EN SELVFORSKYLDT KARANTENE

Reklame | nelly

BUKSER HER & TOPP HER

Fine, beste dere. <3

Tusen takk for verdens fineste velkomst tilbake her på bloggen. Dere er så alt for gode mot meg, og for å være ærlig forstår jeg ikke hvordan jeg har fortjent dere. Jeg ble så rørt av å lese kommentarene deres på forrige innlegg. Tusen takk for alt – vit at jeg setter uendelig stor pris på hver eneste en av dere. Fra bunnen av mitt hjerte. <3

Nå fortsetter oppdateringene som vanlig her inne igjen, da jeg som sagt er tilbake for fullt.

Jeg er jo, som mange av dere allerede vet, i karantene. I dag er det seks dager igjen av den, jeg er ute igjen den 22. desember. To dager før julaften. Akkurat nok tid til å ordne alt det siste før jul. Jeg er i mål med absolutt alle julegavene, så der har jeg vært flink! Noen av de er bestilt til butikk, så de må jeg bare svippe innom og hente den 22.

Jeg kan seriøst ikke vente med å gi årets julegaver til de jeg er glad i. Jeg har aldri gått så all in som jeg har gjort i år. Jeg vet at julen handler om så mye mer enn bare gaver, men for meg og for vår familie som aldri har hatt stort, er det veldig emosjonelt å kunne gi ordentlig fine gaver som jeg vet de kommer til å dø over å få. Jeg har alltid vært en person som ELSKER å gi, spesielt til familien min. Jeg kan seriøst ikke vente… 😭❤️

Karantenelivet er faktisk ikke så aller verst. Jeg mener, det er klart jeg kjeder meg fra tid til annen og savner familie og venner, men jeg har ingen rett til å klage når denne karantenen er selvforskyldt. Jeg bruker disse dagene til å se på serier, rydde og organisere walk in closetet mitt (et evig prosjekt som aldri ende tar haha), lager mat, koser alt for mye med Gucci, har hjemmespa typ hver kveld, hører på musikk og jobber.

Mat levert på døren av Rami & Sidra. Så takknemlig for dem! <3

Vi har tilbragt mye tid i sengen, for jeg har nemlig fått en giga tv satt opp på soverommet. Genialt i disse tider, må jeg si. Jeg har binget Virgin River. Har dere sett den serien på Netflix? Den er så fin! Nå venter jeg bare utålmodig på sesong 3. <3

Godt forberedt på karantene, ser dere.. Haha!

Jeg føler liksom ikke at livet mitt er noe annerledes når jeg er i karantene, kontra når jeg ikke er det. Eneste forskjellen er at jeg kan omgås andre, men ellers sitter jeg jo like mye hjemme som jeg gjør nå. Alle møter foregår digitalt på zoom og mesteparten av jobb skjer hjemmefra uansett. Der er det ikke noe stor forskjell.

Facetime blir flittig brukt også, for å si det mildt. Jeg tror jeg facetimer opptil minst fem ganger daglig med familie og venner. Det er så koselig å bare snakke drit mens man lager mat eller bare chiller i sofaen. Tenk om teknologi ikke hadde funnets i disse tider, dere? Herregud, det hadde vært så trist!

Jeg hadde en skikkelig pang arbeidsdag i går, som dere kan se på gårsdagens to do-liste:

Dagen i dag har vært noe roligere, men jeg har fortsatt vært veldig produktiv. Workshopen med managementet fortsetter, en ny annonse skal straks filmes og postes på Instagram, samt at mailboksen har kokt i hele dag. Jeg er så takknemlig for at det skjer såpass mye på jobbfronten, til tross for denne pandemien. Det er så mange som har mistet jobben sin og blitt permiterte dette året, og det gjør meg skikkelig trist. Det setter ting i perspektiv og får meg til å føle meg ekstra takknemlig for jobben min.

Hvordan ser deres situasjon ut i forhold til jobb i disse corona-tider? Har det påvirket dere?

12 kommentarer
    1. Kommer det sesong 3 av Virgin River?😁
      Jeg elsker den serien☺️
      Gleder meg til å se hva du skal gi dem, hvis du ønsker å dele når julaften er ankommet 🥰

    2. Mista jobben, får ikke nok støtte av nav til at det går rundt, å jeg har søkt 100 jobber uten hell. 😥Økonomien er så dårlig at livsgleden går nedover og bekymringer øker

    3. Hei!
      Jeg jobber på butikk så jeg merker ikke så stor forskjell på corona uten at jeg irritere meg over folk som ikke tar hensyn haha.
      Jeg håper det går bra med deg <3 ?
      Jeg syns det så sykt kor mye du har forandret deg de siste årene. Går ikke en dag uten at jeg følger deg på sosiale medier, høre podcasten eller ser serien din om igjen.
      Stå på med deg du gjør <3
      Forresten et spm, klærs merket ditt kommer det i store str som foreksempel L-XL?
      Stor klem fra Trøndelag

    4. Håper det går bra med deg!? Er du syk og har fått Corona?
      Håper du og den fine familien din får en kjempefin jul. Nyt det! I år blir min kjipeste jul ever….jeg er vant med mange folk og familie til jul….i år blir vi 4 stk, der 2 av dem er gamle og sikkert er slitne kl 20.30….
      Så gruer meg nesten litt til årets julaften 🙈😰

    5. Jeg fikk mitt første barn i vår. Fikk streng beskjed fra sykehuset om at vi måtte isolere oss for og beskytte baby. Så jeg levde helt isolert (ikke butikk, traff familie utenfor huset med 2 meters avstand) fra mars – juni… Hadde en tøff og traumatisk fødsel med flere komplikasjoner som gjorde den første tiden veldig vanskelig og tung. Da hadde vi stort behov for avlastning, men turte ikke møte noen i frykt for og smitte den nyfødte… Egne foreldre og familie fikk se baby gjennom vinduet. Hjerteskjærende!
      Jeg jobber som sykepleier og er vant til og omgås mennesker hver dag, både kollegaer, pasienter og pårørende. Stor overgang og gå fra det til og sitte helt alene med en baby (samboer kan ikke ha hjemmekontor). Barseltiden ble alt annet enn jeg hadde sett for meg. Jeg har også med meg en del bagasje som har gjort det vanskelig…
      Gleder meg til og starte i jobb på nyåret for da kommer jeg meg ut av huset hver dag og får sett og snakket med voksne mennesker. Men samtidig er jeg veldig redd for og ta med smitte hjem til min lille familie…

      Håper det går bra med, Isabel ❤️ vi er mange som sliter og synes dette har vært tøft. Føler ikke slikt er lov og si høyt fordi “vi er midt i en pandemi og alle må bidra”. Ja, jeg bidrar, det er derfor jeg synes det er tungt! Det er jo ikke et alternativ og ikke bidra, men man må få lov og si at dette er psykisk tungt…

    6. Jeg er permittert fra taxfreebutikken på Gardermoen. Kjenner igjen alle produktene på bildet og ser at du har storhandlet hos oss! Tusen takk, det er jeg oppriktig glad og takknemlig for å se. Hvis alle som reiser hadde handlet så mye som deg kunne jeg vært tilbake på jobb nå. Håper å se deg på Gardermoen en dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg