ET ENORMT KAOS

Hei, babes! Puh, for en dag.

Jeg har vært i full fart fra sekundet jeg våknet i dag, og frem til nå. Det er først i dette sekundet jeg kan sette meg ned og “slappe av”. Jeg kan vel strengt tatt ikke det nå heller, for jeg må jo blogge litt først. Hehe! Heldigvis er ikke det et ork, men noe jeg har ventet på å få tid til i dag. 

Jeg startet dagen i frisørstolen, før jeg fortet meg hjem. Da var det tid for å tømme mailen og jobbe i et par timer, før Sidra og mamma stod utenfor døren og ringte på. Vi hadde nemlig avtalt å gjøre en ordentlig detox i mitt walk in closet! Det har vært et enormt kaos der de siste dagene, og det gir meg seriøst skikkelig uro i sjelen. Jeg er egentlig veldig ryddig av meg, men den garderoben min har vært umulig å holde styr på. Den har vært overfylt, som har resultert i at det ikke har vært enkelt å holde det ryddig og oversiktlig. Så – derfor tok vi en real detox runde i dag!

Jeg mener… KAOS!

😖😖😖😖😖

Og dette er bare den ene siden av walk in closetet…

Hjertet mitt!! 💕

Sidra working hard or hardly working? 👀

Sushi-break! Jeg går alltid for kylling maki med Philadelphia og helst teriyakisaus. Mums!!

Jeg endte opp med fire fulle søppelsekker som jeg skal gi til en veldedig organisasjon. Jeg spurte dere på Instastory om dere har noen gode tips til hvilken, og mange skrev Frelsesarmeen. Vet noen om man kan gi til Redd Barna, for eksempel? Jeg vil så gjerne gi til en organisasjon hvor jeg vet at klærne faktisk går til noen som trenger det. 💕 Hjelp meg gjerne. Tidligere har jeg gitt til Fattighuset, men etter å ha lest at de som jobber der ofte tar mye av klærne som kommer inn selv, ønsker jeg ikke å støtte dem lenger.

41 kommentarer
      1. Sushi = marinert ris
        Maki er er en type sushi, og maki kan bestå av bare grønnsaker (vegetar), eller rå fisk, kokt eller fritert fisk, skalldyr eller kjøtt, f.eks. kylling.

        Samme med Futomaki

        1. Ok greit men syns det ser feil ut at kjøtt er i maki ,futo what ever
          Siden dere må ha det så bokstavelig

    1. Et krisesenter hadde sikkert satt pris på det, så Eveline Karlsen pleier å donere blant annet sminke dit. Er bare å søke opp ditt nærmeste krisesenter. Syntes det er veldig fint at du donerer istedenfor å selge det 🙂

    2. Lever det til kirkens bymisjon! De leverer ut til de som trenger det. Fretex er under Frelsesarmeen som er veldig imot LGBTQ+.. kirkens bymisjon har også eks-rusmisbrukere i arbeid til f.eks det her, så kommer de tilbake i samfunnet og de er ikke imot lgbtq+. Heter Kirkens Bymisjon men er ikke et kristent konsept selvom. De gir hvertfall ut varme måltid og deler it julegaver som er donasjoner<33

    3. Hei Isabel, kan gjerne hjelpe deg å finne ei jente i Litauen , som kanskje har ikke så bra i livet sitt , kanskje har ikke penger til å kjøpe ting og tang … jeg vet- der finnes mange … svar til meg på den kommentarene så sender deg mer info om det 🙂

    4. Mange av kvinnene på krisesenter har reist fra alt de eier, og har kun de klærne de står og går i. Oppfordrer sterkt til å donere klærne dit. De kvinnene har vært og er i gjennom så utrolig tøffe ting. Oppfordrer deg og alle du kjenner til å donere dit ❤ Det er også ungdom og barn der, så om noen har barneklær, leker eller ungdomsklær så vil nok det bli tatt i mot med stor glede og takknemlighet ❤

    5. Lever det til Fotograf Heidi-Beate Sødahl som pleier å ta med klær og leker til fattige barn og familier på Filippinene

    6. Jeg gir alltid til kirkens bymisjon etter at moren til ei venninne av meg lærte meg at jeg heller bør gi til de istedenfor fretex, slik jeg alltid gjorde. 🙂

    7. Gå inn på instagramprofilen til fattighuset så får du se hvem som jobber frivillig der, de stjeler ikke klærne selv, de Gir det bort Gratis til de som Trenger det. Bare spør Annijor som gav bort masse klær og sminke/hudpleie før jul, og Petter og Vendela som jobba der frivillig, Tommy-tee som var med å fikk samlet inn masse julegaver, for å nevne noen. Slutt å spre usannheter om ildsjeler som gjør en forskjell for folk som trenger det♡ Hilsen datteren til en av de frivillige som jobber der.

    8. Gi te frelsesarmeen, da e den einaste veldedige organisasjonen som faktisk gjer kle og penga te dei som trenge da. Dei tar INGETING sjøl!!!

      1. Sjansen for at det du putter i oppsamlingsboksene til Fretex havner i norske butikker er på ca. 10%. Hele åtte av ti plagg blir solgt videre til land hvor kunder ikke har råd til å kjøpe nye klær. De fleste klærne havner i Polen . Herfra blir tekstiler solgt videre til land som Iran , Irak, Afghanistan og en rekke land sør for Sahara i Afrika. 10% av det som gis bort havner i søpla da det ikke er innenfor kravene Fretex har til videresalg. Selg heller klærne på Tise eller Finn.no og doner beløpet til en organisasjon som trenger det.

    9. Fotograf Heidi beate sødahl. Reiser ned til Filippinene hvert år å er der noen mnd. Hun samler inn klær,leker å penger som hun bruker til å hjelpe di fattige med allt fra begravelser,mat,nå etter stormen driver hun å bygger opp igjen husene til di hun har mulighet til å hjelpe. Hun er ei tvers igjennom ærlig sjel som virkelig står på for di der nede.

    10. Lever til civitan, de reier rundt på barnehjem i verden og donerer. Ofte drar de til Talin og Russland og der trenger de det virkelig! Bare søk Civitan så får du opp de forskjellige stedene i oslo som har og som du kan gi til, så tar de det med😊

    11. Ikkje gi til Frelsesarmeen. Då havne det på Fretex og blir solgt te skampris. Støtte alle som seie Krisesenter❤

    12. Herregud så søt Sidra er der hun sitter i skapet! Plutselig så den stadig voksende jenta så bitte lita ut igjen.

    13. Sjekk ut juleflyet. Er noen dedikerte SAS ansatte som leverer mat/klær/sko/osv til et barnehjem i Tallinn. Dette har de gjort i maaaaaaange år! Anbefaler å donere klær og sko til dem. De fyller opp konteinere og sender ned til barnehjemmet.

    14. Hei 🙂

      Openheart kjører fra Norge til Ukraina med nødhjelp som klær i denne vinterkulden 1 gang i mnd tror jeg. De kan ha opp mot 50 minus grader:/

      http://www.openheart.no

      Kontakt dem gjerne på facebook.

      Kan også kontakte meg på mail om det skulle være noe.

      Jeg gir hvert år til dem og noen ganger kjøper jeg litt også å legger oppi søppelsekkene.

      Om du har lyst å være med så kunne vi dratt ned å sett hvordan de deler ut klær. Det har jeg hatt lyst til lenge… en langhelg eller noe 🙂

      Blessings fra Therese

    15. Lapp på klesplagg i posen, ikke brukt ? Når disse posene er ute kommer vel nye store kasser fra Nelly inn, og så blir det kaos igjen, I-lands problem…

    16. Du kan gi de til casa de noruega! Det er en norsk bistandsorganisasjon som hjelper familier i slummen i Rio. De drar over flere ganger i året med koffert fylt med klær som de gir bort til de som ikke har så mye 🙂

    17. Hvis du kjører og har bil anbefaler jeg «hjelpende hender» på Skjetten! Det ligger ikke så langt utenfor Oslo, men de samler inn klær, mat og diverse annet man trenger og gir til de som trenger det, eller selger billig for å få inn penger så de kan gi til andre. Så det går med andre ord til mennesker som har lite i landet vårt! Jeg er så klart for at vi skal hjelpe alle, men jeg synes også det er viktig at vi hjelper hverandre før vi hjelper andre.

    18. Du slipper dette “problemet” hvis du slutter å overforbruke klær fra billige, ikke-bærekraftige nettbutikker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg