Så ekte, morsom og relaterbar. Ikke glem den delen av deg når alt dette er over, hahaha! Jeg ler og det er så herlig.
      Du trenger jo ikke være fullstendig ensom, kjære deg. Nå som det går mot varmere dager, er det tryggere å møte venner, da man slipper å sitte innendørs, hvor alle tar på de samme tingene. Piknik i parken med et par venner på hvert deres teppe og med litt avstand er jo helt trygt. Jeg er i risikogruppen pga organsvikt og immundempende medikamenter. Jeg har vært ensom i min egen leilighet i over 4 uker og begynner å savne de nærmeste nå. En piknik (slik jeg beskrev, men ved vannet) drømmer jeg om å få til i løpet av den neste uken. Et teppene, lunsj og noe god snacks, sol og godt humør kan jeg leve lenge på.

    4. Enig med Bekymret over… Når man ikke får testet seg, skal man opptre som det er korona! Fordi det en tryggest! Du kan gå rundt å smitte folk nå… Det er veldig skremmende og skuffende at du gjør dette! Beklager altså, men for å være på den sikre siden, burde du holdt deg hjemme en uke til. DET SOM STÅR PÅ FHI stemmer om du ikke har korona. Noe du ikke vet om du har?! Du kan ikke vite, så lenge du ikke er testet! Det er jo hele poenget, vel?! ELLERS SÅ STÅR DET: til deg som er påvist eller sannsynlig covid-19, og er satt i hjemmeisolering: du skal ikke ut av hjemmet, du må få noen til å handle for deg o.s.v. Vil du selv si at du ikke er i den kategorien??? At det ikke er sannsynlig at du har /har nettopp hatt korona??? Skulle likt å visst hvilken lege du har kjenner jeg… Han tar virkelig sjangser! Skuffende!

      1. Hei!

        Jeg har holdt meg helt borte fra folk så lenge jeg har blitt rådet å gjøre fra helsepersonell og lege. Så jeg lever deretter. De har nok mest peiling på dette enn alle oss andre. 🙂

        1. Men finnes utallige leger som sier nei? Som sier at om det kan være Corona skal du holde deg hjemme en uke ekstra? Noen leger sier motsatt, men det er vel kanskje lettere å høre på de snille legene enn de strenge? Umulig å vite hvem som har rett for oss som ikke jobber som helsepersonell, men hvor trist er det ikke om du valgte legen som ga deg et svar du ønsket for så å finne ut av at de som var strenge som hadde rett

    5. Influensasesongen er over, så hvis man blir syk nå er det mest sannsynlig corona.
      Burde helt klart holde seg unna mennesker lengre enn 1 dag etter sykdom, da mange fremdeles tester positivt for corona i opptil flere uker etter symptomfrie! Skjønner det er kjedelig å sitte inne, men ville holdt meg mest mulig for meg selv etter å ha vært såpass syk som du var.
      Det finnes folk der ute med alvorlig sykdom som ikke takler et slik virus på den måten din kropp gjør.
      Selv er jeg høygravid og hvis jeg eller far viser noen tegn til luftveissymptomer får han ikke være med på fødselen eller se sitt barn før han er 3-4 dager gammel..
      Vi holder oss inne for oss selv, og krysser alle fingre for at alle som kan være smittsomme ikke drar på matbutikk feks, i og med at vi må handle mat en gang i uken.

      1. Du skal holde avstand til folk du ikke bor med. At du sitter og koser moren din så kort tid etter corona er helt utrolige

        1. Jeg har forhørt meg med lege og oppfører meg deretter. Ja, jeg bor strengt tatt ikke sammen med mammaen min, men vi bor i gåavstand fra hverandre og jeg er vanligvis med familien min så og si hver eneste dag. Derfor kan man nesten vurdere det som å bo sammen, likevel. Jeg er forsiktig, som resten av familien min og vennene mine også er. Det tror jeg at jeg har vært ganske tydelig med i hvert fall..
          Ha en fin kveld. 🙂 <3

    6. Du må ikke besøke moren din! Dere kan møtes ute og holde avstand, men du bør absolutt ikke holde på slik du har gjort i det siste, vært tett på familien din innendørs.

    7. Kan du gi noen tips til å få bedre lyd på video når man må filme med telefon?? Filmer video med telefon men lyden blir sykt dårlig

    8. Eg lese egentlig ikkje blogger elle fylle så voldsomt med, men ser på snapstoryen din i ny og ne 😁 Ville bare sei at syns den «nye» deg e så løyen og herlige! Får skikkelig godfølelse av å se når du ler av deg sjøl å tulle sånn 😂 Blir i godt humør av det jo når eg ser koss du bare stråle 🙌🏻 Fortsett med det ❤️

    9. Må bare si at storyene dine får dagene til å bli bedre. Du viser alti ditt sanne jeg og det beundrer jeg deg for:) stå på videre og foresten nydelig kjole:)

    10. Enig med noen av de over her altså. Jeg liker deg veldig godt, men dette er ikke noe å skimse over. Helsepersonell sier også helt forskjellige ting for tiden, siden ingen kan være helt sikre på hva som er trygt enda. Jeg har en venninne som ble testet for en stund tilbake, hun testet negativt (!) og legen hennes satt henne i to ukers karantene uansett. At du går ut av huset før det har gått en uke etter du er symptomfri syns jeg er skummelt. Oslo har den desidert høyeste smittespredningen i Norge og det må vi faktisk ta seriøst.

    11. Jeg er veldig enig med flere over her. Ut i fra symptomene dine må du bare anta at du har hatt corona. På fhi sin side står det “Isoleringen varer til 3 døgn etter at du er helt frisk og minst 8 dager etter at du ble syk” (https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-karantene-og-isolering/) for de som har fått påvist eller mistanke om corona.
      Du har i hele perioden her snakket om hvor bekymret du er for moren din siden du var masse sammen med henne før du ble syk. Det er helt forståelig. Det som ikke er forståelig er at det første du gjør er å oppsøke moren din! Spiller ingen rolle om dere bor «rett i nærheten av hverandre». Dere begge burde skjønne bedre.
      Men sett bort i fra moren din som frivillig møter deg så tidlig (og nå må skylde seg selv om hun blir smittet), så utsetter du massevis av andre folk for smitte når du farter rundt i byen. Henger på cafe feks, tror du de ansatte der vil bli smittet? Ta deg sammen, dette er ufattelig egoistisk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg