DERFOR BETALTE JEG 6.000 KR FOR CORONATEST

Reklame | NELLY

Denne dagen, dere…. den vil jeg helst glemme. La meg bare si at disse corona-tider er meget spesielle, ikke at det er noe sjokk sånn egentlig – men akkurat i dag har jeg nok fått en ordentlig «reality CHECK».

Kort fortalt: jeg har punget ut med 6000 kr for tre hurtig koronatester. En for mamma, en for Jasmine og en for meg. Sjuuuukt dyrt! Nå betalte vi jo for litt ekstra greier som for eksempel å få svar allerede i løpet av morgendagen, samt at vi gjorde det på en privatklinikk. Da koster det jo, og tydeligvis kostet det ikke akkurat lite…. 

Vil bare tillegge at det vanligvis er gratis å sjekke seg, men ettersom at vi tok det på en privatklinikk kostet det.

Jada, god start på helgen kan man si! Haha.

JAKKE HER / I BEIGE HER

I dag skal jeg bare slappe av hos mamma og overnatte her. God middag, kos med familien og Gucci, ostekake til dessert (Jasmine bakte i går) ooog bare nyte helgen.

Jeg skal sette av et par to-tre timer hver dag fremover nå til å pugge til teorien også. Det er alt jeg mangler nå for å kunne ta ny oppkjøring, så her er det full fres! Enn så lenge ser det ikke så lyst ut (22 feil…), men så var det tross alt første forsøk på 3-4 år, så jeg stresser ikke. Øvelse gjør mester!

Hva skal dere denne helgen? Jeg skulle egentlig ikke befunnet meg i Oslo akkurat nå, så denne helgen kom litt uforventet på. Vi får se hva jeg gjør, men jeg er uten tvil i skikkelig chille-mood. Spesielt etter denne dagen, ass.. blæh. Jeg har vlogget i dag, så alt som har skjedd deler jeg i en ny YouTubevideo som kommer ut til uken.

Apropos YouTube.. Jeg dro å kjøpte meg et nytt kamera i går! Mitt andre er på fiks, og det tar tydeligvis evigheter. Jeg har ikke tålmodighet til å vente med å filme til YouTube mer, så derfor kjøpte jeg meg et kamera til. Det er jo egentlig kjipe penger, for det som er på fiks kjøpte jeg jo akkurat. Dessverre var det helt fucka fra dagen jeg mottok det, så det måtte uten tvil repareres. Det er kanskje lurt å ha to kameraer uansett, slik at jeg har et i reserve dersom noe skulle skjedd igjen.

Anyway! Jeg er tilbake på YouTube fra søndag – med tre videoer i uken igjen, som vanlig. Gleder meg sånn!!

God helg, fininger

Klem,

I ❤️

42 kommentarer
    1. Her i Bodø får du sjekket deg på dagen og får svaret på Helsenorge.no før kl 23 samme kveld.. og det koster ingenting. Synd med bortkastede penger ☹

      1. Jeg kan jo svare deg på dette da, siden jeg har tatt den, og jeg syns det var helt forferdelig når de skulle ta den i nesen! Men det er jo også mange som ikke syns det er så ille, men jeg syns det var helt jævlig😅

    2. Vi tok test igår på legevakten i Bergen, de har forøvrig på nesttun og i Åsane også og det er gratis der og.. svaret kommer iløpet 1-3 dager men har aldri tatt mer enn en dag.. 🙂

    3. Hva var grunnen til at du tok det privat ?
      Man får svar dagen etter via gratis testene også.
      Fint hvis du svsrer . Greit for oss andre å vite . Takk på forhånd !!!

    4. Skjønner ikke hvorfor du skriver at du har strøket to ganger på oppkjøring? Du MÅ jo ta en godkjent teoriprøve FØR en oppkjøring, og siden du ikke har det så har du heller ikke tatt oppkjøring fordi da hadde du hatt lappen nå.

    5. Hmm skjønte ikke helt hva som var grunnen til at dere valgte å betale så mye, og at dere velger privat når det finnes gode tester for dette gratis? 🤔 Liker deg og familien din veldig godt, hører podcasten din og ser opp til deg 🥰 men føler det er en veldig viktig del av påvirkningskraften å få ungdommer til ikke å bruke altfor mye penger unødig og føle seg uttafor.

      Blir fort til at ungdommer maser og krever av sine foreldre om dyre ting som de ønsker seg, og som foreldrene ikke får til økonomisk. Eller at foreldrene ønsker disiplin på sine barn, men at det ytre økonomiske pengepress kan ødelegge så mangt.

      Sier ikke at man kan være noe ufornuftig med penger noe som kan ligge naturlig for en, eller at man unner seg dyre ting osv. Men at man påvirker ungdommen til gode økonomiske holdninger tror jeg kan være fint for mange. Å betale 6000 kr for tester som kan testes gratis er et lite luksusproblem som dessverre smitter over på ungdommen, og spesielt om der ikke ligger en særdeles god grunn for det. Unner deg privilegier, men dette kan holdes for seg selv om det ikke ligger en god nok grunn for det. Synes ikke økonomisk pengepress er noe bedre enn kroppspress. De som har god råd til kule klær, sminke, frisørtimer m.m kan skape et slags indre press hos mange personer hvor de føler seg stygg, fattig, ustelt, unormal, uttafor osv. Og dette påvirker eget selvbilde og psyke for mange. Eller at man tenker “jeg har ikke råd til genser jeg ønsker til 399, men” dette mennesket” benytter 6000 kr for å skaffe koronaresultat innen 1 dag, noe som er over min månedlige husleie”. Det vil alltid være økonomisk forskjell, men et ytre og/eller indre press vil det være og kan “ødelegge selvbilde om man ikke har råd til å være like penn som venninnene sine” eller at “venninne mine kjøper gaver til 600 kr stk til hverandre, men at jeg som student har ikke råd til så mye” osv. Det kan være så mangt av eksempler og tilfeller. Håper du forstår, og tar det med et smil rundt munnen 💖

      Du er et fantastisk menneske, med mye glede og som er omsorgsfull med mennesker. Stilen din er kul, og du gjør så mye bra. Stå på! Jeg ville bare si fra da jeg føler at dette er et problem. Det er mange som vil være som kjendissne, både økonomisk og utseendemessig

    6. Jeg tok testen på feberklinikken her i Oslo kl 10, og fikk svar på testen innen 12 timer. Helt gratis…

    7. Dere kunne fortsatt tatt testene gratis, og brukt furstpasient.no for å sjekke svaret. Svaret kommer som regel der kvelden samme dag du har tatt testen, eller allerede morgenen etter. Det går fort å få svar på furstpasient, fordi svaret legges direkte inn til deg, istedet for å vente på at svaret skal gjennom flere ledd. Jeg tok coronatesten i mai, og siden jeg er helsevesen trengte jeg svar rimelig kjapt. Da tok jeg testen 10.30 på en onsdag, og 22.15 samme dag hadde jeg svaret. Såå kjipt å bruke 6000 kr på noe du egentlig ikke hadde trengt😅

    8. Jeg kjenner flere som har tatt test og fått svar dagen etter de har tatt testen,uren å betale flere 1000 kr..

    9. Høres ut som en fin helg! <3 Teoriprøven kommer til å gå fint! Stå på! Anbefaler å bruke teoritentamen.no, jeg hadde ikke brukt teoriboka i det hele tatt, kjøpte bare et månedsabonnement der og tok maaange tester. Fikk 3 feil på første forsøk, så er fornøyd med det! Anbefales <3

    10. Hei Isabel.
      Har nå pløyd igjennom ALLE episodene dine og må få lov til å sende ett stort unnskyld din vei! Jeg er en av de som tidligere har dømt deg nedenom og hjem pga avisoppslag og tidligere mediestormer, men nå kan til rå dame skal man lete lenge etter!!! Kom på ett glass vin om du er i Bergen en dag🤣❤ PS. Mamma raad❤❤❤❤❤

    11. Vi er en hel familie som tok test gratis via kommunen i går og alle har fått svar innen 12 timer 🙂

    12. Hei, hvor har du kjøpt den levis shortsen som du bruker i starten av den episode når du var i Sri Lanka?

      1. Det e ikje galt og betale før sæ, enda mer galt og ikje ta den 🙂 men mulig du e totalt uenig sia du ikje virke som ett godt menneske 🙂

    13. Da jeg tok teorien tok jeg bare den testen på nytt og på nytt helt til jeg ikke hadde noen feil sånn 10 ganger på rad, leste ingenting ved siden av haha, for da husket jeg bare hva jeg fikk feil på og ikke, det funket veldig bra for meg i hvert fall 😀

    14. Isabeeeeel. Hva skjer?!? Du blogger så sjelden for tiden, og nå er det snart en uke siden ditt forrige innlegg! Ikke kan jeg se at du har skrevet noen plass at du skal ha ferie/pause heller. Du skal selvsagt få ta fri og jeg skjønner at du sikkert har behov for det. Men bare så ulikt deg å «forsvinne» uten å si et ord. Jeg savner deg!!!! Håper at er bra med deg og familien…?!?

    15. Så akkurat videoen! Hadde du corona da du var syk tidligere? Vet du det sikkert? Du sa jo du ikke hadde det!? Skjønner ikke… <3

    16. Heii!!!
      Jeg skal kjøpe meg pomeranian og leter etter riktig oppdretter!
      Etter å ha sett episoden din idag, så lurer jeg på om du har lov/kan gi ut navnet på oppdretterne dine…
      Evt hvor du fant de?

    17. “krysser fingrene” Var i nærkontakt med 3 personer med korona for en uke siden, jeg stressa som FY!
      Jeg var heldigvis negativ. Bor i Spania, fikk time hos legen ganske fort og svar på prøven dagen etter. slapp heldigvis å betale, var tros alt hos fastlegen. Noen av oss er heldige ihvertfall! Følte trikse var å holde pusten når den ekle pinnen kom opp i nesa.lool.

    18. Værsåsnill sjekk innlegget til dunyayousef på Instagram! Om vi har deg på laget kan vi gjøre en stor forskjell. Det handler om deportering til et farlig land! Du kan hjelpe de.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg