JEG HAR REIST PÅ FERIE TIL …

Hei fra København!

Herregud så deilig det er å få reist bort fra Norge for en helg. Nå reiste jeg riktignok ikke så alt for langt hjemmefra denne første turen. Jeg fortalte i den nyeste vloggen min (her) at jeg kommer til å reise en del de neste fire ukene. Etter det er jeg stuck hjemme i Oslo på grunn av ulike anledninger, blant annet jobb. Så derfor er overlykkelig over at grensene har åpnet nå, slik at jeg får reist litt før jeg ikke har muligheten lenger.

Jeg vet at noen reagerer på at jeg og flere andre velger å reise nå, men jeg synes ikke selv jeg gjør noe feil. Jeg har ventet til myndighetene har gitt klarsignal på at det er trygt å reise, og det er tilfelle nå. Vi har dessuten åpnet opp for turister å reise inn til Norge også nå. Selvfølgelig kommer jeg ikke til å reise til land som ikke er «grønne» og dermed ikke godkjent av myndighetene å reise til. Jeg reiser kun til land som har lave smittetall og som anses som like trygge som Norge.

Vi er forresten veldig forsiktige, bare så dere vet. Vi har med både masker og antibac med oss over alt. Selv om det nå er åpnet opp for reise igjen, er det viktig å ta forholdsregler og være ekstra forsiktig. Det tar jeg uten tvil veldig seriøst!

SÅ lykkelig var jeg da jeg hadde kommet gjennom “utlands reiser” inngangen. AHH!!! 😩😍

😋 😋 😋

Spøkelses flyplass, ass. Tenk så sjukt at Gardermoen er så tom i juli??

Jeg har lengtet meg ihjel eller å få reist igjen. Dere vet jo hvor mye jeg elsker det og hvor stor del reising er av livet mitt. Det har vært ufattelig merkelig å ikke kunne reise når man har hatt lyst. Selvfølgelig har det vært fullt forståelig og jeg har kost meg mye hjemme også – det er ikke det det står på. Men den friheten av å kunne oppleve nye steder og kulturer er det som gjør meg lykkelig.

First stop: København! Her skal jeg være frem til søndag. Planen er å teste ut digge restauranter, shoppe, leie sykler og utforske byen, dra på tivoli og generelt bare ha en liten weekend get away. Jeg har vært i København flere ganger før, men det er mange år siden. Jeg husker knapt hvordan det ser ut her faktisk, for så lenge siden er det.

Jeg gleder meg til å nye et par døgn her, før jeg begynner å planlegge neste reise. Jeg vet allerede hvor destinasjonen går til, og det blir varmere strøk og lenger bort enn København. Hehe! Men jeg kjente bare at jeg måtte bort asap, nå som vi har fått grønt lys på reising igjen. <3

Touchdown på hotellet..

Planen er å vlogge her nede, så hold utkikk på YouTubekanalen min! <3

Om dere har gode køben-tips til meg, hadde jeg satt enormt stor pris på om dere vil dele de med meg i kommentarfeltet. Klem!

146 kommentarer
    1. Jeg syns det er litt leit, for sist gang du spurte om tips så skrev jeg en lang tekst om mange fine destinasjoner i Norge. Jeg trodde du skulle utforske det nydelige landet vårt, anledningen har aldri vært bedre enn i år. Skulle ønske du holdt ved planene dine. Ingen flere tips herifra i alle fall🤷‍♀️

      1. Ja lykke til å feriere i Noew. Større sjanse å få smitte her enn i utlandet.. sjekk ut hvordan det er i både lofoten, tusenfryd, kristiansand osv!!GRUSOMT

        1. Kristiansand er helt fine! Vi har har to nysmitter på over fire uker! En var turist! Så ikke shame, alt er fint her

      2. Altså “anledningen har aldri vært bedre enn i år”….for det er jo en drøm å ta Norges ferie nå når de fleste skal gjøre det samtidig. Lange kø, Preikestolen som er så stappa at folk blir sendt ned igjen, tyske turister (også andre turister) som okkuperer flere deler av Norges attraksjoner, været i Norge som oppførerer seg som en bipolar idiot m.m. Så lenge alle reiser ansvarlig som det Isabel gjør så ser jeg ikke hva problemet er.

        1. Jeg reiste to uker på telttur på vestlandet og hadde leir alene hver natt. Norge er mer enn Preikestolen og andre turistmagneter:-)

          1. Godt for deg Hanne!! Men heldigvis har vi forskjellige meninger av hva vi vil!! Så ta det med ro, og ikke bli fornærmet fordi om hun valgte noe annet. Hun spurte om tips, og det er kun det det er.. tips

          2. Godt for deg Hanne!! Men heldigvis har vi forskjellige meninger av hva vi vil!! Så ta det med ro, og ikke bli fornærmet fordi om hun valgte noe annet. Hun spurte om tips, og det er kun det det er.. tips!!!

        2. Tiffany, likte innlegget ditt helt til du sammenlignet været i norge med en bipolar idiot. Jeg er bipolar, men faen meg ikke idiot. Håper du tenker igjennom stigmatiserende utsagn om psykiske lidelser før du drar alle med bipolar under samme kam.

          1. Din kommentar kan jo også tolkes på en dum måte. Du kan jo ikke si at du ER bipolar. Da er jo det alt som definerer deg. Jeg ER et menneske som HAR bipolar. Og ha litt selvironi da, ikke start en krenkefest. Hva annet er været i Norge en bipolar idioti? :(:

            1. Kjære deg, slutt å pirk på ting du ikke har peiling på. Er fullstendig klar over etter mange år som bipolar at jeg ikke bare er sykdommen, men har har har har bipolar!@@bipolar idiot. Ikke Tiffany som er idiot her. Det er du, som burde gå i deg selv før du pirker på små ting jeg har vært klar over i maaange år.

          2. Jeg vil fra bunnen av mitt hjerte be om unnskyldning fordi jeg brukte “bipolar idiot” som metafor for at jeg mente at været i Norge er ustabil. Jeg valgte feil ordbruk og skjønner veldig godt reaksjonen jeg har fått. Det var feil av meg og det skal aldri gjentas. Unnskyld <3

            1. Takk Tiffany, he he skjønner at du ikke mente det på den måten. Jeg var nok litt kvass jeg også. ønsker deg en fin sommer.

        3. Seriøst, Tiffany? “Bipolar idiot”. Hadde du kunnet si noe sånt som “et kreftsykt rasshøl? Nei, tenkte det. Ikke bruk sånne betegnelser. Det er fælt!
          Og PS. Forskning viser at bipolare er alt annet enn idioter. Tvert om.

        4. Hadde været fungert seg som en “bipolar idiot” så hadde det vært lengre perioder med samme vær. Bipolar lidelse fungerer med en sinnslidelse over en lengre periode. F.eks 10 dager med mani/konstant nydelig vær etterfulgt av 14 dager med depresjon/konstant dårlig vær. (ps: det finnes også perioder med helt nøytralt humør.

          Bare litt info til neste gang du velger å bruke bipolar lidelse som analogi 👍

        5. Hadde været fungert seg som en “bipolar idiot” så hadde det vært lengre perioder med samme vær. Bipolar lidelse fungerer med en sinnslidelse over en lengre periode. F.eks 10 dager med mani/konstant nydelig vær etterfulgt av 14 dager med depresjon/konstant dårlig vær. (ps: det finnes også perioder med helt nøytralt humør.

          Bare litt info til neste gang du velger å bruke bipolar lidelse som analogi 👍

      3. Det er helt utrolig hvor fort folk blir sur og frekk i slike kommentarfelt. Kanskje kommentaren min ble misforstått, det var ikke meningen å shame Isabell for å reise til utlandet, så lenge hun kun reiser til grønne land skal jeg ikke komme med pekefingeren. Poenget her er at hun bare for et par uker siden spurte om tips til destinasjoner i Norge, og da brukte jeg mye tid på å lage en reiserute til henne med små og store perler på Vestlandet. Det syns jeg er synd at var bortkastet tid. Jeg skjønner at hun liker å reise, det gjør jeg også, skulle bare ønske hun kunne bruke denne tiden på å utforske vårt eget land slik hun sa at hun ville gjøre, i stedet for å hive seg på et fly til nabolandet vårt. Vi må ikke glemme at vi bor i et av verdens fineste land, og vi er veldig heldig! Slutt å bli fornærmet over hver minste kommentar, og bruk heller anledningen til å opplyse hverandre på en fin måte. Og med det sagt: nei, det er ikke større sannsynlighet for å bli smittet i Norge enn i andre grønne land, smittetallene har aldri vært så lave som nå. Og selv om myndighetene åpner for å reise til utlandet, har de vært klare på at de ikke anbefaler folk å gjøre det.
        Nyt sommeren og hold avstand, uansett hvor dere befinner dere i verden.❤️

        1. Men det er jo verste tiden å ta norgesferie, nettopp pga. alle andre gjør det. For mange mennesker fører til kø, utsolgte varer/tjenester og stress. Nei takk

          1. Det er ikke noe mer folk i Norge nå enn det har vært andre sommere, det at bare nordmenn er på ferie her veier opp mot det at vi ikke har turister. Så NEI det er ikke en unskyldning for og spre korona.

      4. Det her er jo den dårligste sommeren å reise noe som helst sted i norge på? Det er jo stappfullt av folk overalt, fordi alle andre også ferierer i norge… Alt blir jo mye dyrere osv.. Jeg holder meg hjemme denne sommeren, blir norgesferie når corona er over, og alle andre drar til syden som de pleier🤪

    2. Kos deg /dere masse i fantastiske København 🙂 istedet for tivoli så anbefaler jeg bakken som er 20 min med tog uten for København. Bakken er verdens eldste tivoli og er mye mer å finne på der enn i tivoli (tivoli er selvsagt veldig fint og koseligt å 😊)

      1. Den er det, kanskje du bør gå og sjekke øynene før du kommer og sier noe slemt i kommentarfeltet?

    3. Jeg forstår at det er flere som velger å reise ettersom det er klarsignal. Samtidig så ser jeg at det er utrolig mange influensere som med en gang pakker kofferten og drar, istedenfor å investere tid og penger på ferie i Norge. Jeg synes det er ufattelig tåpelig at flere sitter med tanken «off, stakkar meg som ikke får reist. Så fælt å ha restriksjoner». Jeg er helsepersonell og har jobbet under pandemien. Jeg og alle jeg kjenner forstår at dette ikke er noe som bare går over i løpet av en så kort tid og velger å ta hensyn til ikke bare oss selv, men alle andre i Norge som er utsatt. Av den grunn velger vi å holde oss hjemme i Norge. Den holdningen flere har om at det er så grusomt å ha reiserestriksjoner hører ikke til hos mennesker som setter andre enn seg selv først. Jeg må si jeg er ganske skuffet over dem som (uavhengig av at grenser er åpne) bevisst velger å hoppe på et fly med første mulighet. Dette er ikke bare mangel på solidaritet, men og mangel på en generell forståelse over hva vi faktisk står ovenfor. Du har ikke den erfaringen som jeg har og derfor svever det naivitet og egoisme i luften nå om dagen. JO, jeg tror på reiseskam.

      1. Norge klarer seg nok veldig bra. Hun har jo vært her i nesten hele sommer så noen dager i Danmark skader ikke økonomien til Norge på noen måte.

        Skjønner hvis du er bitter siden du er helsepersonell og ikke kan reise, det kan ikke jeg heller. Men å si at det vil gå utover Norges økonomi er bare tull. Det er kø over alle badeparker og fornøyelsesparker i Norge, preikestolen er stappfull av lokale turister. Tenker det bare rr bra at de som kan reiser, slikt at vi som må være i Norge på grunn av jobb kan nyte dagene her uten kaos og lange køer.

        1. Har jeg sagt at økonomien til Norge blir skadet? Nei. Da anbefaler jeg deg å lese det jeg skrev en gang til. Men etter det jeg har fått med meg på nyhetene så synes jeg det er veldig dumt at flere velger å reise når vi fortsatt står i en tid hvor det er veldig usikkert hvilken effekt og konsekvens pandemien faktisk har hatt. Jeg skjønner at flere er uenig, men med tanke på hva som har foregått i verden (som fortsatt foregår) så er det ganske innafor å stille seg kritisk til visse avgjørelser som myndighetene tar.

      2. Jeg jobber også i helsevesenet. Men er totalt uenig med deg. Hvor er tilliten til myndighetene våre? Har ikke store deler av den norske befolkning lyttet- og fulgt rådene de har kommet med? Skal vi ikke ha tiltro til deres råd lenger nå? Når myndighetene sa vi måtte være hjemme – så ble vi hjemme. Nå sier de at vi kan reise til enkelte land – kan vi ikke stole på det? Jeg skjønner ikke..

        1. Det er helt greit at du ikke skjønner det, men jeg mener fortsatt at flere ikke forstår hva vi står ovenfor. Jeg synes ikke at reiserestriksjoner over en kortere periode er et stort problem, det er kanskje det vi kaller «luksusproblemer». Basert på informasjonen vi får verden over, ikke bare fra VG som mange tror, er det bevist at det fortsatt er nødvendig med restriksjoner. Stemmer det at myndighetene åpner opp, og fordi jeg stiller meg kritisk til visse avgjørelser betyr det ikke at jeg har noe tillit til dem. Må Være åpent for å stille vanskelige spørsmål noen ganger.

      3. Er du helsepersonell synes jeg du skal holde det for deg selv og heller vær stolt av det.. Det er opp til hver enkelt om hvilke vurderinger man tar for reise. Å bekymre seg for økningen smittetall i lille Norge som er verdens rikeste land med gode helsepersonelle til stede. Der tenker jeg lite på i forhold til hvor ille det er i andre fattige land som du hører lite av i media. Så ikke lag styr på bloggkomment for å vise “how much you care” for bare Norge og heller tenk generelt. Når det først er åpnet grensene med restriksjoner, synes jeg ikk vi skal ha dårlig samvittighet for å leve litt normalt imens det er mulig. Ta vare og Kos deg i Danmark Isabel 😇

        1. Holde det for meg selv er absolutt det siste jeg skal gjøre hvertfall, å være helsepersonell er noe jeg er rimelig stolt av. Den kommentaren var bare så dum at det blir vanskelig å gi det et motsvar 😂 Hva jeg tenker generelt vet du veldig lite om, men dette omhandlet effekten på Norge så da blir det vel ganske naturlig å reagere på det. Uansett om du tenker veldig lite på lille Norge så er det andre som faktisk gir det en tanke. Hvor du har hentet din informasjon fra har ikke jeg peiling på 🤷🏼‍♀️

    4. Kos deg masse! Blir litt teit at folk skal sitte å kommentere at det er feil av deg å reise når noen av landene tilogmed har mindre smitte tilfeller og bedre sikkerhet enn Norge! Det er mange turister i Norge nå også, om de er så redd for at du skal bli smittebærer burde de tenke på at det er allerede er tusenvis av folk fra utlandet her i Norge …
      Køben er kjempe gøy dere må besøke NIMB er et hotell som ser ut som palass men de har en veldig fin rooftop, ARCH er gøy utested, leie sykler og utforske byen!! Også kanskje ta en båttur gjennom kanalen

    5. Kos deg/dere masse på tur <3 Blir så teit at folk skal kommentere på at det er teit å reise nå, er nok misunnelse dette! Men må bare spørre om hvem som skal flytte inn med deg? Er det en liten hund du har skaffet?😻

    6. Kjære Isabell.
      Selv om du har lov til å reise og har lyst til å reise så betyr ikke det at det er trygt å reise. Selv har jeg lyst og lengte etter å reise utenlands, så holder jeg meg i Norge, for viruset er ikke borte. Du kan like gjerne være smittebærer selv om du ikke er smittet eller føler deg syk. Og du som er influenser burde kanskje tenke deg litt om før du hiver deg på en reise nå. Jeg sier dette fordi jeg hadde sansen for deg, du virket som et bra forbilde. Det er ikke trygt selv om du kan reise utenlands.

      1. Ikke trygt å reise fordi viruset ikke er borte? Viruset er jo stort sett i hele Norge også 😉 og sjansen for at det «blir borte» er jo ikke veldig stor. Om hun er i Danmark hvor det er gitt klarsignal eller i Norge hvor viruset også er så er da det litt ett fett? Litt ukorrekt kommentar synes jeg.

    7. Bella ❤️ Dra på Peder Oxe – fantastisk sted
      Med faaaaaantastisk location og bifff😍🙏🏼 + mer oooog ligger en kort gå/sykkel tur fra sentrum. Gråbrødretorg 😘

    8. Jeg tror ikke greia er at det er farlig at man reiser. Jeg tror mange, inkludert meg selv, synes at vi kunne brukt denne ene sommeren i livet vårt på å bruke penger i vårt eget land og dermed støtte opp etter alt som har skjedd. Det er en sommer av hele livet liksom, det burde man klare. Jeg var faktisk selv i Norge hele 2019 jeg, ikke en gang en tur til Sverige. Ikke bare er det bra for miljøet, men også for næringslivet i vårt eget land. Reise/ikke reise-debatten er mye større enn oss selv og våre lyster.

      Men! Når du først er ute så håper jeg du får en fin tur. Det er jo bra at noen tester det ut før andre. Og jeg er glad for at dere er forsiktige.

    9. Jeg var der for tre uker siden! Sinnsykt deilig og fint. Kos deg masse. Helt lov å nyte sommeren selvom ting ikke er 100%. Håper selv på Dubai tur i høstferien om de gir grønt signal! 🙏🏼🦋

    10. Det er en burgersjappe i København som har verdens beste burger! (Sporvejen heter den) Anbefaler den på det sterkeste!

    11. Håret ditt er så sinnsykt fint!! Kunne du ha laget et innlegg eller video om rutinen din eller hvilke produkter du bruker for å få det så shiny og fint? 🙂

      1. Skjønner helt ærlig ikke hvorfor man ikke kan ta EN sommer å feriere i eget land. Vi bor i et av verdens fineste land, så skjønner ikke hvorfor det skal være så veldig vanskelig for enkelte å bare holde seg hjemme! Jeg vet at regjeringen har åpnet grensene, men de anbefaler fremdeles ikke å reise enda. Dugnaden er ikke over, selv om veldig mange tror det..

    12. Du må prøve Høst. Høst har vunnet flere priser og du spiser med alle sanser.
      Nørre Farimagsgade 41

    13. Kos dere masse med god samvittighet! Det er ikke bare her i Norge bedrifter trenger turister og at folk handler med de, det gjør de fleste land nå etter denne situasjonen.

    14. Når man har valgt et såpass offentlig liv ,må man nesten forvente å ikke bli hyllet for alt man foretar seg. Skjønner at folk blir irriterte, spesielt helse ansatte.

    15. Men tror du ikke alle elsker å reise, oppleve nye kulturer og steder?
      Heldigvis forstår flere og flere hvor lite bærekraftig det er med lange flyturer og ikke minst weekendturer. Ikke fordi de ikke elsker det- men fordi det er så ufattelig urettferdig at den bittelitte andelen mennesker som er så privilegerte som oss bruker opp hele jævla kvota.

    16. Håper du har med familien – er utrolig morro å se den flotte gale gjengen. Har dere vurdert egen reality? Del mest mulig fra dagene dine i kjøben, har hørt det er helt knall der👍 Koz deg alt du kan! PS! Du har Norges fineste hår;)

    17. Jøss, så mange som skal belære andre om hva de mener man skal gjøre.
      Covid-19 forsvinner ikke med det første. Man kan ikke stenge verden til kuren har kommet. Forstår at særlig de som er i risikogruppen syntes det er dårlig, men man må faktisk ta ansvar for seg selv. Er man i risikogruppen må man kanskje holde seg hjemme. Men i motsetning til hva en del virker å tro, har ikke Norge så mye penger at staten kan betale for alt, i hva da, ett år? Norge og verden er avhengig av at folk bruker penger. At vi reiser. Går på restaurant osv.
      Flyselskapene og fergeselskapene er avhengig av at vi reiser. Eller tror dere som mener vi ikke skal reise at SAS, Norwegian, Color Line osv er der om vi ikke benytter de det neste året?
      Kan ikke dere som klager være hjemme. Ferier i Norge. Men jeg syntes Norge er et SINNSYKT kjipt land, og kommer ikke til å feriere her. Eller, jeg reiser såklart til hytta ved sjøen. Men jeg betaler ikke for hotell i dette landet.
      Jeg reiser også til ferieboligen i utlandet. Og tar med meg kvoten og vel så det for å slippe unna de norske avgiftene.
      Liker du det ikke sa du? Bryr meg ikke så veldig. Verden er mer enn kun Norge. Og turistnæringen lider. Også i Danmark, Hellas, Italia og Spania.
      Norge er ikke verdensmestere på smittevern. Jeg har vært i utlandet etter grensene åpnet. La oss bare si vi har mye å lære her i landet..
      PS: jeg har også nær familie som jobber på sykehus. De er ikke bekymret for å reise. De prøver heller ikke belære andre hva de skal gjøre.

      God sommer, reis reis reis. Men ta ansvar 🙂

    18. Norge er crowded med andre nordmenn, og nå også andre utenlandske turister.

      Selv har vi feriert i både Grimstad, Kristiansand og Lillehammer i år, og hjelpes meg så mange som ikke tar hensyn til 1-metersregelen. Spesielt i familieparker.

      Drar man til utlandet med nogelunde likt R-tall som Norge, og følger smittevernsreglene, så ser jeg ingen grunn til å “reiseshame” noen.

    19. Du har misforstått. Regjeringen har IKKE sagt det er trygt å reise !!! De har opent grensene fordi de med tvang ikke har hjemmel i loven til å holde de stengt- men de har også sagt at dette IKKE ER ET KLARSIGNAL FOR Å REISE !! og det har anbefalt alle å Holde ferie i Norge. Du som var så strengt på korona i starten (men festet og ikke hold avstand 2 uker senere)… mistet totalt respekten for deg. Du var liksom den ene influenseren som skulle vere ærlig . Kommer desverre til å boikotte deg nå.

    20. Var nettopp i Køben.
      Anbefaler handlegaten i Strøget. Der får du alt fra rimelige butikker som HM og Zara, til de mer eksklusive butikkene.
      Utelivet sjekket vi ikke særlig mye ut, men vi var innom Sams bar og karaoke og kan absolutt anbefale den plassen.
      Lei deg en el-sparkesykkel og opplev mye av byen for en rimeligere penge enn å ta taxi.
      God tur og kos deg!🙌🏻

    21. Herregud jeg angrer på at jeg avlyste utenlandsferien nå 🙁 Avbestilte fordi jeg ikke trodde de skulle åpne igjen og jeg ville være på den sikre siden. Elsker å reise og har nesten litt kjærlighetssorg for at jeg ikke får dratt. Hadde gledet meg så lenge. Kos deg masse og ikke ha dårlig samvittighet! 😀

    22. Hei! Helt supert at du ønsker å reise og at myndighetene har åpnet grensene igjen, men det er ikke et klarsignal om at det er trygt å reise som du skriver, ønsker bare å rette på det med tanke på at det er såpass mange som leser det du skriver 🙂 de fraråder å reise uansett med mindre det er helt nødvendige reiser… og dersom smittesituasjonen i de landene som er markert «grønn sone» skulle forandre seg så skal du i karantene når du kommer hjem!
      Kos deg på tur!

    23. Hvor er den fine rosa silke toppen din fra som du la ut på insta/snap story? 💗 pliiiiiis svar🙏🏼Kos deg på ferie

    24. Kos dere masse på tur. Bare vær litt forsiktig med å tro at alle land som har blitt grønne blir det mye lenger… Grensa til Spania har vært åpen en uke og den kan fort bli rød ganske så raskt med tanke på smitten der nede som blusser opp igjen . Så tror nok du burde holde deg unna Ibiza selv om du er glad i den byen 🙂

    25. …..og SÅ lang tid tok det før at det gikk sykt mye rykter om at det er Pierre du er i Danmark sammen med 😅

    26. Det er ikke lenge siden du drev med en som hadde en gal ex, og nå er du allerede i Danmark med ny fyr. Du sparer ikke på fiffi akkurat! Men jeg liker det, ligg rundt mens du kan 😁

      1. Det er samme fyr, så kanskje greit å henge med om du først skal spy galle. Dessuten, hva er galt med å “ligge rundt” dersom man vil? Hvem er du til å dømme meg eller andre for hvordan de vil leve? Nyt sommeren, Silje. Håper den blir mindre bitter enn du fremstiller deg selv her.

        1. Altså….. kvinner som hater på andre kvinner er noe av det verste jeg vet! Er det ikke evig nok med mannfolk som kaller oss horer og what not hvis vi nå skulle finne på å «ligge rundt» som du nå kaller det, enn at medsøstrene våres skal komme å tråkke oss ned i tillegg?!
          Om Isabel hadde ligget med 10 stk på en kveld, so fuc*ing what??! Plager det DEG personlig på noe vis? Går det ut over deg på noe vis? Er det du som får dårlig rykte på deg? ….Nei, tenkte meg det. Så plis slutt å lek moralvokter over hvem og hvor mange andre voksne mennesker skal ha lov til å ligge med. Slutshaming på sitt beste altså.

          Noen ganger skjemmes jeg virkelig over å være en del av kvinnebestanden 🙃
          You do you Isabel, og kos deg med både hvem du vil, når du vil, så ofte du vil! ❤️

          1. Såå enig med deg Benny!! Skjønte virkelig ikke hvor det outraget der kom fra 😳
            Hun formulerte seg kanskje ikke så smidig med setningen om “at du sparer ikke på
            Fiffi akkurat”, men igjen så skriver hun jo ordrett at hun liker at du gjør din greie, om du vil det. Skjønner du er vant til at folk er ute etter deg, men cool down girl!! Når du svarer på den måten, så skyter du bare deg selv i foten. Å lære seg det å ikke reagere (som er en umiddelbar handling), men tenke først og respondere i stedet er det man kan kalle “growth” 2.0 og er noe av det viktigste man kan lære i livet. Det setter deg i en så mye bedre posisjon ovenfor de faktiske haterne dine og det gjør mye for din egen del også. Mindset, selvfølelse, ro i sinnet osv osv! Tenk på den litt☝🏽😌

            Og til alle dere andre hårsåre, kampklare og bitre folk i denne trenden, takes notes dere også 📝

        2. Er selfølgelig greit å ligge rundt om man vil d selv, MEN å ligge rundt kan fort resultere med graviditet, og om man ikke er klar for å får barn, hva gjør du da? Abort? Skal det lille uskyldige barnet som absolutt ikke valgte selv å komme i magen, måtte dø? Syns det er en helt idiotisk tankegang! Masse tusenvis av barn har måttet dø pga av dette! Anbefaler folk å bli medlem av pro life gruppen på Facebook for å få litt innblikk i de stakkars barnan og se gleden i å velge å ta vare på barnet! Håper vi sammen kan snu dette!!

          Å vær så snill å ikke kom me kommentarer nå om at det ikke er et barn, for det er akkurat d det er, etter 21 dager så slår d lille hjertet!❤️ Da et det søren meg et barn. Vet ikke me dere men jeg har ikke lyst til å måtte se legene kaste mitt barn i søppelkassen! Er forresten sykt at leger som er ment for å redde liv, også oppfordrer til å ta liv!!
          Takk for meg og ha en fin dag:)

          1. Jøss. Bruker aldri aldri å kommentere på blogg kommentarer, men hva i alle dager?! Om noen ønsker å ta abort så er det et personlig valg. JA til å selv bestemme over egen kropp! Dvs, Pul hvem faen du vil- og ha fritt valg til å måtte ta abort om prevensjon ikke fungerer!

          2. Baby lives matters: Jøss. Bruker aldri aldri å kommentere på blogg kommentarer, men hva i alle dager?! Om noen ønsker å ta abort så er det et personlig valg. JA til å selv bestemme over egen kropp! Dvs, Pul hvem faen du vil- og ha fritt valg til å måtte ta abort om prevensjon ikke fungerer!

            Ellers så kos deg i køben kjære Isabell! Vel fortjent 😊

          3. Dette blir for idiotisk til å i det hele tatt ta stilling til. Men ville bare informere deg om at det også finnes noe som heter prevensjon. Tror du burde tette noen kunnskapshull rundt det.

          4. Herregud, prolife propaganda i kmt feltet på en post om danmarkstur??
            Ta deg sammen og hold det der for deg selv. Folk skal få lov å gjøre hva de vil. Dessuten finnes det prevensjon. Det er like stor sjans for å bli gravid om man holder seg til én, som hvis man ligger med fler.

          5. Til og med før 21 dager så er barnet der. Med en gang eggcellen og sædcellen smelter sammen, er det et barn som holder på og lage seg selv og blomstre opp til å få hjerteslag! Å ta abort/drepe barnet er selvfølgelig urettferdig og helt feil at noen kan gjøre, vi som mennesker må være flinkere til å ikke dømme noen hvis de blir gravide unge eller ha adopsjon læring på ungdomsskolen i tilfelle noe sånt ville skjedd, man burde ikke drepe noe barn fordi det er Guds plan at det barnet skulle bli lagd og det er Guds plan at det skal bli.

            1. Takk Elisabeth👏🏻 å wow folkens, vet selfølgelig at man kan bli gravid når man bare ligger med en også, men poenget var i seg selv det å ha seg hele tiden, om det er med flere eller én er samme greia, men derfor bør man kansje vente til man faktisk er klar for å få barn slik at hvis man blir gravid uten mening så kan man alikavell ta vare på barnet. Og ja dette hadde ikke noe med den turen å gjøre og det var ikke men personlig til Isabel, men synes dette er utrolig viktig tema og burde kunne taes opp når som helst. Kjenner jeg blir helt kvalm av dere som sier det er egen kropp så vi bestemmer selv!! Får lyst å rope dere i ansiktet! Ja det er din kropp, MEN DET ER SØREN MEG IKKE DET LILLE BARNETS FEIL AT DET ENDTE OPP I DIN MAGE, så det er så sinnsykt egoistisk og idiotisk sagt av deg!! Skal du ha deg hver kveld så får du søren være voksen nok til å ta konsekvensene som er det lille dyrebare nydelige barnet som er ditt eget, men bare for at du er så egoistisk så skal du bare drepe ditt eget barn??!

              Å ja er selfølgelig ikke så potte dum at jeg ikke vet at det finnes prevensjon, men forstår ikke du at det kan gå galt med prevensjon? Jeg har søren meg fakta på bordet så kansje du burde skaffe deg et hjerte nå. Synes det er trist at så mange influensere som det finnes å jeg har ikke oppdaget noen som bruker plattformen sin til å stå imot babydrap!!

              NEI TIL DRAP på disse nydelige levende skapningene!

            2. Jeg har tatt abort. Jeg tok p-piller og var påpasselig med det, men likevel ble jeg uønsket gravid. Og vet du? Jeg er evig takknemlig for at vi har retten til å bestemme over egen kropp. Jeg hadde ALDRI kunnet tatt vare på et barn da jeg var 22-23 år, for jeg var ekstremt umoden og levde et liv som ikke hadde vært bra for et barn. Jeg gikk på prevensjon men ble likevel gravid. Det hadde vært helt forferdelig for meg å ikke kunne hatt valget om å ta abort.

              Du skal selvfølgelig få lov til å ha ditt eget synspunkt på det og mene noe annet, men at du går så hardt ut mot andre som velger å ta abort synes jeg blir vanvittig feil.

            3. Svar til Isabel. Jeg står fortsatt for kommentaren min, jeg står imot abort og dette er va jeg mener. Beklager hvis du tok deg nær av det, men er desverre slik verden er og jeg bare utdyper det mange kansje mener. Jeg følger deg Isabel og liker å følge med på deg, og du får gjøre som du vil, men jeg vil fortsette å stå imot avbort og jeg utdyper meg kansje sterkt, men det er fordi jeg blir utrolig provosert!

              Tror egentlig veldig mange ikke skjønner alvoret av abort. Mange tenker kanskje at abort bare er at man går til legen, tar bort noe inni magen og så er alt normalt. Men er desverre ikke bare det det er.

              Har selv en lillebror med down syndrom, og kan virkelig ikke se for meg et liv uten han, tenk hvis han hadde blitt abortert vekk! Virkelig så gla for at jeg har han i livet mitt, for her i Norge er det lov til å ta abort lengere ved downs tilfeller, noe som er helt sykt!!!

              Dette handler ikke om å bestemme over egen kropp, men å kunne være klar for barn hvis man skal ha seg. Prøv å se videoer når de utfører abort, en 16 åring så en slik video og det endret hennes syn og fikk henne til å velge å ta vare på barnet, hun er evig takknemmlig den dag i dag, men til å begynne med så var ikke hun klar for å bli mamma heller. Er nok mange som ikke føler seg klar for å bli mamma ved uplanlagt graviditet, det er forståelig, men når barnet kommer så vil nok det synet endre seg raskt.

            4. Hvamed 8-9 åringer som blir giftet / voldtatt! Skal barn få barn? Tenk deg litt om

            5. Herregud elisabeth og baby lives matter, hvor gamle er dere? 13?
              Ta dere sammen. Og ikke bland religion inn i det her da🤦🏽‍♀️

          6. Kan du ikke heller bruke den energien på å kjempe for barn som allerede er født? Det finnes millioner av barn der ute som trenger hjelp, som trenger et hjem, som ikke har det bra. Verden er overbefolket. Og her kommer du og vil vi skal beholde hvert jævla foster.

            HVA MED MOR??? Har det ikke en dritt å si om mors evne til å fostre opp et barn? Har det overhodet slått deg? Er du klar over hvor skadet et barn kan bli av å vokse opp i et dårlig hjem eller med dårlige foreldre?

            Sånne som deg er farlige for kvinner. Du er en kvinnehater

            Jeg har tatt abort. To ganger. Og det gjorde jeg med GLEDE!! Jeg er så JÆVLIG glad for at jeg ikke skal dele resten av livet mitt med en narsissist som voldtok meg da jeg sov, at jeg vil sende ROSER til avdelingen på Tønsberg. Min kropp, mitt liv, min avgjørelse.

            Sånne som deg derimot, bør tatoverer med varseltegn i panna så folk vet å holde seg langt unna. Du er en fare for kvinners rettigheter.

            1. Her var det faktisk snakk om voksne mennesker som har seg hele tiden og da må kunne stå for konsekvensene. Jeg et absolutt ikke en kvinnehater, så til de grader ikke, JA til kvinners rettigheter, men dette handler ikke om det, dette handler om barnets rettigheter! «Jævla foster», skrev du virkelig det?? er søren meg ikke noe jævla foster, du bruker så sterke ord mot et levende barn uten stand til å forsvare deg, du burde ikke hatt lov til å være på nett! Håper ikke du har nære tantebarn ol. for de kan ikke føle seg elsket og mottat av dæi, barnehater det er det du er!

              Og ja synes det finnes så syke folk i verden som mishandler, voldtar eller ikke tar vare på små barn, virkelig!! Får så ondt i hjertet av det! Men det betyr ikke at jeg ikke kan stå imot abort. Hvorfor kan du leve her og føle deg så mye verdt, når du selv en gang var et «jævla foster som tydeligvis ikke fortjener å leve» hvis det er va du mener

              Synes dere folk må komme me noe bedre hvis dere i det hele tatt skal ha en sjanse her, dette blir for dumt, flaut og idiotisk å lese!

            2. Set ut som en av mine kommentarer har blitt slettet, veldig trist, får da ikke uttrykt va jeg mener🙄

            3. Hei babylivesmatter, her er det et par ting jeg gjerne ville få tatt opp! Den ene er hvordan du påstår at du vil kjempe for barns rettigheter, et foster er ikke et barn, og ja hjerteslaget utvikles etter 21 dager, men organene og hjernen utvikles etter 8 uker! Selv etter utviklingen av hjernen, vil den ikke fungere på samme måte som en baby før mot slutten av svangerskapet. I tillegg til dette vil du kanskje argumentere med at et foster også har betydning, og det kan stemme, men husk da på at et foster er ikke et foster før tiende uke i svangerskapet, før det kalles det et embryo. Les gjerne mer her om det: https://nhi.no/kroppen-var/fosterets-utvikling-embryologi/fosterutvikling/

              Videre vil jeg gjerne påpeke hvordan du refererer til abort som drap. Drap er per i dag ulovlig i Norge og abort er ikke kategorisert som drap i Norsk lov! I tillegg skriver du lenger opp at du bare gir uttrykk for flere sine meninger, men det er et fåtall i Norge i dag som ønsker at abort skal være ulovlig, og de som ønsker det er ofte sterkt religiøse eller eldre. Se gjerne en episode om det her; https://sumo.tv2.no/programmer/fakta/sophie-elise-tester-norge/sesong-1/sophie-elise-tester-norge-1-episode-1-1486297.html?showPlayer=true
              Du har fult lov til å ha den meningen du har, med at alle barn er skapt i Guds bilde eller at det er mord. Men før du påstår det, og kommer med kommentarer som kan påvirke andre mennesker sitt liv og samvittighet, er du NØDT til å sjekke faktaene dine. Fordi per i dag er det svært lite, om ikke ingen fakta som kan være med å forsterke de meningene du kommer med! Sjekk faktaene dine før du begynner å spy ut galle som kan påvirke Isabel eller andre kvinner i en lignende situasjon!

          7. Høre 10% av hva du sier. Det andre er i mine øyene er ikke riktig. Kvinner skal selv få velge over sin kropp. Mener du virkelig det samme om man blir voldtatt?
            Hvis jeg blir gravid nå. Så blir det abort. Fordi jeg har ikke lyst på barn. Men skal fortsatt få lov til å ha sex hvis jeg ønsker det.
            Min kropp jeg som bestemmer.

          8. Les gjerne avsnitt nr 2:
            En helvetes smerte både fysisk og mental, abort er en fantastisk ting å kunne velge å ta. Men det blir sett veldig ned på, og er en synd i manges øyne. Jeg mener at abort burde være lov i alle land uansett grunn for hvorfor man vil ta det. Om det «bare» er at du og typen ikke brukte kondom til at du ble voldtatt på vei hjem fra en venninne. Ettersom at dagens ungdom er litt uforsiktige så snakket jeg med en venninne av meg som har gått igjennom hele denne prosessen og alle tankene som kommer når man blir gravid som ungdom. Å ta det valget å ikke ha barn med den du elsker som ungdom kan være både rett å galt. Eller som jeg tenker, ja det er kjipt å velge å ikke gå gravid i 9 mnd og ikke få levd ungdomslivet fullt ut. Men heller ta det litt senere i livet sånn at du kan leve det livet du hadde tenkt deg før du plutselig ikke fikk mensen.

            Det er veldig delte meninger om abort og som en jente i Norge i dag så mener jeg fra bunnen av hjerterota mi at det er min kropp mitt valg. Om det er abort som en følge av at jeg og evt kjæresten min har vært uforsiktige eller om det er abort som en følge av at jeg ble voldtatt på en fest. All snakkisen om at det er et levende menneske er riktig, men om du spør forskere så er det ikke et menneske før første hjertedunket som skjer etter 6 uker. Forskere konstaterer at det fosteret du har i magen er ikke et barn før det har en hjerne og et velfungerende hjerte. Utifra dette så er ikke abort mer enn å fjerne ett befruktet egg.

          9. Til Baby lives matter:
            Fyfaen, du skriver du får lyst til å skrike folk opp i trynet? Jeg skal love deg at jeg blir mer provosert av pro life-folk enn det du blir av pro choice!! Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg hadde møtt noen av disse menneskene. Sjuke i hue!
            Du vet faen ikke hva du snakker om!
            Jeg er gravid nå, skal ta vare på barnet, fordi jeg føler meg klar til å få barn. Men det er det langt i fra alle som føler de er, verken på min alder, eller uansett alder!
            Hvis man ikke er klar, mener jeg at det er bedre for barnet å få slippe, enn å leve med foreldre som ikke er klare. Du tenker på barnet sitt liv (som ikke finnes enda) hva med livet til kvinnen som bærer barnet? Hun har et etablert liv, og har rett til å bestemme over sitt liv og sin kropp! Jeg forstår at du mener dette lille barnet lever og har et hjerte osv.
            Barnet i magen min har et hjerte som pumper, på størrelse med et sesamfrø, og jeg syns det er veldig fint♥️
            MEN om man ikke vil ha barn, så er abort en mulighet vi har. Barnet har ingen bevissthet, ingen opplevelser, og ingen tanker rundt det å leve. Om man tar fra denne lille skapningen muligheten til å leve, så tar man vekk en mulighet, og ikke et etablert liv. Du kan ikke sammenligne det med drap. Hver gang jeg hadde mensen, hver gang alle jenter har mensen skylles det ut et egg. En halv mulighet til et liv. Er dette drap?
            Når gutter får utløsning med tusenvis av sædceller? Tusenvis av muligheter til liv? Drap? NEI!
            Du aner ikke hva du snakker om!!!!!
            I 3 uker har jeg ligget i senga og spydd, med sykmelding. Jeg tror det kommer til å bli verdt det til slutt, fordi jeg vil ha dette barnet. MEN det her er faen meg ikke for alle!
            Jeg har aldri blitt mer provosert over en sånn kommentar enn det jeg er nå!
            Du trenger å se ting fra et annet perspektiv, så reis til et land hvor abort er ulovlig, og se konsekvensene der!
            Og drit i å bruk BLM om baby lives. Det har ikke noe med saken å gjøre.

            1. Det har da søren meg noe å si, BABY LIVES MATTER!! Kan si det igjen og igjen, fordi BABY LIVES MATTER! Er jo sannheten! Så på ingernett at noen hadde malt denne setningen i USA eller noe, VAKKERT😍😍❤️

        3. Oi beklager! Jeg mente faktisk at jeg liker at du gjør det, jeg syns det er viktig å kose seg mens man enda kan 🙂 syns episoden med Ida Fladen var forfriskende og tenkte “YES GIRL” da du sa du bare ligger med de du flyr inn også rett på neste. Skulle omformulert meg annerledes, beklager misforståelsen ❤

        4. Oi beklager! Jeg mente faktisk at jeg liker at du gjør det, jeg syns det er viktig å kose seg mens man enda kan 🙂 (noe jeg selv gjorde *kremt* mye mens jeg var singel). Syns episoden med Ida Fladen var forfriskende og tenkte “YES GIRL” da du sa du bare ligger med de du flyr inn også rett på neste. Skulle omformulert meg annerledes, beklager misforståelsen ❤

      2. Svarer SILJE! Den der kommentaren kunne du spart deg for, hva vet du om hennes liv? Og hvem er du til å dømme? Hva hun gjør eller ikke gjør er vell helt opp til henne? Syntes virkelig syndt på sånne mennesker som deg som har et så stort behov for å hive ut kommentarer som dette, ingen tvil om at du må ha store problemer med deg selv og et enormt behov for oppmerksomhet samt du må jo elske å blande deg inn i andres liv og snakke om ting du ikke vet en ting om – voks opp, den eneste du driter ut med en slik kommentar er deg selv, det sier utrolig mye om hvilket menneske du er.

        1. hallepalle. Er det mulig. Det at du bryr deg såpass mye om dette viser litt om hvilken type person du også er… no hate

          1. Du som er imot abort: ikke ta abort da vel!! Om abort er beste løsning for andre så flott, slutt å bland deg i andres business. Skaff deg et liv sånn helt seriøst. Du kan ha din mening men respekter andres og ikke kom og prakk den på andre under et innlegg om en ferietur. Det heter btw ikke foster når det er så lite det kalles embryo, og er en celleklump. Hadde du vært pro life så hadde du visst at majoriteten av senaborter tas fordi kvinnens liv, fosterets liv eller begges liv står i fare, og det er faktisk for å redde kvinnen. Og helt seriøst, du mener at man ikke skal ha sex før man er klar for å få unge? Sex er helt naturlig, og det er veldig vanlig og bra for kroppen å ha det ofte, kanskje du burde prøve det? Det å «ha seg hele tiden» er kjempeflott!

            1. Huff, her er det kun egoisme som spiller inn!! Merker at det ikke nytter uansett hva jeg skriver, ingenting går inn, egoismen går i mot. Står for det jeg har skrevet og alt det dere skriver tilbake; jeg vet at dere mener det, dere alle skriver det samme, så jeg vet det, men jeg vet også at kommentarene dere skriver her, styres av egoisme. Så over og ut fra meg, et barn eller foster, det lever fortsatt, har en kobling til moren fra den ble skapt og det brytes plutselig under abort. Graviditet er noe helt spesielt, det er på denne måten både du og jeg har kommet til verden, vær glad dere ikke ble valgt som abort, eller noen av deres kjære! Det er værtfall jeg evig glad for. Vi er en stor familie og her er ikke abort et valg. Takk for det og takk for meg.

    27. Hei, jeg skal også reise til København, men blir veldig forvirra av ulik informasjon. Måtte du bare vise passet når du landet i cph eller annet dokumentasjon også?

    28. Så mye dritt du får for å reise til Danmark, som har vært «godkjent» lenge.. Tror det handler mye om hvordan man oppfører seg der man er jeg, om man holder avstand og er smart. Du er jo i en stor by, men de bildene du legger ut ser i hvert fall helt fine ut, sånn coronamessig. Ikke alle steder her som er bra heller.. Så lenge du tar ansvar for deg selv, og har tid til eventuell karantene dersom det plutselig blir påkrevd, så er det vel greit. Kos deg på ferie 🙂

    29. Nyt Danmark! Herlig land!
      Og herrefred… Jeg er så gammal at jeg var byvakt på Nettby, som jo la ned for over 10 år siden. Jeg er så brennsikker på at de trolla som trolla rundt der har fått både barn og barnebarn som nå triller rundt i kommentarfelt på ulike blogger. Det er liksom samma greia. Nattverden går framover, men trolling blir vi ikke kvitt.

      Tenk så kjedelig om alle var kliss like og tok samme valg!

      Du er steintøff som står i dette!

    30. Ja Norge er fint, men hadde det ikke vært for corona så hadde ikke ferien vært i Norge. Jeg er ikke så glad i naturen, liker mer bylivet. Har vært i Bergen, Stavanger og Kristiansand. Oslo er egentlig finest, og der er jeg ofte siden jeg bor 20 min unna. Pluss alt er Sååå dyrt her og alle de bommene man kjører gjennom. Jeg elsker København. Fint at du fikk reist litt. Selv om man er offentlig person så må man ikke orke at alle skal blande seg i alt man gjør. La alle kose seg som de vil så lenge de følger regler osv.

    31. Ha en super ferie med god samvittighet! Er selv i Danmark nå, og jeg synes at folk er flinke til å ta avstand og bruke antibac på vei inn og ut av butikkene. Jeg vil definitivt anbefale MASH og Krebsegaarden. MASH er mer hvis du har lyst på en god steak, mens Krebsegaarden er mer hvis du har lyst til å smake på mange forskjellige retter, men begge er veldig casual. Underholdningsmessig synes jeg at Bakken er enda bedre en Tivoli, hvor det er mer plass og veldig koselig. Gjerne dra på Rosenborg slott også, hvis det er åpent. Det ligger et stort kjøpesenter som heter Fisketorvet ca 500 meter fra Strøget, med masse caféer og fine butikker. Det ligger også masse vintage butikker i sidegatene vekk fra Strøget, hvor de selger gamle merkevesker og merkeklær til fornuftige priser. Håper du koser deg på ferie!😊

    32. @Isabel Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å leve et liv i offentligheten. Du får jo så mye dritt. Du er så sterk❤️

      Og til dere som sprer galle: La nå henne leve sitt liv. Har dere ikke noe bedre å gjøre enn å spre dritt? Hvis hun har lyst å reise, så må hun jo få lov til det. Pass på dere selv!!!!

      Takk for meg

      @Isabel Du er et bra forbilde

    33. Hei:) har fulgt dæ siden du var me på PH, må bare si æ e inponert over dæ, du e et flott menneske❤️ Digga dæ🥰Kos dæ masse i danmark😎

    34. Du sier du leser alle meldinger du får. Menjeg sendte deg melding på snap for over 2 uker siden. Å den har du ikke åpna.

    35. SLUTT å shame Isabel for at hun drar på ferie! Slutt å slutshame hun for at hun reiser med en mann!

      Hvorfor skal alle legge seg så oppi at hun reiser til Danmark når myndighetene i Danmark har åpent grensene og både nordmenn og danskene har vært flinke på å høre og følge rådene til myndighetene. Hun har null grunn til å bli shamet for dette.

      I tillegg ser jeg mange som legger seg veldig oppi at hun reiser med en fyr. Selv om hun er en offentlig person har ingen av dere noe som helst med dette å gjøre og dere kan ikke gå rundt å slutshame henne for at hun ligger med noen etter reiser på ferie med noen. Sounds like a personal issue..

      Isabel, KOS DEG!!! Ikke hør på alle de som shamer deg, for alle andre ser bare hvor sjalu de er.

    36. Forstår ikke problemet til enkelte folk. Pass dine egne saker å slutt å ha så mange meninger om ka andre gjør. Fei heller for egen dør…. spyr nesten av å lese alt folk lirer av seg her i kommentarfeltet 🤮🤮

      Kos deg masse i sommer kor enn du velger og reise ❤️

    37. Men det er jo verste tiden å ta norgesferie, nettopp pga. alle andre gjør det. For mange mennesker fører til kø, utsolgte varer/tjenester og stress. Nei takk

    38. Herregud for en gjeng så bare syter å klager å ska kommentere en danmarkstur??? Folk her inne må begynne å passe på seg selv å slutte å bry seg om hva alle andre gjør, eller Isabelle i dette tilfellet. Skjerp dere

    39. Man skal selvfølgelig bestemme over seg selv, det skjønner jeg at dere står for, men når det kommer til andres liv så går dette for langt, hvis man ikke er klare får barn, ikke gjør noe som kan få de konsekvensene, det dere må forstå er at d er et LIV vi snakker om her, å drepe noen, dette er IKKE greit. JEG FATTER D IKKE AT NOEN MENESKER KAN VÆRE SÅ EGOISTISKE, Å BARE TENKE PÅ SEG SELV, Å IKKE PÅ DE SMÅ, DET ER DA IKKE BARNET SITT FEIL AT DEN HAVNET I DEN MAGEN DEN HAVNET I, ABORT ER SÅ VANVITTIG EGISTISK Å GØRE, men noen bryr sæi bare ikke, ufattelig🥺🤦🏼‍♀️. (Ikke meningen å krenke noen, men såppas må man tåle når folk står for dettte)

      1. Du som mener alt er svart/hvitt;
        Hva hvis mor er syk og får beskjed av legene at hun vil dø hvis hun ikke avbryter svangerskapet? Skal hun da kun fordi “abort er fælt” gå gravid og sette både livet til den i magen og seg selv i fare fordi hun velger å ikke høre på legene? Hva om hun har flere andre barn fra før av? Hvem skal da være mor for disse barna etter mor dør? Eller hva hvis mor er utsatt for voldtekt og blir gravid? Skal hun da også tvinges til å gå gravid og føde et barn som er et produkt av overgrep? Da snakker vi faktisk dobbelt overgrep mot kvinnen.
        Hva hvis foster/barn i magen er så sykt at det er 0% sjans for at det vil overleve? Skal man da gå i 9 mnd med et barn, føde det og så kun se det dø?
        Det er faktisk ganske mange nyanser innenfor temaet, og mange grunner til at folk tar/må ta abort, så her må du nok ta et par runder med deg selv.
        Det er en grunn til at det finnes tilbud om selvbestemt abort frem til uke 12, og for mange mennesker er dette et minst like tøft valg (om ikke et enda tøffere valg) som valget å beholde.

        1. Jeg mener hvis man har “valgt sjøl” foreksempel logge rundt, så mener jeg man ska stå for d å ta konsekvensene

          1. Det e jo då faktisk en konsekvens av sine handlinger å gå gjennom en abort også da? Gå og ta dg en bolle eller 10 pliis

            1. Du sier det er en konsekvens??😂😂😂😂 så hvorfor gjøre d da??

            2. Ja ikke sant, derfor trenger du ikke å ligge rundt, da trenger du ikke å komme i den situasjonen, men hvis du kommer i den situasjonen, så får du stå for d å ta konsekvensene! Men ja jeg har lyst på bolle, skulle gjærne tatt mæi en om jeg hadd hatt d her nå😁

        2. Snakker fortsatt ikke om disse tilfellene, men om voksne mennesker som må kunne stå for det de gjør når de velger å ha seg! Vær så snill å les det alt jeg har skrevet før du skriver imot på denne måten

      2. Er så enig! Det er noe annet hvis barnet er alvorlig syk (downs er en sykdom, men de som hard et kan fint leve et fint liv. Det kan også folk med andre alvorlige lidelser, men det kan bli mere jobb.) Hvis mor er syk må vi jo ta vare på mor. MEN hvis du har hatt sex med folk, men ikke er klar for og bli mor er det noe annet. Hvis du har sex må du tenke at det kan skje en feil så du blir gravid. Altså IKKE BRUK «jeg er ikke klar for og bli mamma» HVIS DU HAR HATT SEX. SKAL DU KUNNE HA SEX MED MASSE FOLK SÅ DU KAN DREPE MASSE FOLK? NEI

    40. Så du syntes det er greit å d***E et uskyldig barn som ikke har gjort en dritt? Selv om du ikke hadde klart å ta vare på et stakkars liten baby så finnes det mange andre muligheter du kan gjøre enn å drepe et barn. Adopsjon, men nei da Isabel syntes det er bedre å drepe et barn! ABORT BURDE IKKE VÆRT LOV Å GJØRE DU DREPER NOEN OG DU FØLER DEG BRA PÅ DET ÆSJ AS SKJØNNER IKKE HVORDAN DU KAN LEVE PÅ DET

      1. vet du at i de første månedene i et svangerskap er babyen ikke en baby i det hele tatt? det er bare en klump med celler, den har ingen ben, armer, eller organer, og kan heller ikke føle noen ting. du kan ikke si at man dreper et barn ved å ta abort, når det ikke stemmer i det hele tatt.

    41. Fyffff baby lifes matter! Hva med moren da? Hun som har et liv? Hva om hun ble utsatt for typ voldtekt og dermed ble gravid? Tenk litt lenger enn nesetippen din før du uttaler deg! Mange barn vokser opp med foreldre som ikke klarer å ta vare på dem, og sliter med ting hele livet pga det! Det blir ikke noe liv det heller! Det er morens valg om hun vil utsette seg selv for å være gravid i 9 måneder for å så gå gjennom en fødsel, så å bare si at ja men man har adopsjon, fyf d er da en enorm påkjenning å gå gravid osv også… Sett nå for faen dei livene som faktisk er liv, og da mener jeg kan puste seg og klare seg utenfor noen andres kropp, først!
      Om du mener alt dette propaganda båset så kos deg, men ikke prakk det over på andre og deres valg, for 1. Du vet ingenting om dem, 2 du har ikke noe med det og 3 det går faen ikke utover deg hva de velger å gjøre med sin kropp og sitt liv!
      Så jeg foreslår at du får deg et og slutter å spy galle i andres kommentarfelt anonymt!

      1. Ååhh kan dere slutte å si at det ikke er et liv??! Verden er slik at å ha seg skal bringe et barn til livet, det er ikke blitt for ja alt annet, så hvis du velger å ha deg så bør du være klar for det som kommer. Som sagt dette er ikke snakk om små barn som blir gravid, men voksne mennesker som har seg og faktisk ikke forstår alvoret av abort. Se videoer om det, bilder, videoer om folk som har valgt barnet og gleden i det! Kommer for alltid til å stå for mine meninger og for disse kommentarene, ferdig snakka:)

    42. Jeg har fire barn og to aborter mellom de fire! Angrer ikke ett sekund på å ta abort, min kropp, mitt liv, mitt valg😊 Så kan dere andre mene akkurat hva f… dere vill👍

      1. Ja bra for deg da, da kan du leve resten av livet og vite at du har drept to av dine egne barn. Lurer bare på en ting, så du på at de kastet barna dine i søplen?

      2. «Angrer ikke et sekund på å ta abort», skal si de fire barna dine var heldig som kom når du «planla» eller var «klar» for å bære frem barnet. snakk om egoisme her. Forstår mer og mer hva slags samfunn vi lever i når jeg leser igjennom alle disse kommentarene. Tydeligvis en lek og skape barn her, om barnet kommer på feil tidspunkt så er det ingen problem og fjerne det? Hjelpe meg! NEI til abort!

        1. 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Veldig bra!! Er tydeligvis at å skape barn bare er en lek ja! Likte også «om barnet kommer på feil tidspunkt så kan man bare fjerne det» er så utrolig feil!!!

    43. Baby lifes matter. Unnskyld meg men er du fette dum i hode? Sorry for språkbruken men det er tydelig at du ikke har mye erfaring her i livet. Før uke 24 i en graviditet er ikke fosteret levedyktig, derav mener jeg at det ikke er et barn før uke 24. Og hadde du valgt og oppdratt et barn du hadde funnet ut på ultralyd at hadde feks hjerneskade, cp, var lam eller forskjellige andre sykdommer som gjør at både din livskvalitet som forelder blir ødelagt men ikke minst hele livet til barnet blir ødelagt. Hvis du hadde visst om at du blir bundet resten av livet ditt til et barn som ikke kan prate, ikke kan le, ikke kan gå, bare er sengeliggende. Hadde du virkelig ikke valgt å ta abort? Det er så mye utover det med abort enn hva folk er naive nok til å tro. Hvis du er i en familie situasjon der du bor på gata, det er vold, det er voldtekt. Hvorfor i all verden skal man da ikke kunne BESTEMME OVER SIN EGEN KROPP om at det her vil jeg ikke gjennomføre. Du skriver at du blir kvalm av at folk sier at de skal bestemme over egen kropp. Blir du da kvalm over kvinner og menn som blir psykisk syke etter overgrep pga de har mista kontrollen over seg selv og egen kropp? Dems kropp, dems valg. Jeg har selv tatt en abort fordi det var helt feil tidspunkt i livet, vi hadde så dårlig økonomi at vi kunne havnet på gata hvis vi hadde valgt å oppfostret et barn til på den tiden. Er det et verdig liv for et barn? Ikke ha leker, ikke ha nok mat, ikke ha et husrom, ikke ha varme på kalde dager? Nei, det er det ikke. I en abort situasjon så tenker folk flest på fosteret som er i magen, som vokser seg til en baby. Ikke på seg selv sånn som du fremstiller det, de tenker på hva som er best for den kommende babyen, hva som er et verdig liv og lignende, også kommer man selv i siste rekken. Klarer jeg det her psykisk? Har jeg penger nok? Har jeg husrom? Vil familien min hjelpe meg? Hva skjer videre? Det eneste jeg er enig med deg er at det er ikke riktig og ligge rundt, blir gravid hver andre mnd og ta 5 aborter osv. Men hvis man går på p-piller osv så har man gjort det man kan, hvis uhellet er ute at du skal bli gravid. Ja da er det greit og ta en abort, men da er du mer forsiktig neste gang. Syns du skal endre tankegangen din til du får dine egne barn

    44. Strekt dikt❤️
      I started at CONCEPTION.
      and then began to grow
      On my way to see my mom
      The one I want to know
      I feel so safe inside my mom
      The safest place to be
      It won’t be long I’m on my way
      Will I be he or she
      Everything is right on schedule
      My heart has began to beat
      Then after that my brain waves
      Fingers hands and feet
      I’ll probably have some hiccups
      Yawn and move around
      My organs start to function
      And my thumb look what I found
      I’m right here in my safe place
      And waiting for the day
      Mommy I’m growing right on time
      I’ll soon be on my way
      Today there’s something very wrong
      Something I can’t explain
      For the first time in my safe place
      I feel a lot of pain
      What have I done why can’t I live
      Can’t you hear my voice
      Please mommy don’t give up on me
      Don’t make this awful choice
      I thought that I was wanted
      I thought I’d be loved and free
      Today I have to die, today there’s not a me!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg