JEG BLE HELT SATT UT

Reklame | NELLY

SKJØRT HER ⎟ SNEAKERS HER (nå 30% rabatt) ⎟ BODY HER ⎟ DENIMJAKKE HER ⎟ VESKE LOUIS VUITTON ⎟ SOLBRILLER CÈLINE

God fredag, fininger! Det har vært fullt kaos her hos mamma fra tidlig i morges, da en byggmann har kommet hit for å fikse litt. Heldigvis sov jeg ikke da han kom, da hadde jeg nok blitt litt gretten haha. Av en eller annen grunn har jeg begynt å våkne tidlig på morgenen av meg selv – helt uten alarm. I går stod jeg opp 08:30, og i dag rundt kl 09. Mange av dere vil nok ikke si at det er så tidlig, men for meg er det det. Jeg pleier alltid å være våken til rundt 02-03 på natten, for det er da jeg jobber best. Derfor kommer jeg meg ikke i seng før sent, og dermed står jeg heller ikke opp før 10:30 vanligvis. Det er det som er noe av det jeg setter mest pris på ved jobbe min, nemlig at jeg kan styre arbeidstidene mine akkurat som jeg vil. På morgenen er jeg svært lite produktiv, men på kvelden derimot er jeg en maskin!

Denne helgen har jeg ingen planer. Jeg trodde jeg skulle være opptatt med et prosjekt alle de kommende dagene, men det blir ikke før til etter helgen. Litt deilig er det å ha en helt tom kalender og kunne gjøre akkurat det jeg har lyst til! Problemet er bare hva jeg skal finne på. Spa frister, og det samme gjør en weekendtur. Men samtidig er det greit å bare ha noen dager hvor jeg ikke planlegger noe, og heller bare tar det som det kommer. Kanskje ta en tur til leiligheten min for å se hvor langt de har kommet på oppussingen? På søndag tenker jeg å ta med meg søsknene mine på kino for å se på den nye Fast & Furious filmen. Joda, jeg kommer nok til å finne på noe hyggelig i helgen!

Forresten, jeg må fortelle dere om noe som satte meg skikkelig ut i forrige uke. Newa og jeg gikk fra en middagsdate på Solli, og før vi aner ordet av det stopper tre-fire jenter oss og spør om de kan få ta et bilde. Så klart, svarte jeg – slik jeg alltid gjør. Vi tar bilder sammen, og når det er over spør hun ene meg om noe som satte meg helt ut. Hun spurte om ikke vi kunne kjøpe alkohol til dem dersom de ga oss penger. Jeg kjente jeg ble skikkelig sint, for å være ærlig. Jeg svarte “absolutt ikke!!” surt tilbake. Jeg var nok litt vel direkte og ble sikkert oppfattet som “frekk”, men det får bare være når jeg blir stilt et slikt spørsmål. Disse jentene så ut som de var maks 14 år, og her står de altså midt på Solli og spør ukjente mennesker om de kan fikse de alkohol. Jeg blir trist av å tenke på at såpass unge ungdommer i det hele tatt ønsker å begynne å drikke i så tidlig alder. Det er så mange som ikke er klar over hvor farlig det er når man er så ung! 

Hadde det vært lillesøsteren min eller lillebroren min hadde jeg satt meg ned med dem og fått de til å forstå alvoret, og ikke minst hvorfor aldersgrensa er satt til 18 år. Det er så utrolig viktig å forholde seg til den aldersgrensa, for tro meg – mye fælt kan skje når man er beruset. Spesielt når man er ung! Så vær så snill, alle mine lesere som er under 18 år: hold dere unna alkohol til dere blir gamle nok. Vær så snill! <3


Btw: jeg har Q&A på Instastory hvor jeg besvarer deres spørmål. Følg gjerne med der i dag dersom dere vil ha svar på ulike ting. @IsabelSraad, heter jeg!

8 kommentarer
    1. Huff, når de er så unge at de faktisk spør en fremmed influencer om alkohol, da er de langt fra moden nok til å faktisk konusmere det. Det er trist at ungdommer har så dårlig tid med å bli voksen. Barne- og ungdomstiden er forferdelig kort i seg selv, og man trenger sannelig ikke korte den ned ytterligere.

    2. Bravo, så flott at du er med på å bekjempe at yngre ikke får i seg alkohol!! Der gjorde du en virkelig god gjerning skal du vite!❤🙏

    3. Spise du mye godteri og junkfood hverdag og cola og sitte ofte hjemme ? Eller e du ofte ute om dagene og går?

    4. Det er nok litt vanskelig nå som nesten alle ungdom drikker til enhver anledning og være den ene som lar vær da😞

      1. Absolutt ikke vanskelig så lenge man er innstilt på det. Opp til hver enkelt person og vurdere hva som er viktig for en, og hvilken verdier en har. Og «nesten alle» drikker ikke. Færre og færre drikker før de er 18.

        Hilsen en 19 åring som ventet med å drikke til hun var 18, som hadde det like sosialt gøy som en hver ungdom;)

    5. Kjempe bra at du sa nei! Å kjøpe til mindreårige er veldig ulovlig og man står ansvarlig. Og det er tidlig med alkohol som 14åring, men det er likevel ganske vanlig dessverre. De fleste kan jo dra på såkalte samfunnshus etter konfirmert, og det er sjeldent man kommer edru på sånne lokaler. Jeg begynte da jeg var 12 (jepp.. Er nå 27). Ikke hatt noe trøblete forhold til alkohol heldigvis, men tror det er en kjent sak at de på bygda starter litt tidligere 🙂

    6. Er det slutt mellom deg og Joss? Dere var så fine sammen! Men det viktigste er at du har det bra! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg