DET ER IKKE OFTE JEG HENGER UT FIRMAER, MEN DETTE ER FOR EKSTREMT

Det er ikke ofte jeg henger ut firmaer, da det sjeldent er noe jeg reagerer såpass sterkt på eller som jeg har såpass dårlig erfaring med som gjør at jeg vil advare andre. Men i går, i forbindelse med søsteren min sin fest, er et ekstremt unntak som jeg ikke klarer å la gå forbi uten å advare andre.

Vi brukte firmaet som kaller seg for @Selskapsdekorering og @Dream.selskapslokaler på Instagram til alt på festen, og jeg må bare si at jeg aldri noensinne har vært borti noe så vanvittig uprofesjonelt i hele mitt liv. Ei heller har jeg opplevd at eiere har behandlet kunder/gjester så forferdelig og aggressivt som det disse menneskene behandla oss på i går. Jeg og resten av gjestene er med hånden på hjertet fortsatt i sjokk over hvordan kvelden endte på grunn av dem.

Jeg vil skrive dette her, for at andre skal slippe å bli utsatt for det samme.

Skal dere noensinne bruke noen til hjelp av dekorasjon til selskap, bryllup, fest eller lignende, advarer jeg dere virkelig mot å bruke disse firmaene. Jeg filmet heldigvis en del av hendelsene i går, som jeg har lagret på telefonen min. Heldigvis for oss var det også mange vitner der, som fikk med seg alt på lik linje som meg. For å gi dere et bedre bilde av hvor ille det faktisk var, kan jeg kort si at dama som driver @Selskapsdekorering utøvde vold mot søsteren min, som giftet seg i går. Det sier en god del om hvor elendig “business” disse menneskene bedriver. Jeg vet at mange utenlandske bruker disse firmaene til bryllup og nikah-fester (slik som oss), så derfor vil jeg skrive dette her, slik at andre slipper å sløse pengene sine på et så uprofesjonelt opplegg, som vi dessverre gjorde.

Dere som følger meg vet at det ikke er likt meg å skrive slikt om hverken firmaer eller enkeltpersoner i det hele tatt, men dette tilfelle var såpass ekstremt at jeg sterkt ønsker å dele vår erfaring, slik at andre kan slippe å oppleve det samme. Kanskje vil disse firmaene (spesielt @selskapsdekorering) også få en liten wake up call på hvordan de behandler mennesker de jobber for, slik at de muligens kan gå internt inn i businessen sin og rydde opp i hvordan de driver på, for dette er helt uakseptabelt.

19 kommentarer
    1. Helt innafor at du gjør det, spesielt når du gjør det så konstruktivt. Håper søsteren din var lykkelig igår uansett

    2. Skal du ikke si noe om hvorfor det var elendig? Skjønte ikke? Hvorfor utøvde de vold mot søsteren din 😱?

    3. Kan du forklare hva som har skjedd? Hadde selv vurdert å bruke det firmaet men blir litt usikker nå, hadde vært flott om du forklarte hva de gjorde galt

    4. Hadde bryllup og vi betalte på forskudd til samme firma. Og lovet at alt skulle være på stell, MEN da min ektemann dro for å se (På den store dagen) hvordan det var ble han overrasket over at vedkommende hadde bare legget at på siden og dratt. Da måtte vi hente familie og venner for å fikse alt før gjestene kom. Helt bortkastet penger og ødelegget hele kvelden for oss…

    5. Hallo! Dette her er alvorlig, og straffbart. I og med at dere har både vitner og bevis er dere nødt til å anmelde dette. Jeg håper for guds skyld at dere anmelder det, og får de tufsene straffet slik de fortjener. Helt sykt å lese. Håper alt er bra med dere.<3

    6. Åååh jeg har literally NULL toleranse for firmaer som opptrer så uakseptabelt!! Helt konge at du sier det som det er, og navngir idiotene!

    7. Du burde virkelig vurdere å skrive det du utdypet på Instagram her også! På Instagram så ligger det jo bare i 24 timer og ikke alle som sjekker….. Et blogginnlegg derimot, vil folk finne bare ved å søke på firmaene navn…. Jeg skjønte jo at dem ikke var uprofesjonelle når jeg leste dette, men fikk virkelig hakaslepp når jeg så det du skrev på insta! Det er totalt uakseptabelt!!!

    8. Så bra du sier i fra. For jeg så at de hadde brukt bilde ditt som reklame. Eller en slags reklame da

    9. Hei Isabel,

      Dette var trist å lese, spesielt på en så stor dag 🥺.

      Jeg har et nyoppstartet firma innen bryllups/bursdagsdekorering 😊 kontakt meg gjerne dersom dere trenger noen til å dekorere til bryllupet 💕✨

    10. Du er ikke alene. Vi har opplevd det samme. Frekke arbeidere, og spesielt eieren av selskapet. Hun kom for å fikse scenedekorasjon kl ett på natta, og vi satt og ventet på henne i lokalet fra kl.17 som avtalt!! Jeg liker å pynte lokaler og fikset alt av bryllupskake og borddekorasjon til broren min sitt bryllup. Selskapet fikset kun scenen. Hun filmet hele salen uten vår tillatelse og la ut mitt arbeid på Selskapsdekorering, og sa det var hennes arbeid. Da jeg konfronterte henne og ba om sletting av bildene, truet hun med å anmelde meg og blokkerte meg fra instagrammen hennes. I tillegg har vi betalt forskudd for matservering til bryllup, men avbestilte tre måneder før pga lockdown, og hun gir oss ikke tilbake pengene, noe hun lovte. I tillegg truer hun med å anmelde oss for noe hun har gjort galt. Hun tar i tillegg betalt til privat konto, så arbeidet er svart. Det i seg selv er ikke greit.

    11. I dette tilfellet er disse to sidene 2-4 mennesker mot ca 50 da så sier seg selv. Dessuten er vel ikke fysisk vold greit uansett hvor mange sider det er av saken.

    12. Trist lesing. Takk til deg som deler Isabel, du har ryggrad. Et kikk på nettsiden får meg til å undres over at noen i det hele tatt kan vurdere å bruke firmaet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg