DETTE SER JEG ETTER I BOLIGEN JEG SKAL KJØPE!

Herlighet så gøy at dere finner denne boligjakten min interessant! Det var jo det jeg håpet på, hehe. Jeg skulle nok delt mer og tatt dere med på reisen enda tidligere, men jeg har holdt kortene tett til brystet ettersom jeg ville komme med et boligkjøp som et overraskelse typ. Jeg ser jo nå at det egentlig var en dårlig idé, for dere synes jo tydeligvis at det er spennende å få være med på prosessen underveis!  Jeg fikk et godt forslag om jeg ikke kunne dele kravene jeg har på en eventuell leilighet og fortelle mer konkret hva jeg faktisk ser etter. Det syntes jeg var en super god idé, så her kommer det innlegget! Ps. Jeg elsker når dere hjelper meg med bloggidéer, det er alltid like gøy. <3

DETTE SER JEG ETTER I EN BOLIG

1. Minst to soverom. Jeg er nødt til å ha det, da jeg har så utrolig mye klær at jeg ønsker å ha et walk in closet som jeg da ser for meg at det ene soverommet skal brukes til. Det har alltid vært en drøm, så når jeg først skal kjøpe bolig er det ingen snakk annet. Hehe!

2. Balkong! Dette er ikke et muuuust must, men det hadde vært veldig greit. Jeg har dog vært på visninger der balkong ikke har funnets, så det handler ikke om liv og død sånn egentlig. Men som sagt: det hadde vært et stort pluss, og jeg foretrekker å ha en balkong.

3. Romslig bad. Jeg hater når badet er skikkelig lite, så det ønsker jeg ikke. Aller helst vil jeg ha plass til badekar også, men det får vi se om blir til en realitet. Jeg har jo badekar nå, og det er skiiiikkelig digg!!

4. Store vindu! Helst slik som jeg har nå. Jeg er avhengig av at det kommer mye lys inn i leiligheten, så dette punktet er veldig viktig for meg.

5. Nå er det helt blankt hos meg, men jeg skal prøve å forklare til tross for at jeg ikke husker selve ordet. Dere vet sånn “mønster” rundt veggen oppe i taket, og en sånn rund greie i midten av taket der en lyskrone kan henge? Herregud, dette er jo helt tullete men jeg klarer virkelig ikke å komme på hva det heter nå i farten haha. Help!! Håper det ga mening. Jeg har det i leiligheten jeg bor i nå, i hvert fall.

6. Av en eller annen grunn er jeg veldig opphengt i hvordan fasaden ser ut. Dette synes jo megleren min er litt teit haha, og det skjønner jeg, men jeg synes det er viktig at selve leilighetskomplekset ser bra ut på utsiden. Skjønner dere nå hva jeg mener med at jeg er fryktelig kresen…?

7. Romslig og fint kjøkken! Her vet jeg jo at jeg kan renovere så mye jeg vil, så hvordan selve kjøkkenet ser ut er egentlig ikke så nøye. Det er ikke så dyrt å bytte ut har jeg skjønt.

8. Lav fellesgjeld!

9. Beliggenhet! Dette er super viktig, så klart. Beliggenhet kan man liksom ikke gjøre noe med, så det er utrolig viktig for meg at leiligheten er i et området jeg trives i og som jeg føler meg trygg i.

38 kommentarer
    1. Rosett heter den tingen i taket.
      Dette er noe du får kjøpt på mange forskjellige steder. Da kan du også kjøpe en lysekrone etter eget ønske.
      For og si det sånn. Du kan ha rosetter i taket på så mange rom du selv ønsker 😉

    2. Hei,

      Jeg har vært eiendomsmegler i mer enn tredve -30- år, og svaret er Lambertseter. Dingsene i taket “stukkatur” får du nok ikke, men du får flotte omgivelser, Lambertseter senter som har absolutt alt du trenger, faste gode vaktmestre (det er viktig for et godt bomiljø!), 15 min med t-bane til sentrum og relativt billig med taxi hjem fra byen. OBOS er forretningsfører, økonomien i borettslagene er veldig bra – så dette er det jeg har anbefalt mine barn, og som min far anbefalte meg da jeg flyttet hjemmefra. Ta gjerne kontakt om du ønsker gratis råd!

    3. E enig på vældi mange pungt sjøll 🙂 <3

      Må også vite kordan det ser ut utvendig før e det stygt fløtte æ ikje dit.. hahah hoff 😂 Det e teit ja…

    4. Hehe søting, tror du mener rosett i taket som lysekrona kan henge i❤️ Det kan du faktisk få kjøpt og satt i taket, så det er også noe du kan gjøre noe med etterpå.
      Og det rundt veggene, mener du lister? Om det er slike jeg tror du mener kan det også fikses i ettertid😃

      Høres ut som om du kommer til å få en nydelig leilighet, og du har ikke så store krav. Har nesten alle disse på min liste, bare at budsjettet nok er en del lavere🙈

    5. 1. Bra
      2. Bra
      3. Bra
      4. Bra
      5. Stukkatur, heter det, og man kan kjøpe det og feste det på
      6. Bra
      7. Bra
      8. Ikke kjøp andelsleilighet!!! Det gir mindre frihet med fremleie hvis du skal bo et andet sted i fremtiden.
      9. Bra

    6. Er det ikke rosetter det heter? Tror faktisk man kan få kjøpt det. Er selv på jakt etter ny leilighet. Blir andre boligen, og jeg skjønner godt hvorfor du er kresen. Er kresen selv på hva jeg vil ha nå. Også område har mye å si, for meg og samboeren min blir det jo med tanke på at et barn skal vokse opp der senere. Vil også helst bli i Oslo. Bad og kjøkken er også viktig, og jeg må ha god plass på begge. I dag har vi et lite bad, og man blir gal til slutt. Så er virkelig klar for å finne drømmeboligen nå. Og ja, helt enig med deg i fasaden, haha. Boligjakt er så spennende og skummelt. Ønsker deg masse lykke til 🙂

    7. Tror du tar litt feil, kjøkken er det dyreste å pusse opp faktisk, med mindre du kjøper det minste, billigste og styggeste IKEA har…. skal du ha kvalitets kjøkken må du regne med å punge ut godt over 50 000:) vårt kostet 200 000 ish

    8. Lykke til med boligjakten! Kjøpte selv min første leilighet i fjor når jeg nettopp hadde blitt 20, det er en skikkelig god følelse – spesielt når man får det til på egenhånd etter mye hardt arbeid og livslang sparing for min del. Gled deg til du står med nøklene i hånda, da er alt verdt det 🙂

    9. Høres ut som om du bor i drømmeleiligheten?🤔 ikke mulig å få kjøpt den?
      Hvis ikke selger/solgte jo nettopp Lene Orvik det som det virker som du er på jakt etter..vet ikke om den ble solgt?

    10. Anbefaler deg virkelig å kjøpe et romslig oppussingsobjekt. Ikke bare vil du spare på selve boligprisen, men du kan etter på heller bruke penger og pusse den opp akkurat som du vil. Slik som å ha et fint tak med chandelier i midten, det var vel det ordet du tenkte på?
      Synes det er utrolig spennende å være med på din boligjakt. Jeg har aaaaaldri kommentert et blogginnlegg før, men jeg elsker alt ved hus og designing så følte for å legge igjen litt tips.

      Som du nevnte tidligere vil du også tenke på hva du kan selge den for i fremtida, kjøper du et oppussingsobjekt(det vil si en leilighet eller hus som ikke er nyoppusset og perfekt) så sparer du myyyye penger på boligprisen. Bruker du minst 4-500000 på boligen i etterkant stiger boligprisen over 1 mill om noen få år. Ikke minst stiger prisen med engang du har pusset den ferdig! Ventetiden vil være der, men det vil være såå verdt det. For da kan du designe alt. Nyoppusset leiligheter koster som oftest mange hundre tusen mer, og de hundre tusen kan du heller bruke på å gjøre den unik for deg.

      Og hvis du tenker nå hvordan skal jeg få det taket osv, ikke tenk på det. Du kan få ting akkurat som du vil bare du finner riktig ressursperson, sannheten er at så mye som du er opptatt av din bolig vil du klare det heeeelt fint på egenhånd også med litt hjelp.

      Ta gjerne kontakt om du vil prate om det mer.

      Hilsen en som elsker alt om bolig!

    11. Kjøkken og bad er sinnsykt dyrt å bytte ut, må sikker ute med 500tusen, men det kan jo være der ikke er et problem da.

    12. Jeg tenker at stukkatur i taket og fint kjøkken kan man fikse selv, om leiligheten har alt det andre du ser etter kan du se bort fra hvordan interiøret er – man kan alltids rive vegger, skifte gulv og male.

      Det man ikke får gjort så mye med derimot er beliggenhet, store vinduer, balkong og fasade – disse bør være øverst på prioriteringslisten, også kan man vike for det andre. Man kan få selv den styggeste leiligheten til å se ut som en perle, MEN da må den også ha et godt utgangspunkt, et potensiale!

    13. Hvilken størrelse har du i Gucci-beltet? Tenker å bestille selv, men skjønner ikke helt størrelseguiden.. Er 75cm rundt midjen, hvilken størrelse ville du da ha valgt?

    14. Så gøy at du har bestemt deg for å kjøpe leilighet. Fornuftig valg! Syns ikke at du er kresen.

      Vil du ha leilighet med original takrosett og stukkatur, så finner du det i de gamle bydelene i Oslo som f.eks Frogner/Bygdø Allé, Gamlebyen, Grünerløkka, Torshov etc. Ellers er det firma som selger rosetter og lister i den gamle stilen, men jeg syns ikke det blir helt det samme.

      Om man har økonomi til det (noe jeg er sikker på at du har) kan man enkelte steder endre på romløsninger slik at man får drømmeleiligheten.
      Tenk muligheter når du går på visninger og husk at det meste kan gjøres noe med. Ta med deg fagmann på visning. Ellers finnes lister på nett med en haug med punkter på ting som burde sjekkes. De fleste bruker altfor kort tid på visninger.

      Ønsker deg lykke til!

      Gleder meg til å se hva du ender opp med.

      Klem fra ei som er over gjennomsnittet interessert i alt som har med boligkjøp/salg å gjøre. 😄

    15. Haha kjenner meg igjen med det med fasaden. Har droppet å gå på visninger basert på at fasaden er stygg😂

    16. Kan du inte se om du hittar något nybyggt? Alltså som du kan köpa och designa litt selv.. hvordan är budgeten din? Og vart trenger du att köpa? Vilken del av Oslo? Eller är de still Oslo du bor i?

    17. Hva med innsyn? Altså å ikke bo på bakkeplan. Du er jo ganske kjent, så folk kan sikkert bli pågående hvis de finner ut hvor du flytter. Masse lykke til!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg