det skremmer meg

Reklame | nelly & luxbeauty

Åhh, hvor herlig er det ikke med helg, fininger? Det føles ordentlig deilig! Spesielt etter en uke full av inntrykk. Dessuten har det vært ganske hektisk.. Eller, starten av uken valgte jeg å ta det rolig og avlyse alt av innspillinger og jobb. Jeg behøvde det etter hendelsen som skjedde, så derfor tok jeg hensyn til mine egne behov. 

I går var det i hvert fall mye som skjedde! Men før jeg går inn på det, må jeg bare nevne hvor forferdelig dårlig hukommelse jeg har for tiden. Sånn helt oppriktig. Nå som jeg skal fortelle dere om dagen min, er jeg seriøst nødt til å sjekke kalenderen for å se hva jeg faktisk gjorde. Alt jeg vet er at det var skikkelig travelt fra morgen til kveld. Det skremmer meg i grunn veldig. Jeg sliter ikke noe med dårlig hukommelse til vanlig (noen sjeldne ganger, så klart – men ikke ofte). Lurer veldig på hva det kommer av? Jeg husket ikke mammas adresse en gang i helgen, og det er i hvert fall skummelt. Jeg vet jo inderlig godt hvor hun bor, men det forsvant bare totalt fra minnet. Noen som vet hva det kan komme av, eller som kan kjenne seg igjen? Del gjerne i kommentarfeltet.

Nå som jeg sjekket kalenderen husker jeg jo med en gang alt av hva gårsdagen bestod av, så det er i det minste betryggende haha. Gud, jeg føler jeg bare går på en eller annen slags autopilot for tiden.

I hvert fall.. I går startet jeg dagen hos frisøren (som jeg delte med dere i forrige innlegg), hvor jeg deretter kastet meg avgårde og kom noe forsinket til et møte. Der satt vi å planla den kommende uken, hvor jeg skal være bortreist. Det blir dog ikke bare ferie, men også en reise i forbindelse med jobb. For å være ærlig har jeg ikke mye tid til å “slappe av” på denne turen, men det gjør meg ingenting. Jeg elsker jo det jeg driver med og alle mulighetene jeg får, så det gleder meg så klart bare veldig! <3

Etter møtet var det på tide å dra til flinkeste neglteknikeren min (@luxbeauty på Instagram) hvor jeg fikk ordnet vacay-nails. Elsker å gå for poppy farger når jeg skal til tropen. Det blir så fint med en dyp tan! Vanligvis går jeg alltid for ombre når jeg er hjemme, så jeg er ganske sikker på at Quyen blir like stolt hver gang jeg skal ut å reise haha. 

Hvor fint? Elsker spesielt Chanel-detaljen. 💫 

BUKSER HER ⎟ LIGNENDE BODY HER (50% OFF) ⎟ LIGNENDE BLAZER HER ⎟ SKO NIKE ⎟ VESKE PRADA

Etter negltimen møtte jeg mamma og Jasmine i byen for å dra innom en salong for en behandling som dessverre ikke ble vellykket. Det irriterte meg grønn ettersom at det gjorde dødsvondt. Det var skikkelig bortkastet med tid, for absolutt ingenting. Blæh.

Vi dro videre til meg, hvor jeg hadde et telefonmøte, før vi omsider kom oss avgårde på en superkoselig aften. Jeg hadde nemlig invitert mamma og Jasmine ut på middag på Köd, ettersom at jeg reiser på søndag og derfor kommer til å savne de masse når jeg er bortreist. Dessuten er det sjeldent vi har kvalitetstid, bare vi tre. <3

Gårkveldens antrekk: topp her – bukser her

Mamma 💕 Ingenting gjør meg gladere enn å se henne smile. Verdens beste og sterkeste menneske!

YUMMIIII!!!

<3 <3 <3 Skulle ønske jeg hadde et bilde med Jasmine også fra i går kveld, men you know the drill… Hun avskyr kamera. 😂💁🏽

Jasmine overnattet hos meg, og vi avsluttet kvelden med jenteprat i sengen før vi omsider sovnet. Det var godt å ha henne her i natt.. Jeg liker ikke å sove alene overhodet nå for tiden, og det har resultert i at jeg har sovet alene én natt denne uken.. Jeg liker ikke følelsen av å være “avhengig” av å ha andre rundt meg, men jeg må bare innse at akkurat nå er det helt OK å være det. Heldigvis har jeg verdens beste familie som alltid er der, og som dessuten heller ikke bor langt unna. Mammas leilighet er legit 7 minutter i bil fra meg. Det er jeg evig takknemlig for.

Så slik så min torsdag ut.. ☺️ Jeg må dog få sjekket opp i dette med hukommelsen min. Det skremte meg at jeg på ekte måtte sjekke kalenderen for å huske. Det verste er at jeg ikke overdriver en gang. Det kan vel ikke være normalt, eller?

Jeg husker jeg hadde en skremmende opplevelse da jeg var rundt 16 år. Jeg hadde hatt samme bankkort og da selvfølgelig samme kode i nærmere to år. Plutselig en dag skulle jeg betale for lunsjen jeg kjøpte i storefri, og da stoppet det heeelt opp. Jeg kunne ikke minnes koden min. Det var helt blankt. Jeg trodde da at det bare var noe som skjedde der og da, og at jeg ville huske koden igjen etterhvert. Det gjorde jeg ikke. Det endte opp med at jeg måtte bestille nytt kort. Hvor rart?

Jeg sjekket aldri opp i det på den tiden – jeg tenkte egentlig bare at det var et engangstilfelle. Men nå merker jeg at det skjer igjen. Jeg må få sjekket opp i det, for det skremmer meg faktisk skikkelig..

28 kommentarer
    1. Det skjer meg og, det er som minnet blir slettet. Sykt ekkelt, men har skjønt det at hode kobler ut helt hvis det blir for mange tanker. Det er som en kortslutning i hodet 🤣. Prøv å ikke ha så mange tanker, om det går… Hehe. Ellers syns jeg du er helt fantastisk og helt rå! Stå på med alt du gjør for du gjør en fantastisk jobb, digger å følge med på det du gjør 💖🙏🏽

    2. Ta blodprøve hos legen. 😄 Samme skjedde med meg og da manglet jeg Jern og folat. Da blir du veldig glemsk og ør i hodet.

    3. Vil bare starte med å si at æ elske bloggen din! Synes du e så utrolig flink og fantastisk person ❤️ Det med hukommelse slit æ sjøl med ekstremt. Verre enn din grad til tider. Og som andre har nevnt så e det veldig lurt å ta kontakt med legen å ta prøver for å sjekke om du mangle nåkka. Men når du sjøl nevne i innlegget at du skal på «ferie» men jobb og ikke for å slappe av.. Så kan det være veldig linka til stress. E helt utrolig kossn kroppen reagere på stress. Har personlig opplevd store smerta i brystet pga stress. Så dra til legen, men vær enda flinkere å ta være på dæ sjøl ❤️

    4. Kanskje det kan være lurt og roe litt ned også?!? Du må huske å tenke på deg selv oppi alt med jobb <3 Vet ikke om det er derfor hukommelsen svikter, men du har jo gitt uttrykk for at du var veldig sliten en stund før turen du hadde med mammaen din.

    5. Det kan komme av stress. Regner med at du har mye å gjøre å mye å tenke på, så det kan være grunnen til at du blir litt glemsk. Jeg vet i hvert fall at jeg er sånn inni mellom som alene mor til tre😅

    6. Det er veldig vanlig å oppleve hukommelsestap eller problemer med korttidsminnet når du har vært utsatt for noe traumatisk, som hendelsen forrige uke der du var tilstede. Ville bare dele det så du kanskje forstår hvorfor <3 Er du forresten redd for å reise nå mtp viruset? Skal ut og reise selv og er liitt bekymret!

      1. Du kan fikse dine naturell neste gang vennen. Ikke se på neglene hennes om du ikke tåler det.

          1. Hva bryr det deg om de er naturlige eller om de er med farger? Hva godt får du ut av at hun har naturelle negler? Rare folk her i verden..

    7. Hei! Litt random spørsmål, men synes at du har så pen hud!!! Har du rutiner på hvordan du behandler ansiktet ditt? Vask, toner, serum, skrubb, ansiktskrem etc? Hva bruker du for å ha så fin ren og fin hud med naturlig glød i????🤩🤩❤️❤️Håper du svarer😁🥰🤞🏾

    8. Du trenger ikke være redd for det med hukommelsen. Alle har sånn innimellom. Det kalles jernteppe. Selektiv hukommelse. Helt vanlig i hektiske perioder.

    9. Hei
      Sjekk om du får i deg nok vitaminer etc.
      Du sier du nesten ikke spiser grønnsaker. Mangel på næringsstoffer kan være en årsak pluss stress…
      Bare et tips❤️

    10. Det blir sånn når man har for mye å gjøre, for mye å tenke på, man har det rett og slett for hektisk, alt går i ett.

    11. Har opplevd det samme. Hos meg var årsaken stress og overarbeidet. Rett og slett at jeg var på vei til å møte veggen. Var et faresignal før det smalt skikkelig til. Ro det ned, ta pause fra alt og slapp av.

    12. Når noe traumatisk skjer, så går gjerne kroppen i overlevelsesmodus, og beredskapsnivået går opp. Det vil si at den gir deg ikke plass til noe annet enn å tenke på. Det er veldig komplisert å forklare men tipset er å snakke om den vanskelige opplevelsen til andre eller en psykolog, for å bearbeide. Ønsker deg lykke til. ❤️

    13. B12 mangel gir hukommelsestap/dårlig hukommelse.
      Jeg sliter med lave verdier der selv å kan legit fortelle venna mine at jeg må fortelle de No å så fort de står klare til å høre så aner jeg ikke hva jeg skulle si eller snakket om 😂 i fjor skulle jeg knyte en knute å hadde glemt hvordan det gjordes 🤦‍♀️ så sjekk litt verdier tenker jeg 😊

    14. Skjer med meg når jeg ekstremt stresset og når jeg generelt er mye sliten over lang tid. Ellers er det lurt å sjekke vitaminer😊

    15. Det skjer med meg og!, meg meg er det ofte da og er bare 18…er bekymret selv, i sted så husket jeg ikke en gang at jeg tok av meg vottene mine mens jeg var på skitur

    16. Enig med de over. Traumer, stress, mangler på noe vitaminer etc… Sjekk det ut hos legen i hvert fall! <3<3<3

    17. Som flere sier så kan det komme av vitamin mangel. Jeg hadde tatt ett par blodprøver hos legen. Jeg sliter veldig med hukommelsen i en alder av 32, men det er først og fremst fordi jeg har hatt enormt mange anfall, der jeg var bevisstløs lenge + en hjernebetennelse i fjor. Så det er litt senskader. Men også fordi jeg mangler b12, folat, jern og d vitamin!

      Så en tur til legen hadde vært fint. Kos dere masse på ferie, sikkert godt for hodet å koble av litt.

    18. Grunnen til at du husker litt dårlig, kan veldig godt stamme fra alt stresset i det siste. Hjernen våres merker ikke forskjell på om vi stresser for å rekke butikken eller om vi blir jaget av villsvin. Det vil nok roe seg når stresset forsvinner 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg