JEG ANGRER

Fanken. Jeg blir så oppgitt og frustrert over meg selv noen ganger (les: alltid). Nå er leiligheten innflytningsklar om knappe tre dager, og i løpet av helgen har jeg rukket å angre på et ganske stort valg i leiligheten. Jeg har valgt å gå for hvit maling i hele leiligheten, nemlig. Og nå? Nå vil jeg ikke lenger ha det slik. Typisk meg. 

Jeg har fått for meg at denne type farge på bildene under her er helt nydelig, og at jeg har vært totalt idiot som ikke bare gikk for det helt fra starten av…

Bilder: Pinterest

Vad tycks? Jeg er så ubrukelig på sånn her, har jeg merket. Skikkelig vanskelig å bestemme meg, også angrer jeg meg alltid i siste liten – uansett hva det gjelder. Gjett om det er slitsomt å være meg til tider. 😫😂 Skal jeg drive å få malt det om igjen nå, blir jeg i hvert fall ikke å flytte inn om få dager. Da må jeg gå på jakt etter den perfekte malingen, få hjelp til malejobben og vente på at det skal tørke… Og er det en ting som er sikkert, så er jeg drit lei av å hele tiden måtte utsette innflyttingen. 

Hva synes dere jeg burde gjøre? Jeg klarer ikke bestemme meg… ARGH. 

Og dere – se så fin denne veggen er, med den fine stukkaturen:

I tillegg har jeg lagt min kjærlighet på stukkatur og lister på vegger. Det gjør så sinnsykt mye ved et rom, og det elsker jeg! Denne jobben tror jeg derimot ikke er like krevende og jeg trooor og håper at det er lett å få gjort selv om jeg har flyttet inn. Har noen av dere erfaringer eller gode tips å komme med? Alt tas i mot med stor takk, for jeg har ingen aning om noe som helst når det kommer til hverken interiør, oppussing og spørsmål som dette. Please help!! <3

Jeg er så pinlig at jeg til og med DRØMMER om at jeg maler om hele leiligheten… Jeg har blitt helt besatt. Gal, gal, gal frøken.

61 kommentarer
    1. Maling tørker på typ 4t…er ikke slik at folk flytter ut for å male..Flytt inn,møbeler og se hvordan det blir,du. Trenger ikke mer enn å dra møblene bort fra veggen for å male senere.

    2. Jeg hadde definitivt gått for å male – nå! 😀 Det verste er å måtte gjøre det senere når ALT er på plass, da må det dekkes til og mye mer styr. Noen dager fra eller til nå er verdt det i det lange løp 🙂 Litt farge på veggene gjør det såååå lunt og fint, og hadde jeg hatt en sånn leilighet som din hadde jeg definitivt gått for stukkatur også 😀 kommer uansett til å bli superfint hos deg!

    3. Vi har ganske lik farge som den du ønsker. Tror vår heter «kalk». Den er superfin og kan se ganske ulik ut i ulike lys. Hadde jeg vært deg, ville jeg gått for en sånn type maling med en gang. Vi angret på at vi ikke malte en kontrastvegg før vi flyttet inn. Noe vi fortsatt ønsker, men som ikke blir gjort siden det blir litt mer jobb med flytting av møbler osv. Forige leiligheten malte jeg i en hvitfarge! Ble kjempebra det også, så ikke noe lett valg. Lykke til uansett 🙂

      1. Jeg har også kalk på soverommet, eeelsker den fargen!
        Gikk for silke på bad og stue, de ser helt ulike ut pga lys.. ville ha “hvit” med mer varm tone, selv om på badet ser den grå ut 🤔

        Jeg ville nok malt.. Blir mye koseligere og varmere!

    4. Farger er helt klart mye finere enn et hvitt ikea preget rom. Samtidig har du nettopp malt, så flytt inb og ta deg til rette- og ta malerjobben etter du har slappet av. Meen på en annen side er det jo mer digg å gjøre d ferdig nå, så du slipper å tenke på det senere.. vanskelig

    5. Helt hvite omgivelser er ikke naturlig for mennesket å omgi seg med. Anbefaler å velge mer naturlige farger i jordtoner. Hilsen ei som nå leier i en kritthvit leilighet (midlertidig) og holder på å bli gal. Føles ut som er sykehus!! Noen dager fra eller til er ingenting imot å være misfornøyd..

    6. Er enig med deg, litt farge gjør det lunere også. Men hei, noen ganger må man bare erfare slikt. Husker jeg malte soverommet ørten ganger- og det var den gang man i tillegg hadde bord på midten og forskjellig farge over og under. Grøss og gru hvor mange ganger vi var å kjøpte maling ha ha 🤣

    7. Mal før du flytter inn, det tørker fort 😊Jeg ville gått for en litt mørkere kontrastvegg der hvor tv’n skal henge. Da får du mere ro i bildet 👍🏼👍🏼

    8. Ro ned og bo deg inn i leiligheten før du evt gjør noe. Det ser helt smashing ut og lyst er klassisk🙋🌼 Tror det overlever den lille boomen med diverse farger som herjer nå😉

    9. MAL 😊 Du får en my lunere atmosfære med litt farger enn når alt er hvitt. Jeg synes også at det meste av dekorasjon blir finere i sammen med fargevegger kontra en hvit vegg. Du kan jo flytte inn selv om du maler 😊 Hvis du leier inn malerfirma er det jo gjort ganske fort:) gleder meg til å se hvordan det blir!

    10. Da vi bygget huset valgte vi som deg å male alt hvit først, men oppdaget fort at det ble litt kaldt og sterilt (såklart veldig avgjørende hvilke møbler, tekstiler, tepper , bilder osv du ellers velger i rommet/rommene )

      Men alt føles litt mer styrete å skulle sitte i gang med når du først er flyttet inn og skal bo midt oppi alt, så ta det fra en som angret i ettertid selv, gjør det før du flytter inn 😉 I og med du allerede har blitt forsinket, hva utgjør vel et par dager fra eller til? 😉🤷‍♀️

      Ellers ville jeg også anbefalt deg å få montert stukkatur og listverk på veggene før du maler, så man slipper gjøre dobbelt arbeid. (om du velger å gå for stukkatur og veggdekor som er i samme farge som resten av veggen iallefall) 😉

      Så ønsker jeg deg lykke til med fargevalget og innflytting 😉😁

      Om

    11. Mal på nytt før du flytter inn hvis du er i tvil. Har hatt hvite vegger selv og det ble veldig kaldt. Spesielt om vinteren. Malte en lignende farge du viser i bloggen. Den gang kalt kaffe latte. Lun farge og rommet ble varmere. Spørs og hva farge du har på møblene. Ved riktig styling kan hvitt fungere. Evnt sats på gardiner med farge hvis du skal ha det. Lykke til med leiligheten

    12. Bare flytt inn, se hvordan du liker det, vurder, bestem, og evt. mal om! Ingen problemer selv om du bor der! Det er bare å flytte på ting. Har malt om hele mitt forrige hus i alle rom 2 ganger selv. Så det ordner seg! Helt naturlig å skifte mening! Hehe! Lykke til! Klem! <3

    13. Trust me du må male før du flytter inn ellers komme du te å klikka 😅
      Eg sko flytta inn i min heilt nye leilighet å valgte hvit i alle rom siden jeg var så usikker å rett før jeg skulle inn så angret jeg så sinnsykt men valgte å flytte inn uansett å bodde der en stund til jeg klikket å måtte da ta ned ting få det malt å alt ble bare ett styr… do it now!

    14. Er ikke så vanskelig å male når man bor der, men om du vil male mye så ville jeg helt klart gjort det nå. Deilig å bli ferdig med det. Er ganske kjedelig med bare hvite vegger. Det kunne passet med noen flere farger, og veldig fint med noen duse farger, litt beige farget ish. Også eventuelt ÉN kontrast vegg! Typ en mørkeblå vegg (sophisticated blue eller Deco blue) om du liker noen mørke farger da. Hvis ikke ville jeg malt nesten hele stuen i en nydelig dus farge, også tatt kun en vegg i samme farge bare Kalkmaling! Dette vil lage mer spill i stuen!
      Anbefaler også mørkt soverom! Det er så utrolig deilig å sove i et mørkt soverom, og det ser så luksuriøst og ekslusivt ut. Håper du finner noen bra løsninger! Og gleder meg så mye til å se hvordan alt blir❤️Håper det ikke er lenge til!!!!

    15. Likte de fargene veldig godt!!
      Men du kan lett få malt selvom du bor der, tar ikke lang tid å få tørket et par malingsstrøk🥰

    16. Du burde male om i fargen du vil! Mye bedre å gjøre seg ferdig med alt, da blir det så deilig å flytte inn til slutt!!

    17. Ville kanskje bodd meg til, planlagt farger utifra hva slags farger på møbler osv.

      Stukkatur og andre brystpanel er pent å se på. Men kjedelig å holde rent. Flyttet inn i hus med pen brystpanel og var lei etter 3-4 mnd..
      Så med mindre du liker å fly med støvfilla 5-6 ganger i uka-kjør på;)

    18. Det går veldig fort å male, malingen er overmalbar etter to timer så du kan lett få tatt begge strøkene på en dag. Går fortere å gjøre dette nå som du ikke har masse møbler og ting på veggene. Spesielt hvis du ikke har fått opp lister, så kan du bare male uten å måtte maskere. Mal selv, få med ett par venninner og malejobben er gjort på en dag. Jobber i maleravdeling, og det er veldig få som velger helt hvit i dag. Få inn noen lune fine farger 🙂

    19. Hei! Første gang jeg kommenterer en blogg etter jeg har blitt «voksen» – men interiør og hjem synes jeg er så interessant så her bare måtte jeg kommentere!
      Jeg tenker som mange av de andre: Hvitt er veldig sterilt og kaldt! Jeg tror du hadde satt mye mer pris på noe litt lunere i lengden.
      Vi har malt både stue og kjøkken i kalk 10341 fra jotun. Den ligner veldig på det øverste bildet fra Pinterest:). Vi er superfornøyde, det gjorde virkelig leiligheten. Den er ikke for varm og ikke for kald. Bare akkurat passe! Det tar dessuten ikke lange tiden før maling tørker, så det rekker du (dersom du får noen til å gjøre det for deg typ i morgen!)

      Lykke til! Misunner deg skikkelig som kan shoppe interiør og pynt til en hel leilighet, det var såå gøy!

    20. Vi gjorde det enkelt i nye huset, malte ALLE vegger i samme, hvite farge. Det er vel 6 år siden. Så etterhvert malte vi om, fikk litt farger på veggene, og er glad vi ventet med maling og styr til vi liksom fant akkurat det vi ville ha. Så noen ganger kan det være greit å bare “bo det inn” med hvite vegger og så se etterhvert. Man får jo ny inspo hele tiden og det er så drit å måtte male 100 ganger fordi man ikke heeeeelt blir fornøyd 🙂

    21. Mal når du har flyttet inn, du kan fint bo der selv on du maler, du flytter bare møblene litt ut fra veggen! Men!! Du har ikke gjort en feil, fordi det er mye bedre å starte med blanke ark og se an nøyaktig hvilken farge du vil ha etter alt av møbler og alt er på plass. Vår var helt hvit, og har nå akkurat samme farger som det du viser. Eneste rommet vi malte før innflytning uten å se an hvilken farge som passet til, var gjesterommet, og nå angrer vi noe helt grusomt! Det er egentlig en beige farge, men den ser helt rosa ut hos oss pga møbler og lys. Greige/beige farger er ufattelig vanskelig å bli klok på mtp møbler og lys, så her må du ta deg god tid! Farger du evt kan se på fargeprøver osv på er modern beige, soothing beige, kalk, kalkgrå, washed linen, space, marrakesh osv. 😊

    22. Anbefaler å flytte inn først, på på plass møblene og så evt male om! Myyye enklere å velge farge når du har møblene oppe, og da får du bodd deg inn i leiligheten først og sett hva som passer😊 Er ikke vanskeligere enn å flytte alle møblene inn til midten av rommet og dekke med plast når man skal male, kan fint bo der samtidig😊 Og man trenger ikke å ta alle rom om gangen, kan ta det litt som det kommer! Vi malte om stuen tre ganger før vi flyttet inn og likevel ble det feil i forhold til møbler… Burde bare ventet😂

    23. Mal! 😀 De fleste malinger er akryl maling og er overmalbar etter 2 timer! Så det går fort. Ville anbefalt deg å se på farger i Jotun sitt fargekart «våre vakreste farger». Det er så mye fine farger der! Også selvfølgelig anbefale malingen Jotun Lady Pure Color. Den er supermatt og du får et helt sykt fint uttrykk av fargene du bruker! Bruker den selv og jeg elsker den!

    24. Fargen på første bilde var UTROLIG fin! Den ligner veldig på en vi har «kalk» fra jotun! Vi har stua hvit men alle andre rom er malt i farge. Vi har «kalk» «soft skin» «sand». Fra jotun! Alle er kjempe fine!

    25. Ta kontakt med olivia Anneline på Instagram hun tar for seg private prosjekter for maling av hus og gjør en veldig dyktig jobb. Hun går gjennom alle fargene sammen med kunden sin til og med fliser om det er behov. Elsker fargene hun hsr i huset sitt hun har endel svart maling og det er rå lekkert. Hun heter hvertfal olivia Angeline på facebook

    26. Ville ha malt før tingene kommer inn og synes fargene du ser på virker lune og fine 🙂 Om du gjør det selv så sparer du masse penger + at man lærer mye av det. Malte selv 2 soverom her om dagen. Det gikk veldig fort og jeg satt igjen med en god mestringsfølelse etterpå 🙂 Også er det helt fantastisk å være i et rom hvor man har fikset ting selv! Anbefaler deg veldig å vurdere det.

    27. Hei! Jeg har malt hele leiligheten i en farge som ligner VELDIG på den på bildet, sjekk ut «Soft touch» fra jotun.

    28. Få det malt før du flytter inn, det tar ikke mange dager før det tørker. De få dagene du må utsette innflyttingen vil være ubetydelig sammenlignet med irritasjonsmomentet det vil være å angre på fargen du landet på.

    29. Har fått utrolig mye skryt på veggfargen jeg har i stue å gang. Er en veldig lys grå og passer veldig bra til lyst gulv. Trur den heter BERLIN fra jotun

    30. Jeg hadde ELSKET å flytte inn i en bolig med kritthvite vegger. Da hadde jeg møblert, “bodd meg inn” og deretter sett hva som fungerer i de ulike rommene. Å ta en slik avgjørelse i et hjem jeg ikke har blitt kjent med enda ville jeg ikke ha gjort. Det er null stress å bo der selv om det skal males. Er ikke verre enn å flytte litt rundt på ting og ta for eksempel stuen en dag og soverommet en dag slik at du enkelt kan være der selv om det males. Jeg ville overhodet ikke ha bestemt farger før jeg hadde bodd meg godt inn i leiligheten!

    31. Helt enig! Liker ikke hvite vegger 😅 Får en bedre romfølelse med farge på veggen 😊 Sjekk ut fargen washed linen, veldig fin 😊 Anbefaler deg å ta en uten for mye rødt i, har gått på den smellen selv med at fargen blir mer rosa i sollyset. Gleder meg så til å se leiligheten ferdig 😍

    32. Har sett mange fine hus/leiligheter med helhvitt..og med rett stil funker det fint 🙂 Selv har vi lysegrått i hele leiligheten..noe vi trives godt med… Håper du vil trives med det du bestemmer deg for 🙂

    33. Vent til etter du har flyttet inn og se, for kan være at møblene du har passer inn i det helt hvite! Evt ha noen fargerike bilder på veggene. Male om tar ikke så langt tid ved en senere anledning hvis du angrer. Tørker også relativt sjappt så da kan du jo ta det en sammtidig som du er på ferie så kan malerne komme og male leiligheten. Er bare og flytte møbler vekk fra veggene og dekke over og det ordner malerne😊 har god erfaring med oppusing😊

    34. Hei! Jeg vet ikke om du er klar over dette, men når du har teksten helt nederst eller helt øverst på snap og instastory, så får ikke vi som ikke har iPhone X eller nyere lest hva som står

    35. Jeg ser enig med de som sier du bør flytte inn nå, og “bo deg inn” litt før du gjør endringer. Få på plass møbler, evnt gardiner og andre ting, så synes du kanskje det det ser helt fint ut. Hvitt er uansett ikke en slitsom farge, så du kan fint bo med hvite vegger en stund slik at du blir helt sikker på hva du vil før du tar en avgjørelse. Jeg tror alle med jevne mellomrom ser bilder av andres hjem og tenker at “åh, det var fint. Sånn skulle jeg hatt det”. De færreste lar likevel være å pusse opp mer eller mindre årlig 😉

    36. Hei! Jeg har hvite vegger, tak og hvite gardiner på stua. Trives veldig godt med det! Har grå velur sofa og myke tepper på gulv. Lunt og koselig. Kommer ikke til å skifte farge!
      Ville ventet til møbler er på plass og valgt evt farge senere. Lykke til!

    37. Kjære Isabel, jeg ville sjekka ut det nyeste Jotun fargekartet som heter Identity. Jotun er veldig flinke på å holde seg oppdaterte på trender! MEN jeg ville flytta inn, kjøpt maskeringstape, malekoster og maling og tatt det som en aktivitet en helg med venner eller kjæreste. Å male går raskt og tørker fort, og er noe man lett gjør selv, dessuten er så og si all maling vannbasert og kan lett tørkes av gulv eller møbler om man skulle bomme litt 🙂 ikke noe folk flytter ut for å gjøre!

    38. Malingen nå tørker veldig fort, og lukter ingenting. Det kan du gjøre selv også, hvis du finner ut at du ønsker deg mer farge etter at du har flyttet inn. Jeg har malt alle rommene i hele huset mitt, og det jeg er minst tilfreds med nå er det hvite (enda det er vanilje – ikke helt hvitt.) Det blir utrolig mye lunere og koseligere med farge synes jeg, men det er en smakssak!🙂

    39. Jeg hadde malt i den fargen på første bildet 😍 den var nydelig men ikke like kjedelig som hvit! Vet du tilfeldigvis hva den fargen på første bildet heter? 🤗

    40. Hei du!
      Jeg ville anbefalt deg å vente litt å se hvordan du liker fargen etterhvert! Leiligheten min var selv heelt eggehvit til å begynne med før jeg malte den med Macchiato fra Jotun (nyyydelig beige farge med litt rødlige undertoner). Har fortsatt hvite lister, og det ble såå fint! Du kan alltids bo i leiligheten bare flytt ut møblene, eventuelt dekk den til der det skal males!

    41. Skjønner meg ikke på de som mener det er null stress å bare male etter man har flyttet inn, men da er det kanskje bare jeg som er tiltaksløs og synes det er ufattelig ork?? Ville gjort det med én gang – først og fremst med tanke på å drive og måtte flytte møbler og sånn, men også dersom du tenker å henge ting på veggene typ tv, bilder, speil osv. Synes også litt varmere toner som beige er veldig fint, men blir nok bra uansett hva du går for!

    42. Vært og drømt deg bort i Bianca ingrosso sin leilighet? hehe, Men prøv fargen kalk fra jotun, det er en greige farge som blir slik som bildet. Superfin og matt.

    43. Du har helt nyoppussa leilighet, gjør det som må til for at du skal bli fornøyd nå med en gang, om du syns det er for hvitt vil de få dagene ekstra du nå vente være verdt det! 🙂 Gleder meg til å se alt ferdig!

    44. Synes den nederste fargen var helt nynyydelig <3 Hva kalles den fargen egentlig? Greige? Blanding av grå/ beige.. Når man har en litt mørkere farge på veggene, så blir hjemmet ofte litt lunere og koseligere + at lister og rosetter og slikt som er hvitt kommer mer frem <3 Gleder meg til du viser oss hjemme ditt på YouTube etterhvert <3

    45. Ikke vær redd for å bruke farger i leiligheten. Det gjør så utrolig mye. Det er mye mindre jobb enn du tror og bedre å bare bli ferdig med det nå før alle møblene kommer:) kombinasjon av mørke og lyse farger er skikkelig fint. Se på fargene band stone, sense, Marrakesh, savannah sunset, kalk. Alle disse fargene er dødslekre og gir god følelse i rommet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg