HUN HAR VALGT Å REISE HJEM FRA FERIEN

Reklame | nelly

KJOLE HER ⎟ SNEAKERS HER ⎟ BRILLER HER

Hei fineste dere!! <3 Hvordan går det med dere??? Oppdater meg gjerne på hvordan ting er hjemme nå, jeg er jo ganske uvitende om hvordan ting faktisk er når jeg er her nede. Jeg følger så klart slavisk med på nyhetene, men jeg har forstått at det er noe helt annet å faktisk være i for eksempel Oslo nå og se hvor død hele byen har blitt. Det må være så rart? Jeg gruer meg til å komme hjem, for å være ærlig. Det kommer ikke til å bli noe gøy å sitte hjemme i karantene i to uker. Men jeg skjønner så klart alvoret i det (som jeg skrev i forrige innlegg), og jeg kommer SÅ KLART til å ta karantenen på fulleste alvor. Noen antok at jeg ikke kom til å bry meg i kommentarfeltet, og det gjorde meg oppriktig irritert. Sånne bedrevitere som tror de vet alt om alle går meg på nervene. Sorry.

On another note! I dag har det skjedd mye. Golnaz som jeg hadde med meg på denne reisen valgte å reise hjem i dag, på grunn av corona. Jeg hadde også med meg et team i forhold til jobb på denne turen, og de hadde allerede planlagt hjemreise i dag før vi dro hit. Så hun valgte å dra hjem tidligere, sammen med dem. Så nå er jeg her solo fra Norge i gjengen vår. Meg og svenskene, som vanlig. Haha! Verdens beste gjeng, though!! <3

Jeg stresser fortsatt ikke med å booke om billetten min, da jeg er ganske sikker på at jeg kommer meg hjem på mandag. Erna gikk ut i går og sa at de så klart ville få hjem alle nordmenn. Det er ikke noe stor forskjell på i dag og mandag uansett, så jeg nyter uten tvil de siste dagene her før jeg må hjem å kjede livet av meg i karantene… Mamma har allerede ringt og planlagt at hun skal dra å fylle opp kjøleskapet mitt dagen før jeg kommer hjem, slik at jeg overlever og slipper å dra i butikken. Det føles trygt og godt. Det er så viktig at vi alle tar hensyn til hverandre og gjør det vi kan for at dette roer seg ned. At jeg holder meg hjemme etter en reise er noe jeg synes er bra at jeg må. Jeg vil så klart ta hensyn til alle de som er i risikogruppen, selv om jeg selv ikke er det. 

Jeg har det dog så deilig her, dere… Hadde det ikke vært for at jeg har kontrakter og jobb som krever at jeg må reise hjem på mandag, hadde jeg lett blitt igjen. Eller reist til Bali hvor blant annet Sara er. Det føles så mye tryggere å være her, kontra hjemme akkurat nå. Huff..

Som dere kanskje skjønner har det skjedd en del i dag og i går på grunn av all panikk som har spredd seg etter alt som skjedde hjemme i går. Noe forståelig så klart. Jeg derimot er veldig chill. Jeg er ikke en person som får panikk av ting jeg ikke kan kontrollere, og har en mentalitet om at alt ordner seg uansett. Lenge leve positive tanker og positiv energi!

Det har blitt en del Korona-snakk her nå, så nå switcher vi tema til neste innlegg! Et stort bildedryss fra dag to her nede is coming up!! <3 Litt herlige stemningsbilder fra paradiset! Det behøves nå.. <3 Skrives igjen om litt! Stor klem!

57 kommentarer
    1. Du vet at du ikke kan få besøk mens du er i karantene, sant? Det er veldig strengt, og man kan faktisk bli straffet om man bryter reglene..

    2. Angående mennesker som tror de vet eller kjenner et menneske på bakgrunn av det de leser eller ser, må virkelig gå inn i seg selv og tenke to ganger før de utaler seg om noe som helst. Ja, det er et fritt land, si deres meninger men ikke påstå noe om en, basert på dine egne tanker som har skapt selv. Isabel, kjør!!

    3. Du vet det er trygt og godt i Sri Lanka fordi de ikke har et helsevesen som e godt nok utbygd til å teste såpass mange som vi har gjort i Norge?
      Mest sannsynlig er det mye flere smittede i Sri Lanka enn Norge. Bruk hodet. Det er større sjanse for å bli smittet der nede.

      1. Jeg er fra Sri Lanka. La meg fortelle deg at de startet å ta tak i saken før det begynte å spre seg der, i motsetning til hva Norge gjorde. Du blir stoppet på flyplassen, screenet om du har feber eller noen av symptomene for corona viruset, før du får gått ut av flyplassen. Om du har feber eller symptomene blir du behandlet eller karantene i 2 uker. Igjen, corona virus sprer seg mindre i varme land som Sri Lanka. Hittil er det kun 7 som er smittet. Dette er bare fakta for det virker som om du har fått feil info.
        Vær så snill, ikke kommenter slik før du vet hele historien.
        Takk

    4. Handler nok om at de fleste vet at du ikke er så villig til å sitte i en leilighet uten venner/familie i lengre tid, som du er veldig opptatt av å påpeke selv så er vel mer skepsisen som kommer frem.

    5. Virker som dere driver litt på, du og han svensken. Så skjønner at kusina di vil dra hjem. De to andre dere er på ferie med er jo kjærester, så virket på videoer at kusina di kjedet seg litt

    6. Det kan vise seg å være STOR forskjell på fredag (i dag) og mandag. Er det noen den siste tiden virkelig har vist oss, så er det jo at tingenes tilstand kan endre seg radikalt fra dag til dag.

      Allikevel, håper det ordner seg for deg! 😊

    7. Du kan vel bate bli der lengre da vel ,ikke noen savner norge slik det er i dag , med afrika tillstander i butikker

    8. Det kan vise seg å være STOR forskjell på fredag (i dag) og mandag. Er det noen den siste tiden virkelig har vist oss, så er det jo at tingenes tilstand kan endre seg radikalt fra dag til dag.

      Allikevel, håper det ordner seg for deg! 😊

    9. Det kan vise seg å være STOR forskjell på fredag (i dag) og mandag. Er det noen den siste tiden virkelig har vist oss, så er det jo at tingenes tilstand kan endre seg radikalt fra dag til dag.

      Allikevel, håper det ordner seg for deg! 😊

    10. Må si at etter å ha lest at fu tar hensyn til de (innkludert meg selv) som er i risikogruppen ang viruset fikk jeg enda mer respekt for deg! Utrolig mange som ikke tar hensyn til oss son faktisk er nervøs for å bli rammet.

    11. Det kan vise seg å være STOR forskjell på fredag (i dag) og mandag. Er det noen den siste tiden virkelig har vist oss, så er det jo at tingenes tilstand kan endre seg radikalt fra dag til dag.

      Allikevel, håper det ordner seg for deg! 😊

      1. Jo, man kan gå i butikken selv om man er i karantene. FHI sjef Camilla Stoltenberg uttaler at siden det er så mange som sitter i hjemmekaranrene legger butikker nå opp til systemer der man kan handle uten å ha kontakt med andre.
        Det er forskjell på karantene og isolat.

    12. Kan folk slutte å kommentere at Isabel ikke klarer å overholde karantenen? Selvfølgelig er det en selvfølge at karantene overholdes og selvfølgelig forstår Isabel at man ikke kan ha besøk, og at hun må holde denne karantenen i 2 uker. Jeg pleier vanligvis ikke å kommentere men herregud folke s, ta dere sammen og vet dere heller om dere selv og deres nærmeste..

      Forresten Isabel, så kul du var med briller. Er det styrke i de? Hørt du har dårlig syn og bruker linser? Tar jeg riktig eller feil?
      Hvert fall, du var så kul og fin med briller! Det burde du bruke oftere. 😁
      Ha en fin ferie videre! Så håper jeg hjemreisen går fint 🤞🏼🥰

      1. Emma, det virker ikke som Isabel skjønner det helt det med karantener – siden hun skiver “slik at jeg overlever og slipper å dra i butikken”. Slipper å dra i butikken?? Hun skal ikke utfor døra! Ikke ha besøk, ikke gå ut. Selv

        1. Hun skriver jo dette fordi hun er glad moren hennes handler inn for henne, og får alt hun trenger av mat for å overleve i karantene. Det er jo ikke noe gøy akkurat å bli tvunget til å sitte hjemme. Men de fleste av oss overholder dette på en god måte, og det vil nok Isabel og gjøre. Kanskje lurt å ikke dømme andre siden du ikke vet hva de tenker eller kommer til å gjøre? Syns heller du burde kjefte og lange ut mot de som faktisk bryter karantenen, OG som har testet POSITIVT på corona:)

    13. Skulle så ønske jeg var deg nå!!! Er selv i risikogruppen skulle virkelig ønske jeg kunne være på et trygt sted og nyte livet sånn som du<3 NYYYT de siste dagene så masse du bare kan, kos deg litt for meg og!

    14. De vurderer dessverre å stenge grensene Isabell , ikke sikkert du får reise hjem.
      Hva de sier i dag, gjelder plutselig ikke i morgen

      1. I det landene dem har stengt grensa til nå. Kommer alle som er fra landet inn. Men ikke turister e.l
        Så om grensa blir stengt inn til Norge, kommer alle nordmenn hjem. Greit å få med seg alt, ikke bare overskrifta.

      2. De kan ikke stenge de største flyplassene. Hvertfall ikke Gardemoen. Det har de sagt på nyhetene og, fordi hvis de stenger flyplassene, vil utenlandske borgere bli sittende fast i Norge, i tillegg så vil Norge ha hjem flest mulig av sine innbyggere, for å få ned smitten:) dessuten må flyplassene være åpne slik at forsyninger, produkter og pakker kommer til Norge:)

    15. Det nytter ikke om erna vil slippe inn alle nordmenn dersom sri lanka stenger grensene og ingen fly til utland går.

      1. Erna har allerede snakket om dette på pressekonferanser, det er ikke mulig å stenge de største flyplassene, for det må være mulig og få fly ut og inn norske innbyggere, og fly ut dem som skal hjem til andre land:)

    16. Har du tenkt på hvor utsatt de du omgås der nede er? De som er fra Sri Lanka? Vi som er rik reiser til fattige land og tenker at der er ingen smittet, men hva skjer? Vi smitter dem istedet. De som ikke har et oppegående helsevesen eller smittevern. Om noen blir smittet der er det toget gått for lenge siden. Mange har ikke råd til å testes der eller til å få helsehjelp. Du kan da også være bærer uten å vite det, ha fått noe på flyplassen foreksempel og tatt med dit. Bare for å gi det litt perspektiv fra den andre siden også 😊 vi er da også ansvarlig for alle rundt oss nå❤️

    17. Mange som tror at de ikke kan få corona siden dem ikke er i risikogruppen.. å være i risikogruppen betyr bare at du blir smittet mye lettere og evt kan bli alvorlig syk og må Bli innlagt på sykehuset. De som ikke er med i den gruppen kan fremdeles få det eller være en bærer uten symptomer. Flyplasser spesielt er mest utsatte stedet for å bli smittet. Antagelig på Gardemoen hvor de første ble smittet i Norge. Da mange kom fra Nord Italia.

      Det er ikke for å skremme at jeg sier det men er viktig å tenke på ettersom er tusenvis av unge ( inkluderer meg selv ) som tror de ikke kan få det. Så lenge håndvasken, antibac og Hadde kanskje spurt Kusina di ( vis hu har lappen) om å hente deg på flyplassen. 🙂

    18. Nå må dere gi dere!!! Regner med Isabel har fått god beskjed der nede hva hun skal gjøre og ikke gjøre. Hun er faktisk voksen( noe dere tydeligvis ikke er) Dere bare spyr ut galle fordi hun er der nede og tror dere vet alt om hennes situasjon….SKJERP DERE!!! Kos deg resten av ferien, Isabel❤

    19. Jeg anbefaler deg å komme deg hjem fortest mulig Isabel. Land stenger grenser, flyselskap setter fly på bakken. Snart stenger vel norge grensene sine også. Jeg ville booket en flybillett så fort som overhode mulig. Dette kommer til å eskalere veldig fort og det er allerede snart 1000 stk som er smittet i norge, og det kommer til å bli flere og strengere tiltak. UDI har sagt idag at alle nordmenn som er utenlands bør komme hjem NÅ. For din egen sikkerhet Isabel❤️

    20. Selvom Erna sier hun vil få alle nordmenn hjem vil det koste mer om to landegrenser er stengt.. bare for at du skal få 2-3 dager ekstra på ferie… Egoistisk å ikke reise hjem med resten av følget ditt med fly i rute når Norge vurderer å stenge grensene, og flyplasser allerede er stengt.

    21. “Hadde det ikke vært for at jeg har kontrakter og jobb som krever at jeg må reise hjem på mandag, hadde jeg lett blitt igjen.”

      Du vet at du ikke kan møte folk eller jobbe? du kan ikke ha besøk eller dra på besøk når du sitter i karantene.

      Og det at du tror det er trygt i Sri Lanka er bare tull. De har ikke mulighet til å få testet innbyggerene slik som vi har i Norge. Det er garantert flere der som er smittet enn hjemme og det sprer seg FORT.

      1. Isabel er blogger og kan jobbe hjemmefra, kanskje kontrakt hun refererer tim er f eks å lage innlegg for Nelly.com. Pakke med klær fra de kan leveres som hjemlevering og settes utenfor døren, antrekksbilder kan hun ta i leiligheten. Jobb – kontrakt – overholde karantene og helt uten å gå ut eller få besøk. Det å si at det garantert er flere smittede på Sri Lanka enn her hjemme eller at de ikke har mulighet for testing har du ikke noe belegg for. Noe snever tankegang. Skjønner at alle er bekymret i disse dager, men å forutsette at Isabel ikke har satt seg inn i karanteneregler/kommer til å overholde denne samt trekke slutninger om håndtering/beredskap i andre land tjener ikke til noe. Vær støttende, tilby råd og send digital kjærlighet er mye bedre i disse dager. Velkommen hjem på mandag Isabel, håper det går greit. Foodora leverer utenfor døren og d r masse bra filmer og serier å streame❤

    22. Jeg var en av de som først antok at du ikke kom til å overholde karantenen. Så ville bare si at grunnen til at jeg antok det var på bakgrunn av svaret du ga i en kommentar i et tidligere innlegg. I måten du formulerte deg på virket det veldig som om du ikke tok det på alvor og blåste det bort. Men det var vel helt sikkert ikke sånn du mente det! VELDIG godt å lese nå at du tar det på alvor og at du absolutt kommer til å følge retningslinjer. Det er veldig viktig at dere influencere med så mange følgere bidrar til å opplyse om alvoret her! God tur hjem og håper alt går bra!

    23. Kjære Isabel.
      Jeg vet ikke om du leser dette men i dag kom det råd om å komme seg hjem raskest mulig fra UD. Så jeg tror ikke at jeg hadde ventet.

    24. UD melder nå at nordmenn i utlandet bør komme seg hjem snarest.Dette pga fare for stengte grenser og kansellerte flyavganger.

    25. Stor sjanse for at de stenger grensene helt. De anbefaler alle som er i utlandet om å komme seg hjem så fort som mulig. Lukker nok landet snart 😮

    26. Håper du har det bra, og du kommer deg vel hjem snart. Jeg ville vurdert å komme hjem fortest mulig dersom du har mulighet for det. Mye som skjer hver dag. Ta godt vare på deg selv på veien hjem. Beste tanker. Klem <3

    27. Syns det er litt skremmende at du sier at et par dager fra eller til ikke spiller noen rolle… Det kan det så absolutt gjøre! Det sa jo pang på Torsdag, og det rådes å komme seg hjem så fort som mulig! Fly kanselleres, flyplasser stenges!
      Du aner jo ingenting hvordan det er på Mandag?!?! Du kunne nok tatt dette litt mer seriøst. Beklager.

    28. Til info: Norge ber alle nordmenn som er i utlandet å komme hjem nå. Flyplasser og grenser stenges. Mange land nekter nordmenn innreise. Så hjemreisen kan bli vanskelig. UDI ønsker å hjelpe nordmenn med om booking og reiserute nå.

    29. Nei, hele denne reisen din var utrolig korttenk. Tror ikke du er en slem person, og egentlig ikke egoistisk. Men jeg tror reisetrangen din tok over for fornuften. I disse dager må vi gi opp ting som reising, sosialt samvær og aktiviteter. Og som en over her skriver, tenkte dere ikke på at dere kunne spre smitten til et land som er mye verre stilt enn oss økonomisk? Grensene stenges nå, håper du kommer deg hjem.

    30. Norge har mistet all kontroll, sier de på radioen og tven nå. Plis bli hjemme og ikke ha nærkontakt med verken familie eller venner!❤️

    31. Du som er så sosial av deg og avhengig av familien må det bli veldig tungt å være helt alene i 2 uker uten noe besøk?🙊 jeg er veldig introvert og trives godt i eget selskap, men 2 uker uten å se et annet menneske ville vært tungt for meg og haha.

    32. Isabel. Når det gjelder korona, så er det stor forskjell på i dag og mandag. Det er forandring hver time. Norge ligget på plass nr 2 over mest smitte pr innbygger. De oppfordrer alle reisende å komme hjem nå.
      Lykke til

    33. Må nok alle forberede oss på enda strengere tiltak nå. Stengte grenser og portforbud kommer sikkert og kun dagligvarebutikker og apotek oppe. Det er så mange som ikke opprettholder regler om å ikke være i grupper, holde karantene og holde 1 meters avstand og smittetallet stiger. Og dette varer nok mye lenger enn de to ukene de snakker om nå og ting fortsetter å være stengt og vi må holde osd inne så mye som mulig. Det er kjedelig for oss alle fremover, men det viktigste er å ta dette ansvaret som det er i en lang periode fremover. Det er hardt for alle, men det viktigste er å bli kvitt dritten. Ta vare på hverandre. Sender positive tanker til alle

    34. Sandt,du kommer til å bli nekta innreise,lurer på hva enkelte tenker,fikk sjokk når jeg så du var på reise. Ja har fulgt bloggen din leeeng,kommer nok til å tiite innom igjenn. MEN NU MÅ FOLK SLUTT Å VÆR EGOISTA,!. Uffamæ,i det minste tenk på at dokker tar livet av noen. Hold dæ frisk frøken,så returnere du,når grensan e åpen igjen. Skjønt det hu venninda di. <3 Peace

    35. Alle flyplasser og havner i Norge stenger fk mandag kl 0800! Det har statsministeren vår akkurat uttalt. Så på tide å komme seg hjem til karantene nå…..

    36. Vær så snill; slutt å skrive «det er ikke mye forskjell på idag til mandag» «det skjer ikke mye nytt på 3 dager» «hva mer kan skje til mandag» det HAR jo skjedd gang på gang mye nytt på én time.

    37. Så du mener det føles tryggere å fortsette og reise til andre land – aka oppholde seg på flyplasser, tett på tett med svære menneskemengder fra alle verdens land – enn å reise direkte til Norge? Hjelpe meg… Jaja, i det minste må du sikkert endelig lære deg å lage mat nå som du skal i karantene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg