EN ENORM HELGEHANDEL

Jeg har blitt besatt av å ha et fylt kjøleskap til alle tider, så nå når helgen kom måtte jeg selvfølgelig dra på en real helgehandel for å fylle på både godteskuffen og kjøleskapet. Det gir meg en så sinnsykt deilig tilfredstillende følelse. Bare det å kunne gå i matbutikken og plukke med meg hva enn jeg har lyst på, uten å måtte tenke på pris er ingen selvfølge for meg. Det er ikke slik jeg vokste opp. Vi måtte alltid gå for de billigste variantene, og som oftest kunne ikke søsteren min og jeg få det brødet eller pålegget vi ønsket, fordi det var for dyrt. Jeg husker hvordan jeg drømte om å kunne gå på butikken og fylle opp en svær handlevogn med alt jeg hadde lyst på. Den drømmen virket fjern når jeg var liten, og lite visste jeg om at jeg kom til å kunne gjøre det senere i livet. Det er de små tingene der som gjør at man setter ting i perspektiv og ikke tar ting for gitt. Jeg kommer alltid til å føle på den lykkefølelsen når jeg storhandler. Det er det beste jeg vet. <3

Ikke bare får jeg den følelsen når jeg kan handle til meg selv, men spesielt når jeg kan gjøre det for mamma og familien min. Jeg kan nesten ikke snakke om det, før jeg kjenner øynene mine blir tårevåte. Jeg er så ydmyk og takknemlig for at jeg har den muligheten nå, for både familien min sin skyld og for min. Jeg kommer aldri til å bli “vandt” til den friheten, tror jeg. Og jeg kommer uten tvil aldri til å ta det for gitt. Aldri.

Nå sporet jeg ganske så av her, for jeg skulle egentlig bare vise dere helgehandelen min haha. Men nå fikk dere litt tanker i tillegg. <3 Heeeer er i hvert fall hva jeg handlet denne gangen!

23 kommentarer
    1. Ååå så herlig! Kjenner selv på den følelsen av frihet. Vi spiste ofte brødskiver til middag i oppveksten, og nå har jeg mye større frihet. Fortsatt ganske begrenset, men jeg har det jeg trenger, og en del av det jeg vil. Kjøpte også vafler i dag, forresten! Blir digg lørdagskos! Glemte kjøpe pålegg til vaflene, da.. får improvisere 🤣 god helg, kjære deg 💙

    2. Åh kjenner meg så igjen❤️ På det værste hadde vi sukker på brødskiva da vi ikke hadde råd til pålegg og det var det eneste vi hadde💔 Man lærer å sette pris på de små tingene når man har vært på bånn 😘

    3. Istedefor dentasticks anbefaler jeg heller noen små tygge bein med kjøtt rundt ellerno sånt,😁 for dentasticks er mykere, så ikke like kløe dempende som ordentlige bein. Prøv evt griseøre/grisehale, det er noe de fleste bikkjer elsker ❤️ har en husky på 4 mndr selv, og hun klør så ekstremt i tenna om dagen selv🙈

    4. Kjenner meg igjen jeg også:) har du forresten fokus på matsvinn? Spiser du opp alt du kjøper? Der er jeg ikke den flinkeste selv, men jeg prøver.

    5. Hei! Så fint å lesa at du sette pris på sånne ting så folk flest kanskje ser på som “småting”! Blir så glae på dine vegne å stolte sjøl om eg ikkje kjenne deg!

      He vokst opp med uføretrygda foreldre (pappa døa når eg va 6 år) så vett koss de e å vri på kvær einaste krona. Nå sitte eg sjøl høygravide å slide med samme driden. En mann på aap og ingen mulighet te å komma seg ut i jobb (uføre vil ta opp te 4 år seie di) som vill sei at heila lønnå mi må monna begge oss å snart en baby. Føle me he roda oss inn i en dårlig sirkel me lån osv som me aldri komme udav.. drømmen he allti våre å eia noge, men ser ingen lys i tunellen der lenger. Prøve å tenka at kjærlighet betyr mest uansitt, men tanken på å måtta sei nei te pålegge sønnen min vil ha fordi eg ikkje har råd, knuse hjerta mitt..

      Godt å sjå at ting kan bli bedre! Jer et lide håp!! Takk for at du dele å vise at live ikkje allti e en dans på rose for alle. Å at alle ikkje alltid he et godt utgangspunkt i live, men at ting kan endrast uansitt!
      Ha ei strålandes helg!

    6. Pleier du å handle inne matvarer til mor og familie også?😊🦋hvor ofte og kan du vise den mathandel eventuelt også☺️❤️

    7. Har nettopp sett ukas episoder av Isabel, og jeg gråter enda…fy søren så tøff du er Isabel!! ❤️ Og for et godt forbilde du er!! ❤️ Du fortjener virkelig alt godt her i livet, jeg heier skikkelig på deg 🌟
      Sender deg også en klem

    8. Kjære Isabel. I kveld ser jeg episoden der dere reiser til Randaberg. Sitter her og gråter, kan kjenne smerten i dine beskrivelser, det må ha vært helt grusomt for dere. Får lyst å gi dere en god klem alle tre😭❤️ Samtidig unner jeg dere alt dere har i dag, så velfortjent, VIRKELIG! Og dette har du jobbet så sinnsykt hardt for. Ønsker dere all lykke og blir så rørt av båndet dere har som familie❤️ Du er en fin person

    9. heiiii😍😍 lurte på om du spiste no form for gris aldri sett deg kjøpe noe form av gris derfor, med tanke på at du ikke er muslim! for senest forrige uke kjøpte du kalkunbacon og ikke vanlig så lurte på om det var en grunn🥰

    10. Hei Isabel! Har villet skrive denne meldingen til deg lenge nå, men alltid tenkt at du sikkert ikke får det med deg pga et hav av kommentarer. Men nå syns jeg du fortjener å høre det. Hvor fantastisk modig du og din søster var som kom dere ut av et helvete i så ung alder. Jeg er også fra Irak og vokste opp i et hjem preget av krigstraumer som førte til sinne og vold som gikk verst utover ungene. De andre voksne i bildet, like redde som ungene, beskyttet oss aldri. Jeg var redd og er fortsatt redd den dag idag. Jeg fyller straks 30, og kom meg ikke ut før jeg var 20 år. Jeg har, som deg, “startet” på nytt, prøver hvertfall, men er fortsatt jævlig preget. Jeg bestilte boken din i det den kom ut, og har fortsatt ikke klart å lese den ut, fordi den er så ærlig og den er så jævlig vond. Håper en dag at jeg kan jobbe med traumene på samme måte som deg og familien din og at jeg klarer å lese ut boka. Fordi det er faktisk en happy ending. Ville også si at jeg unner deg all den suksessen du har nå og enda mer i fremtiden! Du er et fantastisk forbilde og et tvers igjennom godt menneske <3

    11. Det er fint at du kan handle uten å tenke på pris, men ville det ikke vært mere lønnsomt for lommeboken og miljø dersom man faktisk tenkte litt på det? Her handler jeg en gang i måneden for 3000,- det er da varer til meg, samboer og to barn. Jeg planlegger middager og lager alt hjemmelaget. Ser du kjøper svindyre kyllingfileter hver gang, man kan kjøpe litt billigere med mere i posen som smaker nøyaktig det samme om man kikker litt. Samme gjelder type butikk, det finnes jo så mange butikker som er billigere enn akkurat Coop. Mere for pengene er vel ikke akkurat noe negativt? 🙂 Over til et annet spørsmål, lager du noen gang ting fra bunnen selv? Ser der alltid er mye Toro, ferdige kjøttkaker osv..

    12. Hei 🙂 fin handling. Har bare ett tips, dentastix er bortkasta penger og ikke bra for hunden i det hele tatt. Det er nesten bedre å knekke den opp å gi som godbit. Kjøp hunden din en tannbørst, gjerne en vanlig til babyer, og puss tenna på den hver dag. Med vann eller tannkrem😅 De blir fort vant til det, det er som med barn, litt trass i starten😂

    13. Det er så utrolig inspirerende å se andres storhandel når du prøver å planlegge ukas middager, takk for at du deler 😊
      I min oppvekst hadde jeg alltid inntrykk av at vi var blandt de velstående, de første som hadde tv, TV-spill, videoer og pc, å blandt de få som dro på kule ferier hvert år. Likevel hadde vi ikke halvparten av hva vi har nå, og vi sparte hele tiden. Vi fikk ikke alt slags plastikkleker, sjokoladepålegg en sjelden gang, og godteri kun i helgene.
      Tror mange av oss kunne vært rikere med å tenke mer over og prioritere bedre, meg selv inkludert.
      Vi har det så godt at vi ikke skjønner det selv nå i dag.

    14. Mååå bare sei at du e faktastisk 😍
      Blei heilt rørt av og se på serien din.
      Nå har eg bodd på randaberg i 3 år, åg såg du e herifra, synes d va litt ekstra kult 😉
      Havna i barneverne sjøl, så synes du e veeeeeelig møje og se opp te☺️ Har sje klart meg lika bra så deg, men kansje ein dag så blir d någe ud av mg åg.. du har jo klart det fordetom alt va imot deg. Åg det synes eg e så kult at du vise og seie ☺️ Så STÅ PÅ!!! Du e driiiiid råe 😍☺️😃

    15. Ikke kjøp ting til hunden din på dagligvarebutikken. Vet ikke om det er der du kjøper det, men bare sånn at du er ops på det. Jeg jobbet i en hundebarnehage og vi hadde butikk der også, og du får så mye bedre godteri og for til hunden din på sånne steder. Hunder skal helst ikke ha korn eller mais i foret sitt.

    16. Kan du legge ut oppskrift på den kyllingpasta-retten som er i slutten av vloggen fra 16. august (“en stor dag for både han og meg”? Ser sååå digg ut!

    17. Helt ærlig; vi kan ikke kalle det der å lage mat..Varme ferdige kjøttkaker og blande vann og pulver for å lage saus. Dette gjør du like enkelt fra bunnen av. Bare prøv og se. Det smaker mye bedre også. Pannekakerøre og vaffelrøre er jo superenkelt å røre sammen. Ikke kjøp det på pose er du grei. Det går like fort å røre sammen egg, mel og melk. Da slipper du alt saltet som er i halvfabrikata også. Kan du ikke gå foran som et godt eksempel og inspirere andre unge til å lage enkel mat fra bunnen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg