I DAG OVERTOK JEG NØKLENE TIL MIN NYKJØPTE LEILIGHET!

Reklame | NELLY

GUUUUD, i dag overtok jeg nøklene til min nykjøpte leilighet!!! Jeg må oppriktig klype meg selv i armen 24/7, for det føles helt seriøst så uvirkelig. Tenk at leiligheten endelig er MIN!!! Dette er seriøst gledens dag, og jeg er såååå ekstremt stolt at jeg holder på å sprekke. Følelsen er helt uvirkelig! Dette kan absolutt ikke sammenlignes med noe annet kjøp. Jeg trodde jeg ble lykkelig når jeg kjøpte min første Chanel som jeg hadde drømt om siden jeg var liten, men dette?!?! En heeelt ny lykke på et heeelt annet nivå! 

Jeg hadde med meg mamma og Sidra på overtakelsen – det var så fint å ha de der sammen med meg. Mamma ble nesten tårevåt der hun trådde innfor døren. Er det noen som har mast hull i huet på meg angående boligkjøp, er det henne. Jeg tror hun er lykkeligere enn meg over at jeg endelig har kjøpt – haha. 

Jeg kommer ikke til å flytte inn akkurat nå, for jeg skal renovere en del. Leiligheten er superfin slik som den er fra før, men jeg vil ha det akkurat slik jeg vil. Jeg er veldig kresen og vet akkurat hva jeg vil ha, og derfor skal jeg få det fikset slik før jeg flytter inn og offisielt kaller det mitt hjem.

Jeg skal på møte med firmaet som skal renovere hele badet mitt om under to ukers tid. Det gleder jeg meg skikkelig til, for det badet jeg har bestemt meg for å få for er helt insane nydelig. Det blir favorittrommet i hele leiligheten, tror jeg. Hehe! Walk in closet skal også ordnes på det ene soverommet. Gulv skal byttes ut til fiskebensparkett og vegger skal males. Deler av kjøkkenet vil jeg også endre på, kun for å få den lille prikken over i-en. Peis skal settes inn, rosetter i taket skal fikses.. Det er en del som skal gjøres, med andre ord. Men det er helt greit, for jeg vil tross alt at den skal være helt perfekt!

JOGGEBUKSER HER ⎟ TOPP HER

Det jeg elsker med leiligheten er hvor høyt det er under taket, at det er stukkatur OG at det er så store og lyse vindu i hele leiligheten. Det var jo tre av mine “must” når jeg så etter leilighet, så det er digg at de kravene ble oppfylt!

Jeg får sommerfugler i magen av å tenke på at jeg skal begi meg ut på et renoveringsprosjekt. Det er aller første gang, og for å være ærlig er jeg ganske så blank på det området. Derfor er det faktisk ekstra stas, for nå får jeg utfordre meg på noe helt nytt OG jeg får det akkurat slik jeg drømmer om.

WIHOOOO!!!!

16 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med ny egen leilighet, gleder meg til å se hvordan du renoverer den ved senere avledning via bloggen🥰❤️

    2. Gratulerer så mye! Blir spennende å se hvordan du innreder den! Håper det blir tour når den er ferdig!

    3. Hei!
      Vet du hvorfor Bloglovin ikke lenger oppdaterer innlegg fra deg i sin feed? Dine innlegg har ikke kommet der på en måned..

    4. Du minner meg på mange måter om Amber Scholl på. Og det på en positiv måte. Hun er kanskje litt mer glam, med masse glitter og stas. Men poenget er at du burde sjekke henne ut op YouTube, hun legger ut masse filmer hvor hun viser leiligheten sin, som hun har fikset til å se glam og «overdådig» ut, med strukkatur på vegger osv. Kanskje du får noe inspirasjon til prikken over i’en😄. Dette er ment i beste velgående.

    5. Gratulerer så mye med leilighet! Det hadde vœrt veldig morsomt å se oppdateringene underveis, og ikke bare det ferdige prosjektet 🙂

    6. Gratulerer så mye❤️👏 nydelig! Men jeg må si at jeg synes parketten din er skikkelig pen fra før av (lys/hvitoljet enstavs eik) , den ser ganske ny ut? Hvis den er helt ny, ville jeg ikke skiftet den ut pga den er så fin fra før 🙂 gleder meg til å se hvordan du renoverer og hente inn inspirasjon på innredning til min egen nykjøpte leilighet😊😊 klem, og glad på dine vegner😊🙏

    7. Gratulerer med overtakelsen! Som huseier selv har jeg mange erfaringer med håndverkere, positive og negative. Ett godt råd er å inngå avtale om hva som skal gjøres, og pris på arbeidet FØR dette starter. Skriftlig! Aldri betal arbeidet før det er ferdig. Velg seriøs aktør, det lønner seg kvalitetsmessig. Et baderom krever fagkunnskap, ellers kan du havne i problemer når det gjelder det forskriftsmessige. Det er også smart å sette tidsfrist/avtale på arbeidet sånn at du slipper å bli nedprioritert over andre oppdrag. Det er også lurt å be om pristilbud på arbeid fra flere håndverksfirma, fordi du kan spare mye penger på det. Inkl. elektroarbeider/strøm. Vær aktiv på å følge opp at arbeidet har fremdrift. Det er DU som er sjef, husk det! Lykke til!🤩
      Spør om du lurer på noe….

    8. Må bare advare om å bruke entreprenørselskapet «de lilla» til renoveringen. Vet ikke hvem du skal bruke, men de lilla er dyre og ineffektive og gjør ting feil.

    9. Har lett gjennom alle innleggene dine, men finner ikke noe oppskrift på rød ris! Kan du fortelle hvordan man lager det? Frister utrolig mye og jeg vil lage deg til familien.

    10. Gratulerer, endelig er du selveiende 😊 Håndverkere er vanskelige å få tak i, spesielt de gode og seriøse som holder ord. Og som ikke koster uforholdsmessig mye.

    11. Såå fint😍 hadde aldri byttet ut gulvet du har nå!! Er jo så mye finere med enstavs parkett! Men smak og behag. Syns hvertfall leiligheten så helt strøken ut nå!

    12. Jippi! Så gøy, gratulerer med leilighet 😍 Kan du legge ut før og etterbilde? Også bilder gjennom prosessen! Elsker interiør og oppussing 🙈
      Ha en strålende dag, Isabel 💛

    13. Så fint det sikkert blir! Gratulerer så mye. PS, sikkert lurt å ikke en gang legge ut disse bildene h is du ikke vil folk skal finne adressa. Er dessverre vilt lett å enda finne denne på finn :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg