JEG ANGRER

Reklame | nelly

Søren, dere… Jeg fortalte dere tidligere i uken at jeg har sluttet på p-pillene, i hovedsak for å få mensen igjen. Jeg har en tendens til å hoppe over, for jeg får nemlig helt ekstreme mensensmerter hver gang tante fuckings rød kommer på besøk. Jeg hater faen henne ass. Av hele mitt hjerte.

Jeg tenkte at det var greit å gjøre det nå som jeg uansett er stuck her hjemme i karantenen min, men fyyyy fader…. Jeg angrer. JEG ANGRER MEG IHJEL! Det gjør så forbaaaanna vondt, dere. 🙁 Fuck. Jeg hadde nesten glemt hvor ille de smertene blir hos meg.. Og nå suger det jo i hvert fall å sitte her hjemme helt mutters alene, haha… Ikke så god timing likevel, antar jeg.

Jeg hater å være kvinne noen ganger ass. Her sitter vi å må ha MENSEN en gang i måneden, bli gravide og gå rundt med verdens største kul i 9 måneder, for ikke å snakke om å FØDE. Hva går menn igjennom, liksom????

KJOLE HER & SMYKKE HER (alt på 30% rabatt!)

Btw! I dag er siste dagen dere får 20% rabatt på HELE Nelly! Shop HER! <3

Så i går og i dag har jeg egentlig bare mest gått rundt å erget meg over at jeg har smerter. I tillegg er så klart også humøret mitt ganske så svingende, men det er ikke så rart da. Karantene + mensen = en pms Isabel uten dess like. 🤠

Jeg har faktisk prestert bra på jobbfronten i disse dager også! Til tross for mensen! I går filmet jeg to samarbeid OG en YouTubevideo! Ikke verst, hæ? “Mine upopulære meninger” kommer ut på YouTubekanalen min (her) i løpet av kvelden!

Hva gjør dere i disse dager? Snakk gjerne med meg i kommentarfeltet – jeg er så ensom og hadde blitt sjeleglad for å få pratet litt med dere. <3

42 kommentarer
    1. Har du prøvd naproxen? 🙂 du får kjøpt reseptfritt på apoteke. Viss dei ikkje hjelpe, så kan legen skriva ut sterkare naproxen 🙂

    2. Har du prøvd naproxen? Jeg sliter også med kraftige smerter, men en naproxentablett stopper smerten på 15 min for meg <3

    3. Mye mulig dere går igjennom mye fælt i form av mensen, smerter osv osv… og vi fleste mannfolk er så utrolig stolte av dere og måten dere takler det på.. Men en ting skal jeg si deg… at jeg hadde gitt fra meg hva som helst for å ha muligheten til å kunne bære barnet mitt og lage det inni meg ! Kanskje fødselen og mensen og alle plagene virket dritt, men spør moren din om hun ville gitt opp de plagene og ikke fått deg ? Tenk deg da !! Lage noe såååå utrolig og ha en connection vi menn bare kan drømme om å ha med barna våres…

      Hilsen en Pappa som synes moren til sønnen hans var den største superhelten han noen sinne har sett!! 😍🥰

      1. Fremdeles vi damer som må gjøre dritt, skulle prøvd å hatt menssmerter og vært gravid og født du. Sorry, selvom det er stort å lagre et liv, er det fader ikke kult! Og en kropp som aldri helt blir det samme den en gang var, og amming og alt det der. It sucks! Verdt det, absolutt, men still. Hater når menn uttaler seg om ting de ikke kan relatere til 😂

        1. Jeg som mann kan ikke relatere til det og du som kvinne kan ikke relatere til det å ikke kunne få ta del i den følelsen,
          Dere hater så mye noen ganger 🙃 bare for at jeg ønsker å kunne oppleve noe slik skal du hate at jeg uttaler meg om det å ønsker moe slikt… litt trist at det gjør deg irritert.

          Men når det er sagt så har jeg høy respekt til alle kvinner og synes dere er kjempe tøffe og har derfor alltid behandlet dere deretter..

        2. Skjerp deg. Tenk på alt menn går igjen mtp omsorgssaker når mor plutselig bestemmer seg for å stikke av med barnet. Fordi ho er mamma. Eller når far ønsker seg barnet i magen men mor vil drepe det, å det er hennes valg fordi tydeligvis har mor blitt gravid på egenhånd og har derfor all råderett over det ufødte barnet. Tenk på alle menn som ender livet sitt så alt for tidlig pga møkkakvinnfolk som tror det er så tøft å være kvinne. Så nei, ikke sutre over å ha mensen eller å gå gravid eller å føde. Ja det er kjipt, men herregud.

          PS jeg er kvinne med mensen og to barn, så har jeg forresten rett til å uttale meg da?

    4. Føler veldig med deg med de mensensmertene😐når jeg får det så ligger jeg i fosterstilling i 2-3 dager med varmeflaske og tar paracet og enda er det helt forferdelig, skjønner ikke hvorfor vi må ha det i det hele tatt🙈Håper at smertene går over snart, og at alt er bra med deg til tross for den tia vi alle går igjennom❤️Sender deg en stor klem❤️

    5. Å gå gravid og å føde er det beste i verden, faktisk. Er så glad for at jeg har opplevd det to ganger! Er gravid med tredje nå, og jeg gleder meg til fødselen. Synd det en dag vil ta slutt. Du har noe stort og se frem til.

    6. Hei! Jeg har hatt sinnsyke smerter ved mensen helt siden første gang tante rød kom på besøk. Det har i perioder vært så ille at jeg havnet på legevakten, etter mange år med uvitende mannlige leger som sier «det er bare sånn det er å ha mensen» og prakker på en sterke smertestillende (som er avhengighetsskapende) så fikk jeg en kvinnelig lege som skjønte at det ikke var som det skulle. 7år med leger, legevakt og sykehusinnleggelser fikk jeg diagnosen endometriose. På en måte blodsyster som gror på utsiden av livmoren. Dette er en sykdom ufattelig mange kvinner har livet ut, uten å vite at det er det de har. For man får høre at det er bare slik mensen er. Du bør forhøre deg med lege, for i verstefall kan endometriose føre til ufrivillig barnløshet..

    7. Æsj, jeg og har helt syke menssmerter. Nesten så jeg har lurt på om det er noe galt med meg. Faen meg ingenting som hjelper heller. Misunner de som ikke kjenner noenting. I tillegg blir jeg sinnsykt sur i et par dager før jeg får det. Jeg kjenner ikke meg selv igjen! Usj, stakkars oss.

    8. Tenk så HELDIG du er, som er kvinne og faktisk har mulighet til å bære frem et barn, et liv! Kvinnekroppen er fantastisk! ❤️

    9. Hva vi gjør i disse dager? Vel, jeg sitter her i Frankrike hvor jeg bor og drikker vin, spiser sjokolade, trener på yogamatten i stua, leser bøker, blogger, koser med samboeren, ser rare dokumentarer og jobber hjemmefra 🙂

    10. Mensen kommer de fleste av oss ikke unna, men å bli gravid og føde barn er ihvertfall høyst frivillig og absolutt ikke obligatorisk 🙂

    11. Hei! 😊
      Har du sjekket om du har endometriose? Det gir ekstra ille mensensmerter, men det er vanskelig å oppdage nettopp fordi mange tenker at det bare er ekstra smertefullt. Veldig mange kvinner har det opptil 1/10 kvinner!! Etter at jeg hadde en kikhullsoperasjon og fikk spiral har jeg betraktelig mindre smerter.
      Håper det går bedre med deg etterhvert❤️

    12. Håper smertene forsvinner så raskt som overhodet mulig! Jeg bruker dagene på å jobbe som sykepleier, noe som er veldig annerledes men også veldig givende i disse tider ❤️ Liker å lese at folk holder seg hjemme, selv om det forståelig nok sikkert er veldig frustrerende og ensomt for noen. Det er likevel så viktig. Tusen takk!!

    13. jeg må si jeg ble en smule sjokka over dette innlegget. Takk for at jeg faktisk får mensen og er frisk. Takk for at jeg har den gaven at jeg kan føde friske barn. Takk for at jeg er fruktbar. Takk for at kroppen fungerer normalt. Pass på tankene dine Og ordene dine. Plutselig sitter du og ikke får mensen og kan ikke få barn , eller blir alvorlig syk i dine kvinnelig kjønnsorganer. Hilsen en som ikke har mensen og aldri kan føde barn.

      1. Men herregud da. Isabel må få lov til å klage litt over sterke mensensmerter uten at du skal ta deg nær av det. Tror nok ikke at hun tar for gitt at hun kan få mensen og en gang kanskje få barn.

    14. Føler med deg, sliter med akkurat det samme! Slitt med det samme siden jeg var 11 år, er nå 27..

      Smertestillende med virkemiddelet naproksen eller ibuprofen fungerer best, i steden for Paracet. Dette fordi de hemmer produksjon av prostaglandiner. Så jeg bruker alltid Ibux. Det som fungerer best for meg er og ta smertestillende før smerten begynner, for når smerten først er der er det vanskeligere og få den bort. Så her er jeg heller føre var, og det redder uka mi❤️

    15. Ibux lindrer litt for meg, også å bevege seg litt, f.eks yoga foretrekker jeg 🙂
      Også noe varmt på nedre mageregion kan lindre syns jeg. Verdt å forsøke kanskje?

    16. Jeg skjønner godt at det er veldig vondt, har vært der selv for å si det sånn. Men prøv heller å finne noe som kan distrahere deg fra situasjonen som f.eks jobb, trening eller en god serie. Og ikke tenke på at det er så utrolig vondt. Det å hele tiden tenke at man har vondt og synes «synd» på seg selv(selv om det er med god grunn)» så gjør det vondt verre dessverre.

    17. Feel you!
      Jeg hadde p-stav i 3 år x 2! Mest fordi jeg fikk så store smerter og jeg valgte å reise litt rundt. Så ville jeg la kroppen hvile.. Og fy flate ! Det er noe dritt. Våknet opp til sterke smerter en natt og lå i mange timer. Klarte ikke gå på jobb. Tok alt mulig av piller 🙈

      Nå har jeg begynt på p piller etter litt opphold så får vi se!

    18. Heisann! Jeg har byttet til cerazette pga smerter og mye migrene. Jeg har mistet mensen helt av de (de fleste gjør det), har ikke hatt mensen siden september i fjor! Anbefaler de på det sterkeste 😍🙏🏼

    19. Jeg også har slitt mye med mensen. Jeg begynte først på en type p-piller som legen mente skulle fungere bra ved drøye mensensmerter. Så jeg gikk fra å dope meg ned hver måned til å kunne nøye meg med bare en eller to ibux 🙂 Men etter noen år “funket ikke” denne effekten lenger, så jeg byttet over til et annet p-pillemerke med litt andre virkestoffer. Vipps, det funket igjen!

      Av andre helseårsaker har jeg byttet over til hormonspiral. For meg virket det som en skummel ting å gjøre, men så lenge du benytter deg av en dyktig gynekolog så går det veldig fint! Jeg forhørte meg litt rundt og googlet anmeldelser, og endte opp hos verdens beste gynekolog! Den første spiralen hadde jeg i 3 år, den andre er nyere modell og varer i 5 år. Og jeg har aldri mensen – ALDRI 😀 Det er ikke alle som mister mensen helt ved å bruke spiral, men forskjellen kan være at man blør mindre og har mindre vondt. Snakk gjerne med fastlegen din om hormonspiral, så kan du heller tenke på om du vil prøve det eller ikke 🙂

    20. Kanskje du allerede vet om disse smertestillende, men jeg vil absolutt anbefale deg naproxen fra apoteket. Disse er reseptfrie. Du tar de med en gang du kjenner murring i magen, også i dagene før menstruasjon og du vil ikke kjenne smertene på samme måte eller bort i mot ingen smerter! Jeg sliter med det samme som deg, ekstreme mensen smerter, men disse smertestillende redder virkelig «livet» mitt hver gang☺️ Håper du får en fin dag videre!

    21. Varmepose, naxprosen, også sjokolade!
      Du bør ta en tur til gynekolog og spørre om du kan ha endometriose. Det gir økte smerter. Selv har eg endometriose og skal fjerne hele livmoren om en mnd. Eg har nettopp født barn nr 3. Men eg mister så mye blod at eg må ha overføring 1 gang i mnd fast også får eg tabl for å stoppe blødning men de hjelper ikke.. Når det står på som værst så tar eg 2 paralgin forte sammen med 600mg Ibux. Eneste som nytter hos meg.. Men prøv en time hos gynekolog

    22. Det er absolutt ingen grunn til å få mensen når du går på ppiller. Det er bare en “falsk” menstruasjon uansett. Når du går på ppiller kan du helt trygt hoppe over mensen så lenge du ønsker. Så dette var et ganske unødvendig move av deg.

      Uansett; håper smertene går over fort og at du ikke gjør det igjen. Og at du kommer deg gjennom karantenetiden, det virker ufattelig kjedelig 🙁

    23. Hei!

      Nå var det litt vanskelig å skjønne i innlegget om du tok en pille fri uke (pause) for å få mensen, eller om du faktisk sluttet på p-pillen for å ta pause fra de. Men det å slutte på p-pillen for så å begynne igjen etter en stund er ikke lurt. Risikoen for å få de alvorlige bivirkningene man kan få av å gå på p-piller (feks blodpropp) er størst de første 3 mnd, så ved å stoppe og starte igjen så blir man på nytt utsatt for den risikoen. Etter de tre første mnd er risikoen for å få alvorlige bivirkninger veldig sjelden. Det er en myte at kroppen trenger pause fra hormonene en får fra p-pillen.

      https://www.apotek1.no/sex-og-prevensjon/myter-om-p-piller

      Ellers står det masse god info om blant annet p-piller på sexogsamfunn sine sider.

      Klem 😊

    24. Hei!

      Nå var det litt vanskelig å skjønne i innlegget om du tok en pille fri uke (pause) for å få mensen, eller om du faktisk sluttet på p-pillen for å ta pause fra de. Men det å slutte på p-pillen for så å begynne igjen etter en stund er ikke lurt. Risikoen for å få de alvorlige bivirkningene man kan få av å gå på p-piller (feks blodpropp) er størst de første 3 mnd, så ved å stoppe og starte igjen så blir man på nytt utsatt for den risikoen. Etter de tre første mnd er risikoen for å få alvorlige bivirkninger veldig sjelden. Det er en myte at kroppen trenger pause fra hormonene en får fra p-pillen.

      https://www.apotek1.no/sex-og-prevensjon/myter-om-p-piller

      Ellers står det masse god info om blant annet p-piller på sexogsamfunn sine sider.

      Klem 😊

    25. Hei!

      Nå var det litt vanskelig å skjønne i innlegget om du tok en pille fri uke (pause) for å få mensen, eller om du faktisk sluttet på p-pillen for å ta pause fra de. Men det å slutte på p-pillen for så å begynne igjen etter en stund er ikke lurt. Risikoen for å få de alvorlige bivirkningene man kan få av å gå på p-piller (feks blodpropp) er størst de første 3 mnd, så ved å stoppe og starte igjen så blir man på nytt utsatt for den risikoen. Etter de tre første mnd er risikoen for å få alvorlige bivirkninger veldig sjelden. Det er en myte at kroppen trenger pause fra hormonene en får fra p-pillen.

      https://www.apotek1.no/sex-og-prevensjon/myter-om-p-piller

      Ellers står det masse god info om blant annet p-piller på sexogsamfunn sine sider.

      Klem 😊

    26. Hei, har du vurdert p-stav? Jeg har hatt min i over 2 år og ikke hatt mensen siden, mensensmerter har jeg heller ikke hatt, anbefaler deg å prøve, funker ikke for alle men er verdt et forsøk!

    27. Uff høres ikke godt ut! Lurer litt på hvilket p-pille merke du går på, det finnes noen som er spesielt for å redusere pms ❣️

    28. Vet kor jævlig mensen e og værtfall dæm satans smærtan.. æ også hadde frøktelig ont vær mnd når æ hadde mensen te æ ikje klarte mer og bare måtte begynne på nåkka før og få den vækk og TAKK GUD før det, har det sååå mye bedre no 🙂 <3

      Kordan har du det om dagan ? <3

      Klæm <3

    29. Skulle skrive det samme som jordmorstudent.
      Det farligste med å gå på p- piller er faktisk hvis man starter og slutter, starter og slutter og er av og på!
      Så det anbefaler jeg deg ikke å gjøre..

      Videre vil jeg anbefale deg å sjekke om du har endometriose! Mange har det uten å være klar over det.

      Til sist vil jeg si at selvfølgelig kan Isabel klage over smertene hun føler i sin egen blogg! Ingen vet hverken hva hun går gjennom av smerter eller hva som kanskje forårsaker det. Bare fordi hun nevner hun har piss vondt, betyr ikke det at hun ligger hjemme, syter og synes synd på deg selv! Sånn er det hvertfall ikke jeg har fått inntrykk av at hun er, tvert imot!! Kanskje jeg skal minne dere på hvordan hun stod i smertene hun hadde i Skal vi danse?
      Dessuten skal alle ha lov til å ha dager hor ikke alt er helt på topp!! Hvis flere tør å si ifra om det, vil vi få et mer aksepterende og åpent miljø!

    30. Skjønner hva du mener, men å gå gravid er faktisk noe av det fineste jeg har gjort. Synes magen var såå fin, og følte meg virkelig vakker gjennom svangerskapet. Det var koselig å kjenne bevegelsene i magen, og knytte meg til babyen på en helt annen måte enn hva pappaen kunne før fødsel. Tro det eller ei, men jeg tar meg selv i å savne kulen på magen, og gleder meg til neste svangerskap. Det til tross for at jeg hadde mange komplikasjoner før og etter fødsel. Ellers helt enig, mensen er kjipe greier. Et nødvendig onde, rett og slett.

    31. Jeg har gått på Cerazette i snart 6 år og har ikke hatt mensen siden den gang. Kan anbefales ☺

        1. Jeg har spurt fastlegen min.. for ble litt stressa selv etter noen måneder. Men han sa at det er helt normalt på de p-pillene. Og jeg spør han jevnlig.. og han sier fortsatt at det er ingen fare. 😊 All good 😊

      1. Jeg har brukt Ceracette i 12 år. Blødde en del de første 4 mnd og siden har jeg aldri hatt mensen. Ikke farlig å gå på disse. Min datter på 15 startet med disse for 6 mnd siden og har ikke hatt mensen siden første pilla. Legen sier det er ingen problem å gå på disse ivalle år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg