JEG DELTAR I KVELDENS DEBATT PÅ NRK

Hei, dere! 

Dagen i dag startet tidlig for min del. Jeg var oppe klokken 08:00, noe som er veldig uvanlig til meg å være. Jeg skulle nemlig være klar på VG-huset klokken 10.00. Mer om det senere, for nå er jeg nødt til å fortelle dere hva som skjer i kveld.

I går kveld fikk jeg en telefon fra NRK, hvor de ville høre om det hadde vært aktuelt for meg å eventuelt stilt opp som debattant i kveldens debatt om kroppspress og alt hysteriet som har blusset opp etter Vixens prisutdeling. 

For første gang i løpet av de siste årene, kjenner jeg meg klar for å stille til debatt. Jeg husker jeg ble spurt for to år siden også, men da våget jeg ikke.

Nå derimot føler jeg meg mer klar enn noensinne.

Jeg er en av de som har vært aller verst i denne bransjen på å ikke ta påvirkningskraften min på alvor, og dermed nærmest promotert plastisk kirurgi. Det at jeg i løpet av de siste årene har møtt meg selv i døra og tatt fullstendig avstand fra måten jeg holdt på før, og gjort endringer for å bli et bedre forbilde tror jeg er noe flere influensere kan lære av. 

Vi må ta ansvar.

Jeg er veldig spent på kveldens debatt, men jeg må ærlig si at jeg er litt nervøs også.

Debatten sendes klokken 21:25 på NRK1.

Vi sees der!

75 kommentarer
    1. Så flott, Isabel – respekt til deg. Syns det er så flott at du er ydmyk og klarer å se tidligere feil, men det alle fineste er at du faktisk viser det og gjør noe med det.

      Jeg gleder meg til å se debatten, og håper de som fortsatt fremmer dette kroppspresset og dokumenterer plastikk kirurgi osv. også kan få øynene opp slik du har!

    2. Isabel! wow… Jeg er litt eldre en deg og har faktisk ikke likt deg så veldig godt siden du startet som influenser, og sikkert snakket mer stygt en pent om deg og det du har «stått for». Men jeg er så sykt overrasket og ikke minst imponert av hvordan du har klart og snu bildet av deg selv. Du har fått sunne og gode verdier, og lyser av kjærlighet! Du har rett og slett blitt et veldig godt forbilde! Gleder meg til og se deg på debatten ikveld. Lykke til og kick some ass🤍

    3. Håper du ser at det er bedriften Sophie Elise AS Kristin kritiserer. Folk roper opp om mobbing, men dette er kritikk av en av de aller største og mest ekstreme influenserne vi har når det kommer til usunt kroppsbilde. Hun MÅ tåle å høre sannheten, da dette er jobben hennes og hun gjør sitt levebrød på å gi folk ideer i hodet om alt mulig de trenger å fikse ved seg selv….dette kan ikke bli en stakkars Sophie Elise-hun-blir-mobbet debatt. Hun gjør for mye skade til at vi har råd til å synes synd på henne dessverre…..Og ja, det gjelder flere andre aktører også, men bedriften Sophie Elise står i spissen for dette og tjener grovt.

      1. Men dette handler om så mye mer en Sophie Elise. Forstår ikke hvorfor hun skal angripes, å si at Sophie står i spissen for plastisk kirurgi er idiotisk. Hun tar valg hun føler er rett for seg, vi ser ikke verden gjennom samme øyne. Jeg er langt ifra enig i det hun gjør å tar helt avstand fra plastisk kirurgi. Men om du tror at bare vi knøvler Sophie Elise ned i grusen så er problemet borte, så er du naiv.

    4. Jeg må ærlig innrømme at jeg har tenkt negativt om deg før. Og det er jeg veeeeldig lei meg for. Jeg har fått et helt nytt syn på deg. Og jeg får ærlig talt vondt inni meg når jeg tenker på at jeg har hatt sånne tanker om deg. Har sett vloggene dine. Og du er jo så god. Så generøs, snill, godhjertet og hardtarbeidende

      Synes det er tøft gjort av deg å stille til Debatt. Lykke til.

      Hilsen en som er veldig lei seg

    5. Respekt, Isabel! Du er sykt tøff som innrømmer tidligere feil i motsetning til andre influencere som lover bot og bedring, og går rett i offerposisjon når de blir called out. I tillegg er du voksen nok til å stille opp i Debatten 🙌🏻 Sier bare wow! Du har vokst sykt mye, og jeg er veldig imponert over deg ☺️ Håper du får den anerkjennelsen og respekten du fortjener når du stiller opp på den måten.

    6. Respekt! Imponerende som du har tatt kritikken til deg, og nå virkelig forsøker å være et bedre forbilde ❤️

    7. Lykke til ikveld! 🙂 Jeg har så mye respekt for deg og hvor bevisst du virker nå ift din påvirkningskraft osv. Kjempefint at du stiller i debatten! Jeg synest du er tøff! Og foresten tusen takk for du stiller ikveld, tror du vil ha mye klokt å komme med 🙂

    8. Så flott!
      Hva tenker du om å reversere inngrepene du har gjort, fjerne silikonen og implantat i rumpa? Er det noe du vurderer for å markere endelig at du tar avstand og ønsker fremstå som et bra forbilde.

      Og hva med fillere i leppene, har du sluttet med det også? Det er kanskje det kosmetiske inngrepet flest unge jenter gjør og som de faktisk har råd til selv om også er dyrt.

      1. Bare fordi hun velger å ikke ta ut så betyr ikke det at hun er et dårlig forbilde, hun er vel ett ganske bra forbilde i bloggmiljøet vil eg si, i motsetning til SE, som forteller om inngrepene sine om om at alt hun gjør er HEELT normalt. Be heller henne fjerne implantater.

      2. Skjerp deg!
        Isabel har all rett til å gjøre akkurat hva hun vil med kroppen sin! Det at hun ikke snakker om eller promoterer det er det som er viktig!

    9. Kjære, kjære Isabel, nå er du virkelig modig og tøff.
      Du har i løpet av de siste årene vokst, vist frem fine verdier og har fått en helt ny selvrespekt.
      Det vises på hele deg, og jeg er veldig glad på dine vegne.
      At du stiller til debatt er beundringsverdig.
      Dette kommer du til å tjene på i det lange løp.
      Hilsen en voksen dame som heier høgt og stolt på deg.

    10. Isabel, nå imponerer du så til de grader. Blir ganske så rørt over at du tar ansvar, det er ikke annet enn inspirerende. Håper SE og andre blir inspirert av deg! Masse lykke til!

    11. Jeg er så imponert over det mennesket du har blitt. Du burde være stolt over deg selv. Jeg er en av de som var for rask og dømte deg, men innrømmer mer enn gjerne at jeg tok feil. Nå beundrer jeg deg for det du har stått i, det du har opplevd og ikke minst alt du får til. Du er sterk du Isabel.

    12. Fy faen jeg er så sykt stolt av deg og den utviklingen du har hatt siste året!!!!! Jeg håper du er både fornøyd Og stolt selv

    13. Kjempe modig gjort. Lykke til og takk for at du står opp med meningene dine. De er viktige, sterke og kan gjøre en forandring!

    14. Hei!

      Det er selvfølgelig bra at du ikke forsetter å fronte/skrive alle disse inngrepene som du selv har gikk gjennom tidligere, mens jeg forstår ikke hvorfor folk sier at du er blitt så flink og så moden og så voksen og reflektert og så videre?

      Du har jo gjort alle disse inngrepene, du gjorde dem ikke fordi du virkelig trengte det, men kun fordi du ønsket å oppnå større bryst og større rumpe, du fikset på nesa (den ser jeg hvorfor du ville fikse). Men du hadde ikke behov for silikon i brystene og du hadde absolutt ikke behov for et eller annet i rumpa di, men du gjorde det allikevel. Du fikk flere klikk.

      Du fikk oppmerksomheten pga det, du fikk følgere som ville se på deg og din erfaring med det (blant annet meg).

      Du har opparbeidet deg en del følgere som fortsetter å følge deg videre av ulike grunner, men noen (tror også flere som meg) pga nysgjerrighet 🙂

      Hvorfor egentlig skulle du skrive mer om plastisk kirurgi ? det er jo allerede gjort og du er sikkert fornøyd med resultatet og hvordan du ser ut nå.

      Du har ikke behov for å skrive om det nå. Rett og slett .

      Ikke fordi at du har blitt så voksen og moden. Du har fått det du vill ha. That is it 🙂

      1. Du misforstår jo ganske mye. Isabel kommer sikkert til å fortsette med enkelte beh. eller inngrep, men hun ønsker ikke å brette ut om det og heller holde det privat. Mye av debatten handler om å «normalisere» og reklamere for det. Det er der hun tar avstand. Tror ikke det handler om at hun nå er fornøyd og har tatt til fornuft pga det, men at hun nå forstår at å skrive om disse tingene påvirker. Alle skal få gjøre akkurat hva man vil med sin egen kropp, men som influencer trenger man ikke fremme disse tingene ved å skrive og lage serie ut av det.

        Syns forresten også det er unødvendig å legge til at du forstår hvorfor hun ønsket å opr. nesen?? Kanskje du skal trene på å ikke studere folk opp og ned over hva de trenger av inngrep og ikke.

    15. Jeg skal være ærlig Isabel, jeg har ikke likt deg. Mye pga ting du promoterer og står for. Men etter jeg leste saken i Dagbladet angående at du takker KG for at hun har snudd tankegangen din, så gir jeg deg en applaus. Så nå håper jeg det fortsetter i den retningen. Og som de andre kommentarene her. Du har hatt en forandring. Stå på. Go Stavanger!

    16. Men når skal du inrømme at din rumpe var også en fiasko? og at du skal operere den ut.

      Dette virker som den værste og mest kortvarige trenden NOENSONNE. Its already over! haha

    17. Så tøft gjort av deg! Gleder meg til å se! Håper virkelig Gjelsvik klarer å holde dette saklig, og ikke gå på personer. I tillegg synes jeg det er forkastelig at hun ikke har pepra løs mot TV2 etter at de ble med Sophie inn på operasjonsbordet. Sophie er en blogger, TV2 er en gigant som burde vite bedre. Men det er vel lettere å angripe en person enn et helt konsern.

    18. Wow, du er tøff som stiller på debatten. Vi vet du har endret mening og holdning og at du forstår mer hvorfor enkelte var etter deg før. Du har vokst opp og skjønner at det ikke er bra som SE driver. Det har du skrevet et par ganger og har også respekt for hva Kristin prøver å si. Tenk at dere er på samme lag nå 😊 Du har nå fått enorm respekt der ute av veldig mange! Selv forsto jeg aldri hvorfor SE slapp unna med alt tidligere, hun turde ingen røre selv om hun var mye verre enn deg. Media og journalister beskyttet henne av en eller annen grunn. Til deg, lykke til i kveld ♥️♥️♥️

    19. Du gjør en så vanvittig flott, moden og ydmyk figur på Debatten i kveld! Jeg er stolt av deg, Isabel!:)

    20. Respekt.
      Du gikk akkurat av debatten, og du har vokst i mine øyne.
      Det å innrømme feil, og innse hva som må endres er flott. Stå på.

    21. Endelig har du blitt like voksen og reflektert som du er vakker. Takk. Hilsen mor til en jente på 13 år. PS: Når du innrømmer at du er nervøs så er du ekte.

    22. Du var så flink og jeg er så imponert over utviklingen du har hatt! Flink til å snakke for deg på en forståelig måte og veldig tydelig budskap❤️ takk for at du stilte! Og takk for at du er er godt forbilde!

    23. I dag har jeg virkelig endret mitt inntrykk av deg Isabel. Du er og vil være en viktigt fremtidig stemme for samfunnet. Det står i respekt av at du stilte opp på debatten og jeg har også respekt av kristin – som tok deg imot med åpne armer . U go girls 🥳🙌🏼

    24. Jeg leser som regel ikke noe særlig til blogger, men nå følte jeg det var på tide å ta turen innom her. Fy fader Isabel – i dagens debatt imponerte du stort. At du stiller opp og offentlig snakker ut om hvordan du har «våknet opp» og innsett hvordan dette påvirker andre.. jeg blir målløs og bøyer meg for deg.
      Dette klarte jeg rett og slett ikke å la vær å gi en tilbakemelding på.

      Det var ekstremt kult å følge med på!

    25. Du svarte godt for deg! Jeg er mektig imponert av selvinnsikten din og din evne til å vokse og endre mening.
      Å være et godt forbilde er å stå for det man sier. Du er ihvertfall ingen hykler, og du viser ingen tegn til dobbeltmoral.
      Du viser mye varme, og fokuserer på at at familie og gode venner er viktig.

      Takk for at du er som du er, du har blitt et godt forbilde <3

    26. Hei! Så deg i debatten og måtte faktisk inn å kommentere… Til tross for at du var nervøs og litt usikker synes jeg du gjorde en skikkelig fin figur i kveld. Det står stor respekt av å innrømme feil og lære av det. Lillesøsteren din kan se opp til deg 🙂

    27. Har aldri kommentert på bloggen din før Isabel, men nå måtte jeg. Fy søren – hvilken kvinne du er!! All creds til deg!

    28. Jeg er så skuffa for at du ikke står opp mer for måten Kristin mobber enkeltemennesker på. Det er ikke det at hun har en mening som er problemet, men måten hun formidler den på! Hun har ikke utviklet seg et fnugg siden hun pekte ut deg som syndebukk!
      At du er med på debatten og er enig i at det er viktig at vi må være gode forbilder er bra, men jeg synes du er jævlig feig som ikke kan få frem at kritikk må ha en høyere standard enn det Kristin kan vise til. Hun står der hele sendingen med et narsissistisk flir om munnen, og du står ved siden av som ei nikkedukke. Det er ikke slik at man må stå på den ene eller andre siden, du kan faktisk stå opp for rett og galt. Det finnes alltid på begge sider!

      Jeg er så glad for at Kristin ble konfrontert med denne mikropenis saken, hun ble avkledd som den hyklerne hun er. Hun vinner pris for sin sterke mening, det vil jeg kalle et paradoks!

    29. Hei! Jeg leser ikke bloggen din til vanlig, men titter innom for å bare si at etter debatten i kveld har jeg fått et helt nytt syn på deg. Du har virkelig vokst og det er kjempetøft av deg å innrømme tidligere feil og endre deg på denne måten. Har fått veldig mye respekt for deg, og håper alt går godt for deg fremover 🙂

    30. For første gang får du applaus av meg 👏 Tøft og modig fremtreden i Debatten i kveld.
      Lev opp til denne standarden.
      Elsket at du virker å forstå forskjellen mellom kritikk og mobbing.

    31. Du kom utrolig godt ut av debatten! Syns du snakka utrolig fint for deg selv, og viste mye selvrefleksjon! Modig

    32. Veldig bra at du ikke lenger vil dele hvis du gjør noe med kroppen din. Tommel opp. 🙂
      Men hva med alt kjøpe press du legger opp til, med rabattkoder til Nelly som frister til å kjøpe og kjøpe.
      Er ikke det også et press på ung mennesker?
      Er det noen som sitter igjen med dårlig økonomi pga dette….

    33. En stor klapp for deg Isabelle for at du står frem som et godt eksempel for dem som har vært en del av denne stormen og som har innsett hvilken påvirkning man har av å ha en blogg og være et forbilde for så mange. Jeg syntes det var utrolig tøft gjort av det å delta på debatten som var tidligere i kveld og håper det finnes flere bloggere som deg som tørr å stå frem om dette og fortelle det du valgte å fortelle under debatten.
      I kveld var du et godt eksempel for veldig mange, ikke bare leserne og følgerne dine.

    34. Du gikk et stort steg da du sto ved siden av Kristin i dag. Det beviser at du har innsett dine feil og tar tak.
      du bør være stolt!

      At sophie e ikke stilte opp var bare pinlig for hennes del! På lik linje som det var pinlig de gangene du ikke stilte opp, i dag gjorde du det. Og du står på rett side

    35. Isabel,
      Jeg må spørre,de bootsa der,wooooow dåååån🤩🤩🤩hvor får jeg tak i de?
      På forhånd,Tuuusen takk🙏🥰

    36. Isabel,
      Jeg må spørre,de bootsa der,wooooow dåååån🤩🤩🤩hvor får jeg tak i de?
      På forhånd,Tuuusen takk🙏🥰

    37. Isabel,
      Må få spørre,de bootsa der,woooooow-dåååån🤩🤩🤩🤩🤩hvor får jeg tak i de?
      På forhånd,Tuuusen takk🥰🙏

    38. Hyller deg!👑 Veldig imponert over din prestasjon på debatten i kveld. Dette er den veien alle influensere må gå! Du kan være så stolt over å bane vei for denne viktige holdningsendringen som forhåpentligvis vil komme i påvirkerbransjen💪🏼💪🏼 Heier på deg!

    39. Hei Isabel! Jeg er en av de som har fulgt deg og bloggen din, fra du var med på paradise hotel første gang, til bloggen og sosiale plattformer du driver enda den dag i dag.

      Jeg var en som leste bloggen din med oppgitthet, over at det du utga for unge lesere. Det var bare helt sykt og på ville veier. Jeg leste bloggen din fordi det ble mye oppstyr rundt deg i media, ofte pga dine operasjoner.

      Da skal jeg fortelle deg, Isabel! Nå leser jeg bloggen din fordi du har vokst så mye som person. Altså, den reisen du har vært gjennom.. jeg har ikke ord. Du skal være så stolt over deg selv. Da jeg så deg i lag med Gjelsvik i kveld, da så jeg en selvsikker, voksen dame. Som er et FORBILDE for unge jenter. Du tørr å innrømme feil, og du endrer deg, og det er det som gjør deg troverdig.

      Stå på <3

    40. Jeg så du forklarte reporter i går at du også trolig går med feil operert silikon i rompa.. noe du trolig kommer til å gjøre noe med antar jeg, da du sier du har vondt. Moralen er altså, du har lov å operere deg, men bare ikke snakk høyt om det? Man kan jo se det…. syns det er viktig at unge jenter lærer seg og skjønner at noen forbilder er operert, man må gjennom smerte for å se ut som mange. Sannheten må ikke pakkes inn. Jeg fikk ikke mere lyst på rumpeoperasjon etter SE sin serie, heller MINDRE. Hvem ønsker å gå gjennom det…?

    41. Jeg synes du fremstår så bra for tiden, og det føles som du er skikkelig deg selv også! Du virker så genuin, snill og morsom – man får bare lyst til å bli din venninne. Stå på<3

    42. Heisann! Såg akkurat debatten, der du sei at du aldri kjem til å skrive offentlig om dine kirurgiske inngrep og at andre heller ikkje burde gjer det. Går det ikkje an å sjå litt positivt på det, med tanke på at Sophie har delt si historie om klinikken dokke begge tydeligvis var på? Slik at det har opplyst deg om dei farlige implantatene du muligens har, og dermed då har en sjans å endre på det før det er for seint?

      Og er det ikkje bedre at folk veit at andre har operert, slik at man ikkje streba etter det uoppnåelige og dermed får dårligare sjølv tillit ved å aldri oppnå dei resultata?

    43. Kjære Isabel! Så deg på debatten i går og jeg må bare si at du overrasket meg kjempepositivt! Tusen takk for at du ser problemet og vil være med å jobbe imot det enorme kroppspresset media utsetter unge for i dag! Ønsker deg alt godt, fine deg! du er rå! <3

    44. Følger deg ikke til vanlig, og har helt ærlig ikke hatt noe til overs for bloggen din, men i dag må jeg si du har fått meg til å endre mening. Virkelig sterkt av deg å stille til debatt, og holdningsendringene dine er et eksempel til etterfølgelse! Det står stor respekt av det du gjorde i går. Klem til deg

    45. Om du har forstått ditt ansvar og din påvirkningskraft, hvorfor endrer du ikke også hvordan du velger å fronte din egen kropp?
      I mine øyne påvirker det flere ungdommer til å ville operere seg og forandre på seg selv, på grunn av bildene og hvordan du fronter din egen kropp i sosiale medier.

      Det er nok flere som ønsker å operere seg av å se dine bikinibilder, en de som ønsker det etter å ha sett “rumpeepisoden” til SE, som faktisk kaster lys over hvor ille og hvor farlig en operasjon kan være.

      Hva

      1. Så du mener at Isabel ikke skal ta bilder av seg selv, fordi om unge jenter ser hennes kropp så blir de drevet til operasjoner?
        For all del, Isabel burde kle på seg mest mulig, unngå å bli tatt bilde av og så er nok problemet løst! Så naivt

    46. Jeg synes virkelig du gjorde en god figur, Isabel! Du både svarte godt for deg og var troverdig, og det er så bra at du står opp for en så viktig sak. Det er så gøy å se hvordan du har utviklet deg på bare et par år. Heier på deg! <3

    47. Respekt og hatten av for deg, du har virkelig hatt en holdnings endring i positiv retning ❤️ Tøft gjort av deg å stille til debatt, men jeg tror at du bare vil bli sterkere i deg selv jo mer du går ut av komfort sonen din med meningene dine som igjen gir mestringsfølelse for det du selv står for ❤️ Stå på, heier på deg! Ha en fin dag.

    48. Hei. Vil bare si for et fantastisk og sprudlende menneske du er. Det var veldig modig av deg å stille opp i debatten i går og stå for dine feil. Ingen er perfekte, vi er bare alle mennesker. Respekt til deg❤️Ha fortsatt en fin dag sunshine🌞🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg