ENDA TO NYE REISER BOOKET !!!! đŸ˜đŸŒŽâœˆïž

Fy sĂžren som jeg lever for tiden, dere! Skulle nesten trodd jeg hadde tatovert “live life like its your last day” eller noe i panna, haha. Vel, jeg kan vel innrĂžmme at jeg ikke har mulighet til Ă„ reise noe til hĂžsten pĂ„ grunn av diverse grunner, sĂ„ derfor fĂžler jeg at jeg mĂ„ reise sĂ„ mye jeg kan nĂ„. Det blir en del farting pĂ„ meg fremover med andre ord, men det er jeg bare veldig glad for. Jeg gjĂžr jobben min tusen ganger bedre nĂ„r jeg opplever nye steder, sĂ„ det er win win bĂ„de nĂ„r det gjelder bloggen og mine sosiale medier, men ogsĂ„ min egen “lykke” eller hva man skal si. Jeg merker hvor utrolig mye mer interesserte folk blir i Ă„ se hva jeg gjĂžr nĂ„r jeg er pĂ„ ferie, noe som er fullt forstĂ„elig da jeg er slik med andre selv. Det er jo gĂžy Ă„ se hva andre gjĂžr pĂ„ ferie!

Reising er jo ikke bare ferie for den saks skyld, det er jo ogsÄ content til det jeg jobber med. Jeg vil alltid ha nytt og spennende innhold her og pÄ SOME, sÄ da er det gull Ä kunne reise litt rundt Ä fÄ produsert nytt material til dere. 

Uansett! Dere er sikkert nysgjerrig pĂ„ hvor disse to reisene gĂ„r til, og det er
 *trommevirvel* 
. LONDON OG BAAAALI!!! 😍 

London reiser jeg til pÄ torsdag, sÄ det blir en liten svipp-tur dit fÞr jeg reiser til Los Angeles pÄ sÞndag. Jeg er litt sjuk i hodet som reiser dit tre dager fÞr jeg reiser igjen, men jeg mÄtte bare. Hehe! Det blir to dÞgn i London, som jeg gleder meg veldig til. Det blir skikkelig koselig! Jeg mÄ bare fÄ pakket alt til LA fÞr jeg reiser til London pÄ torsdag. Jeg lander i Oslo sent pÄ kvelden pÄ lÞrdag nemlig, og reiser til LA sÞndags formiddag. Her gÄr det jammen meg unna!

Over til Bali turen! Jeg har lenge hatt lyst til Ä dra tilbake dit. Dere som har fÞlgt meg en stund husker kanskje at jeg var der i 2017 med Rebecka? Det er 1,5 Är siden nÄ, og det er pÄ hÞy tid at jeg reiser tilbake til den siden av jorden. Asia er jo helt fantastisk!

BILDEDRYSS FRA BALI 2017

Sist jeg var der fikk jeg ikke opplevd sÄ mye av selve Þya da vi i utgangspunktet chillet veldig mye, i tillegg til at vi festet en del pÄ den turen. Vi prioriterte ikke Ä se alle de vakre stedene Bali har Ä by pÄ, sÄ det har jeg virkelig satt av som fÞrste prio denne gangen. Gili Islands blant annet er et must! Jeg kan faktisk ikke skjÞnne at vi ikke dro dit sist, haha. 

Jeg gleder meg skikkelig til Ä reise! Det blir ikke fÞr i slutten av April, ca to uker etter at jeg kommer hjem fra Los Angeles. Wihooo! Mars og April er to mÄneder fylt med reising, og jeg kunne ikke vÊrt lykkeligere. Fy sÞren som jeg gleder meg til de kommende ukene!

Ps! Om dere har gode Bali-tips til meg, blir jeg super glad om dere har lyst til Ă„ dele de med meg! 💕

41 kommentarer
    1. “Jeg gjĂžr jobben min tusen ganger bedre nĂ„r jeg opplever nye steder”
      Hva mener du her? Du drar jo til de samme landene gang pÄ gang pÄ gang

    2. Spise; queen og India đŸ€€ og sushi kyuden.

      Dra til ubud og dra til seminyak(koselige cafeer og restauranter)
      Liker du fisk sÄ dra til fiskerestauranten pÄ stranda i jimbaran.

      Dra til geger beach nusa dua.

      Om du skal til gili trawangan sÄ ta den hurtigste bÄten.

      1. Ja for det er mye kjekkere Ă„ lese en husmor blogg med innlegg som «her kommer vĂ„ren og jeg sto og beundret treet. Now that is boring. 😮

    3. Hvorfor reiser du ikke til Maldivene ??? Du har sagt dwt siden du startet Ă„ blogge!! Lei av Ă„ hĂžre det stadig vekk.!

    4. Kjempegod ide Ä dra til Gili, det er seriÞst paradis pÄ jord. PÄ Gili air anbefaler jeg pelangi cottages hvis du er ute etter et sted Ä bo. Ligger pÄ den fineste stranda, hvor solnedgangene er episk vakre. I tillegg ligger de rett ved siden av legend bar som har Þyas stÞrste fest hver onsdag. Gutta som jobber pÄ pelangi er helt seriÞst verdens sÞteste gutter som hjelper deg med hva enn du trenger. Anbefaler Ä ta en ridetur i solnedgangen, dykke etter skilpadder, spise tapas pÄ Pura Vida of lunsj pÄ pita pocket. PÄ Gili trawangan drar man jo mest for Ä feste, men om du vil slappe av pÄ dagen sÄ stikk til windy. Perfekt for chilling og snorkling. PÄ trawangan har du ogsÄ mulighet til Ä surfe, bare stikk til surf point som ligger i gÄavstand fra havna. Rolige bÞlger,sÄ perfekt for nybegynnere og kjempekule instruktÞrer. Ellers mÄ du bare nyte herlige Gili, bli kjent med de lokale, de er herlige mennesker. Og hvis du Þnsker Ä bidra med en god gjerning mens du er der nede arrangerer 3wdive pÄ Gili air sÞppelrydning pÄ stranda en dag i uka, og pÄ Gili trawangan har en fantastisk finsk dame en chatity som heter cats of Gili som hjelper alle de nydelige kattene pÄ Þya. Hun har en liten shop pÄ trawangan som du kan stikke innom. Du kommer til Ä elske Gili, Þnsker deg en kjempe fin tur og hÄper du blogger masse!!!

    5. AltsĂ„, jeg digger deg og alt slokt, men i disse dager med sĂ„ mye miljĂžproblemer og elevstreiker, burde du ikke roe ned reisingen din et par hakk? Å bruke trikken i en mĂ„ned har jo ingenting Ă„ si nĂ„r du flyr rundt i verden to ganger i mĂ„neden..

    6. Det hjelper vel ikke sÄ mye Ä ta kollektivt for miljÞet nÄr du reiser 6 forskjellige steder rundt om i verden i lÞpet av 4 mÄneder?

    7. Hei Isabelle, jeg elsker bloggen din, men stiller meg kritisk til hvor mye du reiser. Tenker du noen hvordan du pÄvirker klimaet ved Ä reise sÄpass mye og ved ditt forbruk? I og med at klimadebatten er pÄ dagsordenen? Tenker du det er noe du kan gjÞre med din store plattform eller pÄvirke fÞlgerne dine til bekjempe global oppvarming?

    8. Du burde hÞre siste episode i podcasten til Hannah-Martine og Lone. Den heter «helt pÄ tryne», de er pÄ Bali nÄ og forteller om sine erfaringer hittil.

    9. Er det sant at blogg.no skal legges ned? Ser flere og flere blogger bytter platform, fordi at blogg.no skal legges ned? Men synes det virker veldig rart..

    10. FĂ„r du ikke dĂ„rlig samvittighet ovenfor klima og miljĂž nĂ„r du flyr sĂ„ mye? Det er vel strengt tatt ikke nĂždvendig for Ă„ skape et bra blogginnhold?😉

    11. Øyen nusa pedina er kanskje den vakreste og mest Instagramvennlige Ăžyen jeg har vĂŠrt pĂ„đŸ˜Š

    12. Jeg er enig i at det er veldig gĂžy Ă„ reise, men har du tenkt pĂ„ hvordan det Ă„ fly med fly sĂ„pass ofte er med pĂ„ Ă„ bidra til klimaendringene som skjer hver bidige dag? Jeg ser du kjĂžpte deg mĂ„nedskort pĂ„ kollektiv transport, og det er jo bra! Men du, (og ikke bare deg, mange andre ogsĂ„! Du er ikke den eneste som gjĂžr dette) burde vĂŠre mer bĂŠrekraftig nĂ„r det gjelder reisevanene dine. Ikke bare for deg og meg, men ogsĂ„ for alle de tusenvis som streiket og alle de andre som skal leve pĂ„ kloden nĂ„r det er for sent Ă„ gjĂžre en endring. ❀

    13. Det er litt dobbeltmoralsk at du sier du har kjĂžpt deg kort til kollektivtransport for Ă„ vĂŠre med miljĂžvennlig, men 200 flyreiser i Ă„ret, ja det skal du ha. Bare litt synd at alle flyreisene dine tilsvarer alt eksosutslipp i Oslo, og den lille bussturen din ikke utgjĂžr en forskjell i det hele tatt. HĂ„per du tenker litt over dette.

    14. Hej,
      Var har du köpt dina vita kostymbyxor pĂ„ din snap “Back in LA on sunday and Vegas….”.
      You are wearing it with a lace top and a thin cardigan

    15. Bali er sĂ„ fint!! Anbefaler Ă„ bo pĂ„ jungelhotell i Ubud, gĂ„ pĂ„ vulkan tur Ă„ se soloppgangen, dra til Singaraja Ă„ bade i fosser og selvfĂžlgelig leie paddleboard og snorkle pĂ„ Gili😍 HĂ„per du fĂ„r en kjempefin reise✹

    16. NĂ„r du skal til bali; book en tur til Mount batur, det er en vulkan, vi gikk opp der midt pĂ„ natten og kom opp til en fantastisk utsikt og frokost pĂ„ toppen, virkelig et must nĂ„r dere skal til bali. kuta Beach er en Nice visst du vil surfe, anbefaler nesten Ă„ reise dit uansett. Vi var ogsĂ„ i canggu er ogsĂ„ en ganske Nice plass til surfing. Dra vertfall til ubud og tilbring en natt der. Reis til the monkey fortest og til tegalang Rice terraces (usikker pĂ„ hvordan det skrives). NĂ„r eg var der leide vi scooter og kjĂžrte nordover og tilbringte noen dager der, det anbefaler eg virkelig. Vi sĂ„ ulike waterfalls, de har noen virkelig fine. Det er mange kule marked langs veien der. NĂ„r det kommer til gili Ăžyene var vi pĂ„ alle tre, den eg likte desidert best var gili Air. Fantastisk Ăžy, fantastiske folk. Bare hester og sykler som eneste fremkomstmiddel. Woow. Vi bodde pĂ„ en plass som het begadang backpackers: kan vere du er ute etter noe mer eksklusivt, men der mĂžtte vi sĂ„ masse awsome folk der som vi har kontakt med den dag i dag😍 videre fra gili Air dro vi til nusa ceningan, der vi ogsĂ„ leide scooter og kjĂžrte rundt Øyen. Anbefaler Ă„ reise til the blue lagoon.
      Og til maten: prĂžv masse forskjellig, de har sĂ„ god mat😍

    17. Du sier jo at du reiser for content, og da skulle jeg Ăžnske at du faktisk delte litt mere nĂ„r du reiser. Nettopp fordi det er gĂžy Ă„ fĂžle man er med pĂ„ reisen. For i det siste har det virket mere som at du drar for Ă„ fĂ„ litt fri, og det er greit, for det fortjener du. Men da bĂžr du si at «denne reisen er for Ă„ fĂ„ fri» â˜ș

    18. Reiser til London selv om noen fĂ„ uker!:) Lurer pĂ„ hvilket hotel du pleier Ă„ bo pĂ„ nĂ„r du er i london? vi er 4 stk som skal vĂŠre der i 1-2 dager og er pĂ„ utsikt etter et hotel som er billig, men fortsatt sentralt. har du noen tips? 🙂

    19. Hei Isabel!
      Elsker bloggen din, lest den fra start.
      En ting jeg lurer pÄ da, siden du reiser mye mer pÄ ett Är enn hva gjennomsnittet gjÞr i lÞpet av et helt liv (hehe), er hvordan du forholder deg til miljÞsparing?
      Reising er noe av det som forurenser jorda vÄres mest, og du reiser jo utrolig mye i lÞpet av et Är, mer enn hva jeg noen gang har gjort i hele mitt liv. Lurer derfor pÄ hva dine tanker er om det? Hvordan du forholder deg til miljÞet. Synes du ikke det er litt egoistisk Ä reise sÄ urolig mye, nÄr det forurenser jordkloden vÄres sÄ kraftig som det gjÞr?
      Hilsen en miljĂžbevisst sjel

    20. Jeg har vÊrt i Gili og det er helt fantastisk. Gili Trawangan er party Þua og Gili Air er mer avslapning. Snorkling og festing er super gÞy pÄ Gili Trawangan, og anbefaler sykletur rundt Þya, det tar ca 30 min. Obs pÄ en ting og det er Ä bestille bÄtturen til litt i forveien fordi det blir ganske fullt, og ha kontroll pÄ sine ting det blir litt kaos med mange bÄter. OgsÄ vÊre obs pÄ at det er mye rÞyking av sopp der som noen til og med gjerne vil gi deg gratis kun for Ä se deg hÞy

    21. SÄ fantastisk at du bryr deg sÄnn om miljÞet! Det blir spennende Ä se om dine unger vil ha de samme mulighetene som deg! Det er greit at du reiser som en gal, men det er faktisk flaut at du fremmer det sÄ mye i sosiale medium mens flere streiker og politikerene jobber for Ä finne en lÞsning.

    22. Anbefaler virkelig Ä ta turen til Ubud! Er veldig mye turister pÄ turistattraksjonene, sÄ anbefaler Ä prÞve Ä finne litt skjulte steder.
      Skikkelig kul jungel og natur!!

    23. Bali er et av mine favoritt steder! Anbefaler deg Ä dra til Ubud hvor monkey forest er (du elsker jo aper), ris Äkere osv. Kuta har turtle release hver kveld som er meeeget spesielt og utrolig Ä vÊre med pÄ, anbefales op det sterkeste!! Utenom det mÄ du selvfÞlgelig dra til gili Þyene, snorkle med de giiigantiske skilpaddene der. Anbefaler ogsÄ Ä sjekke ut enten Lombok eller Komodo Island om du fÄr tid til det. Lombok er som Bali var fÞr det ble for turisitifisert og har noen heeelt fantastiske fossefall, og Komodo har de faaantastiske svÊre Þglene og den nydelige rosa stranden (ikke som den du var pÄ i hellas, denne er virkelig rosa haha). Nusa Þyene er ogsÄ et mÞst, og Kelingking beach er en av de vakreste og mest instavennlige jeg noen gang har vÊrt pÄ (anbefaler ogsÄ Ä sjekke ut), her kan du ogsÄ snorkle med manta rays, Bali tree house (veldig populÊr instadestinasjon), temple waterfall nede ved klippene, diamond beach og devils tears bay og mange andre nydelige og enormt populÊre reisemÄl pÄ disse Þyene. Ellers mÄ du dra til uluwatu hvor du kan finne nyyydelige gjemte strender, Canggu har et helt fantastisk uteliv og samme gjelder forsÄvidt seminyak (de kuleste beachclubene ligger mellom Canggu og seminyak).

    24. SĂ„ gĂžy!
      Reiser selv til Bali i juni. Hadde vĂŠrt kjempe fint hvis du kunne delt litt ift. bosted og dine opplevelser. Vi tenker Ă„ holde oss til Ubud og Gili Trawangan, Ăžyhoppe til Gili Air for en roligere atmosfĂŠre. HĂ„per du kan lage en mini guide i etterkant, gjerne fĂžr 10.juni 🙂 hehe

    25. Nusa penida – kelingking beach
      Nusa penida – billabong beach og broken beach
      Snorkling uten fÞr crystal beach pÄ nusa penida

      Vulkantur – Mont batur

      Waterfalls i Ubud og lengre nord pÄ Þyen

      Elverafting i ubud

      Hoteller – the edge og hanging gardens

      Strender – Green bowl beach, dreamland beach, nusa dua

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg