EN OPPDATERING

Hei dere <3

Fire dager senere, og formen er like ræva som den var sist jeg oppdaterte bloggen. Nå er jeg sengeliggende den fjerde dagen. Huff.. dette er ikke noe gøy.

Alt jeg har gjort disse dagene er å ligge i sengen fra morgen til kveld, knaske på halspastiller, ta smertestillende, drikke vann, prøve å tvinge i meg litt mat, sove, facetime med familien, sove, facetime enda litt mer med familien, for og så sove enda mer..

Jeg får hele tiden meldinger av dere på sosiale medier samt bekymringer her i kommentarfeltet. Jeg vil bare takke for omtanken og fortelle dere hvor fint det er å se hvor mye dere bryr dere. Fy søren så heldig jeg er!

Denne situasjonen gjør bare alt så mye mer «ekte» for meg. Ekte og absurd. For hadde jeg hatt influensa og alle de symptomene jeg har nå for et par måneder siden, hadde jeg neppe tenkt noe mer over det. Ei hadde heller familie, venner og dere blitt bekymret. I hvert fall ikke blitt engstelig. Men nå? Jeg er bekymret. Ikke for min egen helse, men på min mammas vegner. Jeg har vært mye hjemme hos familien i det siste, og om det nå er slik at jeg har viruset, er det stor sjanse for at jeg har dratt det med meg hjem til dem. Lillesøsteren min sov dessuten over hos meg fra onsdag til fredag forrige uke..

Jeg var så flink å oppholdt karantenen i to uker når jeg kom hjem fra Sri Lanka for noen uker siden. Når den var over, holdt jeg meg til de anbefalingene myndighetene har kommet med. Blant annet at man kan omgås med fem personer og ikke unødvendige besøk. 

Det har jeg uten tvil tatt hensyn til og forholdt meg til. Jeg har bare omgåts familien samt to kollegaer (på grunn av jobb) siden jeg kom ut av karantenen. Likevel føler jeg skikkelig på dårlig samvittighet, om det nå er slik at det finnes en mulighet for at jeg bærer på viruset. Jeg angrer på at jeg har vært med familien. Det finnes en mulighet for at jeg bærer på viruset, og den forferdelig dårlige samvittigheten jeg kommer til å få dersom noen der hjemme blir syke nå, kommer til å tære noe ekstremt på meg. Huff, jeg vil ikke en gang tenke på det..

Jeg krysser alle fingrer for at det ikke er tilfelle. Jeg håper inderlig at dette bare er en vanlig influensa og at det går smertefritt for seg for alle rundt meg. Men det er bare så sjukt hvordan dette viruset påvirker ens psyke. Jeg er så engstelig for mammas skyld, som er i risikogruppen grunnet astma.

Jeg ringer og sjekker inn med familien flere ganger daglig for å høre om de har kjent på noe som helst. Sidra er frisk og rask, normal temperatur og føler ikke på noe som helst. Det samme med resten av familien min, samt mine to kollegaer. Takk og lov! ❤️

Jeg er fortsatt veldig dårlig, men håper det snart blir bedre. Dette burde vel ha vært peaken, tenker jeg?

Mange av dere har anbefalt meg å ringe koronatelefonen for å sjekke mulighetene for å ta en test, så det gjorde jeg tidligere i dag. Dessverre ble svaret som forventet. Jeg er ung, har ingen kroniske sykdommer og jobber ikke i helsevesenet. Jeg har så klart full forståelse og respekterer at de først og fremst må prioritere de som er i risikogruppen og de som jobber innen helsevesenet først. Men ettersom at mamma er i risikogruppen og jeg har tilbrakt veldig mye tid sammen med henne i det siste i tillegg til at jeg hare vært ute å reist, blir jeg veldig engstelig og skulle selvfølgelig ønske at jeg kunne få testet meg grunnet det. Det hadde hjulpet veldig på både psyken min, men også kunnet gitt oss en heads up for mammas del OM det nå er viruset jeg bærer på (som jeg håper ikke er tilfelle).

Så sånn ser det altså ut for min del akkurat nå.. Jeg som aldri vanligvis blir syk heller, dere.. så typisk min flaks.

Jeg håper at dette kan gi alle dere som leser enda en påminnelse om hvor viktig det er å ta hensyn til reglene myndighetene har pålagt oss, og at vi alle tar denne «offentlige dugnaden» på fulleste alvor.. <3

Igjen, tusen takk for alle fine meldinger og kommentarer. Dere er virkelig de fineste, mest omtenksomme og mest støttende menneskene jeg vet om. Tusen, tusen takk!

59 kommentarer
    1. Håper du får testet deg. Du kom jo fra utlandet så sikkert mulig å få det på flyplasser etc. Ellers ønsker jeg deg riktig god bedring. Ta vare på deg selv♥️

        1. Hei, vil bare fortelle deg at du kan fortsatt teste deg hvis du forteller dem at du har vært med familien din og moren din er i risikogruppen. Hvis du bærer på viruset er det jo stor sannsynlighet for at de du har vært med også har det.. synes du bør ringe og høre med dem igjen. Fortell at du er beskymret for din mor som er i risikogruppen

    2. Kan du ikke bare se på dette som corona og holde avstand en stund fra folk etter du har blitt frisk?
      Er jo det alle snakket om i forrige innlegg

    3. Hei, Isabel. Først vil jeg ønske deg god bedring! Du burde teste deg slik at du får svar på om det er corona eller ikke. Du vil føle deg
      mer «lettet» over prøvesvarene uansett hva du vil få i svar, med tanke på alle bekymringene dine. ❤️

    4. Vet ikke om du har misforstått, men poenget er at man ikke skal omgås med mer enn 5 personer i samme rom, ikke at man kan velge 5 personer man kan omgår med så mye man vil, man skal jo uansett holde avstand til alle. Det er litt dumt at du har hatt kamerateam inne i leiligheten som hele familien din også har vært i. No hate, vi må bare alle være forsiktig. Håper du blir frisk snart❤️

    5. God bedring fine du!❤ Skjønner at du er fortvilet. Jeg hadde samme symptomer en stund tilbake og kjente på frykten for å ha smitta mine nærmeste, men det var kun vanlig influensa. Håper du blir raskt bedre og satser på at det ikke er noe korona🥰

    6. Isabell. Diaré er ikke endel av vanlig influensa. Jeg hadde dette for 3 uker siden, altså viruset. Jeg er ung som deg, ingen underliggende sykdommer. Jeg var syk i 7 dager, 100% sengeliggende i minst 5-6, hadde ingen appetitt eller matlyst på mist 4 dager før jeg kunne begynne å spise normalt igjen eller faktisk nyte av mat. Jeg prøver ikke å gjøre deg mer bekymret. Men i og med at du har vært i utlandet burde du ringe koronatelefonen og forklare en gang til at du har vært utenomlands og at det egt er litt viktig at du får testet deg så at alle du har vært i kontakt med og alle steder du har vært iløpet av iallefall 2 siste ukene (ja jeg sier 2, fordi du var på jo på fly og flyplass) blir medviten at du er smittet og at de også må inn i karantene (om de ikke noen av de allerede er blitt syke da…).
      Dette er eksakt det helsevesenet feiler med å ikke gi «unge/friske» tilgang til test, spesielt folk som nettopp har kommet hjem fra utlandet. Dette er også grunnen til at viruset ikke kommer til å dø ut så fort som vi vil pga det er så ekstremt mange som har viruset uten å bli testet, uten symptomer o s v også går de og bærer rundt på dette uten å selv vite også plutselig har de smittet en hel del mennesker, som videre smittet en hel del til mennesker.

      1. Hei😊 Ville bare informere om at diaré oppstår noen ganger ved influensa, men sjeldent ved corona. Så det betyr nødvendigvis ikke at hun har corona. På fhi sine sider finnes en liste over symptomer over influensa og corona. Masse god bedring Isabel❤️

        1. Influensasesongen er over. Det er fordi mennesker over hele verden nå holder avstand og det la en demper for hele influensaen. Isabell er nødt til å tenke at det er corona hun er smittet av,og deretter ts ALLE forhåndsregler det medfører, testet eller ei. Kan også opplyse om at diare kan oppstå ved både influensa, corona, ved å spise dårlig mat, ved norovirus eller helt tilfeldig. Diare er helt normalt fra tid til annen. Men symptomer som feber, tørrhoste, verk i kroppen, generelt dårlig allmenntilstand og vond hals skal man i disse dager ta svært seriøst, og sjansen for at det er korona er svært stor. Uansett annen sykdom eller korona skal Isabell nå isolere seg, for de symptomene hun nå har er symptomer på kraftig luftveisinfeksjon og da skal man isolere seg til man er helt frisk og smittefri! Det er helt unødvendig å spekulere hvordan sykdom Isabell har, isolere seg skal hun uansett for å forhindre eventuell koronasmitte befolkningen.

    7. Må bare ta dette som corona, og følge reglene rundt det. Det er jo ikke vanlig influensa nå! Du begynte jo å føle på dette Onsdags kveld skrev du tidligere, og allikevel hadde du Sidra på overnatting fra Onsdag til Fredag?! Sorry, men det var meget korttenkt….

      1. Du bør testes. Kontakt din fastlege å be han/hun henvise deg til feberpoliklinikk i din bydel. Rart de har svart det. Ikke gi deg!!!

    8. Jeg er selv i risikogruppen på grunn av astma og fikk ikke bli testet fordi jeg er for ung. Til tross for at jeg hadde identiske symptomer. Man må visst nok møte minst to av kriteriene for testing. I såfall måtte man det da.

    9. Tror det er viktigt å ikke mase om testing. Det finnes tusenvis av lignende situasjoner rundt i norge nå. Har selv opplevd det samme der vi var redd for mormor etter en i familien ble smittet. I tillegg til at jeg har en far i risikogruppen som ble lagt inn på sykehuse med mange av symptomene, men ikke han engang ble testet.
      Men med mindre de som er i risikogruppa selv blir smittet og får alvorlige symptomer så blir det ikke noe testing. Selvfølgelig sliter dette veldig på psyken, men alt blir bra tilslutt. Om moren din er smittet eller ikke så er det desverre ikke noe å gjøre fra eller til uansett. Familien din bør holde seg i karantene en stund vertfall. Grunnen til at vi ikke får testet alle er desverre pga både kapasitet og at vi ikke har nok prøveutstyr. Så da er det virkelig viktigt å prioritere de sykeste som blir innlagt og helsepersonell som kan risikere å smitte 100vis av andre om de selv er syke.

      God bedring til deg, håper du snart blir frisk <3

    10. Du er altså så beundringsverdig! Så seriøst du har tatt dette og så bekymret du er for dine nære! Vi skulle hatt flere som deg, særlig som forbilder. Takk❤️

      1. Er det så beundringsverdig at hun løper hjem til familien sin og går på jobb og tilbake til familien sin i kryss og pine?

        1. Elisabeth. Jeg har lest flere spydige kommentarer her og nå tippet det over for meg, men det er tilfeldig at det er du som får denne kommentaren. Isabel besøkte familien sin da hun var frisk. Hun var litt uggen på onsdagen, men hun hadde jobbet hardt og var sliten. Da er det ikke lett å tolke det som at du er på vei til å bli alvorlig syk, spesielt så lenge hun VISSTE hvor forsiktig og nøye hun hadde vært med å følge alle forholdsregler. Det virker som at Isabel er full av empati og midt oppi sin redsel for at moren kan ha blitt smittet av henne, så sender hun en tanke til oss andre også. Hvis du ikke har noen oppmuntrende ord til henne slik situasjonen er nå, så synes jeg heller skal bruke tiden på å kose deg med en god bok eller en kjekk serie og komme tilbake på besøk her når du er i bedre humør.

    11. Håper for din del at det ikke er coronaviruset.. Men å gå ut av karantene og sosialisere tett på slekt man ikke bor sammen med, er tabbe i disse dager, selv om det er maks fem personer. Hele poenget er å holde AVSTAND for sikkerhets skyld! Det lærte du nok nå på en noe ekkel måte. Krysser fingrene for at det går bra.
      Jeg er i risikogruppe..der astma er kun en liten del. Jeg har ikke immunforsvar pga andre ting. Så er det alderen, pluss, pluss. Jeg bor alene, og jeg holder meg isolert mest mulig selv om jeg ikke har noe virus. Jeg gikk tur med datter ( som ikke bor hos meg) Vi gikk minst to meter fra hverandre på hele turen, ingen klemming, ikke noe som helst. Hun skulle hjem til ektefelle og barn etterpå. Rart, men nå er det hyggelig å bare se hverandre. Og hun var ikke innom min bolig.
      Det er avstand til andre som gjelder nå. Særlig i hovedstaden, for der er episenteret. Jeg er heldig som ikke bor der….

    12. Jeg tenker sånn på de som var på besøk på bo og servicesenter og som tok med seg smitten inn før det ble besøksforbud. (Det fant de ut av ja) og der er det flere døde. Fy søren altså, man gjør jo ikke sånt med vilje, det må være så grusomt..

    13. Tror du har missforstått myndighetenes råd, fordi du skal forsatt holde avstand til alle du ikke bor med og man kan være max 5 sammen og skal tilbringe lite tid med andre. Du har jo klemt på alle i familien og vært der mye. Kanskje dette er en oppvekker slik at du følger myndighetenes råd fra nå av.

    14. Jeg ble heller ikke testet! Her har samboer hjertefeil og jeg jobber i helsevesenet med brukere som har funksjonsnedsettelser 🙈

    15. Hei Isabel!
      Dette går sikkert bra, men jeg forstår bekymringen i forhold til din mor og selvsagt er det ikke særlig stas å være så dårlig heller. Det er flott å høre at du har overholdt myndighetenes anbefalinger om å kun være maks 5 personer sammen, men det betyr ikke at man ikke kan bli smittet!

      Dette smitter veldig lett, for det første kan man være smittsom i mange dager før sykdommen bryter ut, og forskning tyder på at så mange som 30 % (kanskje opp til 50 %) av de som har fått viruset i seg, ikke får symtomer overhodet, MEN smitter andre fordi de likevel har viruset i kroppen.

      Du kan også ha vært uheldig å bli smittet på matbutikken – det kan være så enkelt som at en kunde som ikke visste at man var syk (enten at symtomene ikke har kommet enda eller symptomfri, men med virus) har tatt på en matvare, men ombestemte seg og satte den tilbake. Du plukker varen i butikken noen timer etter, tar deg i ansiktet og vipps er du smittet! Viruset kan overleve i flere døgn på mange overflater. Det betyr at man fort kan bli smittet selv om man er veldig forsiktig!

      Jeg ser at mange leger nå uttaler at influensasesongen er over, tidligere enn normalt fordi det er gjort tiltak i forbindelse med coronaviruset. Symptomene du beskriver høres også litt annerledes ut enn vanlig influensa og mer typisk for coronavirus. Var jeg deg ville jeg gått ut fra at du har viruset, personlig tipper jeg det er 99 % sikkert!

      Husk at viruset kan slå veldig ulikt ut hos forskjellige personer. Håper selvfølgelig at du har nådd toppen nå, men mange blir mye dårligere først etter en uke, og enkelte kan godt være syke i 3 uker. Men som du sier, du er ung, frisk og rask, og uten underliggende sykdommer – så antagelig varer ikke dette veldig lenge!

      Til slutt; om du har hatt kollegaer over de siste dagene (smitten slår vanligvis ut ca. 4-5 dager etter, men kan variere) før du ble syk, var du sannsynligvis smittsom på det tidspunktet. Det får være opp til dem, men spørs om jde burde holdt en selvpålagt karantene da. De kan være smittet, men ikke få symtomer, og likevel smitte andre.

      Håper dette var til noe hjelp! Ønsker deg masse god bedring, og krysser fingrene for din familie! 🙂

    16. God bedring Isabel🥰 Skjønner godt bekymringene dine om familien og kolleger, hadde vært utrolig lei meg selv visst eg hadde smittet noen. Håper virkelig du blir frisk snart! Du er ihvertfall utrolig flink som holder deg hjemme og tar forholdsregler selvom du ikke vet om det er korona. Ønsker deg og den fantastiske familien din alt godt. Du er fantastisk!

    17. Du skal ikke være med fler en 5 personer samtidig, Isabel, ikke til sammen. Man kan altså være 5 i en familie, 5 venner som går tur, og 5 kollegaer…. ikke samtidig altså. Men da skal man holde god avstand! Og i hvert fall ikke gi klemmer.

      Jeg har ikke gitt klem til moren min siden februar, og savner det så mye. Men vi alle må holde avstand, alle sammen.

      Jeg skjønner at det ikke er noe å gjøre med nå… men ja, jeg håper bare at når du endelig er frisk igjen at du ikke går rett til Sindra og klemmer og koser henne. Dere skal jo faktisk helst ikke ta på de samme tingene en gang…

    18. Jeg hadde Covid-19 i mars. Mistet lukte og smakssans. Hadde diaré, hostet som en bryggesjauer. Var så slapp at det å gå i dusjen var utenkelig. Det tok meg ei uke. 🙄
      Har åsså tenkt på innleggene du legger ut at du har “misforstått reglene.” For din og familien’s del håper jeg dette bare er en tung forkjølelse. 🤒 Jeg har ikke vært i utlandet, å jeg besøker bare mine foreldre på 2 meters avstand. Svigers står jeg utenfor . Men det er nok opp til helsen / risikoen til hver enkelt.

      Du skal ikke klemme dine nærmeste. Du skal sitte 2 meter fra dem. Du har jo vært i utlandet. Så skal du aldri være med mere enn 5 stk. Og de skal holde seg på minimum 2 meters avstand. Og du skal bare forholde deg til de samme folkene. Da vet du at du at de er friske. ❤
      Oslo er den byen med høyest smittefare. Der kan du bli smittet i en taxi, matbutikk,gaten , you name it.

      God bedring vakkre 😀.

      1. Sandra. Jeg tok en helt nødvendig operasjon for en måned siden, det innebar at min datter måtte komme hit og «passe på meg» siden jeg ikke fikk lov å være alene etterpå. Jeg er virkelig i risikogruppen og har legekonsultasjoner på en type skype, men er faktisk innom apotek og butikker når det er nødvendig. Følger alle forholdsregler og alt som kommer inn i huset, spesielt mobilen har fått kjørt seg med sprit. Helsemyndighetene har gått ut med informasjon at vi i risikogruppene trygt kan gjøre dette så lenge råd om avstand osv blir fulgt. Jeg får ikke besøk og besøker ingen, men hvis en bryter reglene ved å treffe sin nærmeste familie som er friske blir det temmelig rigid. Jeg mener Isabel har vært innafor og det var opp til hennes mor å avgjøre besøk. Er jeg helt ut å kjøre når jeg mener dette?

    19. Hej Isabel! God bedring <3

      Jeg har et spørsmål som jeg håper du vil svare på. Hvordan har du det med at se Pierre på ex on the beach? Jeg vet det er lenge siden, men ville høre uansett.

      Jeg elsker bloggen din og syns du er ei fantastisk dame. Krysser fingre for at du snart blir frisk <3

    20. Hei.
      Så utrolig trist at du er syk, God bedring♥️

      Vil bare si at jeg er enig med de som mener du har misforstått hvordan du skulle forholde deg til alt dette etter at du satt 2 uker i karantene. Skjønner det er tøft å sitte “isolert” og å være i fra familien sin. Men jeg skal si deg at jeg er like knyttet til min familie som det du er, vi er mange og omgikk hverandre MYE. Jeg har ikke vært i utlandet eller ut i arbeid da jeg er i permisjon men likevel vært i frivillig karantene og ikke sett mine kjære på ca 1 mnd nå. Vi holder oss fra hverandre og har det sosialt kun med de vi bor med.

      Jeg har sett bildene og alt du har lagt ut med din familie den siste tiden og jeg må innrømme at jeg har vært misunnelig for at man kan være så bekymringsløs men samtidig overrasket at man ikke er mer forsiktig. Av å følge deg med på bloggen og den gode tiden du har hatt med dine etter karantene fikk meg til å glemme at korona eksisterer for du fikk det til å se ut som om ingenting er annerledes med så mye nærhet til de du ikke bor sammen med. Mange andre blant annet meg savner å gi min mamma en klem, og spesilt tøft å ikke være med henne på hennes 60 årsdag. Men, så klart skal jeg holde meg langt unna for å være på den sikreste siden, selv om ingen av oss er i risikogruppen.
      Skriver dette slik at andre ikke gjør samme tabbe som deg, men passer på hverandre. Stay safe!
      Ønsker deg masse god bedring, og håper virkelig at ingen i din familie har blitt smittet, dersom det er korona. Spesielt ikke din kjære mor🙏♥️

      1. Enig med deg, Victoria! Jeg savner familien sååå mye. Jeg har ikke truffet noen siden dette skjedde. Jeg føler det er respektløst og være nærme folk nå. Og jeg vil i alle fall ikke påføre mine aller nærmeste evt. corona!

    21. Du har misforstått rådene fra FHI . Du skal holde 1-2 meter avstand, selv fra de 5 «utvalgte». Synes du kan suukrive noe om dette da du sendte ut feil signal når du la ut story der du hadde nærkontakt med dine 5/familie ! Reglene er: 1-2 meter avstand t.o.m til de 5 ut valgte . Kun folk i din egen hustand/ fast partner kan du omgås som med normalt med.

    22. Hei! Jeg vill tatt en time hos fastlege (video) og bedt om henvisning til test om du ikke blir bedre. Dette gjorde familiemedlem og fikk test – positiv.. Ikke underdriv symptomene i så fall. Viktig for deg og sykdomsforløpet til de andre rundt deg også.. Forøvrig anbefaler de ved mistanke om smitte at de du har hatt kontant med settes i karantene i 14 dager, men det er du sikkert klar over. Kan jo være greit å vite for de du har interactet med. Bekymringer påvirker immunforsvaret så prøv å ikke bekymre deg for mye.. Enkelt å si men til det beste for deg og de rundt deg! God bedring!

    23. Hei Isabel😊
      Vil først ønske deg masse god bedring!
      Leste at du har ringt koronatelefonen, men har du kontaktet fastlegen din? Ring fastlegekontoret ditt og spør etter en telefontime eller vidoekonsultasjon, da kan fastlegen din rekvirere test til deg etter han har hørt/sett symptomene dine, og det faktum at du har vært ute og reist. Hilsen helsesekretær som jobber på legekontor😊

    24. Følge du ikke med på nyheter eller?
      Du skal holde 2 meter avstand fra folk
      Er du liksom ikke redd for at moren din blir smittet?

    25. Forstår du er bekymret for familien din spesielt moren din som har astma . Husk at også de kan ha smittet deg , for det er ikke alle som blir syke og det kan ta tid før man får symptomer .fra man blir smittet Vi må håpe de ikke har blitt smittet og er enig med deg at man skullle hatt nok tester slik at man visste . Takker for din åpenhet og advarer og oppfordrer til å følge smitte tiltakene . Riktig god bedring

    26. Hei. Vil bare nevne for deg at det kan være matbutikken du har fått smitten fra. Dessverre er dette en smittebombe det ikke snakkes så mye om, så man bør være veldig nøye med håndtering av matvarer og handle på veldig ugunstige tider av døgnet, når det er minst mulig folk på butikken. Å bestille hjem fra Meny eller lignende er sikkert egentlig det lureste i Oslo, siden det er så mye folk og så mye smitte der. Det sies at årets influensa er så å si borte, så det høres veldig ut som om det er korona du har fått. Masse god bedring, håper det går bra med både deg og familien din.

    27. Nå må dere gi dere med mas om testing. Poenget er at positiv test ikke gjør noe fra eller til, det er ingenting som kan gis eller gjøres, man må bare holde seg i ro. Får man pusteproblemer skal man ta kontakt med lege.
      Dere som snakker om utenlandsopphold er utdaterte, det var råd og regler som gjaldt for flere uker siden. Nå er vi i en annen fase.

      Isabel og familien må bare anta at det er corona og henholdsvis isolere seg, gå i karantene.

    28. Jeg jobber som lærer og helsevesenet har nå gått bort fra at Mennesker med astma er i risikogruppen. Jeg jobber med barn som har underliggende sykdommer og noen med Astma og disse kan begynne på skolen igjen ☺️

    29. Min sønn har astma og er IKKE i risikogruppe. Da hadde han ikke fått lov å gå i bhg igjen. De med astma har en fordel at de har medisin faktisk!❤️ Selvfølgelig kommer det ann på hvor stor grad de har av astma. Noen har mild og noen alvorlig. Ville bare informere om det så ikke folk med astma blir livredd nå og ser på seg selv som risikogruppe når de kanskje ikke er det!
      Uansett så kan hvem som helst få viruset like ille. Det er umulig å vite desverre. De fleste vil nok bli smittet til slutt :/ Bhg og skoler åpner for en grunn. Det er for å få de immune og ferdige med viruset. Ellers vil dette ta et par år å bli kvitt! Skjønner godt at du er redd❤️ Man ringer bare lege om man har helseproblemer som trengs tilsyn. Ellers bør de fokusere på de hardeste rammet. Har selv lagt sengeliggende i en uke med diare, oppkast, tung pust og vond hals. Skrev med legen på helsenorge istedenfor. Det satte han pris på. Fikk også da beskjed om å ta min sønn sin astma medisin for det hjalp mye! Ellers ring korona tlf og hør og meld inn symptomene dine til fhi❤️ Kan gjøres på helsenorge.no Masse god bedring!!☺️

    30. Regel nr 1 fra Folkehelseinstituttet. Har du symptomer som ligner Corona, ta grep som om du er smittet. 100% isolasjon i 14 dager fra dag en du oppdaget symptom. Blir du kortpustet, søk lege umiddelbart.

    31. Det viktigste du kan gjøre er bare å holde avstand og gå utifra at du har viruset. Jeg har selv vært syk og satt meg i karantene ettersom jeg ikke får bli testet. Synes folk her bør slutte å mase om testing, de forbeholdes de veldig syke og helsepersonell. Viruset har 4-6 dagers inkubasjonstid, så dersom søsteren din ikke blir syk i dag så har det mest sannsynlig gått bra. Prøv og holde hodet høyt og god bedring <3 Du fikser dette som alt annet, uavhenging av hva du har. Bare hold deg isolert og bruk Facetime!

    32. Heei fine deg! Håper du er bedre nå og at du blir friskere! Har ett spm til deg, har en stappfull handlekurv på nelly som jeg gjerne skulle ha hatt en rabattkode på da jeg ikke rakk å bruke den forrige.. vet du når det kommer en ny rabattkode der på heeele nelly? Hadde satt stor pris på om du hadde fikset en suuper rabatt!

      God klem fra meg og masse god bedring!

    33. De har nå testet over 130 tusen og “bare ‘ litt over 6 tusen er bekreftet med korona. Dvs at alle som er testet har symptomer. Da er det ganske liten sjanse egentlig for at det er korona ❤️Kanskje en liten trøst ❤️ Masse god bedring ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg