DETTE SPISER JEG I KARANTENE

quarantine life

Vi vet alle at jeg er ubrukelig på kjøkkenet. Jeg liker ikke å lage mat. Faktisk synes jeg det er gørrkjedelig… Jeg prøvde meg jo på en kremet kyllingpasta i min seneste vlogg på YouTube, og resultatet ble jo – overraskende nok – veldig bra! MEN, det var likevel ikke noe jeg koste meg med, akkurat… Må Gud hjelpe min fremtidige mann og barn. Heh…

Dette er jo naturligvis et problem for meg i disse tider… Jeg bor jo alene og sitter derfor ensom i karantene. Jeg må jo få i meg mat. Vanligvis pleier jeg å spise mye ute, og/eller bestille Foodora. Men jeg har bestemt meg for å spise mat jeg har i kjøleskapet, og ikke bruke masse unødvendige penger på takeaway nå som jeg er “innestengt” her hjemme.

Jeg tenkte at det kunne være interessant å vise dere hva jeg har spist disse dagene. I dag er min fjerde dag i karantene, forresten. Og dere? Ikke døm meg… Fy faen så trist mat jeg har spist, faktisk… Hahaha!!

Frokost går alltid i det samme for meg! Baguetter i ovnen, kalkunpålegg, brelett og norvegia. Yumsi!! Savner egg da, men det har jeg ikke i kjøleskapet…

For to dager siden leverte familien mammas hjemmelaga middag på døren til meg. Så sjukt godt!! Ris og en lammegryte, typ. Mums!

Ingefærshot! Èn om dagen! Jeg kjøpte en stor flaske på Coop for en stund siden, og den er veldig god!

Kalkunpølser i brød. Min guilty pleasure!

Jeg ELSKER!!!

Hahaha, dere lovde å ikke le….

Snacks må til, og snacks har det blitt mye av. 😎

Kidsa handla for meg første dagen jeg kom hjem, og når de skulle levere handelen hadde de kjøpt Mccern til oss alle tre. Hjertet mitt ass.. FOR noen omsorgsfulle, omtenksomme og fantastisk gode søsken jeg har. Er så stolt over de!! Slik ble daten vår da… Litt trist, men vi tar virkelig karantenen på fulleste alvor. <3

30 kommentarer
        1. Hu gnåle jo alltid om at maten hennes er kjedelig og syns det er så morsomt
          Maten hennes er jo ikke kjedeligere enn noen andre sin

    1. Anbefaler deg å ta utgangspunkt i en ingrediens du er veldig glad i og søke etter oppskrifter med den som hovedingrediens. Kanskje litt mer motiverende å lage da? Feks pølse – pølse i brød og pølsegryte, pølse med potetmos, pytt i panne, pølse-wok osv

    2. Ser godt ut 💖

      Husk og luft leiligheta når du e færdi me karantene, så ikje familien din får det når dæm kjæm på besøk 💖

      Ellers kan dæm bli “smetta” og det vil du ikje 🙂

      Klæm 💖

    3. Er det en gang du burde invistere i å bestille mat, så er det jo nå, for å støtte bedrifter etc. Så da hadde jeg heller valgt å bli flinkere til å lage mat sjæl ved en senere anledning, med tanke på at du faktisk er en av de som kan ta seg råd til å spise “ute” <3

    4. Hehe har vel allverdens tid til å forske med mat nå i disse tider🤪 likte ikke å lage mat selv heller, og gjorde det ikke før fyllte 20 år 🥴 men det som skulle til var å bli student, og deretter bli påtvunget til å lage god og billig mat. Når man først har lært det så blir det mye gøyere 😂 men som sagt har jeg også spist mye billig let mat i det siste. Formaggio fra First Price er relativt god mtp. pris 😂 og jeg er sær når det kommer til pasta. Liker vanligvis kun pasta carbonara 🙈🙉 Så ja prøv deg frem kan jeg anbefale. Begynn i det små 😊 Hva med å mikse seg en enkel salat. Det er jo så digg 😍 Viktig å få i seg litt næring også 🙉 lykke til i disse corona-dager🥰

    5. Så bra du tar karantene så seriøst <3 tror ikke det er så mange som er så nøye med det dessverre… syns maten ser grei ut, er mye det jeg spiser til vanlig haha

      Hvor har du kjøpt det fine maleriet av sjiraffen? Det du la ut på snap 🦒

    6. Haha, nydelig. Elsker at du kjører din egen stil på matfronten, godt å se at det er noen som ikke lar seg påvirke av alt «presset» rundt det å være supersunn heletiden. Selv om det ikke er en optimal matplan støtter jeg den fullt ut da dette er ditt liv og det er kun du som bestemmer. God helg!

    7. Ikke mye karantenealvor når du henger rundt folk som er ute blandt andre når handler for deg. Vet du egentlig hva karantere er?

    8. Helt fantastisk at dere fikk se hverandre litt da! Selv om det er noen meter i mellom dere, er det jo sååå mye bedre enn ingenting! Koselig! <3<3<3

    9. Skjønner ikke at du kan ha så dårlig kosthold som 25 åring! Det er ikke slik at du må spise supersunt, men herregud du spiser jo ikke en eneste grønnsak? 😳

      Det kan umulig være bra for deg i lengden! Det er egentlig ganske barnslig å ha skryte over så dårlig kosthold også, hva skal du servere dine fremtidige barn? De kommer jo til å slite med vitaminmangel 😱

      Mener ikke å være slem fordi jeg syns du er kul, men riktig mat er viktig!

      1. Helsefanatiker delux, eller ? Hvorfor bryr du deg, og hvem har sagt at det er obligatorisk å få “fremtidige barn?’

        1. Det skrev hun selv i innlegget sitt «Gud hjelpe min fremtidige mann og barn» 🤷🏻‍♀️

          Btw; elendig kosthold!! Ikke nok med at du ikke er ute i frisk luft, men du tilfører ikke kroppen din verken fisk eller grønnsaker/frukt?? Lykke til i fremtiden med det kostholdet der 👍🏻

    10. Vil tipse deg om en bra serie. The 100 på netflix er ganske bra. Kanskje ikke helt din stil men den er veldig spennende.

    11. Er det godt med salt oppå osten? Aldri prøvd før, men kanskje morsomt. Mye rart man oppdager når man er i karantene.

    12. All respekt for deg Isabel som tar dette på alvor!. Kjenner det i hjerterota at det er godt at du og forhåpentligvis andre også tenker slik som du gjør i denne situasjonen vi er i nå. Det er nå vi må tenke på hverandre og ta vare på hverandre<3
      Stå på, du er god!!

    13. ja det er faktisk nå man skal bestille mat hjem. resturantene sliter kjempe mye. Mange må stenge. Sjekk ut hashtaggen #supportyourlocalbusiness og #saveourjobs

    14. Hei. De neglene det er potensielle smittebomber for andre ,veldig uhygienisk ! Du vil aldri klare å holde de rene nok,det kan jeg garantere. I disse tider bør alle fjerne sånne lange bakteriebomber !! For alles skyld !

    15. Hei! Jeg var på matkurs på kulinarisk akademi for noen måneder siden, og det var helt siiinnsykt gøy! De fleste instruktørene/kokkene har vært med på kokkelandslaget, og man får utrolig god oppfølging i løpet av kvelden 🙂 Man blir kanskje ikke master-chef etter bare ett kurs, men jeg syns hvertfall at jeg lærte utrooolig mye på den ene kvelden + at jeg fikk masse bra inspo!
      Så det kan du jo kanskje sjekke ut 😀 (Og ta med noen venner, da blir det ekstra gøy!)

    16. Hei Isabel!
      For deg som er så glad i pølser i brød, men ikke er så glad i lage mat kan jeg anbefale denne retten: https://www.godt.no/oppskrift/3181/gratinerte-poelser som er ovnsgratinerte pølser! Man trenger bare å legge pølser i brød med ost på toppen i ildfast form, slenge det i ovnen også ta på det tilbehøret man ønsker til slutt – veldig godt og enkelt 😀 Ha en fin dag videre solstråle!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg