DERFOR FJERNER JEG TATOVERINGEN

Jeg hadde en spørsmålsrunde på Instastory i går, og da svarte jeg blant annet på et spørsmål angående tatoveringen min. Jeg fortalte at jeg har planer om å fjerne tatoveringen min. Mange av dere kommer kanskje ikke på at jeg har en, noe som kanskje ikke er så rart da den er på ryggen. Mange ble nysgjerrige på hvorfor jeg har bestemt meg for å fjerne den.. Det føler jeg fortjener et eget innlegg, så here it comes.

Jeg har egentlig alltid tenkt at jeg ikke passer i tatoveringer og at jeg aldri skal ha blekk på kroppen, men så endret jeg mening på det etter en stund. Jeg synes det var veldig fint med arabisk tekst nedover ryggraden, og dermed “rushet” jeg nærmest inn i det. Jeg synes jo at den egentlig er fin, men fargen har falmet en del som gjør at jeg må fylle i den på ny. Med tiden har jeg bare følt mer og mer at den ikke helt er meg. Jeg synes jeg passer bedre uten tatoveringer. Det suger jo å angre i ettertid, spesielt når den er såpass stor som det den er.

Jeg aner ikke hvordan det føles å fjerne tatoveringer. Har noen av dere erfaring med det? Hvordan er det med arr? Fortell meg gjerne. Jeg innbiller meg nemlig at det kommer til å gjøre ekstremt vondt, og noe sier meg at mistankene mine er korrekte….

Jeg har egentlig bestemt meg for å fjerne den i godt over to måneder nå, men jeg kjenner at jeg gruer meg sånn til det. Jeg må bare samle opp nok mot til å bare hoppe ut i det. SÅ ille kan det vel ikke være? Please si nei, haha.

68 kommentarer
    1. Hei du!
      Laserbehandling for å fjerne tatoveringer gjør ganske vondt, og er en lang prosess. Du har jo en ganske stor og mørk tatovering, så det vil nok ta tid å få den fjernet. Det vil nok synes ganske godt selvom du får den fjernet. Har flere venner som har brukt laser for å fjerne tatovering, og de sitter igjen med litt bleke, grønne «arr» eller noe som ser ut som er bikiniskille med konturene av tatoveringen som er fjernet.
      Er i prosess med å fjerne en selv, men skal etter anbefaling bare bleke den litt og ta en cover-up i stedet for å unngå det stygge arret :/

      Anbefaler deg å ta kontakt med en god laserklinikk og høre med dem. Masse lykke til 🙂

      PS: Synes tatoveringen din er flott jeg 🙂

    2. Jeg driver å fjerner en kjempe liten tatovering nå, ca 3 cm stor, det tar bare 10-15 sekunder og gå over den med laser. Det føles ut som at du får elektrisitet igjennom kroppen dessverre, og det er mange behandlinger å gå igjennom 😅

    3. Hei! Men hvorfor? Har ikke denne igrunn mye betydning for deg? 😕 Jeg synes den er superfin og igrunn veldig sexy 😁 Kler deg veldig godt synes jeg! Har ikke fjerna med laser selv, men har hørt at det er vondere å fjerne enn å ta selve tattoveringene, og at det blir mindre pene arr etterpå. En tatovering i seg selv er jo arr. Bare at når det er fylt med blekk så synes det jo ikke. Så jeg tror du må regne med synlige arr på ryggen , om ikke du skal tatovere noe annet over igjen.

      Men jeg ville forhørt meg med de som driver med dette og finn de beste i bransjen 😊 De kan nok gi deg alle svarene du trenger! Uansett lykke til 😊

    4. Jeg har forsøkt å fjerne min på både Eraze og på Remove. Har hatt tilsammen 8 behandlinger på en forsåvidt liten tatovering, og den er fremdeles ikke helt borte. Effekten sies å være individuell med tanke på hudtype og blekkdybde. Men: Effekten virker allerede fra første behandling. Jeg har ikke hatt laserbehandling på over ett år, og den blir fremdeles gradvis borte. – så om du har tålmodighet lønner det seg å vente lenge mellom hver behandling.

      Jeg opplever smerten som intens og vond, men hver laserbehandling går kjapt, så det er fort over!
      Vær obs på at du ikke kan bade i sjø, badekar eller basseng, og unngå sol ca. en uke etter hver behandling- så det er lurt å time det litt. Lykke til 🙂

    5. Du kommer dessverre aldri til å få den 100% fjernet. Det vil nok synes med slike «grønnaktige» arr. Det ser på en måte litt skittent ut etter man fjerner såpass store tatoveringer. Hvis du søker opp på Google av fjerning av tatoveringer ser du resultater av det..

    6. Husk at du må være helt blek først- kan ta «litt» tid i ditt tilfellet som er så sykt overdrevet brun 😅 da får du ikke noe arr værtfall. Men kjipt å være så bleik. Evnt bare teip tattooen i 3 mnd tid før du starter så den ikke får noe sol.

    7. Dette er et helt ærlig svar, og jeg håper du leser det selvom du ikke kommer til å like svaret 😭 Jeg hadde en bitte liten tattoo i nakken. Jeg dro på landets mest ledende innen laser fjerning. De sa at den skulle bli fjernet ved femte – åttende gang. Når jeg kom til åttende gang hadde den ikke falmet litt engang.. og de sa bare at jeg måtte fortsette kanskje 20 ganger til. Dette er fryktelig smertefullt, og ikke verdt det. Jeg operert til slutt vekk tatoveringen min hos Aleris i Oslo. Nå har jeg et nesten usynlig arr i stede. Jeg betalte 8000kr på Aleris, og 22500kr til sammen på laser, der INGETING forandret seg…
      Jeg kan bare si at du burde heller prate med Aleris….dette kommer til å bli dyrt og smertefullt vis ikke

    8. Jeg synes tatoveringen din er fin, men forstår litt hva du mener. Om jeg var i din situasjon, ville jeg heller sett på alternative cover-ups, da laserbehandling ikke fjerner den 100%. Håper du finner ut av det, klem ❤️

    9. Det tar mange uker for du må ta laserbehandling ganske mange ganger. Og blir liksom ikke helt vekke fordi arrene blir på en måte hvite? Eller blir liksom som en hvit/hudfarge/ tattovering.

      Men om du vil få best resultat så gjorde noen jeg kjenner det i LA og brukte kjendisene sin lege. Men er skamdyrt

    10. Det er helt sykt vondt å fjerne… jo større jo værre. Det tar LANG tid å fjerne den og det blir ikke 100% blekkfri hud uansett. Det er nok penere å beholde den slik den er .og det sparer deg for mye smerte og dyr og krevende behandling.

    11. Synes tatoveringen din passer deg:) Den er på arabisk og representerer en del av deg. I tillegg er det dine søsken sine navn og ifølge det vi har sett så betyr de verden for deg❤️ Synd du vil fjerne den

    12. Som noen over her har skrevet vil du få arr, dermed vil den jo vises uansett bare at den ikke er svart 🙁
      Synes du kler tatoveringen skikkelig! Den gir deg en liten edge oppu all glammen 😍 men det er jo hva du føler som er vintigst ❤️

    13. Jeg ville brukt den nye metoden med skalpell og syre. Gjør ikke like vondt, får ikke like stort arr, og skader ikke huden. Dessuten tar det mye kortere tid enn laser ☺️ Må iallfall over 10 behandlinger til med laser, og den måten jeg skrev over her rundt 3-5.

    14. Jeg synes tatoveringen din er fin jeg. Den er jo ganske fersk og alle blekner jo litt når de har vært på kroppen litt. Jeg har hatt en svart en i 24 år. Den bleknet litt da den var grodd ferdig og vært på kroppen en stund, men jeg har ikke fylt i den igjen i det hele tatt. Snakk heller med en tatovør om det er nødvendig å fylle i. Du får aldri fjernet den helt 100 % med laser heller, så er jammen bedre å ha den.

    15. Hei 🙂 Håper ikke du tar dette frekt, men har du noen gang tenkt på å fjerne implantat fra pupper og rumpe? Mulig du føler deg veldig ferdig med operasjoner og utelukker også dette. Bare jeg som er nyskjerrig ettersom du tidligere skrev at du var syk i denne perioden og gjerne ikke ville gjort valgene på ny.

    16. Hei.
      Jeg holder på å fjerne en tatovering. Du kan ikke sole deg eller være brun når du starter med fjerningen om ikke vil du kunne ende opp med hypopigmentering, dvs at du mister pigmentet i huden som vil gjøre at det ser ut som arr men det er bare hud uten pigment. Du blir ikke kvitt dette hvite området før du begynner å sole deg igjen (tar også tid å bygge opp pigmentene igjen). Men du kan ikke sole deg før du er ferdig eller velger å ta en pause med laseren. Det kan ta opp mot 2 år, det har det gjort på meg selv om behandleren under konsultasjonen sa det ville ta rett under et år. Du burde undersøke godt før du starter <3

    17. Whaat den tatoveringen er jo SÅ innmari fin! Og du kler den så godt. Får slik arabisk prinsesse-vibe over deg med den. Men dessverre er laser ganske så jævli vondt. Pigmentene kan også forandre seg noe i forhold til at du kan slite med å få igjen brunfarge der du har brukt laser. Du kan rett og slett bli flekkete, og huden din går ikke tilbake til å være sånn den en gang var. Arr er også vanlig og vil nok forekomme.

      1. Det var vel litt overdrevet? Nå vet jeg ikke følelsen av å føde, men jeg har hatt 13 laserbehandlinger over 3 år og det er ikke godt, men det er heller ikke så jævla vondt. Men som flere sier – den er fortsatt ikke borte og har både arr, er rød og grønnaktig i huden. Klinikken sier den skal bli borte men er mer skeptisk til at den blir usynlig.

    18. Jo, dessverre er det mye vondere enn å ta selve tatoveringen. Jeg brukte to år for å fjerne mine som var sorte. Laser hver 6.uke og man kan ikke ha sol på det. Så det er lurt å starte opp rett etter sommeren. Det er individuelt hvor lang tid det tar, men det er mange behandlinger som må til… 🙁 Mine er helt borte, men det er noe hvitt “arr” over som tar tid. Dette er huden som mangler pigmentering. Så ser man veldig nøye etter ser man akkurat hva tatoveringene var.. Anbefaler Eraze i Oslo! De er veldig dyktige!

    19. Har fjernet en half sleeve på overarmen. Tok meg sammenlagt 3 år, med pauser om sommerene. Du må forvente deg mellom 6-12 behandlinger for å bli helt kvitt tatoveringen. Det er mye vondere å fjerne enn å ta, kan sammenlignes med brennende, stikkende prikking, men det går heldigvis fort! Du kan få hvite pigmentflekker over tatoveringen, men disse vil gjevne seg og forsvinne med tiden. Ikke utsett det behandlede området for sol, og hvis du er i solen alltid bruk sunblock, å helst dekke til tatoveringen. Desto lysere huden er jo lettere er det å fjerne tatoveringen, for når laseren skytes på tatoveringen angriper den pigmentet i huden og hvis du er veldig bruk så vil ikke laseren konsentrere seg i hovedsak om tatoveringen, men vil også bli forstyrret av at huden din er så mørk, om du forstår. Til tross for smerte, lang tid og veldig dyrt angrer jeg ikke et sekund på at jeg valgte å fjerne tatoveringen fordi jeg hatet den og følte den ikke var meg. Nå etter 12 behandlinger er tatoveringen borte, men har fremdeles litt synlige linjer hvis jeg får gåsehud eller blir veldig brun fordi det sitter litt arrvev igjen i huden etter behandlingen, det er lenge siden jeg begynte å fjerne, så det har nå kommet nyere lasere som fungerer bedre enn når jeg først begynte å fjerne, kan ha noe med det og gjøre ang arrdannelser. Anbefaler deg å smøre huden rundt tatoveringen og tatoveringen med embla bedøvelseskrem 3 timer før behandling for å gjøre det litt mindre smertefult.

    20. Laserbehandling er utrolig vondt og det vil sitte igjen merker og arr etter behandlingen. Din er stor og ganske så mørk, så det vil nok ikke gå over etter første behandling. Velg riktig sted så vil det gå fint, synes din er kjempefin! Masse lykke til, ha en fin 2019 😀 klem

    21. Når du tok tatoveringen var du i et forhold med Pierre, tror du at hans syn på tatoveringer og det at han syntes det er så fint gjorde at du ble litt «presset» til å ta den så fort?

    22. Gjør vondt å fjerne, men hver behandling går kjempe fort! ❤ holder på å fjerne noen selv. Du kan smøre på bedøvelseskrem, men helt ærlig så har jeg aldri giddet å gjøre det for sååå vondt gjør det ikke. Lykke til!

    23. Jeg fjernet min tatovering. Jeg hadde ikke fylt på den, så deg holdt med laserbehandling 4 ganger. Jeg anbefaler å bruke Embla krem. Hvis ikke gjør det vondt som faen. Men med Embla krem så gikk det utrolig bra. Masse lykke til i prosessen. Den er ganske lang, men starter du nå, er du ferdig til september vil jeg tro, jeg fikk ikke noe arr.

    24. Hmm.. har du tatt kontakt med noen profesjonelle? Usikker på om du får fjernet en så stor tatovering helt. Det tar nok i så fall lang tid med opp til flere behandlinger. Det vanligste er jo såkalte cover ups. Man fjerner tatoveringene så mye det går for så å legge et annet motiv over, men det er jo uaktuelt når du ønsker å være uten blekk. Håper du finner ut av det og at du får det resultatet du ønsker❤️

    25. Det er nok dessverre ikke enkelt å fjerne en slik tatovering helt 🙁 Jeg synes for øvrig at din tatovering er utrolig fin (men det hjelper vel ikke så mye hvis du ikke trives med den…)

    26. Du har rett, det gjør veldig vondt. De første 3-4 behandlingene mine tok rundt om 40 minutter pga smertene, jeg måtte ha pauser så ofte. Min tok jeg når jeg var 18. Begynte å fjerne når jeg var 22. Har tatt 6 behandlinger til nå, den er enda ikke borte men pga utgiftene med å fjerne en tattovering har prosessen stoppet helt opp hos meg. Når du fjerner en tattovering er det viktig at du er flink til å smøre den inn, OFTE. Og ikke plukker/klør på den, da får du arr. Dette har jeg fått, og jeg har fått beskjed om at min først er vekke, må jeg ta ny laserbehandling mot arr om jeg vil ha vekk arrene, dermed enda mer utgifter. Men ett tips behandleren min ga meg: kjøp Embla krem på apoteket, gjerne 3 stk da du har en ganske stor tattovering å dekke til. Dette påfører du ca en time før du har skal til behandling, og dekker til med plastfolie. Da blir huden der helt nummen og behandlingen er SÅ mye bedre! For meg gikk en behandling fra 40 min og ned til kanskje 15-20, Embla krem koster litt, men er så verdt det. De fleste som driver med fjerning av tattovering med laser har forresten gratis og uforpliktende konsultasjon, da tester de laseren på huden din og du får kjenne hvordan det føles ut. Du burde også forresten ikke være i solen før-under og etter behandling på rundt om 2-4 uker. Håper dette gjorde deg litt klokere!

    27. Det gjør kjempe vondt! Første gangen kjører de på lav styrke for å se an hvordan blekket reagerer. Mest sannsynlig må de skru opp styrken for hver gang (det ble sånn med meg) og nå gjør det helt insane vondt. Det er ganske likt smerten du kjenner når du holder hånden over et te-lys, bare at du ikke han trekke til deg hånden igjen. Jeg skal starte opp igjen på behandling nr. 13 (!) etter over et års pause. Ble forespeilet at det bare trengtes 5 behandlinger. Ver beredt på at det kan ta mye lenger tid enn du tror. Men det kommer jo så klart ann på hvor hardt og dypt blekket sitter. Lykke til!

    28. Hei, det tar lang tid å fjerne det pga man må ta behandlingen gjentatte ganger for å få det vekk. Det sies at det gjør veldig vondt. Men det er nok verdt det om du angrer såpass 🙂
      Bare husk det at det er ikke alltid alt forsvinner helt. Men er du heldig så blir absolutt hele tatoveringen borte.
      Masse lykke til😃

    29. Ikke fjern tatoveringen. Du får en grå skygge av tatoveringen på hele ryggraden av alle bokstavene du har på ryggen. Det ser ikke bra ut! Mye bedre å bevare den du har nå du må ikke fylle på.

      Ta heller ut silikonen i rumpen og fiks puppene.

    30. Ta kontakt med Tina, kona til Stian Thorbjørnsen. Ho driver med pigmentfjerning av tatoveringer, noe som trekker blekket ut av huden😊 ho er kjempe flink, men tar ikke store områder av gangen, blir over flere ganger der også☺️

    31. Er ovrr dobbelt så dyrt å fjerne som å ta den og er 10 ganger så vondt. Langt ifra behagelig så ville unngått det om mulig. Arrene blir heller ikke til å unngå og noe du bør tenke nøye gjennom før du tar et valg…

    32. Hei Isabel!

      Jeg har fjernet selv, og det gjør absolutt ikke vondt! Du kjenner det, men vondt er det ikke. Og jeg kan love deg at det er verdt det.
      Jeg har ikke fått noe arr og man kan faktisk ikke se at jeg har hatt en kjempe stor tatovering på ryggen. Lykke til og gå til riktig laserklinikk. Er mange som mener de kan fjerne, men ofte blir det store stygge arr. Bruk lengere tid på å finne laserklinikk enn du brukte på tatoveringen.
      Masse lykke til!:)

    33. Jeg er på den saken Selv, verre for ei med sleeve på armen :/ lærer på den harde måten. Det er kostbart og en lang og smertefull prosess! Remove er veldig veldig flinke og de oppererer med de beste laserne. Lykke til 🙂

    34. Jeg har ganske middels smerteterskel så om du har samme som meg eller lav smerteterskel så går det veldig fint❤️Har fjernet en stor sleeve som ikke gjorde vondt❤️

    35. Å fjerne min største tatovering (som var litt mindre enn din) var verre enn å føde.seriøst. Elektrisk smerte helvete.

      Din er såpass møtk og svart og arret vil mest sannsynlig se svært dårlig ut ved mindre du finner en ekstremt dyktig spsialist som på en eller annen måte kan fjerne ‘spor’ fra tatoveringen.. men ja. Forferdelig vondt dessverre!

    36. som nevnt over i kommertarfeltet er laser ganske smertefult (mye vondere enn å ta tatoveringen, kjennes ut som flere støt) og behandlingen er både langvarig, dyr og kommer uten noen form for garanti (arr og misfarging kan forekomme). Jeg er midt i en prosess hvor jeg fjerner en liten fingertattoo (ca. 1×4 cm), og fikk beskjed at jeg vil trenge ca 10 behandlinger pga mengden blekk, og at det skal gå 6-8 uker mellom hver laserbehandling. Etter første time ble fingeren veldig hoven og rød, samt med 3 små blemmer der laser hadde truffet (normale bivirkninger).
      Jeg er fremdeles veldig usikker på om det er lurt eller ikke å fjerne den selv, og ville anbefalt deg å tenke deg nøye om før du starter en slik prosess. Tatoveringen din er relativt stor, og det vil kunne synes godt om noe går feil under behandling..

    37. jeg har fjernet min med laser. den var ganske stor og satt på magen.Tok ca 5-6 behandlinger. Ikke så ille i det hele tatt. Og svart blekk er det som er enklest å fjerne 🙂

    38. Jeg gjorde samme feil, og ønsket å fjerne den allerede samme dag. Jeg måtte vente ihvertfall noen måneder til den var grodd.

      Det er kjempedyrt, og veldig vondt. Prosessen er såpass treg at man ikke kan forvente å se noe forskjell første og andre gang, kun at tattooen falmer. Spesielt på min og din som er såpass tjukk, så vil det nok alltid skimtes gjennom huden at det har vært noe der, samme hvor mange laserbehandlinger du tar.

      Det verste er egentlig at jeg har hatt kronisk ubehag i området i flere år etter laseren. Jeg vet jo ikke om det skyldes laseren, men det er jo mistenksomt når det oppsto rundt samme tid.

      Skal sies at jeg kun tok laser to ganger. Den er litt lysere nå, men langt i fra vekk. Det ubehaget jeg fikk i armen i ettertid skremte meg fra å fortsette. Og så er det jo hinsides dyrt kun for et lite område.

      Jeg tåler smerter, men er mer bekymret over propaganda om at det er farlig å fjerne tatoveringer med laser. At blekket ikke forsvinner fra kroppen. Men dette har jeg ikke noe kompetanse på.

      Jeg angrer iallfall, men har lært meg å leve med den og vet ikke om jeg kommer til å gjøre mer for å få den fjernet. Eventuelt kan man gå drastisk til verks og fjerne den kirurgisk, noe jeg IKKE skal gjøre.

    39. Jeg har fjernet en sort tatovering på en veldig proff laserklinikk på Majorstua. Det tok tid, men den er helt borte uten arr. Blir det arr, slik noen her har forklart, er det ikke gjort på riktig måte (og mest sannsynlig brukt for sterk styrke på laseren). Min tatoverng satt på korsryggen, og ingen kan se at den har vært der. Sort er enklere å fjerne enn mange andre farger, sa de den gangen. På den klinikken får du også en fastpris (I Hvert fall fikk jeg det) og kan gå så mange ganger det trengs. Men hver forberedt på at det tar tid, og at 4-6 ganger ikke er nødvendigvis er nok (slik jeg har sett flere klinikker reklamerer for). Min var også litt «falmet», og det gjør den lettere å fjerne (i og med at kroppen selv er i gang med å fjerne fargepartiklene). Utdyper gjerne mer om det skulle være av interesse. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd. Det er litt vondt, men definitivt verdt det om du ønsker å fjerne. En ting til – du må ikke finne på å gå for kirgurisk fjerning på ryggen!! Det vil etterlate skjemmende arr på en ganske synlig sted.

    40. Råder deg dessverre ikke til å ta den bort… som andre også sier, den kommer ikke til å forsvinne.. det kommer til å se mye verre ut enn at du har den!

    41. Det er ikke vondt å fjerne i det hele tatt. Det brenner litt, men er ikke smertefullt. Etter min erfaring blir hele tatoveringen borte med litt tålmodighet og riktig behandling. Anbefaler Remove 🙂

    42. Visste at denne skulle komme RETT etter Kim K sa på nytt hvor mye hun hater tattoos. Slutt å la kjendiser bestemme hva du liker og ikke 😂

    43. Noen ganger når man har en litt «ny» tattovering så blir det noe nytt å bli vandt til hos deg selv. Hvertfall siden det er din første! En ting jeg har skjønt er hvis man konstant studerer, stirrer eller småpirker på småting ved den så blir tatoveringen til slutt ikke like fin som man først tenkte når man hadde den. Jeg tenker at du kanskje gir den for mye oppmerksomhet som gjør at du til slutt blir lei og angrer. Jeg har selv følt meg sånn med noen av mine tatoveringer, men om du bare lar vær å tenke så mye på det så kommer du til å endre mening og bli mer vandt til den fine skriften. Pluss at betydningen er jo fin, og den kler deg! Mitt råd føre du hopper inn i laser er at du kanskje bare må gi litt tid til å bli vandt til den og bli glad i den. Så til slutt, så kommer det ikke til å plage deg lenger.

    44. Håper virkelig du tenker deg godt godt godt om før du begynner behandling. Tatoveringen vil fortsatt synes på ryggen din, enten vet at pigmentet ikke går helt vekk og det vil få et grønnlig omriss, eller at du får hvite merker hvor det har vært tatovering. Men det ser ut som ugjevne arr og er ikke noe fint. Jeg er også halvt iransk, altså litt tan, og dessverre er det mye vanskeligere for oss å få tatovering fjernet på grunn av pigment i huden.

      Hadde jeg vært deg, ville jeg godkjent at den er der og prøvd å bli glad i den på nytt. Den er stor, mørk og tykk. Men heldigvis er den også classy og mye mye bedre enn alternativet. Vær så snill ikke fjern den, i hvertfall er det “pynt” nå, men etter fjerning vil det se ut som en skade.

    45. Jo. Det er ikke vits å tenke på det engang. Så stor den er vil det ta mange år, og du vil ha merker uansett. Du burde iallefall ikke være brun iløpet av denne perioden…

      Dette er værre enn å føde..

    46. Tipper du vil fjerne den siden det var broren til eksen din som utførte den, og dere har blitt uvenner av en eller annen grunn.

    47. Hvorfor i all verden tok du den hvis du ikke skal ha den? Såååå ubesluttsomt! Og man må være uten sol på huden i lang tid. klarer du det?…

    48. Jeg syns tatoveringen din er utrolig fiin og kler deg supermye! Dessverre så er det sånn at tatoveringer falmer og blir lysere, men det er det som skjer og man trenger ikke fylle inn på nytt. Personlig syns jeg tatoveringer blir finere etter litt tid, for da de er svarte og ferske ser det bare ut som noen har tegnet med tusj på deg, hehe.
      Har 7 tatoveringer selv og flere skal det bli! Elsker tatoveringer!

    49. Jeg var på første laserbehandling i dag. Har en tattovering på 15×20 cm. Gikk kanskje 3 minutter å gå over hele tattoveringen så var jeg ferdig. Gjorde ganske vondt, men gikk jo veldig fort. Både før og etterpå avkjølte dem huden med iskald luft så det lindret smertene. Er ca 8 timer siden nå, og det svir ganske mye, er rød og opphovnet. Men avkjøler med ispose så går fint. Du må nok sikkert gjennom 6-8 behandlinger med tattoveringen din da den er ganske mørk. Men har du lyst å fjerne den, så sier jeg kjør på 🙂 gleder meg til jeg er ferdig med min! ps anbefaler å dra på Remove, synes de var veldig flink 🙂

      1. Har fjernet på Remove selv. Det som er synd med Remove er at det er veldig varierende kunnskap og erfaring blant sykepleierene, og man får så og si en ny behandler hver gang siden den forrige du hadde har sluttet. Så jeg har hatt både gode og mindre gode erfaringer med Remove.

    50. Hei søte deg!

      Jeg hadde en utrolig stor tattovering neders på tyggemotstand/rumpa.
      Ja, det gjør vondt. Brenner rett etter behandling i ca times tid. Ofte fikk jeg vannblemmer dagen etter og det klør litt.

      Jeg fikk resept på Emla krem av lege min, som jeg smørte på 1/2 timer før behandlingen.

      Gjorde det hos flinke Christina på Eraze i Oslo, anbefales!

      Lykke til!

    51. Folk over her er uviten om at ny teknologi ikke gir arr…

      MEN du må holde tatoveringen unna sol.
      Anbefaler å kjøle sportteip på apoteket som du kan dekke den med når du er i solen.

      1. Nyeste teknologi er vel pico-lasere som jeg selv har hatt 13 behandlinger med, og jeg har fått både arr, pigmenttap og er rød og grønn selv 1 år etter siste behandling. Klinikkene sier det er veldig sjelden at man får arr, men jeg kjenner flere som har fjernet med picoway og picosure som har fått arr etter behandling. Ja, jeg vet at de fleste arr kan ha blitt laget når tatoveringen ble tatt, men vet at flere av de jeg har fått har kommet fra laserbehandlingene.

    52. Fjerning e ikje ont me mindre man e vældi pysat 🙂 Tåle man lite smærte ja da vil man slite som sagt 🙂 Men hær e det bare og præsse sæ sjøll og hoppe i det enn og vente, da vil det bli værre ja 😀 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg