Hils på mine to assistenter

Forrige uke hadde jeg Sidra og Matilda på jobbuke hos meg, fra mandag til fredag. Da de spurte meg om de kunne være utplassert hos meg ble jeg litt skeptisk, på grunn av jobben min. Det er litt vanskelig å dele ut oppgaver jeg trenger hjelp med, tenkte jeg. Men etter litt tenketid klarte jeg å komme opp med litt av hvert likevel, så da fikk de lov.

Det var skikkelig deilig å ha to små, skjønne assistenter i en hel uke faktisk. De hjalp meg med alt fra handling, vasking, samarbeid, bilder og content.

Jeg må si at det gjorde at jeg savnet å ha assistent igjen. Dere som har følgt meg en stund vet jo at jeg hadde en tidligere i år, i noen måneder. Det var frem til jeg følte at jeg ikke hadde nok arbeid til henne ettersom at livet mitt var litt mindre hektisk enn hva det er nå. Nå hadde jeg definitivt hatt nok arbeid å gi, for å si det mildt. Men samtidig føler jeg ikke at jeg ikke klarer det på egenhånd, men heller at det hadde vært litt godt med litt hjelp.

Jobbuken med jentene var i hvert fall veldig bra! Jeg tror de fikk et godt innblikk i hvordan det er å drive for seg selv, og arbeidet rundt det å være blogger og influenser. Nå fikk de jo være med meg på alt i en hel uke, så jeg håper at de har fått mer forståelse for at jobben min er litt mer krevende enn hva de fleste tror. 😅

13 kommentarer
    1. Bloggeres beste måte å “bevise” at jobben er mer krevende enn det virker som utad er jo å vlogge en arbeidsuke. Likevel velger ikke norske bloggere å gjøre det, selv om dere ofte må forsvare jobbene dere gjør fordi folk tror det er veldig enkelt. Men når “mine planer for denne uka” som regel er frisør-, negler- og vippetimer så er det vanskelig å få inntrykk av at jobben er tidskrevende. Men det inntrykket hadde nok blitt noe helt annet hvis man faktisk fulgte deg en arbeidsdag.

    2. Du har helt sikkert mye å gjøre isabell, det tviler jeg ikke på. Men hva bidrar du egentlig med i samfunnet?? Syns du Det er rettferdig at du, som lever av å blogge om livet ditt, lage annonser og ta outfit-bilder tjener mange ganger mer enn de som går i årevis på skole for å bli lege, sykepleier, lærer, politi (bare for å nevne noe) ? Eller for eksempel barnehagearbeidere og helsefagarbeidere som jobber fulle dager hver eneste dag, men likevel sliter med å få endene til å møtes. Disse gjør en viktig jobb i samfunnet! Men likevell tjener de mye mindre enn såkalte influensere som ikke gjør annet enn å tilføre samfunnet enda mer kroppspress, skjønnhetspress osv osv. Jeg kjenner jeg blir skikkelig forbanna over at de som gjør den minst viltige jobben i samfunnet er de som tjener mest.

      1. Hun betaler igjen ganske mye mer skatt enn veldig mange andre (vil jeg anta), så sånn sett bidrar hun til samfunnet på et ganske høyere nivå enn mange andre. Rettferdig? Nja. det er 2019 og alle gjør forskjellige ting. Hadde vært jævlig kjedelig om alle skulle vært lærere og leger.

      2. Så rart at man setter det spørsmålet på en influenser. Jeg tjener 200 tusen i måneden og er verken blogger eller influenser på det settet. Jeg er eier og driver flere selskap, men spørsmål blir da hva bidrar jeg til samfunnet? Eller hva bidrar en advokat til samfunnet, eller andre med høy utdanning. Og bidra til samfunnet er å gjøre noe for samfunnet, så skulle gjerne vist hvem idag som gjør det.
        Jeg skatter 50 % i motsetting til normalt som er 36%, i det forstand så bidrar jo de som tjener mest mer enn en gjennomsnitt lønnet personer.
        De skatte pengene blir jo brukt til å betale lønn til nettopp helsearbeidere, og alle kommuneansatte. Hvilken goder gir det oss? Annet enn å få være saga kunde og flere innganger til større gjeld.

        1. Du skatter 50% på en lønning av 200 tusen? Rart. Et familiemedlem tjener det samme +\- men skatter mye mer enn det. 🙃

    3. Jeg hadde hatt sykt lyst til og være assistenten din😁 vet jeg hadde gjort en god jobb og☺️ Er 26 år og har jobbet på skoler, men merke jeg er lei av dårlig arbeidsmiljø osv, så det og heller jobbe for 1 tillegg til at det er mer artigere ting og gjøre ser jeg for meg🙂…

    4. Hva skjer med deg og Benjamin? Er det hele over mellom dere? Er dere fortsatt venner? Ser du har enda en ny svensk flørt, håper alt går bra med deg og at du bruker god tid til å være singel igjen nå 🙏🏻

    5. Hei Isabell, jeg har et spørsmål jeg er sikker på at flere lurer på. Dette er virkelig ikke hate, men et tema jeg tenker er viktig å ta opp 🙂 Søsteren din (som er helt nydelig vakker) ligner veldig på deg slik du så ut tidligere, før operasjoner. Vet du har skrevet at du tidligere slet med ting, og at operasjonene kanskje var et symptom på noe større. Tenker du derfor over / eventuelt snakker med søsteren din om disse tingene? Du virker som en utrolig omsorgsfull og god søster. Jeg lurer på hvordan du jobber for å unngå at hun skal se på seg selv og tenke at hun vil forandre de samme tingene som du gjorde en gang? Som jeg skrev er ikke dette kritikk av dine valg, jeg forstår at det ligger et mer komplekst bilde bak operasjonene, osv. Men når dere er så sykt like, må det jo være litt rart for søsteren din – som sikkert ser veldig opp til deg, at du har endret på ditt eget utseende. Håper du kan ta opp dette temaet, og hvordan du ønsker å jobbe for at unge jenter som Sidra ikke havner der du var for noen år siden. Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg