HEI FRA …

Sukk… Her sitter jeg, hjemme i leiligheten min i Oslo, med blandede følelser. Det er alltid like kjipt å forlate LA. Jeg trives jo så godt der. Men samtidig er det ganske deilig å være tilbake i Oslo igjen, for jeg har så mye som skjer her fremover at jeg får litt panikk av å være så mye borte. Sånn er jo for så vidt livet mitt, da. Jeg er i Oslo når det er mye jobb på agendaen, og så reiser jeg igjen så fort jeg har en roligere periode. Det er vel noe med den der rastløsheten i meg som gjør at jeg ikke klarer å oppholde meg samme sted for lenge om gangen. Jeg har aldri klart å sette ord på de følelsene jeg får i kroppen når det kommer til det, men jeg tror helt ærlig at jeg hele tiden “leter” etter noe. Kanskje et sted hvor jeg føler meg hundre prosent hjemme? Kanskje et sted hvor jeg kan være meg selv uten å måtte føle at jeg må tilpasse meg for å “passe inn”? Jeg tror aldri at jeg kommer til å finne svaret på det, jeg har vært sånn siden jeg var liten..

Flyturen hjem gikk i det minste greit. Jeg hadde ganske panikk da jeg satte meg på flyet og visste at jeg nå var stuck der de neste ti timene, men heeeldigvis sovnet jeg etter tre timer og fikk meg syv timer med søvn. Enkelt! Jeg ble så lettet da jeg så på klokken når jeg våknet og innså at det var tid for landing. Snakk om flaks, haha! Jeg elsker å reise, men selve flyturene avskyr jeg noe inderlig.

Avslutningen på reisen var å ta turen innom tollen, hvor jeg fortollet varene jeg handlet på ferien. Jeg vet jo at mange har en hobby hvor de ringer og tipser tollvesenet om oss bloggere når vi er ute å reiser, men det kan jeg forsikre dere om at dere ikke trenger å bruke tiden deres på med meg. Jeg fortoller selvsagt når jeg shopper i utlandet, uten at noen behøver å “henge opp et bilde av meg på bakrommet”, som en så fint hadde oppfordret tollvesenet til å gjøre. Merkelige greier, men jeg kan i hvert fall si det at jeg i dag betalte nærmere 11.000 kroner i tollavgift. 😜 Jeg hadde ikke turt å gått på grønt, for dersom man blir tatt får man både bot og man blir fratatt varene. Not smart!

Anyways! Jeg kom hjem i går på ettermiddagen, og da slappet jeg i grunn bare av resten av dagen. I dag derimot er det ikke like chill. Jeg har mye jobb å ta tak i, så jeg skal komme meg på Joe & the juice å kjøpe meg en powershake slik at jeg får i meg energi til å være produktiv! Det er så mye gøy som skjer om dagen og det gjør meg så utrolig stolt, motivert og livsglad!

Jeg er så utrolig takknemlig for hver og en av dere, for uten dere hadde jeg ikke kunnet holde på med det jeg elsker. Alt er takket være dere, og jeg føler ikke at jeg takker dere ofte nok. Dere kommer nok aldri til å forstå hvor mye dere faktisk betyr for meg. Virkelig. Tusen, tusen, tusen takk. 🖤

28 kommentarer
    1. Kan du snart legge ut de bursdagsgavene dine??? Som du kjøpte til deg selv og de du fikk fra balenciaga og valentino! Elsker å se på sånn luxury hauls

    2. Så akkurat «den beste løgneren» på YouTube med deg og Kristine, hvor du sa det var sant at du har en grop i hodet som du ikke har vært hos legen med.

      Behøver jo selvsagt ikke å være noe farlig, men jeg har selv hatt en grop i hodet som jeg tenkte var helt ufarlig. Nevnte den hos legen og ble sendt videre til sykehuset hvor de fant ut at jeg hadde en sykdom som spiste på skjelettet. Usikkert om det går under kreft eller ikke, men ble i alle fall cellegift-behandling på meg et år.. Hadde nok hatt det en stund, for det var begynt å spre seg rundt omkring i skjelettet.

      Er som sagt ikke nødvendigvis det samme hos deg, men ville uansett bare oppfordre deg til å vurdere å få det sjekket av en lege..

      1. Alle er forskjellige, og det er vi jaggu her også. Noen finner det behagelig å være på reisefot og får mark i rumpa så fort de kommer tilbake til gamle rutiner. Hadde jeg hatt penger til å reist mer enn jeg gjør, hadde jeg absolutt gjort det, ikke noe feil i det✌🏼

      2. Halloooo! Jeg har da også lyst til å reise hele tiden. Bare økonomien og fast jobb som stopper meg. Hadde jeg vært Isabel hadde jeg gjort det samme. Tenk å oppleve så mange spennende steder. Det er ikke å flykte fra. Heller flykte til for å oppleve 😀😀😂😂

        1. Hu sa jo at hu ikke føle seg hjemme der hu bor og reise for å finne en plass å føle seg hjemme
          Eller er for rastløs
          Dere trenge ikke å bli så butthurt

    3. herregud så unødvendig “rømmer du fra noe”.. jenta trenger vell ikke å rømme fra noe hvis hun elsker å reise?
      hvem hadde ikke gjort det hvis man hadde råd?

      1. du skjønner tydeligvis ikke poenget
        Er jo ikke normalt å aldri ville være hjemme
        Det har ikke noe med råd å gjøra
        Hu er bare rastløs

      2. Hu sier jo at hu prøve å finne en plass hu kanskje vil føle seg hjemme
        Hu rømmer kanskje ikke men hu vil jo ikke være noen plass i lengre tid
        Det er jo ikke normalt

    4. Hva får du ut av å dele informasjonen om hvor mye toll du betalte? 🙂 og bruke det som clickbait på snap/insta? Noen som har lurt på dette eller er det bare for å vise “hei jeg har så mye penger at 11k er lommerusk for meg så null problem å gå på rødt”?Hadde jo bare holdt med å si du var innom å fortolla 🙂

      1. Hvis man ikke fortoller varene man handler utenfor Norge må du betale bot og de tar fra deg varene du har handlet for over 6000/3000 kr. Om du er utenfor Norge i mer enn 24 timer kan du handle for 6000kr uten å fortolle og er du utenfor Norge i mindre enn 24 timer kan du handle for 3000kr uten fortolle.

    5. Hvorfor er det ikke normalt å reise hele tiden? Vil heller si det ikke er normalt å ikke ville reise. Hun er ung, vakker og har tid og råd til å reise! I motsetning til andre mennesker så vil visse folk bli erfaringsmessig og kunnskapsmessig rikere ved å reise, lage minner og nyte den gode tiden. Ikke bare sitte hjemme og kjede dritten ut av seg. Å reise betyr ikke å rømme, å reise betyr å leve og oppleve!

    6. Hvorfor handlet du ikke hermes og louis vuitton i Oslo? Varene er billigere i Oslo + du slipper toll. Du hadde spart ENDEL.

    7. Jeg følte det samme før jeg flyttet til LA, nå føler jeg aldri at jeg må tilpasse meg eller gjøre meg til. Tror du hadde passet i LA long term

    8. Veldig hyggelig å høre at du har hatt en fin tur – at folk henger seg opp i om du betaler toll eller ei er helt hysterisk..dette blir mellom deg og tollvesenet- samme om du reiser for å finne noe -helt opptil deg <3 velkommen hjem <3

    9. Jeg sliter også med denne «panikken» når jeg skal ta fly, at jeg ikke kommer meg av. Hvordan takler du det?😅 Hadde det ikke tidligere, men kom når jeg fylte 21.
      Har så utrolig lyst å reise langt med fly men dette stopper meg.. :/

    10. Kjempesmart og kjøpe varer i utlandet, som koster så og si det samme i hele verden. Blir ikke like fine bilder av å ta turen ned til Oslo sentrum og kjøpe LV koffert…. da betaler ns heller mva på Gardemoen. Dere skjønner vel at dette bare handler om flashing av penger????

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg