JEG ER UTE AV OFFERROLLEN

Wow.

Min første debatt.

Jeg vet ikke hva jeg skal si etter gårsdagen.

Jeg er så overveldet av all kjærlighet, støtte, heiarop og fine ord jeg har mottatt fra dere etter Debatten i går. Dere viser meg gang på gang hvor utrolig heldig jeg er som har SÅ fantastisk fine, omtenksomme og tvers igjennom gode følgere som dere! Jeg har virkelig ikke ord for hvor takknemlig jeg blir og hvor mye dere betyr for meg. Spesielt etter noe så stort og skummelt som det jeg gjorde i går.

Først og fremst: jeg var SÅ nervøs i forkant av Debatten, og jeg kan love dere at nervene ikke forsvant når vi kom inn i studio og nedtellingen til livesendingen startet heller. Jeg holdt legit på å tisse i buksa haha.

Så fort vi var i gang følte jeg dog at det gikk bedre. Fredrik Solvang er jo ganske “aggressiv” i måten han fører sine debatter på, og det synes jeg alltid som seer er veldig bra og interessant. Men jeg kan love dere at når man står der selv, er det plutselig drit skummelt å ha han der, stillende spørsmål. 😅

Heldigvis gikk hele Debatten bra! Jeg var jo som sagt veldig nervøs, og dermed følte jeg ikke at jeg fikk svart så utfyllende som jeg skulle ønske at jeg gjorde. Likevel føler jeg at jeg fikk frem poengene mine og at jeg klarte å beholde tunga rett i munnen.

Det mest spesielle ved gårsdagen var å stå på samme side som Kristin Gjeldsvik. Wow. Hvem hadde trodd at den stakkarslige influenseren jeg en gang var, som alltid gikk i offerrollen og skrek “jeg blir mobbet” så fort noen pekte en kritisk finger i mot meg når det gjaldt min påvirkningskraft, skulle stå å backe opp Kristin i sin kamp? For ikke å glemme å nevne i Debatten, som jeg tidligere alltid har takket nei til å delta på, fordi jeg har vært for feig? 

Alt jeg har å si er at jeg er stolt over den personen jeg er i dag. Jeg er stolt over å ha innsett hvilket elendig forbilde jeg var når jeg fremmet plastisk kirurgi og eksponerte mine følgere for alle mine inngrep. Jeg er stolt over å ha fått selvinnsikt nok til å våkne opp og forstå at jeg er ansvarlig for min påvirkningskraft. Jeg er stolt over å ha deltatt på Debatten og innrømmet feil jeg har gjort, fremfor hele Norge. 

Sistnevnte var ikke enkelt. Det var ufattelig skummelt. Det er mye av grunnen til hvorfor jeg var så nervøs. Jeg visste ikke om jeg kom til å bli akseptert for meningene mine. Jeg visste ikke hvordan det ville bli bemøtt. For det er kanskje rart at jeg har endret meg helt og fått en “åpenbaring”, men det er egentlig ikke noe nytt for meg. Slik har det vært for meg de to-tre siste årene. Jeg tok et aktivt valg når lillesøsteren min ble eldre. Jeg så med egne øyner hvordan de unge følgerne mine – min lillesøster inkludert – ble påvirket av det de ser på sosiale medier og det de leser på blogg. Når hun ble eldre og eldre, møtte jeg meg selv i døra. Nå er hun 14 år. Ville jeg virkelig fortsette å være et elendig og farlig forbilde, for ikke bare min lillesøster, men også alle de andre unge jentene som følger meg? Svaret var enkelt.

Aldri faen.

Jeg innså plutselig at det jeg tidligere hadde skreket høyt om at var mobbing så fort Kristin Gjeldsvik kritiserte meg, ikke handlet om meg som enkeltperson. Jeg innså at det handlet om alle de unge følgerne våres. Jeg innså at jeg hadde vært ekstremt egoistisk og helt idiot som ikke hadde klart å forstå det tidligere, og faktisk ta ansvar for den påvirkningskraften jeg har.

Jeg ble så ekstremt flau over hvordan jeg tidligere hadde inntatt offerrollen og ment at det var personangrep og at Kristin mobbet meg. For hey: det handlet ikke om meg. Det handlet om Isabel Raad AS – firmaet mitt. Måten jeg drev firmaet mitt på, som var ufattelig farlig og uetisk.

Jeg tok et aktivt valg om å ikke fremme plastisk kirurgi overhodet på mine sosiale plattformer og på min blogg. Aldri. Jeg har heller ikke gjort det på veldig lenge. Og en ting jeg kan love dere, er at jeg for alltid kommer til å stå for det. Dere kommer ikke til å se meg vie et sekund til plastisk kirurgi på mine plattformer noensinne. Jeg vil ikke være et farlig forbilde som kan ha dårlig påvirkning på mine unge følgere.

Jeg er ikke et perfekt menneske. Jeg har nok mine ting jeg fortsatt kan kritiseres for, men jeg prøver i hvert fall. Jeg innser i det minste feil jeg gjør og jeg gjør mitt beste for å bli et bedre forbilde. For det er viktig for meg. Å være et godt forbilde er trolig det fineste komplimentet jeg noensinne kan få, og det at såpass mange har skrevet det til meg i dag og i går, får tårene til å trille av takknemlighet og stolthet.

Jeg vil avslutte med å takke dere nok en gang for alle de fantastisk fine ordene dere har sendt meg det siste døgnet, og få sagt hvor uendelig mye det betyr for meg. Virkelig. Takk!!! <3


Jeg legger ved et intervju jeg gjorde med VGTV i forkant av Debatten HER, hvor jeg fikk svart så utfyllende som jeg skulle ønske jeg gjorde på selve Debatten også.

Og til dere som ikke fikk sett på Debatten i går; den kan sees HER.

46 kommentarer
    1. Fantastisk!
      Skal innrømme at jeg har fulgt deg de siste årene med ironisk distanse, og kosa meg litt med alt tull og tøys fra deg. Men dette her står det respekt av!

    2. Fine du- er så imponert over ærligheten din. Dette var modig gjort. Og btw- den beste storesøsteren ei jente på 14 år kan ha 🥰

    3. Jeg er skikkelig imponert. Det du sa i går at du har nok bryst implantater i rumpa du også, det er helsefarlig og det er nettopp derfor unge ikke bør operere seg.. DET tror jeg vekket mange tanker i unge jenter sitt hode. Din plattform når ut til så mange unge jenter, så det du sa der kommer til å gjøre at de tenker seg om. Kjempe bra!

    4. ååå det er så sykt bra at du bidrar til denne debatten med stemmen din! Akkurat ditt synspunkt er såå viktig å få frem i denne debatten!! Tusen takk for at du gjør det Isabel! <3

    5. Jeg er så stolt av deg og den personen du jobber mot å bli at jeg holder på å sprekke!

      Veldig bra gjort Isabel ❤️

    6. DU ER SÅ GOD!!! ET AV NORGES BESTE FORBILDER! du tørr å innrømme feil, tørr å snakke ærlig når du har det vanskelig og sier dkne ærlige meninger! det er så gøy å følge med på en dame som deg! helt fantastisk menneske er du! håper du skjønner det! personligheten din er noe å se opp til. du kan tulle og tøyse, men samtidig være alvorlig. jeg elsker det og deg! tusen tusen takk for den du er!

    7. YES, ISABEL! Jeg har lenge rett og slett mislikt deg, med grunnlag i både hva du har promotert og hvordan du har forsvart deg.

      Men jeg så debatten i går, og jeg har lest mer om holdningsendringen din den siste tiden, og er på god vei til å totalendre synet mitt på deg. VÆR SÅ SNILL ikke la dette dabbe av eller skli ut. Vær så snill å bevise for oss at du virkelig mener dette og vil gjøre en innsats for å vise dagens ungdom at de er gode nok som de er. For det gjør deg til et så mye bedre forbilde, jeg tror du føler deg bedre på innsiden av det og jeg tror nok det er mange andre som også får mer respekt for deg nå!

      Ønsker deg en fin kveld, Isabel 🙂

      Mvh Lina

      1. Må spørre deg Isabel,de bootsa du har på deg woooooow-dååååån hvor kan jeg få tak i de?🤩🤩🥰🥰så takknemlig for ditt svar🙏🙏🥰🙏

      2. Må spørre deg Isabel,de bootsa du har på deg woooooow-dååååån hvor kan jeg få tak i de?🤩🤩🥰🥰så takknemlig for ditt svar🙏🙏🥰🙏

      3. Må spørre deg Isabel,de bootsa du har på deg woooooow-dååååån hvor kan jeg få tak i de?🤩🤩🥰🥰så takknemlig for ditt svar🙏🙏🥰🙏

      4. Må spørre deg Isabel,de bootsa du har på deg woooooow-dååååån hvor kan jeg få tak i de?🤩🤩🥰🥰så takknemlig for ditt svar🙏🙏🥰🙏

    8. Får helt gåsehud over hvor tøff du er, du er rå og synes også det var fint å se Kristin gi deg creds og ros får å møte opp ☺️ Du skal være forbanna STOLT over deg selv og alt du har oppnådd.
      Det vil alltid være noe andre reagerer på osv., men for dine søskens del så er du et rått og bra forbilde for dem (og mange andre). Stå på.

    9. Du er fantastisk! Utrolig tøft av deg å stille opp på debatten og innrømme dine feil! Du er et godt forbilde Isabell❤️

    10. Må spørre deg Isabel,de bootsa du har på deg woooooow-dååååån hvor kan jeg få tak i de?🤩🤩🥰🥰så takknemlig for ditt svar🙏🙏🥰🙏

    11. Igår imponerte du stort. Det står det respekt av Isabel 🙂 Folk tenker mobbing, personangrep men glemmer at Sophie Elise er et AS! Hu vet godt at det provoserer men tar valget om å dra med seg et filmteam inn på klinikken. Til og med faren kunne ikke svare for seg og så til tider rimelig nervøs ut. Sophie dro ikke til LA kun for å korrigere, hun kom hjem med nye implantater i rumpa og nye hofter..! Faren ville ikke engang svare på det… Hun er et dårlig forbilde punktum. Forandrer meninger like ofte som folk skifter sokker og mister av den grunn all respekt og troverdighet. Du har virkelig reist deg og blitt en flott jente Isabel. Du viser stor styrke som tørr og innrømme feil og vise anger. Heier på deg 🙂 hilsen en 30 åring som har fulgt deg siden dag 1 ❤️😅

    12. Kjempebra at du tør å være så ærlig om din reise og feilgrepene du har gjort, det står det all respekt av. Samtidig synes jeg det er viktig at vi ikke glemmer at måten Kristin ordlegger seg på ofte fremstår som mobbing. Hun begynner gjerne saklig, også tar følelsene overhånd og hun begynner å gå til angrep på personer. Mobbing gjør en person til et verre forbilde enn åpenhet rundt plastisk kirurgi gjør, etter min mening. Hun må lære seg å holde seg i tøylene.

    13. Hei Isabel.
      Jeg har et spørsmål til deg angående ditt syn på plastisk kirurgi og det å være forbilde.
      Hva tenker du om ditt nye utseende vs ditt gamle? Du har jo gjort såpass store endringer at man ikke trenger å reklamere eller legge det ut på SoMe for å se at du har endret feks nesen.
      Er det slik at du angrer på endringene du har gjort da dette egentlig ikke er slik du ser ut? Og hva tenker du forhold til lillesøsteren din der? Hvis hun kommer å sier hun vil operere nesen så er det jo stor sjans for at hun har blitt påvirket av ditt nye utseende.

      Bare nysgjerrig på synet ditt her.
      Synes du ser kjempe bra ut, og etter å ha lest bloggen din en stund så har jeg bare positivt å si om din utvikling. Du virker som en fin og reflektert ung dame 🙂

    14. Det er så fantastisk at du her fremhever forskjellen på deg som privatperson og deg som bedrift. Hvis flere i din bransje kunne satt en grense på hva som er bedrift og hva som er person ville det bli lettere å kunne gi tilbakemeldinger og evt kritikk. Synes du har vokst så mye i det siste. Du skal være utrolig stolt over dette, og fantastisk at du stilte opp i debatten!

    15. Du er et kjempe godt forbilde, Isabel❤️😊 Husk på at lettkledde bilder er skadelige det også for unge å se. Det er ikke alle som er like perfekte som deg😕

    16. Hei. Flott om dette er noe du virkelig står inne for, håper at du fra nå av velger å fokusere også bildene dine vekk fra fokuset på kropp!

      En annen ting jeg også håper du gjør før du velger å “promotere” Dubai på sosiale medier, er å se dokumentaren om Prinsesse Latifa i: Flukten fra Dubai. Denne dokumentaren ligger ute på tv2 sumo. Håper dokumentaren åpner øynene dine for hvilket land dette er og at slik du fremstiller dette landet overhodet ikke er slik det fortjener å bli fremstilt 💔 Alt for mange grufullheter foregår der til at det skal belyses i det mest luksuriøse lyset av dem alle, får bare vondt av det!

    17. utrolig tøft av deg å stille i debatten og ta ansvar for din påvirkningskraft. Det å innrømme feil er aldri lett, hvertfall ikke foran hele Norge på direktesendt Tv. Det står det respekt av.
      Heier på deg!

    18. Jeg er ikke en fast leser av bloggen men jeg må si meg mektig imponert over din personlige vekst og selvinnsikt, Isabel!
      Det tar mye guts å både se og innrømme en feil, og det er nettopp det du har gjort.
      Kjenner jeg er stolt over deg uten å kjenne deg en gang.
      Lykke til videre i din karriere! Klem

    19. Du er FORBILDE❤️ gratulere! Å heldige deg,, tror hele Norge er stolte av deg nå. Håpe du kan leve lenge på denne lykkerusen, det fortjener du! Ingen blogger i Norge har gjort det du gjorde!!!!

    20. Fantastisk!! Det krever mot å innrømme at man har tatt feil. Det står det enormt mye respekt av.

      Heier på deg og dere <3

    21. Jeg er imponert! Du har virkelig begynt å modnes som en voksen kvinne!
      Du har endelig forstått og sett budskapet som er deg formidlet gjennom lang tid, og du har tatt ansvar.
      Nå gjenstår det at både du og Kristin og hele gjengen også tar ansvar for påvirkningen dere har på de unges sinn med deres tilsynelatende glamorøse livsstil der alt handler om -ja å handle, forbruke, fremme et glamorøst «koseliv»og glamorøst utseende der alt koster penger og som har skapt et sykt press på ungdom. Det er ikke farlig for dine tenårings-søsken. De har storesøster som kan fylle opp med alt de «trenger» Det er verre for deres venner.

      Når dette er sagt så er du en flott jente Isabell, og aller flottes når du har en litt mer «naturlig» lock der du ikke er oversminket, men ser ut som en feiende flott og frisk jente/dame. Du har masse flotte verdier og jeg heier på deg.

    22. Det virker som du har vokst veldig i løpet av noen få år! Er utrolig glad for at du velger å delta i denne ekstremt viktige kampen og faktisk tørr å innrømme feil! Respekt! Kanskje en dag kan vi skape en verden der unge slipper og konstant bli minnet på alle aspekter ved eget utseende som kan være “feil”
      Tusen takk for at du bruker din stemme til dette!

    23. Jeg synes faktisk det er et viktig poeng som ikke blir nevnt i debatten ift hvordan du har endret deg som egentlig ikke har noe med plastisk kirurgi problemet å gjøre. Samtidig med at du har lagt fokuset på skjønnhetsbehandlinger o.l på hylla har jo ditt generelle innhold også endret seg. Det er hvertfal min opplevelse at du tidligere skrev veldig overfladisk om “drama”, byturer etc mens du nå (selv om du fortsatt nyter livet som du burde 😉 snakker mye mer om familie, viktige trinn mot voksenlivet som kjøp av bolig, fremmer viktigheten av hardt arbeid osv. Jeg tenker det er mer viktig enn hvorvidt man har operert seg.

      Og i motsetning til mange av de andre “bloggbøkene” som har kommet de site par åra, handler din bok faktisk om et viktig tema og jeg tror det kan føles veldig sterkt for mange barn og unge som går gjennom eller har gått gjennom vanskelig barndom kan bli inspirert av at du nå lever et selvstendig og lykkelig liv. Det står stor respekt av å blottlegge slike sannheter om seg selv. Jeg har hvertfal helt klart opplevelsen av at det er noe du har gjort for andre og ikke for deg selv som en måte å tjene penger.

      Og til info er jeg 31 år og arbeider indenfor medisinsk forskning. Så ikke bare 14 åringer som leser bloggen din altså 😛 Jeg leser bloggen din fordi jeg syns du har forandret dig til det bedre og virker som er herlig person. Jeg klikker inn på bloggen fordi jeg lurer på hvordan det går og håper du har det bra 🙂

    24. Gjelsvik, ikke Gjeldsvik. Men ser at det faktisk blir autokorrekta til med D. Uansett – all applaus til deg, Isabel! Er fantastisk å se hvordan du utvikler deg, tar ansvar og inspirerer til et sunnere bloggklima.

    25. Utrolig bra Isabel! Stor respekt til deg og slik som du har endret deg! Stå på isabel. Heier på deg!

    26. Dette er faktisk utrolig stort av deg å si. Å innrømme noe slikt, viser hvor reflektert du har blitt. Jeg er faktisk imponert, respekt!

    27. Må bare si som fler andre her – jeg har tidligere mislikt deg og din livsstil og hvordan du har opptrådt som blogger. Men fy søren, you proved me wrong girl! 💪🏻 Det står så vanvittig mye respekt av å innrømme sine feil og å ønske å forandre seg selv. Håper min 9 år gamle datter får sånne forbilder som deg når hun vokser opp❤️

    28. Du har vunnet meg tilbake som fast leser og follower. DIGGER deg og har fulgt deg siden ph. Men nå, du gløder av glede, stolthet og du fortjener all ros for å si det så nakent og ærlig. Stolt av deg, fine, gode Isabel ❤

    29. Fyttirakkern for et bra innlegg! Jeg blir rørt helt inn i hjerteroten av å lese dette, og se hvordan du tar ansvar og forstår at det ikke handler om enkeltpersoner men noe så mye større, nemlig hele samfunnet!
      Jeg har ikke vært på bloggen din på flere år nå, fordi jeg faktisk ble kjempepåvirket… Jeg sendte bilder av meg til CZ klinikken og fikk et sykelig oppheng på alle mulige inngrep, var nesten der hvor jeg begynte å prostituere meg for å få råd…. Det er ikke pga deg som person, men hele influencer toppen, fordi mediene pusher sånne saker om operasjoner og agurk nytt, Sofie Elise aller mest selvfølgelig, og jeg har lært at hjernen tror det er normalt det som man ser ofte. Så når man ser på Instagram, og på blogger om operasjoner, og skjønnhetsklinikker pusher annonser med fillers, laser, kirurgi osv som også dukker opp hele tiden i newsfeeden på instagram og facebook bare fordi man følger spesifikke personer eller har lest 1 gang på google om operasjon, så blir man fôret med det hele tiden fra alle kanter. Jeg var 25 år da, og herregud når jeg merket presset så mye så er jeg glad jeg ikke er tenåring nå hvor sosiale medier og instagram er blitt friminuttsaktiviteten!… Jeg kom til et punkt hvor jeg kunne sitte mange timer i uka med håndspeil å finne feil på meg selv, og timesvis i uka å søkte på klinikker og for hver operasjon jeg leste om var det alltid reklame for flere så for hvert type inngrep jeg så gikk an så fikk jeg nye komplekser. Jeg hadde kjæreste og han ble helt gal av det for jeg fikk perioder jeg bare var så selvhatende og bare snakket om “tror du ikke jeg hadde vært finere hvis jeg bare gjorde sånn og sånn” og skulle vise han før og etter bilder og alt mulig. Jeg har ellers vært psykisk frisk alltid altså, bare så det er sagt. Jeg skjønte ikke det da hvor opphengt jeg var i det, og takk gud for at jeg hadde dårlig råd så jeg ikke fikk gjort det. Nå de siste årene har jeg skjønt hvor psykt det var så jeg måtte slutte å lese blogger, slutte å følge influencere på instagram, slutte å se på Svenske Hollywood fruer osv… Og jeg merker det kommer raskt tilbake om jeg ser på love island eller ex on the beach og sånn, at jeg tenker at sånn må jeg også se ut for hvis ikke er jeg for stygg.. Så jeg boikotter alt og da får jeg igjen selvbildet mitt!
      Jeg har lest om jenter som ønsker seg penger til silikon i konfirmasjonsgave istedet for penger til førerkort, jenter som selger truser til ekle menn som beføler de for å få penger til fillers osv. Det er ikke bra! Er veldig glad for oppgjøret som tas nå, og sinnsykt positivt overrasket og stolt av deg at du har våknet opp! I dag står det at både Ulrikke Falch og Selena Gomez også syns lnstagram påvirker farlig til utseendepress så det virker som at flere og flere våkner opp! Det er jo ikke sånn at man ikke kan få være pen lenger fordi andre kan føle seg dårlig, men på tide at rumpebilder og unødvendige poseringsbilder brukes i et hvert innlegg som sofie elise f.eks gjør. Jeg syns du var flink i debatten og tror hele Norge var stolt av deg som kvinne og medsøster der. Kristin bærer en tung fane så det er bra flere av dere er med å bærer den nå <3 Tusen takk Isabell Raad for at du vokser, lærer og vil være med å bruke påvirkningskraften din til noe positivt!

    30. Syntes du var kjempe flink i debatten Isabell! Jeg liker at du fortsatt er det selv og står for det du mener, men at du viser en holdningsendring. Det virker som de fleste blander det de kaller “dobbeltmoral” og holdningsendring. You go girl! 🙂

    31. Kjempebra jobba, Isabel! Du var avbalansert, saklig og troverdig. Du framstod som minst like voksen og reflektert som debattanten ved din side. Og du klargjorde dine meninger uten å sette andre i dårlig lys 🙂

    32. Herlighet. Så intervjuet med deg i forkant også.
      Fy faen det står respekt av deg.
      Jeg er nok litt eldre enn mange av følgerene dine, men du vokser mer og mer for meg og du er ett ærlig og godt forbilde, ikke bare pga åpenheten din i denne saken , men hvordan du ivaretar vennene dine og familien din. De fleste har mye å lære av deg på disse områdene.
      Når jentene mine blir gamle nok til å følge med på blogger og slikt , så håper jeg at de kommer til å følge en dame med verdier som du har.
      Takk!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg