JEG HAR DET IKKE BRA

Reklame | nelly

Hei, fininger ❤️

Jeg vil bare titte innom med en liten oppdatering. Jeg klarte nemlig å våkne til en gjennomsvett seng både i går og i dag. Jeg er utrolig dårlig. Det startet så vidt på onsdagskvelden, hvor jeg merket at formen var på bunn. Dagen etter kom tørrhosten. I går og i dag sliter jeg med feber, ekstremt vond hals, verk i hele kroppen, diaré..

Dette suger noe helt vanvittig mye. 

Jeg satt jo nettopp i to ukers karantene og fikk endelig kommet tilbake til jobb og livet generelt. Treffe familien, i det minste. Men nå ser det veldig mørkt ut igjen.

Jeg har null aning om dette er korona, forhåpentligvis er det ikke det. Jeg krysser fingrene for at det er en vanlig influensa eller bare at jeg er syk av andre grunner. Jeg håper det. Jeg satser på den tankegangen om at jeg har blitt syk på grunn av innspillingen på onsdag, hvor jeg frøs en del ute.

Man får jo ikke testet seg for viruset, men jeg leste at de jobber med å få testet 100.000 personer over påske? Om det går i mål, vil jeg så klart gjerne få sjekket meg slik at jeg får svar på om jeg har det og dermed må oppholde meg i ny karantene/isolasjon.

Jeg er ikke stresset på mine egne vegner om det så er viruset jeg har fått, men jeg er derimot engstelig for mammas del. Hun er i risikogruppen og derfor er jeg veldig nervøs. Jeg har vært en del hos familien i det siste.. Jeg er døds engstelig og håper så inderlig at jeg bare overtenker.

Vi krysser fingrene for at dette er helt lugnt og at det bare er en vanlig influensa. Uansett hva, ordner det seg! Jeg må bare kjenne etter på formen nå og få hvilt mye slik at kroppen min får bearbeidet de basiliskene jeg har fått i systemet.

Det suger skikkelig at jeg måtte våkne i så dårlig form akkurat nå i påsken. Det var påskeaften i går og planen var egentlig at familien skulle komme over til meg og tilbringe dagen sammen her.. istedenfor ble denne påskeaftenen tilbrakt helt utslått alene i sengen… livet for tiden, dere.. det smiler mildt sagt ikke.

Jeg håpet på at jeg skulle føle meg bedre i dag, etter å ha vært så forferdelig dårlig i går. Men etter en så og si søvnløs natt, er jeg enda verre i dag.

Jeg ville bare komme innom å oppdatere dere, slik at dere skjønner hvorfor det er litt stille fra meg.

En liten gladnyhet på en ellers så grå søndag: dere får 20% rabatt på HELE Nelly HER, i 48 timer. <3

115 kommentarer
        1. Det er riktig som første kommentar sier. Ved luftveissymptomer skal man holde seg hjemme helt til man er symptomfri + 1 dag ekstra. MEN hvis man har fått påvist korona smitte skal man holde seg hjemme til man er symtomfri + 1 uke. Her er det du som skriver om ting «du ikke har peiling på». Ganske ironisk.

          Ser flere skriver at hun må isolere seg og det er også feil. Hun skal sette seg selv i karantene. Hun kan fortsatt gå ut på tur. Butikkturer bør unngås, men ta forhåndsregler når du går ute.

          1. Har du symptomer på Corona (noe som dette absolutt er, vanlig influensa har sjeldent tørrhoste som symptom) skal du absolutt ikke gå ut døra, du skal isolere deg helt! Har du forskjølelse eller andre sykdommer som ikke har samme symptomer som corona, da skal du i karantene..

            1. Fhi gjekk sist uke ut og sa influensasesongen er over så får du symptomer nå skal du gå ut fra at det er Corona🙄 ville ringt og hørt om testing siden du har vært med fleire, dei skal også i karantene om du har det😊 God bedring💐

    1. Spør legen om du kan ta influensa vaksinen, dersom den er negativ så må fu nesten ta korona vaksine.

      1. De gir ikke influensa vaksiner til unge friske i disse tider, og en corona vaksine er ikke engang klar for bruk før til høsten. Skjønner ikke helt hva du har tenkt her..

      2. Du kan få forkjølelse av å fryse, men du får ikke influensa av å fryse. Når man får influensasymptomer nå, må man regne med at det er corona, for å være på den sikre siden for de i rundt deg. Forstår at det er kjipt, men du må virkelig ikke ta noen sjangser. Det kan også henge i lengre enn 14 dager. Noen har testet positivt 3 uker etter sykdom også, selv om symptomene har avtatt/blitt borte… Så det er skummelt… Klemmer! <3

        1. Hei! Anbefaler absolutt å ringe og forhøre deg meg lege også ringe koronatelefonen og avtale testing – har selv en mor i risikogruppe så fikk testet meg uten problem!

        2. Forkjølelse er virus. Man kan ikke bli forkjølet av kulde, legen sa det. det kommer av en gammel myte hvor man trodde man ble syk pga at det var kaldt. man kan få symptomer som sår hals osv men ikke selve forkjølelsen, som da er en virusinfeksjon som smitter fra andre:)
          men det er mye av det på vinteren fordi man er mer inne, og derfor smitter hverandre lettere.

      3. Du skal i karantene i 14 dager, og en dag etter symptomfrihet. Fra FHI sin nettside.
        Viktig å tenke på at du har vært i utlandet og at du holder deg inne selv uten symptomer. Det å farte rundt og møte masse forskjellige folk er ikke anbefalt nå. Dette er en felles dugnad folkens! Vi alle må ta tak og jeg skjønner det er dritt men vil vi bli kvitt dette viruset så må alle følge myndighetenes råd.

    2. Med de symptomene trur jeg du skal ta et smart valg for deg, og spesielt dem rundt deg, og vær i karantene igjen, mtp du ikke kan avkrefte corona.
      Vet du akkurat har vært, men som du selv sier, moren din er i risikogruppa, så ikke ta unødvendige sjangser.

      God bedring, hilsen helsepersonell

    3. Uansett må alle med forkjølelsessymptomer/luftveissymptomer/influensasymptomer opptre som om det er korona, sannsynligheten er jo stor for det. Du og alle andre med lignende symptomer må i karantene inntil 1 uke etter symtomfri. Dette er grunnen til at det er viktig med 2 meters avstand til alle andre enn de du evt. bor i lag med, da er mulighetene for at du har smittet andre små. Husk at vi kan være uten symptomer og likevel bære smitte.
      God bedring! Hilsen sykepleier😊

      1. Blir helt feil å si dette, da jeg med luftveissymptom/feber/øyekatarr/diare siste 3 ukene får beskjed av fastlegen om å friskmeld meg etter 1 dag symptomfri. Her må helsevesenet snart bli samkjørt. For min del har symptomene variert og noen dager har jeg vært helt “frisk” for å så våkne full i feber etter to dager uten symptom. Har selv holdt meg isolert, men skulle jeg fulgt legens råd hadde jeg fort smittet mange.

    4. Jeg synes det er helt høl i huet at folk ikke blir testet for korona når de blir syke, sånn som du er nå 🤬 Du har jo di typiske symptomene både på korona og vanlig influensa. Erfaringer fra andre land tilsier at du fortsatt kan ha koronaviruset i kroppen lenge etter at du føler deg frisk 😱 Vær forsiktig i forhold til mamman din og hold avstand. God bedring til deg 🌸

    5. Hei😊 jeg tror du kan få testet deg hvis moren din er i risikogruppen og du har hvert med hun, man kan ihvertfall ringe og høre😌 god bedring fine deg🥰

    6. Som Kathrine er jeg også er helsepersonell og man får beskjed om å holde seg inne hvis man har symptomer og isolere seg, ettersom man ikke får testet.

    7. Du må holde deg i karantene i 14 dager hvis du har symptomer, og en uke ekstra etter du er symptomfri… Håper du ikke blir noe verre:( God bedring!

    8. Du har jo bedt om å bli smitta når du har hele crewet inne hos deg å styrt på med jobb osv som vanlig. Har hatt corona og du har alle symptomene jeg hadde så hører ut som du er smittet.

      1. Har du ikke fått med deg noe som helst???? Maks 5 i rommet, sier FHI..les deg opp før du er en besserwisser

    9. Selvom du var i karantene i 14 dager vil det ikke si at du er «fri» nå. Du burde fortsatt holde deg unna mennesker og ikke gå ut med mindre det er veldig nødvendig. Selvom du føler deg frisk så bør du ikke gå ut, man er tryggest hjemme. Det er derfor så mange blir smittet nå, fordi folk tror de er «friske» når de egentlig er syke uten å ha noen symptomer. Ingen er trygge akkurat nå, derfor bør alle BLI HJEMME. Korona kan man bli smittet av overalt, uansett hvor forsiktig man er.

    10. Du kan få forkjølelse av å fryse, men du får ikke influensa av å fryse. Når man får influensasymptomer nå, må man regne med at det er corona, for å være på den sikre siden for de i rundt deg. Forstår at det er kjipt, men du må virkelig ikke ta noen sjangser. Det kan også henge i lengre enn 14 dager. Noen har testet positivt 3 uker etter sykdom også, selv om symptomene har avtatt/blitt borte… Så det er skummelt… Klemmer! <3

    11. Veldig leit å lese. Håper du blir fort frisk og jeg ønsker masse god bedring! En ting må jeg bare si.. du var SÅ ufattelig flink under karantenen din og var Et enormt forbilde. Dagen karantenen var slutt var det rett ut på shopping, henge med et gigantisk filmcrew og kosemos med familien. Jeg har ikke gitt en klem til min mor på bursdagen, eller sett pappa på over en måned pga #stayhome. Folk må føde uten barnefar til stedet. Karantenen blir irrelevant når livet går som normalt rett etter. Jeg håper selvsagt dette «bare» er influensa og at du kommer deg raskt. Bare ha mine ord litt i bakhodet når du bli frisk igjen <3

    12. Hvorfor er moren din i risikogruppen? 🙁 hun er jo ikke gammel, så har hun en sykdom? Vi får krysse fingrene for at det ikke er Korona, men vær på den sikre siden og hold deg i karantene <3

    13. Æ mene du skal få ta en test om du har korona så lenge du har symptoma til det. Sånn e det her æ bor iallefall, de fleste som har symptoma får sjansen til å ta testen.

      Vet ikke kordan det e i Oslo, men vil ønske dæ mye god bedring iallefall❤️

    14. Hadde du virkelig hatt corona hadde du ikke klart skrive blogg 🥰

      Men for all del, ring 113 hvis du ikke klare å puste, og får høy feber i tillegg 😱 husk å måle tempen.. Er den 37,6 har du ikke feber 🙏

      Jeg Har og vært forkjøla, kasta opp, og magesjau og frysebyger.. Spurte en venninne som er akuttsykepleier.. Hun sa jeg var nok bare “vanlig forkjølet” 👌jeg ville merket det om eg var sjuk 👌

      God Bedring anyway.. Veldig bra kur du har laget deg.. Take care.

      1. Det er helt feil, du kan ha corona uten å være kjempe syk. Noen opplever kun å miste smak og luktesans. Andre får mageproblemer. Ikke alle får høy feber og tung pust.. Blir man syk i dag bør man tenke corona, og holde seg hjemme til man er symptomfri.

      2. Det er virkelig ikke riktig. Man kan være smittet selv om man ikke er kjempe syk. Flere som kun har vært i litt dårlig form.

      3. Haha. Sorry as, men wtf!?! Mange corona smittete som har vært på fest, og i slåsskamper på Grønland så jo man kan skrive blogg selv om man har corona. Utslaget slår ut forskjellig på mennesker. Alle er vel ikke like, det vet su vel?
        Og 37,6 er kanskje ikke feber for deg men igjen så er mennesker FORSKJELLIG og alle har ikke lik kropps temperatur. Viktig å kunne fakta før man bare buser ut med masse piss!!!

        Virkelig farlig å drive å høre på masse forskjellige mennesker som har null kunnskap og erfaring om dette men som likevel uttaler seg! :/

    15. Hei håå! Jeg ville tatt kontakt med legen via tlf, og sagt at du var symptomer og har vært hos noen i risikogruppen.. Da vil jeg tro du kan få en test for å utelukke smitte hos personen i risikogruppa.. eller om moren din får test🤷🏼‍♀️ Moren min bor med en med kols og begge de fikk sjekka seg for å kontrollere at de typ kunne bo sammen eller om det var trygges og holde de fra hverandre da mamma er i jobb!
      Jeg ville tatt en telefon i alle fall!

    16. Er du flink til å vaske deg på henda? Vasker du henda etter butikken feks? Eller spriter skjermen på mobilen din etter du har vært på butikken og tatt på tlf på vei hjem?

    17. Dessverre høres det ut som du har symptomer på covid-19. Du får ikke testet deg om du ikke tilhører prioriteringsgruppene til FHI, men rådene er å holde deg hjemme til du er minst 1 dag symptomfri.
      FHI ønsker imidlertid at du melder i fra om symptomene dine på helenorge.no https://helsenorge.no/koronavirus/koronasmitte
      God bedring #stayathome og husk å hold avstand til familie og venner du ikke bor med

    18. Nysing hører ikke med til Korona, men du beskriver alle andre symptomer, inkludert mageproblemer. Det er noe som heter inkubasjonstid, som er tiden fra du blir smittet til det bryter ut. Jeg tenker du kan ta kontakt med legen din, fortelle om symptomene og opplyse om at du har vært utenlands. Det kan være det da er ønskelig fra legen at du testes. Eller så kan du ringe legevakt og fortelle ovennevnte og hvis du har noen i risikogruppen i familien, så burde du fått testet deg. Ønsker deg god bedring 🌸

    19. Å, Guri, jeg har samme skrekk som deg, smitte mamma. Det høres ikke bra ut.. Men kan trøste deg litt med at mamma snakket med en på jobb. Samme kveld ble han syk. Startet med mage. Testet og det er korona. Dette er så mange uker siden (en mnd..?) at jeg trygt kan si at mamma ikke ble smittet av han! Så det er faktisk mulig, håper du er like heldig med din mor! God bedring

    20. Enig med Trine om dette med å ha filmcrew og besøk til familie og sitte i taxi rett etter de 14 dagene du var i karantene.
      HÅper du bare har vanlig influensa, for all del.
      Jeg har heller ikke sett venner, familie hele perioden. Vi har video samtaler og facetime og alt digitalt som er. Vi har jo så mange muligheter. Tragisk med de som kjenner på brakkesjuka. Skjønner at savnet var stort siden du hadde vært bortreist og greier. Men jepp:) vink fra balkongen,

    21. Fine du❤️ Masse god bedring..Håper du kommer deg fort igjennom dette..Å være syk alene er helt forferdelig…En god stor trøste klem til deg..

    22. Ååå ikje bra 😔

      God bedring ♥️

      Håpe virkelig at det ikke e cor…. da sitt både du og mor i stor fare… 😔

    23. Masse god bedring! Jeg tenkte på det at du kunne bli syk når du hadde innspilling og gikk med alt for lite klær. Hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt legen og bare sagt i fra slik at legen din vet det. du får gode råd og kanskje hvem vet, så får du teste deg. De vil jo at folk skal gi beskjed, og hvis du blir verre, problemer med pusting, ikke får i deg nok mat eller drikke, må du for all del ringe sykehuset! Mange venter med å ta kontakt til det er alt for sent.

    24. Hvis du har fulgt rådene fra fhi og etter karantenen din holdt 2 meters avstand til alle du ikke bor sammen med, er det ingen fare med din mor.

    25. Istedenfor å belære deg sånn som mange gjere, så vil eg berre ønske deg masse god bedring❤️ Håpa du blir fort frisk og at det ikkje e korona!! Lykke til, klem❤️

      1. Men hersketeknikk klarer du å bruke. Tror folk her stort sett ønsker henne alt godt. Ikke bare du Eli!

      1. Selvfølgelig kan hun ha korona selvom om hun nyser! For en idiotisk kommentar. Er pollen for eks. Som man kan reagere på som gir nysing bare for å nevne noe.
        Så du mener at folk som er drit syke og har alle symptomer ikke kan ha korona fordi de nyser i tillegg. Nei ærlig talt.

        1. Nysing er ikke et symptom på Korona. Les deg opp før du kaller kommentarer for idiotisk.. Nysing hører med til vanlig influensa og forkjølelse.. Les litt til du 😊

    26. Når du er redd for å smitte mammaen din burde du holdt deg unna henne i denne tiden. Jeg har ikke vært i utlandet eller i karantene, men har ikke hatt fysisk kontakt med mamma, pappa eller noen andre utenom de jeg bor sammen med og kollegaene mine i førstelinjen. Dette er grunnen- ene dagen koser man på en person som er i risikosonen, neste dag er man syk, som også da indikerer at man var smittsom i går og muligens dagen før der og kanskje også dagen før der igjen.

    27. Det sies at hvis man har samme symptomer, eller at man oppleves som vanlig «syk», eller at du mistenker korona så skal man holde seg hjemme i selvpålagt ny karantene i 14 dager

    28. skaff deg litt mer økologisk shampo. den du bruker har skadelig giftige kjemikalier. hva man putter i og På kroppen har mye å si hvordan man har det.

    29. Masse god bedring og styrkeklæm og varme gode tanker sende jeg 💖 ( fra snøtunge Nordland.) jeg har strikket tovatøfler som jeg lurer på om du vil ha? Igjen, stooor styrkeklæm 💖
      Mvh Lena Kristin

    30. God bedring til deg!!❤️Håper du blir frisk fort <3

      tror hun har skjønt det etter så mange kommentarer på hva hun tydeligvis hadde gjort rett/galt 🙄 chill folk, hun er bare et menneske og alle kan gjøre feil. Det er ikke dermed sagt at man kan si akkurat hva man vil her i kommentarfeltet. Helt utrolig hvor fort folk her blir provoserte over ting de egentlig ikke har noe med lol

      Men uansett, god påske resten av tiden og vi får satse på at det ikke er corona <333

    31. Dette er nok ikke influensa, influensasesongen er over siden folk er så mye hjemme/karantene/holder avstand. Dette er symptomer på korona, og du kan derfor gå utfra at det er korona du har fått. Det betyr veldig enkelt at du skal isolere deg til du er frisk + 1 dag (helst enda lenger). Du må ringe koronatelefonen i din kommune og informere dem om dine symptomer også vil de enten komme å teste det, eller så forteller de deg hva du skal gjøre. God bedring!

    32. Huff da. Masse god bedring til deg❤️❤️ Krysser fingrene for at det er en vanlig influensa. Men ring coronna telefonen for sikkerhets skyld siden moren din er i risikogruppen tror jeg du kan testes❤️ I såfall skader det ikke å spørre. Masse god bedring fine deg❤️

    33. En veldig viktig greie nå for tiden UANSETT om man har vært i utlandet, på butikken eller føler seg frisk: HOLD DERE UNNA ALLE SOM ER I RISIKOGRUPPEN DA! Altså, man kan faktisk være bærer av viruset og smitte andre selv om man føler seg frisk. Man kan få det bare av å dra en kjapp tur innom butikken liksom. Kommuniser via FaceTime og vær minst mulig sammen med andre. Er ikke rart viruset spres!!

    34. Uff, god bedring ❤️ Som flere skriver så ville jeg ringt og sagt at du har oppholdt deg med noen som er i risikogruppen og at du har symptomer på covid-19! Krysser fingrene for at du får testet deg mtp symptomene dine🤞🏼 Leste nå nylig at dersom man får influensa symptomer nå så kan man med stor sikkerhet si at det er covid-19, da vanlig influensa sesongen er over nå.

    35. Sånn går det når du absolutt skal ut å vifte på ræva di overalt. Er en grunn til at vi alle sitter hjemme dagen lang, selv om vi ikke er syke. For å ta hensyn og stoppe smitten. Men pga sånne som deg blir vi aldri ferdig med dette. Nå kanskje du lærer. Innspillinger, penger, pr og instabilder er ikke alt, det får du vel kjenne på nå. Hold deg hjemme, og ta avstand fra folk til dette er over. Slik vi resten gjør. Du godtar vel ikke denne kommentaren heller, slik du aldri gjør når noe av sannhet treffer deg.

      1. Herrefred og faderullan for et oppkast du kommer med! Vi blir ikke ferdig med dette om vi alle sitter inne heller, myndighetene er ganske klar på at når vi etterhvert åpner samfunnet så vil det bli ny smittetopp…… Vi blir også oppfordret av myndighetene til å komme oss ut i frisk luft. Når du da bor i en storby og helst skal gå tur i nærområdet ser jeg ingen problem i at Isabel går seg en runde i byen, om så for å ta bilder/jobbe – og hva faen vet vi om innspilling osv, regner faktisk med at et profft filmcrew er godt skolert i smittevern by now. Rett kritikken og den såkalte sannheten din mot de som fortjener det – som feks den nye pærragjengen som fester og arrangerer meet ups med unge fans…. God bedring kjære Isabel! Håper inderlig ikke moren din blir smittet, men om det skulle være tilfelle så må du huske at det ikke er sikkert at smitten kommer fra deg. Ingen fortjener å gå rundt med vondt i magen fordi de symptomfri etter 14 dager i karantene velger å være med de en er glad i!

    36. Sorry, men er det korona så har du nesten garantert smittet familien din (eller de kan ha smittet deg) allerede med tanke på hvor tett kontakt dere har hatt de siste dagene. Man kan ha smitten i seg lenge før man får symptomer.. Prøver ikke å skremme deg men pass på og ring til legen.

    37. Influensasesongen er over.. så det er nok Corona. Du bør informere alle du har vært sammen med den siste tiden (inkludert filmfolka)

    38. Ville berre sei att eg har ei venninne der symptoma er like som du har. Starta faktisk med diaré. Ho hadde korona. Så prøv å få mulighet til å teste deg. Viktig mtp dei i familien din som muligens også er smittebærere.

    39. Enig med Trine her! Du var så flink i karantenetiden. Men så fort den var over var du ute av døra! Jeg har ikke sett noen i familien eller venner siden vi skulle holde oss hjemme. Selvom jeg ikke nødvendigvis blir veldig syk kan jeg plutselig smitte noen som bærer av viruset! Håper dette blir en lærepenge og at du ikke evt har smittet noen som ikke tåler å bli syk av dette. Men når det er sagt, god bedring!

    40. Uff… Håper at onsdagens arbeid kan få skylden, men det virker dessverre ikke slik mtp. symptomene du har.. Krysser fingrene for at moren din ikke er blitt smittet. Hold deg inne og ta vare på deg selv ❤ God bedring.

    41. De er veldig strenge på å teste folk men det er absolutt ikke umulig hvis du er sta. (Snakker ut ifra erfaring) Kontakt feberklinikken, de kan vurdere om du kan bli testet eller ei.:)

    42. God bedring, Isabelle! Men dette er grunnen til at man heller ikke skal omgås familie på samme måte som før. De eneste du skal klemme/være nærmere enn en meter på er de du bor/omgås daglig med. Så vidt jeg vet bor du alene, som betyr at klemmene på søster og mor egentlig ikke er innafor. Får jo virkelig håpe at du ikke har korona, men dessverre har du jo flere symptomer.

    43. De tester deg nok, ring korona-tlf eller Chat med de. Lykke til og hold deg inne uten besøk enn så lenge.

    44. det har kommet tydelig fram at influensasesongen er over…dersom du har symptomer på covid og er dårlig så kan du bli testet mtp at du har vært i utlandet- det er forresten vært tilfeller med inkubasjonstid på opptil 3 uker( og 4). Min fastlegen sagt at å vente til du har problemer med pusten kan i noen tilfeller være alt for lenge så du bør uansett kontakte din fastlege.

    45. Du bør få sjekket deg, spesielt med tanke på du har vært med mennesker i risikogruppen 🙏🏽 Selv om en ikke er i karantene selv så er det bare de en bor sammen med en kan være med vanlig, ALLE andre skal man dessverre holde seg en eller to meter unna og maks fem stk. Og så er det jo anbefalt å holde seg helt unna de i risikogruppen da en kan smitte uten å ha symptomer selv 🙏🏽 Og om en har fryset en hel dag kan en fint bli syk av det selvom det ikke er sesong. Jeg selv blir syk med engang jeg fryser/er kald en dag. Håper du får testet deg og blir fort frisk. God bedring ☺️

    46. Men i alle dager så mange rare påstander det var her.. Isabel, jeg ber deg om å ikke høre på alt folk skriver til deg. Følg FHI sine anbefalinger, og snakk med fastlegen din. FHI har også sagt at influensasesongen er over, slik at man ved symptomer må gå ut fra at det er corona. Siden det sannsynligvis er corona så bør du isolere deg og være hjemme i minst én uke etter du er symptomfri. Men forhåpentlivis kan du få en test etter hvert. Og som sagt, snakk med legen din!

      God bedring! Hilsen legestudent og helsepersonell.

    47. Det er jo ikke noe rart da. Du holder deg hjemme i 2 uker, men glemmer alle rådene med en gang det er over.. Da er det rett ut døren på shopping, invitere filmcrew hjem til deg og ligge å kose på familien i sofaen. Jada, det er Max 5 persons-regel, men det betyr ikke at det er samfunnskritisk at du filmer i denne perioden. Du skal heller ikke ligge å kose på familien din…. Er jo ikke rart at du blir syk sånn som du holder på. Vi blir aldri ferdig med dette viruset om ikke alle tar det seriøst

    48. Hei, Isabell!

      Jeg vet ikke om noen har skrevet dette før meg, så jeg beklager om jeg gjentar informasjon, men det er anbefalt å ikke bruke feberdempende/nedsettende medisin, som Paracet, om man har korona! Det er fordi feber fungerer som en booster for immunsystemet og hjelper det å stoppe infeksjonen (virus liker ikke varme temperaturer)! Det var noe jeg ikke visste selv før inntil nylig! God bedring, krysser fingrene for at dette er vanlig sykdom <3

      1. Dette er helt feil informasjon! Korona kan føre til en voldsom feber på opp mot 40 grader, og det er svært farlig for kroppen og kan føre til dehydrering og krampe! Bruk febernedsettende ved feber! Som sykepleier blir jeg skremt av alle råd som gis av unge piker til deg. Hold deg oppdatert ved å lese på fhi sine nettsider.

    49. Det høres dessverre ut som du har corona da symptomene dine er veldig typiske, men jeg syns du bør ringe til fastlegen din eller evt. Legevakten og be om en test. Mulig de ikke er så strenge på testing lenger da de ønsker å teste flere.

      Fortell dem om symptomene dine og si du har en mor i risikogruppen, og derfor ønsker du å teste deg. Jeg tror sannsynligheten er stor for at du da får en test. Du har også hvert i kontakt med mange, så regner med dem forstår at det er viktig å få testet deg. Så jeg syns du skal prøve. Verste fall får du nei. Men da har du spurt.

      God bedring Isabel, og fortsatt fin påske selv om den ender slik som dette :/

    50. Hei!
      God bedring!
      Du bør ta kontakt med din fastlege i morgen. Det er alt for mange som ikke rapporterer symptomer på corona/influensa og da får ikke myndighetene oversikt. Dersom de åpner for mer testing etter påske vet din fastlege dette og vil rådgi deg videre.
      Pga dugnaden siste uker er vanlig influensa rapportert så og si utryddet for denne sesongen, og dem som får influensasymptomer må derfor anta at det de nå får er corona. Derfor må du gi beskjed til alle du har møtt i dagene før du fikk symptomer slik at dem beskytter seg og andre, og er vare på symptomer. Dette smitter jo veldig lett. Får du testet deg og det er corona må dem også i karantene. Er du usikker kan du ringe corona telefonen i din kommune. Håper du blir fort frisk! Hilsen sykepleier

    51. “En basilisk er et fabeldyr i gresk og europeisk mytologi og folketro. Den blir beskrevet på flere måter, men har fra middelalderen av ofte blitt framstilt som en kronet, oppreist blanding av slange, drage og hane med et drepende blikk og etsende pust”

    52. Enig med Trine og Erin. Jeg har heller ikke møtt familie og venner på flere uker nå. Må ta dette på alvor. God bedring! Hilsen sykepleier

    53. Leit at du har blitt syk . Bra du hadde 14 dagers karantene men man skal holde avstand til familie og venner også da man kan gå med smitte uten å vite . Det betyr at man ikke kan klemme eller kysse på noen i familien hvis man ikke bor sammen .men holde to meter avstand . Jeg og mine har ikke sett familie/venner på snart to mnd for ingen av oss vil smitte hverandre . Må du ha god bedring og håper du ikke har fått covid .

    54. Det er bra at du satt i karantene 2 uker etter du kom hjem fra Sri Lanka, men bare fordi du er ferdig betyr det ikke at du kan gå tilbake til normalt, som f.eks å filme de greiene 🙁 du burde ikke være med så mange mennesker selvom du har vært hjemme i 2 uker. De sier maks 5 personer så plis følg reglene💞

    55. Alle dere burde slappa av helt. Isabell er en flott kvinne og vet selvsagt at henne skal være i karantene i 2 uker. Dette er unødvendige kommenterer noen av dere kommer med.

    56. Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg er coronafast i Spania. Skal tilbake til familien nesteuke. Og er liv redd så skal selv isolere meg i et rom siden pappa er i risikogruppen. Jeg er ikke personen som kommenterer på blogg osv. Men tenkte idag så gjør jeg det! Det er faktisk første gang jeg kommenterer på bloggen til noen. Men God bedring Isabel! Jeg ber for at det ikke er Corona du har! Men jeg forstår man blir liv redd. Jeg blir redd hver gang jeg hoster… alt skal gå bra! Man må bare be! Og mamman din skal ha det bra! Vær i karantene 14 dager! Og vask hendene ofte! Lykke til 🙂

    57. Ring til legen! Mamma fikk testet seg for corona for noen dager siden, selv om hun var ganske sikker på at det kun var en vanlig halsbetennelse, noe det heldigvis var! Hun hadde ikke noe særlig symptomer annet enn sår hals og feber. God bedring❤️

    58. Det er nok ikke influensa, influensasesongen er over for i år. Alle symptomene dine tyder veldig på Corona, håper og tror du kommer til å ta dette seriøst og kontakter fastlege i morgen også får du høre hva du skal gjøre. Du bør i utgangspunktet med de symptomene du har nå følge reglene for de med påvist Corona, siden det er mye som tyder på at du har det og man bør ikke ta noen sjanser nå.

    59. Som skrevet over her så er influensasesongen over for i år. Så du har ikke influensa. Har en mor som hadde sterk influensa for noen uker siden med misstanke om corona. Og hun kan bekrefte at influensasesongen er over, hun er sykepleier. Min far ligger syk med corona og har de samme symptomene som deg (bare litt værre med pusteproblemer osv, men det er fordi han har masse underliggende helseplager fra før av)
      Hold deg hjemme. Ring coronatelefonen og masse god bedring 💛 Alt kommer til å gå bra med mamman din. Dere har vel ikke vært så dumme at dere har klemt og kyssa når dere ikke bor i samme husstand. Uansett om dere så har, så håper jeg det går bra 💛

    60. Jeg så en snap fra da du var på butikken og ble ganske paff over at du tok opp mobilen på butikken. Med tanke på at du tar på varer som alle andre tar på, åpner kjøleskapsdører, handlevognen osv. Så tar du på mobilen. Spriter hendene og glemmer mobilen…

    61. FHI gikk ut med forskjeller på influensa og corona. Influensa gir IKKE tørrhoste, og influensa medfører ikke diarè. Men det gjør derimot corona. Så vær så snill og gjør deg selv og alle rundt deg en tjeneste; isoler deg. I tilfelle dette er corona hjelper det ikke med karantene. Om du går på butikken har du jo smitta noen tvert….

    62. Hei,
      Jeg var i USA for 1 mnd siden og etterpå så hadde jeg nøyaktig samme symptomene du listet opp nå og da når jeg sa jeg hadde vært og reist og hadde litt pusteproblemer så fikk jeg komme å teste meg umiddelbart. Så det går fint å få tatt en test😊
      God bedring og klem fra en som fortsatt er gørr dårlig🤭

    63. Du kan sjekke deg nå. Ring til fastlegen din så sender de deg et sted. Onkelen min sjekket seg i går et sted på Holmlia. Er flere bygg med tomme arbeidsplasser hvor det sitter sykepleiere og sjekker de som har symptomer. Få gjort det ASAP! Og hold deg inne til du har fått svar

    64. Huff, det høre ut til at det er corona du er syk med. Plei deg selv, spis variert og næringsrik mat, drikk masse væske. Viktig!
      God bedring!

    65. Å herre Gud Isabel, det må jo være corona 🤭 Håper du ikke blir verre!!

      Og du som var så flink å holde deg inne.. det er virkelig skumle greier det her. Og det dør jo fortsatt folk, så kanskje alle burde isolere seg en god stund til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg